Jump to content

A6 4F - 2.8 FSI vs 3.2 FSI - Помогнете да избера


Recommended Posts

Здравейте,

 

Бих искал опитното ви и експертно мнение да ми помогне да избера. И да науча какви са предимствата и недостатъците на двата мотора, как е обслужването на двата двигателя - какви са очакваните разходи и т,н ?  Също много бих се радвал да ми дадете съвети как да процедирам и какво да гледам при оглед на авотмобил. Даже ако препоръчвате някоя актуална обява за  подходящ според вас автомобил с ръчна скоростна кутия и да не е  - ще съм безкрайно благодарен.

Редактирано от ReCLuSe
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За закупуване си мисля до 13 000 - 15 000 - като по-горната граница е ако наистина си заслужава. А за обслужване нямам и на идея колко би струвало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм. С тия пари ще я вземеш, обслужиш и ако дойде тъжния момент за смяна на вериги и обтегачи, ще си готов финансово.

Редактирано от Lo_Ridah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, robobug написа:

Каква е разликата на 2.8 преди и след 2013-та?

 

2.8 фси няма даже след 2011та.

 

Аз говоря за фси-тата като цяло.  Че по начало са несполучлива и проблемна концепция.  Започват да си заслужават след 2012-13 когато им слагат втория ред дюзи за да не трупат нагар (различните мотори през различна година, но някъде там),  най-накрая уцелиха буталата и сегментите на 4 цилиндровия масларник и оправиха картерната вентилация на компресирания шестак.

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

44 minutes ago, Audi_FeN_1 said:

 

2.8 фси няма даже след 2011та.

ти сероизно ли? :wall:

 

Пожелавам ти успех с мотор с два реда дюзи.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е там някъде по спомен, имаше го в първата година/години на 4г и после го приключиха.  Само 2.0тфси и 3.0тфси останаха вече в "цивилните" версии и малолитражките дето никой не ги брои. :hilezh: 

 

Не се хващай за някакви години, важна е останалата част от поста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може просто да си провериш, като не си сигурен. Сега аз загубих няколко минути да проверя и още няколко да ти отговарям на глупостите - 2.8 се вгражда до фейслифта на А6/Ц6.

Втори ред дюзи не се слагат заради нагара....който по принцип се появява заради неподходящо масло и гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, robobug написа:

2.8 се вгражда до фейслифта на А6/Ц6.

 

A6 C7/4G .

 

А втория ред дюзи го слагат "уж" заради твърдите частици, но реално си решават и проблема с нагара така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите на газ нямат карбонови отлагания. Без да пръскат бензин.

Има хора, които дори са си махнали бензиновите резервоари. Аз имах кола, която при 10-15 градуса директно палеше на газ и бензин не е виждала с месеци.

Карбоновите отлагания не са свързани с директното впръскване (проблема го има основно при ВАГ заради специфичен режим на мотора) и никакъв проблем не се решава с втори ред дюзи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагара няма общо с газ или бензин.

 

Нагара са маслени пари, постъпили през картерната вентилация, които се полепват по всмукателните клапани и портове, там си изсъхват, изпичат се и си остават, ако няма какво да ги отмие.

Колите с директно впръскване трупат нагар, щото дюзите са им в горивната камера и няма какво да изплакне "горната страна" на клапаните.

Като сложиш екстра дюзи в колектора, били те бензинови или газови, те почват да "мият" клапаните и портовете, и няма нагар вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, robobug написа:

...  никакъв проблем не се решава с втори ред дюзи.

И защо са ги сложили тогава? B)

 

преди 13 минути, Audi_FeN_1 написа:

Нагара са маслени пари, постъпили през картерната вентилация, които се полепват по всмукателните клапани и портове, там си изсъхват, изпичат се и си остават, ако няма какво да ги отмие.

Това е нищожна част от причините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, robobug said:

... Карбоновите отлагания не са свързани с директното впръскване (проблема го има основно при ВАГ заради специфичен режим на мотора) и никакъв проблем не се решава с втори ред дюзи.

 

GDI моторите на Митсубиши го имат абсолютно същия проблем. Доколкото знам води се някакъв разтоварен режим на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, royce написа:

 

GDI моторите на Митсубиши го имат абсолютно същия проблем. 

