godberg Публикувано 7 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2017 Привет колеги, Днес имах удоволствието да се разходя с моето ауди А3 8Л, 1998г. 1.6, 101к.с. Бензин, две врати и да се прибера с : - Заминал съединител - Счупена скоростна кутия Съединителя е ясен ... Търся си обаче скоростна кутия, и тук идва моя въпрос. За пръв път видях, че тея чудеса си имад КОД ( напр. DUU, DLP, etc. ) 1. Продава ли някой от вас такова животно и за какви пари ? 2. Някой знае ли нещо по въпроса за тия кодове ? Най вече ме интересува дали са взаимно заменими или трябва да търся кутия с този код, който е в момента на моята кола ? сърдечно благодаря ! Поздрави ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 7 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2017 Различните кутии са с различни предавателни числа.Заради това са и с различни кодове.Търсиш си кутия с код като твоята. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godberg Публикувано 7 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 7 Декември 2017 Ок, а какъв би бил ефекта ако сложа скоростна кутия с различен код ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 7 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2017 Скоростите имат предавателни числа които са сметнати за съответния мотор и купе и не е препоръчително да слагаш каквито ти решиш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godberg Публикувано 7 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 7 Декември 2017 Разбирам, но ситуацията е следната: Колата ми трябва готова до понеделник. Препоръчаха ми да НЕ правя ремонт на моята кутия а да намеря втора употреба. Намерих кутия която е с различен код. Заслужава ли си да я сложа, ще работи ли изобщо и какво рискувам ако монтирам такава различна кутия ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 7 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2017 С какъв код беше твоята, с какъв е тази, която е намерена? Да хвърлим боб ли искаш? Сигурен съм, че имам някъде кодовете на всички ск. кутии при А3, но няма да си правя труда да проверя толква много нещо и да казвам кое как е, като може да се улесни това като дадеш 2 кода. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godberg Публикувано 7 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 7 Декември 2017 Ами моята е DUU, тази, която съм намерил е DLP. И двете са от 1.6, 101 к.с. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 7 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2017 (Редактирано) Manual gearbox 5-speed 02K Code letters DLP DUU Manufactured from 9,96 8,98 to 7,98 Allocation Model Audi A3 1997 ► Audi A3 1997 ► Engine 1.6 ltr. - 74 kW 1.6 ltr. - 74 kW Ratio: Final drive 68 : 16 = 4.250 68 : 16 = 4.250 Z2 : Z1 1st gear 38 : 11 = 3.455 38 : 11 = 3.455 2nd gear 35 : 18 = 1.944 35 : 18 = 1.944 3rd gear 37 : 27 = 1.370 37 : 27 = 1.370 4th gear 32 : 31 = 1.032 32 : 31 = 1.032 5th gear 34 : 40 = 0.850 34 : 40 = 0.850 6th gear - - Reverse gear 38 : 12= 3.167 38 : 12= 3.167 Speedometer 15 : 7 = 2.143 15 : 7 = 2.143 Overall ratio iov. in top gear 3,613 3,613 Ето ги данните. Тук вече и сам можеш да си направиш изводите. Едит: Силно препоръчително е, да се провери кутията в какво състояние е, да се сложи ремонтен комплект, защото е твърде вероятно и тя да е засегната от проблема с нитовете на кутиите на 1.4 и 1.6 двигателите. Препоръчително е и да се провери къде е датчика за задна скорост, защото има вероятност да се различава от този на твоята и ако не работи, ставаш потенциално опасен с липсващи светлини за задна скорост. Редактирано 7 Декември 2017 от s7r3l0k Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godberg Публикувано 9 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 9 Декември 2017 Нека споделя какво се случи. 1. Моя код всъщност се оказа DLP Намерих скоростна кутия със заличен код. По препоръка на s7r3l0k : Гледах датчика за задна да е на същото място. В крайна сметка кутията е от 1.6, датчика е на същото място, и по мнение на 1-2 сервиза разликата в предавателните числа не била голяма и осезаема. Сложих кутията и заспа - все едно винаги е била там p.s. След толкова звънене по обяви цял ден един от малкото коректни хора, с които успях да се свържа и в крайна сметка да си купя кутията беше Стоян ( 088 607 9627 ). Стоян изглежда коректен, информиран и адекватен. Компромиси в качеството и цената не се правят. Намира се в Ихтиман. Имаше доста свалени скоростни кутии вкл. още една за 1.6 ! Благодаря за отговорите по темата, съветите и информацията ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 10 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2017 Не е задължително кутията да е със същия код DUU,DLP,ERT,DUV,DUW всички тези стават,като разликата в предавателните числа е пренебрежителна,при някой няма,понеже са "подобрен" модел с по-дебели нитове на диференциала.Ако слагаш от новия модел просто се разменят фланците на вътрешните карета(старата ти кутия ги има).Нитове късат всичките по-новите съответно по-трудно и по-рядко,но и те дават фира.С новата кутия чукай на дърво да не чуваш странни шумове,но ако нещо съмнително се чуе веднага бягаш в някой читав сервиз да ти я разглобят и да ти сложат болтове.Понеже от представителството на ФВ са доста лакоми и се осраха с цените на болтовете за 1/5 от цената им в магазина могат да ти ги направят на струг,след като си занесеш диференциала и остатъците от старите болтове.Сега специално за "колегите",които ще ревнат че на струг не става и ще се скъсат при първото тръгване,пояснявам че новите болтове не се изработват от Ст3. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 10 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2017 Преди 1 час, Gostrex написа: новите болтове не се изработват от Ст3. А от каква стомана се изработват? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 10 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2017 Ст45 с термообработка след изработката им е напълно достатъчна,въпреки че могат да се изработят и от 40х,просто няма смисъл.Оригиналните нитове не са от особено твърд материал и докато не се разхлопат издържат безпроблемно,ключовия момент е да се отиде с диференциала при стругаря и да ги изработи по отворите,защото в повечето случаи отворите не са в перфектно състояние,влязат ли с лека стегнатост в отворите забравяш за проблема.Прекрасно се получават и от стари болтове за глава,но обработката е мъка за стругаря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 10 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2017 Една много полезна тема...: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=276103&sid=4053628649c3ad3e2b8f82343c29542e Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 10 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2017 Това е специално за диференциала,но има и почти всичко друго за кутиите,много добре систематизирано и обяснено. http://www.brokevw.com/020diff.html Това също е много полезна тема,като се абстрахира човек от философските отклонения.http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=87&t=162212&start=60http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=214998 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване