Jump to content

2.5 tdi 155 чука при старт!!!!


Berjo

Recommended Posts

Здравейте колеги имам следния проблем. Тази сутрин колата запали нормално, но веднага щом запали започна да чука яко. БАМ БАМ БАМ БАМ , досетих се че е някой цилиндър..  но в рамките на няколко секунди чукането спря. Това на повредена дюза ли се дължи? Трябва ли да я подменя с нова или да я рециклирам? Колата е Ауди А4 Б6  2.5 155 2002г. Може ли да е от нещо друго, понеже за сега не чука? Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече взе да зачестява. Като я запаля чука и изчезва после след известно време като се покара и на загрял мотор пак чука.

Изпратено от моят GT-I9060I с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не я карай така да не изтропа. Причините може да са доста при този двигател, най-добре я закарай в сервиз да проверят от къде идва проблема. Може да има износване на разпределителните валове горе и от това да изпадат кобилици и после ремонта става много скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало сутрин от гъстото масло му блокират повдигачите(празни или пълни), предполагам са за смяна и пълни с утайки. Вътре има съчмичка и пружинка и са се затлачили от смоли, кокс и  сажди(отделно са се разбили и не държат масло). После като вдигне налягане и стопли маслото,... проработват.  Сега мотора е в процес на неспасяемо и ускорено износване на валове. Спасение няма докато бумкането не стане постоянно от изпаднали кобилици. Има опасност да изпаднат няколко кобилици неусетно...в същото време колата да си работи.... В това време на не работещ изпускателен клапан, (тъй като мотора е 24клапанов)  се лепят сажди, и нагар по стеблото на не работещия клапан. След смяната на валове и кобилици, има вероятност да блокира клапана във водача от  полепналия нагар по стеблото на клапана....което може да доведе до по-голяма авария.

 

Мисля така, защото ми беше пратен тоя клип. 100% изпаднали кобилици.

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега какво правим? Има ли смисъл да я оправям и колко ще ми излезе? Валовете ми са износени на едната глава снощи ги гледахме.

Изпратено от моят GT-I9060I с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на повдигачи, кобилици валове и талерки(пулове). Части към 1000лв, работа около 300лв(според мен) И караш още поне 150 000км, ако си слагаш  хубаво масло 5/30 5/40 и го сменяваш на 8-10 000км най-много.

Ако има изпаднали кобилици, задължително да се провери дали тези клапани не са станали "лениви" от нагара натрупан по стеблото и водача. Имаше колега точно с такъв случай, след смяна на кобилици, му блокира клапан. Рядко и невероятно, ама възможно. Ако няма изпаднали кобилици...сте едни от малкото на които им се случва да блокират повдигачи в разпънато положение...и да не затваря клапан от това на студен мотор(от това е бумкането).  Предполагам причината е в маслото, може да е много старо или неподходящото.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самите повдигачи са капризни, поради конструкцията им, разбиват се и не задържат масло същевременно са толкова малки и маслото минава(тече) бавно през тях, че там се утаяват гадости и почват да блокират. 50/50 е варианта да са отворени или затворени. С времето неминуемо се натрупват мизериите в тях или омекват или стават на камък. Ако маслото е хубаво,  ЕГН-то на колата вече  си казва думата Проблема в всеобщ и в въпрос на години да се появи, ако е с лошо масло и не е сменявано редовно...Дори нови са изкарвали около 100 000км, с хубаво масло има случаи на 400 000км.  Има опцията повдигачите  да се чистят, ама не ти я препоръчвам поради възможността едновременно да са и износени, износва се също и сферичната част върху която ляга кобилицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я купих преди месец. Последната смяна е била на 03/2017г.. аз от как я взех съм минал едва 500км а преди това колко е карана не знам

Изпратено от моят GT-I9060I с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябвало е да я обслужиш колега, най-вероятно собственика е знаел, че е пътник и затова я е шитнал

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да я обслужа да.. но имаше три тампона за смяна за които отидоха 500лв и сега буквално съм с 50лв и чакам да събера пари за другото.. а като гледам под 2000лв няма да се размина май .. тоест нищо няма да мога да направя освен да я оставя до казана :)

Изпратено от моят GT-I9060I с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Читаво 2.5 не се продава, по простата причина, че ме може да избие парите за ремонтите си.....

Преди 2 часа, Berjo написа:

а като гледам под 2000лв няма да се размина май

1000 лв са частите за ангренажа, плюс масло, и валове, ще подминеш с лекота 2000лв ако сложиш и работата на майсторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На майстора мога да му платя и по-късно не е проблем... Въпроса е ако ремонта минава 2000лв.. то не е ли по хубаво да сменя мотора направо.. да кажем със 163.

Изпратено от моят GT-I9060I с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

!000лв  са частите за първоначално обслужване(масло филтри, ремъци, ролки, обтегачи, водна помпа и термост, антифриз), и толкова са  валовете, кобилици, повдигачи, талерки.

 Като гледам, въобще не си запознат с проблемите в тоя мотор и цените за отстраняването им...

 Не се сменява целия мотор, а само главите.

ремонта на новите глави е над 300лв, гарнитури още 100-150лв, нови болтове, и работа плюс  цената на главите отлиташ над 2000лв...

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли някаква добавка , един вид за промивка като цяло против нагар, гадости и мизерии затлачени в чарковете на главата колкото да замажа положението?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късно е вече, това е двигател всеизвестен с проблемите си на газоразпределителния механизъм. Износване с добавки не се лекува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, Berjo написа:

Няма ли някаква добавка , един вид за промивка като цяло против нагар, гадости и мизерии затлачени в чарковете на главата колкото да замажа положението?

Пич един детайл износен ли е, каквато и добавка да му сложиш, няма нищо да постигнеш, разкарвай е на части, като не ти се дават пари за ремонт или за скрап и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачих я на вак-ком. Това са повечето групи стойности  в реално време. Някой ако може да кажа дали са в нормите? Цилиндър 2 изобщо не се показва? Това означава ли че съм на 5 цилиндъра в момента?

1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре са ти дюзите. 2-ти цилиндър е умната дюза, тя е еталон, за това не я показва, всички други показания +/-  са сравнени с нея. допуска е 1.5мил/цик

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих в Порше Варна , в оторизирания сервиз за щателна проверка. Зацепването към помпата и главите е перфектно. На единия вал само едната гърбица е износена. Имам три изгорели свещи, твърдят, че заради тях пали трудно сутрин и почуква отвреме на време. Щяха да закачат и дюзите на стенд но като по чудо стенда им "не работел"..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...