Jump to content

Съвет за Audi a5 2.7 tdi multitronic 2008


Recommended Posts

Здравейте, вчера капарирах една а5ца купе 2.7tdi multitronic 190ps и се питах дали има някакви сериозни проблеми с колата, дава ли дефекти, как е автоматика ? Чел съм, че бил много проблемен мултитроника.. Пробвахме колата, естествено аз се возих и при смяна на предавките не се чуваше и усещаше нищо, при смяна на задна и директна на място си стоеше на едно място, нямаше никакво чукане и като цяло колата ми се виждаше запазена, но не се знае. На 180000км е 2008 година. Та какво мога да очаквам от колата като дефекти, ремонти и обслужване ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-важното при Мултитроника е да не го купиш вече развален, защото когато започне да си заминава започват едни много леки симптоми, които продавача ги вижда, но купувача не. Затова е добре тест-драйва да се направи от човек който е карал изправен вариатор и знае как трябва да работи.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами той пича искаше той да си го кара, че нямал вяра на други :D, но както казах никакво чукане, никакво тракане, нищо вървеше много добре. А за мотора ? Нещо по-сериозно има ли там?

Редактирано от floddy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вериги сменяни ли са?

И как искаш да усетиш нещо като се возиш...

Карал ли си вариаторна кутия друг път?

Точно от такива,нямал вяра бягам бързо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той ми каза, че не се интересувал много от ремонти и такива, само я давал в сервиза и му я оправяли квото имало .. :D И не не съм карал такава кутия

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо реши да питаш след като вече си я капарирал? Вече не си в състояние да преговаряш цената, само можеш да се откажеш от капарото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не се сетих преди това да питам тук и само се допитвах до приятели.. Не мислете, че ви будалкам или си правя шеги, наистина ще я купувам и искам да знам с какво ще си имам работа по-нататък. Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за Мултитроника - никой не знае. Моя вече 13 години си функционира безпроблемно, въпреки че от 10 години чета по форумите колко били скапани. Смени му маслото като я вземеш и след това на всеки 50-60 хил. км и дано да си работи докато я имаш, пък и след това!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На няколко места съм писал инфо за Мултитроника, но все пак и тук ще се разпиша, заради питащият.

Мултито е прекрасен автомат, на който проблеми му създават големите дизелови мотори. 

Скорстната кутия дефекти няма, мотора и създава проблемите, както и шофьори с псевдо спортни амбиции.

Дизелов двигател 2.7TDI, е възможно най-проблемната комбинация двигател + скороснта кутия Multitronic.

 

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големия въртящ момент много лошо и посипва на тая кутия. И все пак, ако е карана разумно и редовно обслужвана има надежда да кара още.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, вариатора е подложен на значително по-висок въртящ момент за същите коне при дизелите. На моята кола която е 200 коня го дават 280 Nm, докато на тази е 400 Nm. На знам обаче дали самата кутия не е по-голяма.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, кутията не е по-голяма. Абсолютно прав е колегата за дизеловите мотори, а е още по-актуална комбинацията от спортни амбиции и не редовно обслужване. Все пак има мултита на 2.7 по на над 400 000 км, които все още са в добра форма, има и такива на ALT, където кутията е сдала багажа. Не на последно място, при B7, надежността на тази кутия е по-голяма в сравнение с предходния модел.   Купувача трябва да е наясно с риска някой ден да хвърли сериозна сума за ремонт, но това важи за всички още по-съвременни автомобили, били те със DSG, S- tronic и т.н.  Иначе при шофиране на 2.7 с Мулти се създава усещане за невероятна лекота, особено като се качиш на магистралата...... При 2000 об. скороста е около 135 км/ч. 

