Jump to content

godberg

Recommended Posts

Привет колеги,

Днес имах удоволствието да се разходя с моето ауди А3 8Л, 1998г. 1.6, 101к.с. Бензин, две врати и да се прибера с :
- Заминал съединител
- Счупена скоростна кутия

Съединителя е ясен ...
Търся си обаче скоростна кутия, и тук идва моя въпрос.
За пръв път видях, че тея чудеса си имад КОД ( напр. DUU, DLP, etc. )

1. Продава ли някой от вас такова животно и за какви пари ?
2. Някой знае ли нещо по въпроса за тия кодове ? Най вече ме интересува дали са взаимно заменими или трябва
да търся кутия с този код, който е в момента на моята кола ?

сърдечно благодаря !

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различните кутии са с различни предавателни числа.Заради това са и с различни кодове.Търсиш си кутия с код като твоята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростите имат предавателни числа които са сметнати за съответния мотор и купе и не е препоръчително да слагаш каквито ти решиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, но ситуацията е следната:
Колата ми трябва готова до понеделник. Препоръчаха ми да НЕ правя ремонт на моята кутия а да намеря втора употреба.
Намерих кутия която е с различен код.
Заслужава ли си да я сложа, ще работи ли изобщо и какво рискувам ако монтирам такава различна кутия ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какъв код беше твоята, с какъв е тази, която е намерена? Да хвърлим боб ли искаш?

Сигурен съм, че имам някъде кодовете на всички ск. кутии при А3, но няма да си правя труда да проверя толква много нещо и да казвам кое как е, като може да се улесни това като дадеш 2 кода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Manual gearbox

 

5-speed 02K

 

Code letters

 

 

 

DLP

 

DUU

 

Manufactured

from

9,96

8,98

 

to

7,98

 

Allocation

Model

Audi A3 1997 ►

Audi A3 1997 ►

 

Engine

1.6 ltr. - 74 kW

1.6 ltr. - 74 kW

Ratio:

Final drive

68 : 16 = 4.250

68 : 16 = 4.250

Z2 : Z1

 

1st gear

38 : 11 = 3.455

38 : 11 = 3.455

 

2nd gear

35 : 18 = 1.944

35 : 18 = 1.944

 

3rd gear

37 : 27 = 1.370

37 : 27 = 1.370

 

4th gear

32 : 31 = 1.032

32 : 31 = 1.032

 

5th gear

34 : 40 = 0.850

34 : 40 = 0.850

 

6th gear

-

-

 

Reverse gear

38 : 12= 3.167

38 : 12= 3.167

 

Speedometer

15 : 7 = 2.143

15 : 7 = 2.143

Overall ratio iov. in top gear

3,613

3,613

 

Ето ги данните. Тук вече и сам можеш да си направиш изводите.

 

Едит: Силно препоръчително е, да се провери кутията в какво състояние е, да се сложи ремонтен комплект, защото е твърде вероятно и тя да е засегната от проблема с нитовете на кутиите на 1.4 и 1.6 двигателите. Препоръчително е и да се провери къде е датчика за задна скорост, защото има вероятност да се различава от този на твоята и ако не работи, ставаш потенциално опасен с липсващи светлини за задна скорост.

 

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека споделя какво се случи.
1. Моя код всъщност се оказа DLP
Намерих скоростна кутия със заличен код. По препоръка на s7r3l0k : Гледах датчика за задна да е на същото място.
В крайна сметка кутията е от 1.6, датчика е на същото място, и по мнение на 1-2 сервиза разликата в предавателните
числа не била голяма и осезаема. Сложих кутията и заспа - все едно винаги е била там :)

p.s. След толкова звънене по обяви цял ден един от малкото коректни хора, с които успях да се свържа
и в крайна сметка да си купя кутията беше Стоян (
088 607 9627 ).
Стоян изглежда коректен, информиран и адекватен. Компромиси в качеството и цената не се правят.
Намира се в Ихтиман. Имаше доста свалени скоростни кутии вкл. още една за 1.6 !

Благодаря за отговорите по темата, съветите и информацията  !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително кутията да е със същия код DUU,DLP,ERT,DUV,DUW всички тези стават,като разликата в предавателните числа е пренебрежителна,при някой няма,понеже са "подобрен" модел с по-дебели нитове на диференциала.Ако слагаш от новия модел просто се разменят фланците на вътрешните карета(старата ти кутия ги има).Нитове късат всичките по-новите съответно по-трудно и по-рядко,но и те дават фира.С новата кутия чукай на дърво да не чуваш странни шумове,но ако нещо съмнително се чуе веднага бягаш в някой читав сервиз да ти я разглобят и да ти сложат болтове.Понеже от представителството на ФВ са доста лакоми и се осраха с цените на болтовете за 1/5 от цената им в магазина могат да ти ги направят на струг,след като си занесеш диференциала и остатъците от старите болтове.Сега специално за "колегите",които ще ревнат че на струг не става и ще се скъсат при първото тръгване,пояснявам че новите болтове не се изработват от Ст3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Gostrex написа:

 новите болтове не се изработват от Ст3.

А от каква стомана се изработват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ст45 с термообработка след изработката им е напълно достатъчна,въпреки че могат да се изработят и от 40х,просто няма смисъл.Оригиналните нитове не са от особено твърд материал и докато не се разхлопат издържат безпроблемно,ключовия момент е да се отиде с диференциала при стругаря и да ги изработи по отворите,защото в повечето случаи отворите не са в перфектно състояние,влязат ли с лека стегнатост в отворите забравяш за проблема.Прекрасно се получават и от стари болтове за глава,но обработката е мъка за стругаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е специално  за диференциала,но има и почти всичко друго за кутиите,много добре систематизирано и обяснено.

http://www.brokevw.com/020diff.html

Това също е много полезна тема,като се абстрахира човек от философските отклонения.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=87&t=162212&start=60
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=214998

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...