Jump to content

Audi S5 Sportback 3.0 TSFI Quattro (2011)


Recommended Posts

Здравейте,

Към момента карам A6 2.7 TDI (2007), но с годинките почва да си показва морафетите, та все повече се замислям за превключа на бензин. Насочил съм се към 3.0 TFSI и по конкретно А5/S5 Sportback 3.0 TFSI (333 к.с.). Изчетох каквото имаше изписано по темата за 3.0 TFSI вече (http://audibg.com/forum/index.php?/topic/118660-30-tfsi-vs-30-tdi/&page=8) но видях че е стара, и почти никой няма впечатления от този мотор (през 2012). Исках да попитам дали към днешна дата има хора които да са го карали повече имат някакпви впечатления, препоръки, проблеми, оплаквания, плюсове, минуси и т.н. 

 

На ясно съм че разхода ще е стабилен, но не това не ми е фактор и не гоня икономия (за да избегнем дискусии около цените на горивата :) ) .

Искам добър вървеж, без да чипосвам и не толкова притенциозен двигател (като дизела). 

 

Ако не 3.0 TFSI, какъв друг (мощен) бензинов двигател бихте препоръчали?

 

Благодаря предварително! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е прекрасен, стига да е бил гледан правилно. Може да има някакъв минимален разход на масло, но нищо фрапантно.

 

Единственото което може да те притеснява е автомата, като там ремонта варира между 2.5-5к.

 

Смяна на масло и филтри около 600 лв с оригинални части, каско 1500, данък 600, гуми 18ки хубави са ти 1200-1500 лв.

 

Колата е изключително приятна за каране, особенно извънградско. Разхода е между 18 и 22 градско, но щом не те бърка супер.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Точно такива коментари търсих. 

Имам обща представа за данъци, каско, и обслужване... ще ги преживеря някък стига да си струва.

Какво трябва да ме притеснява с автомата? В смисъл на ясно съм че ремонта е скъп, но има ли нещо специфично за което според теб трябва да гледам (или да се услушвам) като гледам/тествам някоя такава кола.. какви са признаците, че скоро може да я вкарам в бокса така да се каже :)

 

p.s. Извинявам се ако въпросите са ми леко дебилни, но не разбирам кой знае колко от механиката на двигателя, не сменям коли всеки ден а искам нещо което да ме изтърпи поне 3 години :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата и мотора са добри,стига да са обгрижвани правилно.Ауди А5/S5 8Т дели една платформа с А4/S4 B8.Също така едни и същи мотори и трансмисии.Ето няколко теми за четене от А4 и А5 разделите:

Обща тема: Audi A4 B8 - тип B8 - AUDI CLUB BULGARIA (Ауди Клуб България)

Отзиви за Audi S4 B8 3.0 TFSI V6 quattro S tronic - тип B8 - AUDI CLUB BULGARIA (Ауди Клуб България)

Запознайте се с Аничка - А5/S5 - AUDI CLUB BULGARIA (Ауди Клуб България)

 

925803 Audi 3.0L Supercharged.indd - VWUSA.COM_SSP_925803_3.0L_V6_TFSI_Engine.pdf

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kакто винаги са се отплеснали колегите с последните постове.

За мотора и аз мога да кажа добри неща, вече година и половина го търкалям. Моята кола е А6 4F, а кутията е ZF, не Естроник, както в А5.

Моят градски разход е около 16/100, но все пак много зависи от дължината на маршрута, задръствания и т.н.

Страхотна е за извънградско каране - без значение магистрала или първокласен път.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Kутията е най-голямата бомба! Мехатроник, съединители, маховик...и като се прави, най-добре всичко. Изкарават 200-250 000 км без проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията изкарва твърдо под 200 000км. Зависи как е каране, колко често е сменяно маслото и най-вече от късметът ти. Вече се правят тези кутии за по 3500-4000лв. и става чудесна. Смяната на съединители не ги приобщавайте към проблем с кутията. Това е детайл, който се износва по същият начин както и на кола с ръчна ск. кутия.

Иначе колата е чудесна, страхотна, прекрасна. Върви чудесно (на мен още ми липсва този мотор), стои на пътят пак чудесно, особено ако е със спортен диференциал. 

Смяна на филтри и масло, оригинални са 400лв., пистов ремък, водна помпа и тн. около 1000лв. Няма характерни скъпи проблеми. 

Разходът е според стилът на карането, градско 13л./100км. (включено околовръстно) до 19-20л/100км. при даване на газ и задръствания. На дълго е 10-16км./100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...