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи взех я, но при потегляне на задна или на предна има пресепване и се чуди дали да тръгне. На моменти става така един път не един път да. Обадих му се и ми каза, че имало някакво зацепване на мултитроника, в който трябва да изчакаш 1 2 секунди преди да тръгнеш да зацепи. Има ли нещо вярно или ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подхождай с търпение, няма такова нещо като полу-съединител, ако си свикнал да пилиш гуми при всяко потегляне. Ако искаш да ти служи дълго. Кутията е предимно за спокойно каране, но също така е добра при ускорение и доускорение, но при потегляне  я жали малко поне. Същото важи и за задна. Минавайки през Неутрал за миг задръж, преди да си я ръгнал... Свиква се при желание. И не казвам, че е само за пенсионерско каране... Аз също не обичам да се влача... При по-голямо висене на светофар минавай на Н. Може и други работи да прочетеш, това е Моят Опит... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При минаване на задна ѝ трябва малко повече от миг да превключи - може би около 1 секунда. Иначе ако дадеш газ в същия момент в който я сложиш на задна се получава един доста як удар който няма как да е полезен за кутията.

 

преди 37 минути, floddy написа:

Начи взех я, но при потегляне на задна или на предна има пресепване и се чуди дали да тръгне. На моменти става така един път не един път да. Обадих му се и ми каза, че имало някакво зацепване на мултитроника, в който трябва да изчакаш 1 2 секунди преди да тръгнеш да зацепи. Има ли нещо вярно или ?

 

Ако си на D с натисната спирачка и го прави при потегляне значи има проблем.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно...мултито не търпи рязко преминаване от задна(R) към предна(D) и обратно.С течение на времето ще усетиш превключването.Това задна още се движиш- първа и черта го забрави...както каза SVT очаквай як удар и чудене ко да правим от страна на кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, floddy написа:

Начи взех я, но при потегляне на задна или на предна има пресепване и се чуди дали да тръгне. На моменти става така един път не един път да. Обадих му се и ми каза, че имало някакво зацепване на мултитроника, в който трябва да изчакаш 1 2 секунди преди да тръгнеш да зацепи. Има ли нещо вярно или ?

 

    Честита покупка!

 

    При изрядна система на задвижване двигател+скорости, нормалното забавяне за включване на скорост при превключване от P-N-D или от D-N-P e 0.02сек. (200 мили секунди), което е времето, за което време не можеш да усещаш никакви забавяния.

    Обикновено забавяне при превключване се получава, тогава когато двигателя има проблеми с въртящият момент (ВМ), тогава Мултитроника изчаква да се стабилизира ВМ, за да изпълни зададената команда. Рядко проблема е в скоростната кутия (макар че точно 2.7TDI поврежда най-много Multitronic-ите). 

Бих ти дал съвет да си направиш диагностика на двигателя, за да се види какво му е състоянието, след това си предвиди подмяна на маслото в скоростите (при възможност е добре да се опресни цялото количество масло). 

 

    Нормално е мултитроника да изкара около 350хил.км., без никаква поддръжка (т.е. без никаква смяна на масло). Не мога да се ангажирам с мнение, че ако се прави регулярна смяна на масло на всеки 60 хил.км., живота ѝ би се удължил, тъй-като принципа на работа на маслото точно в Multitronic е в много щадящ режим за маслото. Проблеми често създават фрикционните дискове, а с двигател като 2.7TDI, това е и най-честата повреда. 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не влизам в спорове, че не това е идеята, редовната смяна на масло е задължителна!!! Фрикционните дискове си отиват рано или късно при всички моторизации ....а самите те не се броят за аварирали, там износването е нормално също като ори обикновения съединител. Не са скъпи, но по каналния ред труда струва пари, монтаж-де монтаж на кутията, ново масло и пак се заформя сумичка. Кутията е твърде чувствителна към маслото! А за да не се чуди колегата докато чете различаващите ни се мнения, най-добре да звънне на Мишо! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Nikosaul написа:

....

    Нормално е мултитроника да изкара около 350хил.км., без никаква поддръжка (т.е. без никаква смяна на масло). 

