gogoyanev Публикувано 31 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2018 Здрвейте колеги, От около два месеца имам драми с турбото, неговото управление и геометрията. Колата не можеше да се кара с висока скорост и също така избягвах да карам много освен до работа и обратно... така се насъбра повечко градско. Съответно на фис-а ми се показа символа на партикелфилъра. Игнорирах го две седмици и така днес колата влезна в авариен режим и реших да направя принудителна регенерация на ДПФ-а. Проблемът е че след 15 мин работа на място, нищо не се случи. Ползвах ръководството на РосТех и всички условия бяха изпълнени, но в блок 100- поле 4 се вижда 1ца, което доколкото разучих показва прекъсване на процеса. Ето и снимка: Преди време правих регенерация на дпф-а и тогава един колега тук разпозна че филтъра е нулиран. Възможно ли е вече да е съвсем пълен и затова да не стартира регенерацията(за да не се запали)? Снимка след първата регенерация- преди около година някъде: Това е са стойностите от тази пролет: И това са от днес: Благодаря за помоща. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 31 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2018 На 104.3, за да е актуална стойността трябва да си покарал, ако е веднага след палене не е реална. Над 68 на 104.3 не пуска принудителна, а може би и обикновена. Ако имаш грешки в моторния комп, освен за дпф-а мисля, че не пуска принудителна регенерация. Изчисти ги и дано не се пооявят веднага и да пусне. Ако имаш грешки за някой датчик по изпукателната може заради това да не пуска регенерации. А може и при грешка в турбото да не пуска не само принудителна. Оправи турбото и я изрежи 50км с над 2500 оборота. Сигурно е ресетван, не може да е 0.08, по-скоро поне 0.40. Това е изчислена стойност на база пробег и може би други фактори, отчетени чрез датчици, скорост, обороти Ето точно изискванията за регенерация, едва ли си ги изпълнил. Particle Filter Emergency Regeneration Prerequisites: Ignition ON Engine ON (Idle) Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2) Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3) If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. Engine Hood CLOSED Parking Brake ENGAGED Transmission in (P)ARK Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!! No Fault Codes Stored Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed automatically increases to about 1500 RPM. [Select] [01 - Engine] [Coding-II - 11] Start Regeneration by Entering 10016. [Do It!] [Meas. Blocks - 08] Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102 [Go!] MVB 100.1: Engine Speed MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized) MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down) MVB 102.1: Temperature before Catalyst MVB 102.2: Temperature before Particle Filter [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 31 Юли 2018 Автор Доклад Share Публикувано 31 Юли 2018 Ами всъщност изискванията бяха изпълнени и преди това изтрих двете грешки за турбото. Въпреки преблемите с него колата си вървеше ако не я настъпвах много(120-140 без ядове). А сега с аварииният режим няма как да стане... Единствено си мисля - възможно ли е след ресета стойността която имам в момента да е грешна и всъщност филтърът да е пълен вече и затова да не се пуска регенерацията? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 31 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2018 Възможно е да е пълен. Но тази стойност, която се ресетва не са саждите, а някакви маслени натрупвания, които постепенно го пълнят и не се махат при регенерация. Компютърът не знае колко са те реално. Съди по диференциалния датчик за налягане за степента на запълване, ама дали е от сажди или масло, той не знае. При ресетната стойност, т.е. при ниска стойност компът има зададени по-големи интервали за регенерация. Не съм толкова запознат с многото параметри, които се взимат предвид и как точно. Но предполагам, че въпреки високото показание за налягането ще изчака с регенерацията. А 77 на празен ход е много. Трябва да е 0. При мен като стане 7 или 14 и прави регенерация. Даже 14 не съм виждал, но не гледам посточнно и мисля, че е възможно. Ти прочете ли всички изисквания, сигурен съм, че не си изпълнил всички, а може и само едно да не е наред и да не пусне. Първо трябва да я загрееш добре и после да започваш. Една регенерация на градско отнема 10-15 мин зимата. Ако загасиш през това време прекъсва. Тия коли не са за градско, особено толкова запушени вече. Ако аварийния режим е от дпф-а няма да е проблем за принудителната регенрация. Обаче за извънградската може и да е, защото няма да можеш да вдигнеш обороти с товар, че да позагрее. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 31 Юли 2018 Автор Доклад Share Публикувано 31 Юли 2018 5 пъти ги четох .... Утре ще пробвам пак. Аз често карам аутобан, но след проблема с турбото не съм мърдал на никъде. Единствено 13км до работа, което не е достатъчно. В крайна сметка ако не стане ще го регенерирам в сервиз... не толкова скъпо 200€ с година гаранция, ама си викам като имам кабела, защо да не пробвам първо с VCDS-a. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 1 Август 2018 Доклад Share Публикувано 1 Август 2018 Тая принудителна регенерация не е много резултатна. В сервиз ако правят същото няма смисъл да даваш тия пари. Ако ти не успееш и те няма. Ще кажат, че трябва да се оправят другите проблеми и тогава и може и така да се окаже накрая. Имай предвид, че може много да пуши(не съм виждал, но допускам като знам при мен как пуши като регенерира в движение) и внимавай къде го правиш да не викнат пожарната. И ако стане виж маслото после. Вземи си една малка бензинова кола за това разстояние. Ако е извън града то даже не може да загрее добре за това време зимата, а какво остава за регенерация. Аз 1 път зимата в града усетих, че започна да регенерира и тъкмо се прибирах, обаче реших да обикалям квартала докато приключи. Да бях се сетил да ида на магистралата, а е на 1 км от нас. Обаче като не идват навреме идеите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 1 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 1 Август 2018 Ами за тези пари го свалят и го чистят в машина. Има и по скъпи варианти, но тези са евтини и сравнително на близко. Другите проблеми не мога засега да ги оправя защото хората са в отпуска, а сам не се наемам да чистя геометрията. Имам и малка бензинова кола, която сега обаче ползва жена ми [emoji3]. Инъче годишният ми пробег с прибиране до БГ и разходки напред назад из Европата е средно 25-30хил. км и дизела ми се рендира повече. Предната ми шестица, старото купе беше бензин 1.8Т и да ти кажа се усеща разликата в разхода, въпреки тройно по-скъпият данък сега. Колко трябва да е загряла или по скоро колко горе долу да я карам преди да стартирам процеса на регенерация за да са изпълнени на макс условията. И друго днес се сетих- не съм сигурен дали след като изтрих всички грешки загасих колата...възможно е директно след това да съм се прехвърлил на менюто за регенерация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 1 Август 2018 Доклад Share Публикувано 1 Август 2018 добре загряла. поне 10-15км за лятото. Иначе той ще си я грее на място. Чистенето с машина има смисъл. Може и това да се наложи да направиш. Чудя се, че не ти минава през акъла да го махаш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 1 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 1 Август 2018 Принципно съм против отстраняването му. Предпочитам да си платя за ремонт и да е отново ок. Не съм от хората които пренебрегват околната среда. Освен това в Германия е забранено и ако случайно те хванат става лошо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 4 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 Здравейте, Моята одисея продължава. Днес взех колата от сервиза- проблемите си стоят. След демонтаж и промивка на дпф-а , който е бол найстина доста пълен не може да се нулират стойностите. Колата показва пак че е пълен и влиза веднага в авариен режим. Не може да му се зададе че е нов и не може да се стартира и регенерация. Майсторът ми препоръчва да сменя ламбда-сондата и ако пак не се оправи евентуално АГРа. Вие какво бихте препоръчали? Следмалко ще я закача да видя какви грешки ще ми покаже. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 4 Август 2018 Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 Виж грешките най-напред. Някоя от грешките не позволява регенерация. Най-вероятно турбото. Трябва да се видят и температурите как са. Виж на студена кола температурите - май на канал 7 и 102, на 35 май имаше преди турбото. Ламбдата не помня на кой канал беше, някъде към 60. После ги виж като караш как са. Има датчици на входа на турбото, в ламбдата, при теб изглежда има преди катализатора като ти гледам 102.1 и преди дпф-а 102.2 Не са могли да го нулират, защото трябва пина за тая работа. Освен това няма нужда от нулиране при 0.12. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 4 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 Ами сега четох малко по темата и видях че евентуално сензора за разликата в налягането(този който е до дпф-а) може да е прецакан и от там да идва проблема. Ако са с лизензиран vcds би трябвало да виждат пина автоматично или? Възможно ли е да съм с две ландасонди- една горе преди катализатора и една след него? Майстора говореше за тази до дпф-а Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 4 Август 2018 Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 ламбдата е една и е преди катализатора. преди дпф-има темп. датчик, който се ползва за регенерацията. Ако не е в ред може затова да не става. Трябва и ламбдата и датчика на турбото и другия темп около катализатора. Диференциалният и да не е в ред, при това, което дава горе на снимките, трябва да прави регенерация. Той служи да се следи степента на запълване. Пина се вади с други софтуери. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 4 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 Ясно. Добре друго да питам- имам един майстор който разполага с голям сравнително нов модел диагностичен уред на Бош. Евентуално ако той ми разчете грешките, ще види ли по конкретна информация? Щото инъче едно по едно ако тръгвам да сменям нещата, по добре да го продавам коша [emoji17] А и къде е този датчик на турбото за който говориш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Push Публикувано 4 Август 2018 Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 Ако наистина е почистен ДПФ , единствената причина ,да не може ,да направите регенерация е или запушен маркуч на диференциалният датчик или той самият е умрял . Колко е запушен Филтъра се калкулира от диференциалният датчик разликата в наляганията преди и след . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 4 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 Ами взеха ми 360€ за почистване. Не съм я вдигал да видя какво са правили, но реално след почистването незнам дали е пробвано да се прави регенерация. Но не са могли да обучат колата че филтърът е чист, тоест да нулират стойностите. Но и не са търсили причината.... така са немските найстори- ако им я закарал за смяна на масло и си със спукани гуми ще ти сменят маслото и ще ти кажат да си я взимаш[emoji23]. Затова се чудя какво да правя- друга диагностика или да сменя първо тоя датчик на дпф-а и да пробвам пак да си го обуча или ламбдата... и аз незнам. Отделно геометрията или моторчето на турбото е заминало.. Незнам накъде да продължа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Push Публикувано 4 Август 2018 Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 (Редактирано) Направи си диагностика , но при някой друг . Турбо , ламбда могат да запушат ДПФ , но не са причина , да не се направи регенерация , ако наистина ти е изчистен ДПФ . Официалните немските майстори , ти сменят и чистачки и предно стъкло и гуми ако нямаш изрична уговорка да направят конкретна процедура . Ако не си доволен от услугата и имаш фактура , има кой да те чуе . Редактирано 4 Август 2018 от Push Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 4 Август 2018 Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 Не съм чак толкова запознат, за да знам дали грешките по турбото могат да са причина да не регенерира. Допускам, че е възможно. За принудителната с вцдс със сигурност са причина. Възможно е неверни температури да са причина. Според мен направи турбото, и без това трябва да го правиш. И след това покарай 50км на магистрала с 2500-3000 оборота и виж с вцдс кога дава последната регенерация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 4 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 4 Август 2018 Еми ще го оправя и дано поне тогава не съм в авариен режим, защото сега 10 сек след старта влиза в авариен, мига подгрева, свети чека и на фиса писка че дпф-а е заминал. Сега поне знам че дпф-а e чист, не съм я гледал от долу но не вярвам да са мошенници, най малкото защото майсторс беше гюнтер[emoji3]. Евентуално бих сменил и този датчик за диферентното налягане, че е 35-40€ . Утре ще я прочета пак да видим какво ще покаже. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nooky Публикувано 5 Август 2018 Доклад Share Публикувано 5 Август 2018 Приятели, Вижте при мен какви са стойностите. Добре ли е, или да видя да го махам този ДПФ. Поздрави, Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