Е как няма да не го имат, като принципът на смесообразуване е един и същ.

 

Сега по темата.

Следя я от самото начало и ми се струва, че авторът е решил да направи "лъвски скок" от Пежо 307 към Ауди А6. Няма нищо лошо, но следва логичният въпрос подготвен ли е финансово за това и знае ли какво може да му се случи?

От богатия опит, който съм натрупал през годините съм бил свидетел на множество не дотам приятни случки. Наистина е неприятно да наблюдаваш отстрани индивид, който не си е направил добре сметката. Ситуацията става крайно зловеща попадайки по неволя в ръцете на безскрупулни автомайстори и собственици на морги. Причините се коренят в липсата на конкретни ценови листи за предлаганите от тях услуги и части. Там всичко е на принципа "падна ли ми в ръчичките!". Не правят изключение и официалните автосервизи където направо може да те съблекат чисто гол с едни допълнително вложени части и труд без предварително предупреждение. Имат и лошият навик да обявяват понякога цените без начислен ДДС и тогава циркът става пълен.

При интерес мога да опиша и още много порочни практики, но считам това за достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Точно това и аз се опитвам да разбера. Ако тези мотори или като цяло A6-тиците, са такива трошки, че на месец трябва да давам по 1000 лв. по сервизи - макар и трудно ще успея да го понеса финансово, но не виждам смисъл .... То ако е така по-добре чисто нов автомобил в гаранция и да му плащам лизинга.

 

Ако имате на предвид, че в редки случаи може да се наложи 1к - 3к ремонта на колата (веднъж на 50 000 км.) - тогава няма проблем.

 

А относно майстроите, това си ми е тема на проучване в момента и голямо притеснение. Аз живе в Ямбол и за момента и идея си нямам къде е най-добре да ходя на сервиз. Предполагам някой читав майстор с опит с А6 в Бургас или Стара Загора ? Не знам, който може да препоръчва, много ще се радвам на тази информация. А ако има някой доказал се в Ямбол или Сливен - още по-хубаво, но силно се съмнявам. :)

 

За момента благодаря на всички за активността, ще се радвам на още съвети и разкази за този автомобил. И ако някой смята, че друг мотор от тези двата е по-подходящ - ще се радвам да сподели.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко километра караш на година?  

Мощността важна ли е за теб? Т.е. обичаш ли да даваш пълна газ, "състезател" ли си и т.н.

 

Отговори на тези два въпроса и веднага ще ти кажем кой е най-точния мотор в А6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се налага да минавам много на година - 10 000 - 15 000 км.

 

Карам сравнително спокойно - 130-150 км/ч. но ми е важно като искам да изпреварвам тир и да имам мощността да стане бързичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са много, но не са и малко тея километри... Не си заслужават да се карат на бензин според мен. Трябва си газова. 

 

Търси 2.4i или 3.0i  , с ръчна кутия. Това е най-безпроблемната комбинация възможна.  Слагаш газова и ще ти е доста икономично. 10-12/100 извънградско.

 

 

3.2 фси не е лош вариант, но ще трябва да го караш на бензин (двойно по-скъпо излиза) и най-вероятно ще ти се наложи да му сменяш веригите за 3000 лева+.

 

Вече дали куатро или предно... квото дойде.  В ямбол няма много сняг май, така че да не ти пука. А пък като караш и предимно извънградско, изобщо не ти трябва куатро.

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво газово за А6 май струва към 2500 - 3000 лв ? Ако е така то газовото се избива след 40к - 45к км. и чак тогава започваш да си на плюс. Т.е. след близо 4-5 години ще дойде момента да съм на дълавера от газовото. Ако сметката ми е вярна, аз лично не виждам смисъл много в него. По-склонен съм да взема дизелов двигател ако някой ме обеди, че това е по-правилното решение.

 

А за смяната на веригата, ако е само това драмата и се прави един път на много време ... няма проблем, звучи ми като необходимо обслужване, което за мен си е като част от цената на автомобила в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Объркал си се. за 1600 лева ще ти сложат прекрасен газов инжекцион с 5 години и 150 000км гаранция.

 

http://www.romanoautogasbg.com/gazovi-sistemi/6-tsilindrova-sistema-obd-ii/

 

Избила се е още на първата година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...