Jump to content

Вентилация клапи парно


emsa025

Recommended Posts

Здравейте колеги. От няколко дни вече карам 80 Б4 1,6 мотор (ама не знам точно кой). Въпроса ми е за клапата за външен/вътрешен въздух. Не мога да разбера как се контролира. Когато копчето на вентилатора е в позиция да сочи перката нищо не работи обаче има и позиция която въртя още на 90 градуса обратно на часовниковата стрелка (като там нямам никакво означение каква е позицията) при която се чува някаква клапа как променя позицията си. Реших че това е въпросната клапа. Да де ама на произволен принцип като обърна в тази позиция освен нея се чува и някакво моторче да прехвърля още нещо, а следващото нещо което внася смут в разбиранията ми е че имам и бутон REC който не реагира в никакви случаи. Колата има климатик смятам че това е от значение. Таа можете ли да ме светнете в крайна сметка какво се случва?

Редактирано от emsa025
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапата за външен въздух се затваря само от копчето "rec", можеш да я затваряш по всяко време, независимо от положението на клапите за разпределение на въздуха. По принцип стои отворена и винаги вкарва пресен въздух.

Провери като въртиш регулатора за клапите, дали наистина променя въздушния поток през различните места. Ако няма съществена промяна и от всякъде духа - вероятно клапите са за ремонт /претапициране/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копчето "REC", бачка само слд кае натиснато другото копче "AC".

За да баца "REC", когато си искаш ти, се променя начина на свързване на кабелите му.

преди 17 минути, Цанчо написа:

Клапата за външен въздух се затваря само от копчето "rec", можеш да я затваряш по всяко време, ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. А ситуацията с моторчето което се включва на произволен принцип  какво ще да е? Гледах сними по други 80-ки на позицията на която отива копчето за степените пише 0, но при мен го няма. И коя клапа си променя положението в тази позиция? Що се отнася до разпределението на въздуха там си работи нормално превключва си ги добре.

Редактирано от emsa025
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

80-ките, на които пише 0 са без климатик. Аз също бях с такова, карам също B4 Avant 1.6 ADA. Взех обаче още една B4 Avant 1.6 ADA с климатик и един от форумните майстори на VW ми го монтира на моята кола (другата беше много зле). Хайде тук няма да отварям много думи, ама някои хора в тема "сам си поставям климатик" писаха колко било лесно ала-бала, глупости на търкалета. Дори не си направиха труда да напишат, че и дупка се пробива в ламарината, защото моята нямаше такава.

 

Та майстора ми каза, че на моята кола без климатик, 0-та затваря клапата за въздуха отвън. А на тая с климатик (тя няма 0), клапата се затваря от бутона REC, при вкл. бутон AC. Даже ми каза, че ще го направи така, няма да свързва жилото за 0-та от моите джунджурии, на карантиите от тая с климатик. Сега при мен врътката се върти до вентилаторчето, под 1 скорост ми изкл. моторчето. Май не е нещо супер важно щом дори ми изолира врътката да ходи до онова положение, където нищо не пише на 80-ките с климатик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега какво излиза? Че хем имам 0-ла хем имам REC и климатик? Е сега как стават двата варианта да върти вентилатора и да мога да си избирам от къде да смуче въздух? И пак не успях да разбера какво ще да е онова моторче което се чува да работи на свободен принцип?

Quote

 


Редактирано от emsa025
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората са ти обяснили подробно принципа. Ама за да ти стане по ясно т.е нагледно, защото явно не вдяваш и идея си нямаш какво се случва. Махни кората под чистачките, от дясно където ти е филтъра за купето. Махни филтъра, ако имаш такъв и ще видиш като въртиш въпросната врътка, коя клапа ти се движи и ти бръмчи, жужи и т.н. За да ти се изясни на теб.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, emsa025 said:

И сега какво излиза? Че хем имам 0-ла хем имам REC и климатик? Е сега как стават двата варианта да върти вентилатора и да мога да си избирам от къде да смуче въздух? И пак не успях да разбера какво ще да е онова моторче което се чува да работи на свободен принцип?


Каква 0 имаш, след като сам си написал по-нагоре, че нямаш такава. Колите с климатик нямат 0. Мога да го напиша и на английски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под нямане на 0 имам предвид че не е нарисувано на пластмасата,а копчето се върти до нея позиция и променя и позиция на клапа а когато съм на контакт на произволен принцип задейства и някакво моторче което променя и друга клапа сигурно. Тъй като не съм в града в понеделник ще я погледна малко по-обстойно тъй като не съм имал време до сега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти съм сигурен че колата не е с оригинален климатик, най вероятно е от италия а там ги монтират допълнително. Затова се случват така нещата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, възможно е и така да е станало. В понеделник ще се поровя малко в тая насока аджаба да разбера кое как какво и защо и ще видя да направя така че изцяло да се контролира клапата вътре-вън от бутона REC. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...