Jump to content

Ауди А4 Б6 3.0 avant quattro проблем свети масло на минимум


legendata75

Recommended Posts

Колеги , моля за помощ и мнения.

Имам най-хубавата кола , за която си скъсах .... да я купя Ауди авант Quattro 3.0 бензин/2004г.

След една чанта пари и малък сак отгоре и обслужване , като се стигне и до смяна на заключващия механизъм на предния капак (за да ме разберете, поръчка от Германия ) , имам следния казус .

Вече втора смяна на масло правя , защото ми светва в жълто индикация на дисплея , че маслото е на минимум, маслото което ползвам е на ВАГ 5/30 - оригинал със сигурност и ми светва след като измина около 4000 км.

Масло имам, като изчистя щеката да проверя маслото индикацията изчезва и всичко си ОК до като не мина 100/150 км и пак светва.

За улеснение не съм сменил само маслена помпа , друго всичко.

моля помощ!!!!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика в картера мисля, че е. Преди време бях чел за подобен проблем на 2.0 бензин 130кс, но няма как да съм сигурен.

А щеката не е нужно да я бършеш, ако ти излезе грешката, само да отвориш капака и да я извадиш и вкараш и ще се нулира, но за след 100км...тогава компа пак проверява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът принципно е проблемен, но ако е от него няма как с вадене на щеката да угасва.

 

Като се "изчисти" щеката маслото до къде е?

И защо сменяш, а не доливаш, когато светне лампата?

Борд компютърът има ли индикация за отворен преден капак? При по-новите модели при повреден механизъм на предния капак може да не отчете "доливане" на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивчивостта, датчика е сменен , не доливам защото маслото е на нормалното ниво, първият път се прецаках и долях , като нивото стигна до макдимума на щеката 

Като отворя капака си проверявам и затова зачиствани щеката 

Картерите са сваляни и чистени до блясък, датчика сменен, масло не гори!!!

Датчика за предния капак е сменен с оригинален от Ауди с целия механизъм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм, днес като ти прочетох мнението се сетих нещо друго. Тъстът ми има А4 с такъв проблем и му бях намерил някъде, че не е датчика в картера, а беше клапан, който трябва да работи само в едната посока. Намираше се като погледнеш отпред към колата - някъде вдясно, за съжаление сега не откривам нито темата по английските форуми, нито как изглеждаше този клапан. Не ти помагам много, но...

Разваля се и започва да работи в двете посоки и оттам ти дава, че нямаш ниво на маслото, но си имаш. Принципно жълтата лампа, ако си имаш масло, не  е проблем, червената е страшна, защото тя е за налягането.

Ще се опитам да открия какъв беше този клапан, струваше някъде около 100 лв...

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя проблем е сравнително често срещан. На моята кола се случва от време на време. Като отворя капака, дръпна щеката, всеки път има масло. Датчици са сменяни няколко пъти, все същото. Лампата угасва като отвориш капака и го затвориш, нали? 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги лампата е жълта и пише Мин 

лейка с капчици вълнички и пише Мин 

Това е вече откачих , единственото което не съм сменял е маслената помпа .

По принцип винаги проверявам нивото на маслото на щеката и угасва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, пише мин и се опитва да ти каже, че е под минимума, но не е. Не го мери правилно...опитай се и ти да разбереш за такъв клапан на пътя на маслото, който трябва да работи в едната посока...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ok

Вече съм направил трета смяна на масло, като първото беше 5/30 на кастрол със спецификациите за Ауди , втората и трета смяна са с масло което съм приложил в файла.

И трите масла са 5/30 по спецификация , но първото издържа 7260 , второто 5540 , третото 4980 км , преди да светне лампата за Мин на маслото.

След прегледи и консултации , конкретно за моя двигател и за тези географски ширини се препоръчва 5/40 -501-00/505-00 

Наблягам на факта че лампата светва само когато колата е дълго време карана в обороти или извън градско, т.е като е натоварена

Провериха вискозитета на маслото и се оказа че се е скапало.

От там и проблемите , към момента съм с новото масло и карам, нямам забележки , като мине км на предишните масла ще видим.

Новото е 5/40 по спецификация за Ауди и за газ , като марки няма да казвам. Има разлика в маслата когато колата се кара основно на газ или на бензин.

Вискозитети,окисляване и т.н , има доста по-добри от мен в темата.

Въпреки че приятел от Порше ме предупреди да не слагам Еди Кво си 5/30 аз го сложих, защото така пишеше производителя и след трета смяна дойдох на неговото.

Те това е за сега.

ПП

Някой за становище след смяна на масло сега ми изкормиха стария маслен филтър на колата да видят за стружки и констатираха наличието на мноооого мънииииички такива , около 10/12 броя ????

3BEE1ED1-B9E4-4494-A3CB-DFD876A9B060.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор като цяло си грее доста и не е изключено да го скапва. А отделно от това и карането на газ мисля, че допълнително спомага за това.

Масло за газ ... колкото свещи за газ. Останаха ми от моята 3.0i 6 броя иридиеви NJK, купени за по 40 и кусур лв парчето на има-няма 3000 km карано с тях ... Всъщност май имаше нещо за сулфатно число по-голямо от 1-ца да е ...

Пробвай с Shell Helix 5w40 ( 501.00/505.00 ) от бензиностанция на Шел. По спомен Вальо (VBI) караше по едно време с такова и беше доста доволен, ако се не лъжа.

За  Mobil1 New Life 0w40 също съм чувал добри отзиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За информация на колегата Ovivo съм сменял филтъра са картерните газове, което се оказа доста важно. Прилагам снимки на стария , сменен е заедно с магистралите 

Сменена е и цедката на картера, заедно с почистване на картера , въпреки това пак го проверих

ADA7B81C-AE0D-4A24-8BDB-A6CA12306241.jpeg

04AC51FA-ADEA-4F70-B5C9-351E78DF70E3.jpeg

8FB9FEC2-B58C-4814-9071-C0ACE477512D.jpeg

1C8B1E0B-E377-4598-9890-5E99EBDFD8E7.jpeg

E4C994F0-289C-42B9-8064-E48F3582CEEC.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Имам същия мотор от 2-3 месеца. Изключително капризен е за масло - най-добре е да се кара с оригиналното от Порше, за всеки, който държи на колата си. Също така датчиците и електрониката са му доста слаба страна - вдига висока температура и понякога стапя кабели и таблото полудява. Датчикът за нивото на маслото оригинален в Ауди е около 200 лв, тия по 50-60 лв и като нови са на късмет. Общо взето, прекрасен двигател за каране, за хора, които имат желание да поддържат. Но със сигурност не е “чук без дръжка” както примерно старото 1.9TDI. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...