trackersoft Публикувано 5 Август 2018 Доклад Share Публикувано 5 Август 2018 Преди 1600 км е регенерирал за последно, ако е вярно значи филтъра ти е в доста добра форма Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 5 Август 2018 Доклад Share Публикувано 5 Август 2018 Изглежда добре дпф-а, но е ресетван. За Гогоянев - виж сега като е чист филтъра какви показания ще дава за налягането. Не би трябвало, ако дава ниско налягане да светва, че е пълен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 5 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 5 Август 2018 Днес е прочетох и направих няколко скрийншота на различни блокове. Утре сутринта ще постна резултатите. Благодаря за помоща[emoji481] Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogoyanev Публикувано 6 Август 2018 Автор Доклад Share Публикувано 6 Август 2018 Здравейте, ето грешките които ми даде вчера, като правя забележка че демитомера е откачен в този момент: ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 059-907-401-BPP.clb Part No SW: 4F2 910 402 B HW: 4F0 907 401 B Component: 2.7L V6TDI G000AG 0050 Revision: --H01--- Serial number: Coding: 0011372 Shop #: WSC 02334 785 00200 VCID: 1E33687AC9B7D3B5A7-804A 5 Faults Found: 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1) P242F - 001 - Restricted/Clogged - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 314925 km Time Indication: 0 Date: 2018.08.04 Time: 11:09:27 Freeze Frame: RPM: 2961 /min Torque: 89.7 Nm Speed: 0.0 km/h 000260 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0104 - 001 - Intermittent - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 0.0 km/h Duty Cycle: 80.9 % Voltage: 11.78 V Absolute Pres.: 999.6 mbar Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str 000258 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 - 001 - Signal too Low - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 314925 km Time Indication: 0 Date: 2018.08.04 Time: 13:37:40 Freeze Frame: RPM: 840 /min Torque: 27.3 Nm Speed: 0.0 km/h Duty Cycle: 52.9 % Voltage: 11.86 V Absolute Pres.: 999.6 mbar Mass Air / Rev.: 475.9 mg/str 005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13) P161D - 001 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 314954 km Time Indication: 0 Date: 2018.08.05 Time: 09:52:20 Freeze Frame: RPM: 840 /min Torque: 66.3 Nm Speed: 0.0 km/h Duty Cycle: 1.0 % Voltage: 13.53 V Duty Cycle: 24.1 % Temperature: 25.2°C 005662 - Glowplug for Cylinder 5 (Q15) P161E - 001 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 314954 km Time Indication: 0 Date: 2018.08.05 Time: 09:52:20 Freeze Frame: RPM: 840 /min Torque: 66.3 Nm Speed: 0.0 km/h Duty Cycle: 1.0 % Voltage: 13.53 V Duty Cycle: 24.1 % Temperature: 25.2°C Readiness: 1 1 0 0 0 ето и няколко скрийншота от определени блокове който замерих: Тези грешки за свещите незнам доколко са страшни. На 104 се вижда доста по-ниска стойност на дпф в сравнение с тази преди почистването. Интересното е че турбото нищо не показва. Сканирах на студена кола. Днес ще сменя този сензор за диференциите и ще пробвам сам да нулирам стойностите му и съответно да стартирам принудителна регенерация с идеята колата да разбере че филтъра е ок. Във форума на мотор-талк имаше такава тема и по този начин човека се беше справил. Датчика е 39€ и ще пробвам, дори и да не е той, загубата не е голяма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 6 Август 2018 Доклад Share Публикувано 6 Август 2018 това налягане на загасена кола или на празен ход е? С откачен дебитомер не знам дали ще пусне регенерация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване