Svetlin81 Posted February 15, 2020 Report Share Posted February 15, 2020 Здравейте колеги, започвам с уточнението, че създавам този пост не за да търся мнения и помощ, а за да споделя решението което намерих на проблема при мен. Огромна част от хората влизат във форума за да търсят решение на възникнали проблеми и се надявам постът ми да бъде полезен. Колата е Олроуд В8 2.0 TFSI със седемстепенния S tronic, всичко започна началото на септември 2019. Един ден докато се прибирах от работа по скоростната тангента усетих разтрисане при ускорение между 110-120кмч. Доста се стъписах тъй като се усети като включване на ABC, но без намаляне на скороста. Намалих до около 90, включих круиз контрола и започнах да ускорявам на "стъпки".... между 110-120 отново разтрисане, след 120 никакви проблеми. Няма да влизам в детайли през какви перипети и проблеми съм минал, но до Януари тази година колата мина през три сервиза за диагностика на проблема и подозренията падаха основно въху съединител (съединителите! ). Най-неприятно беше, че колата не записваше никакви грешки никъде, а проблем си имаше и той ескалираше. Стигна до там, че дори с 45-50км ако педала на газта мине 15% от хода си започваше тресене и така до около 140...безумно. Преди около три седмици реших, че няма смисъл от повече мъки и закарах колата при "КОКО" в Малинова долина, прецених че щом ще се отваря кутията поне да е при хора които разбират и се занимават само с това. Е добре, но още по време на тест драйва ми казаха, че това най-вероятно са дюзи или свещи, но не и съединител. Закарах колата в Дунев Мотор Спорт въпреки противоречивите мнени по форумите поради факта, че имат техника с която да се тестват дюзите... Какво се оказа - две дюзи фира, свещи и кабели. Сега колата си е като трябва! Кутията си работи по онзи плавен и приятен начин, а аз с усмивка до уши! Поствам всичко това защото от самото начало отделих доста време в четене, търсене на сходни постове в интернет според симптоматиката на проблема който имах и така и не намерих полезна информация освен едни сериозни суми за ремонти... Май единствено в reddit намерих подобен пост, като последният коментар беше на човек който се обзалагаше че са свещи, но така и нямаше развръзка по случея. Надявам се това да спести времето и нервите на някой с подобен проблем. Благодарности на Ники от сервиз "КОКО" и на Дунев Мотор Спорт. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted February 16, 2020 Report Share Posted February 16, 2020 Към този пост ще добавя, че една нова дюза Бош е около 70лв в чужбина и под 100лв в БГ. При каране с изгорели дюзи се рискува хидравличен удар в мотора - налягането в рейката достига до 100 бара и цилиндъра се пълни много лесно с бензин. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kdl Posted May 10, 2020 Report Share Posted May 10, 2020 (edited) Какви кабели? Бобините са ти директно върху свещите? И на мен ми е правило впечатление, че понякога ми разтрисва при леко ускорение (скорости над 80-90 и ниски обороти) и мислех какво ли не, но колата е безупречна по окачването. Също се бях замислил дали не може да е нещо от кутията, полуоска, кардан, но няма логика, щеше да е повторяемо, а при мен е спорадично. На колко км. ти е колата (ако има шанс да са реални). При мен гони 190х, едно от малкото неща, които не съм подозирал са дюзите... Предвид цената им, няма да е огромна болка да се сменят, по-зле не може да стане, вместо ходене по сервизи с опити за диагностика на имагинерен проблем. Edited May 10, 2020 by kdl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svetlin81 Posted May 28, 2020 Author Report Share Posted May 28, 2020 При мен в началото също беше спорадично, но в един и същ скоростен диапазон (110-120км.ч). После нещата ескалираха...и стана перманентно :D . В момента колата е на малко над 170хил.км, има шанс да са реални купувал съм я от Швейцария и автокъщата гарантираше за документацията. Проблема се появи преди около 5-6хил.км. Относно дюзите ...не знам както прецениш, да не са толкова скъпи виж примерно Райно каква цена ще ти даде за ОЕМ ако не търсиш компромис, провери и свещи+бобини в какво състояние са при възможност. Това е моят съвет ако си тръгнал в тази посока, успех! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kdl Posted May 28, 2020 Report Share Posted May 28, 2020 От една седмица са ми в багажника... петък ще сменям. Аз си сложих Conti-тата на оригиналните джанти, понеже бях с такива от ТТ и 1520мм преходни фланци 57.1->66.6. Голяма част от вибрациите при ускорение изчезнаха, не съм очаквал колко претенциозна може да е тази кола на джанти/гуми. Все още има леки на моменти, но определено е по-добре с нейните си джанти. Реших се след като говорих с един приятел гумаджия, който също от практиката си е наблюдавал какъв кошмар може да е фланци на Б8. Та... ще видим. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Милчев Posted May 28, 2020 Report Share Posted May 28, 2020 Скоро смених мойте дюзи (Бош извадих и Бош сложих ,цена с отстъпка 75лв)сменят се за около 2 часа спокойно! А що ядове с балнс на гуми съм брал такова нещо на никоя кола не е било! Неща да си помосля за фланци.Сега съм с 17 ки и ЕТ35 И НЕ Е като да няма леееки вибраци около 120-130.,,Свикнах" с тях. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kdl Posted June 11, 2020 Report Share Posted June 11, 2020 Смених и аз бобините (NGK U5015) и сложих Бош инжектори, оригиналните си бяха от първоначалното вграждане. Нямам разлика в поведението на двигателя и разхода. Но определено джантите промениха нещата и в момента почти няма вибрации с оригиналните. Много е чувствителна към настилка. Има особени места из града, където се появяват, но тях ги знам от преди. С различни коли също се е усещала вибрация. В резултат, имам прекрасни и непокътнати джанти от ТТ (тънките еленови рога), със заводска боя за продажба. Не мога да си позволя да ги разпробия на 66.6мм. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted June 15, 2020 Report Share Posted June 15, 2020 За дюзите - и "оригиналните" и "неоригиналните" се правят само в един завод на Бош в Турция (за разлика от други бош части). В интернет се намират ОЕМ-ски дюзи "made in germany", вероятно са китайски. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now