Jump to content

Бушона за чистачките изгаря след 1 пускане


aleklol

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

наскоро свалих механизма на чистачките, тъй като изобщо не работеха, за да го смажа. Отворих моторчето, почистих го и го смазах с финно машинно масло. След това разглобих двете втулки, за които се монтират чистачките, изшлайфах ги и ги смазах. След тази манипулация целия механизъм започна да се движи с лекота. 

Та монтирам си го аз на колата, пускам чистачките да видя дали съм се справил и всичко си тръгна нормално. После колата седя 3 дена паркирана без да я паля и на 4тия ден след манипулацията пускам чистачките, те правят един оборот, леко измъчено и спират да работят. Оказа се, че бушона е изгорял. Сложих им нов бушон и пак същото - един измъчен ход и бушона пак изгоря. 

От къде може да идва проблема? Дали е възможно да е от смазката на моторчето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето се товари по времето в което тече "измъчения ход" и бушона гори. Нещо пак е спекло.

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам честно казано. Смазах едно спираловидно валче, което всъщност се върти. Там и преди си имаше смазка, но беше се сгъстила. Беше бяла, малко приличаше на маргарин.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запичаше точно на втулките, които държат чистачките. Едни Г-образни. Тя бяха много зле. Но ги извадих и 2те (много чукане падна) и ги изшкурих хубаво от ръжда и почистих от мръсотия. Както вала на щангата така и втулките. После ги смазах с финно масло и ги сглобих. Ефекта беше добър - преди смазването и почистването едната щанга не помръдваше на ръка, а трябваше да се удря с чук, за да се помести една идея. След смазката всичко си се движеше с лекота.

Аз се чудя дали има вероятност просто да се подава прекалено много ток към мотора и за това да гърми.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, много ток става от претоварване. И такива неща се смазват с грес защото маслото изчезва много бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, aleklol написа:

. Беше бяла, малко приличаше на маргарин.

Това бялото е грес.Какти ти е писал Гризли червячни предавки(спираловидното валче) и плъзгащи лагери((втулките на рамената )се смазват с грес.Ти като отваря пластмасовото капаче на червячният редуктор да не си разместил кабелите на четките на моторчето и сега да опират в корпуса му и да дават на късо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, кабели не съм размествал, само позабърсах греста и капнах масло. Утре ще махна механизма пак и ще му сложа грес.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, aleklol написа:

Не, кабели не съм размествал

И аз така си мислех като отворих редуктора,за да го смажа.След като изгорих три предпазителя и отоврих отново капака видях какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, grizzly написа:

Не, много ток става от претоварване. И такива неща се смазват с грес защото маслото изчезва много бързо.

Колега, 

имаш ли представа дали може да се смаже с графитна грес или бяла грес на спрей?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отново свалих механизма. Снимал съм си моторчето как изглежда, като е отворено. Заградения в червено червячен вал го смазах при предния демонтаж. Въпроса ми е, тъй като буксата се намира на пластмасовия капак и изглежда, че ток се подава на моторчето чрез компонентите, посочени със стрелки, дали трябва да се смажат и те и дали смазката трябва да е електропроводима?

 

П.П. Привидно никъде не се допират кабели един в друг.

 

 

motorche.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което се върти, кръглото с пластинките се нарича "колектор" и категорично не се смазва. Също и четките към него. Пробвай да задвижиш сглобеното моторче без външния механизъм. Може да е проблема в механизма извън моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм да задвижа само моторчето и става доста трудно. Изискват се големи усилия да се задвижи като е сглобено. Като е разглобено, вала се завърта лесно на ръка, но белия пластмасов компонент - трудно.

 

П.П. Механизма с рамената се движи с лекота.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е колелото на червяка който задвижва изходната ос. Може там да е запекло под него. Би трябвало да може да се извади заедно с оста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...