....

 

В официалната програма за поддръжка на Ауди пише маслото да се сменя на всеки 60 хил. км. Не знам от къде знаеш колко би изкарал ако не се смени никога. Някой правил ли е такъв експеримент?

 

С другите неща съм 100% съгласен.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единстевнета официална препоръка давана от Ауди е първа проверка на маслото на 120хил.км., а след това на всеки 60хил.км., като не говорим за смяна, а само за проверка, като  в зависимост от стила на шофиране може дори да се намали още интервала.

 

Всъщност от форум на форум малко се видоизменила препоръката за проверка, като официална препоръка за смяна на всеки 60 хил.км. - а то няма такава!

 

На моят автомобил са изминати 450хил.км, от които 350хил.км. с оригинално налятото масло от завода.

Имам информация за още автомобили с мултитроник, преминали границата от 250 хил.км. с оригиналното масло.

 

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В грешка си. В моята книжка си пише 55 хил. км и го смениха за първи път когато колата беше на толкова. Ето го на PDF - виж на 13-та страница: цък!

 

At 35,000 Miles (55,000 Km) (cont.)

Continuously variable transmission (multitronic™): Change ATF

 

Следващата смяна е на 115 хил. км, на 17-та страница.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е сервизна книжка!!!

Това е сервизна програма за проверка на автомобили Ауди А4, моделна година 2006, разпространявана циркулярано из дилърската мрежа в Северна Америка.

Тази сервизна програма е издадена през 2019г. и заменя стара такава от 2018г., която пък заменя предишна такава с първо издание от 2005г.

 

Това което ми посочваш за официални сервизни интеравали от стр.8 до стр.19, е валидно само за Северна Америка!?

 

Предполагам знаеш, че в Европа са различни интервалите?!

 

Имаш някакво инфо, но не ти е пълна картинката.

 

Можеш ли да ме ориентираш според тази сервизна програма, на 2.7TDI какво и кога се сменява.

 

Все пак е по-добре да се изпълняват предписанията за U.S. в условията на Българската реалност, отколкото да не се изпълнява никаква сервизна поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дадох линк към PDF-a защото e 1:1 със сервизната книжка и не ми се слизаше до гаража, но след като настояваш ето я и нея:

 

IMG_3127.JPG

 

И как може да е валидно само за Северна Америка? Мултитроника си е един и същ за всички пазари. И каква е нашата българска реалност че да не изисква смяна на маслото?

 

Да, вярно е че моя Мултитроник е на 2.0 TFSI, но не виждам логика да не трябва да се сменя при 2.7 TDI, а да трябва да се сменя при 2.0 TFSI.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и препоръката за смяна на моторно масло е на 30 000 км....последиците всички ги знаят. При мен също е записана смяна на всеки 60 000 км, не проверка, а смяна! Иначе всеки е свободен да интерпретира информацията за себе си както иска. Но е нежелателно, да не пиша по-силни думи....на нов собственик на подобен автомобил да му се дават съвети да не си сменя маслото! Маслото трябва да се сменя! Сумата за това е сравнително скромна! И....последиците от дългогодишно каране без смяна на масло са: смяна с друга кутия! Не случайно посъветвах автора на темата на кого да звънне, че е ремонтирал толкова Мултитроници, колкото спорещия тук врабчета не е виждал! Нищо в личен план негативно не искам да кажа, просто опитвам да изостря вниманието на питащия, за да се заинтересува достатъчно.

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове това със кутията се оправи, явно е било щото тръгвам на S и не изчаквам да превключи както трябва, но сега стана нещо със ръчната спирачка. Като се кача и пробвам да я запаля, таблото почва да свети цялото и ръчната и тя и пише Parking brake malfunction  и не мога да запаля колата.. И когато сляза, заключа я и я отключа пак се оправя.. Това се случва когато повече престои автомобила - над 3 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...