DoSheWhouYou Публикувано 5 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2020 Здравейте, имам следния проблем колата имам много слабо парно докато е на място, а докато се движи духа само студено. Предположих че е от термостата защото градусите на колата не се вдигат повече от 65°. Но докато е на място колата и работи когато вдигне 65° перката се включва а парното духа леко топъл въздух. Какъв може да е проблема??? Термостат? Датчик за температурата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 5 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2020 Запушено радиаторче на парното, паднал дунапрен на клапите на парното, повреден приводен механизъм на клапата за топло/студено, въздух в системата и т.н. Потърси в раздела - има страшно много информация по случая ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DoSheWhouYou Публикувано 5 Ноември 2020 Автор Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2020 А градусите на колата не се вдигат повече от 65 при положение че днес съм сменил термостат Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2020 Може да не ти показва вярно уреда на таблото, още повече щом се включват и перките отпред - замери температурата на двигателя с лазерен термометър. Въпреки всичко и при 60С загрял двигател пак трябва да имаш добро парно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 6 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2020 (Редактирано) След като и перката се завърта на 60 градуса, може би има проблем с температурeн датчик. Моята се завърта чак когато мотора достигне 95 градуса. Не ме питай как знам! Ако обаче двигателя е наистина на 65 градуса, не съм съгласен че парното би било добро. Всеки който е карал дизел през зимата знае за какво става дума докато загрее до 90 градуса. Редактирано 6 Ноември 2020 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 6 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2020 Преди 12 часа, DoSheWhouYou написа: днес съм сменил термостат , а водната помпичка проверихте лЕ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 6 Ноември 2020 @CVT Става въпрос, че при 60С загрял двигател в движение няма да духа хладно както пише автора, а ще духа доста по-топло. При сменен термостат, дори и да е повреден/на късо датчика за перките и да въртят непрекъснато, големия кръг ще е затворен и това няма да доведе до изстиване на двигателя и изчезване на парното в движение. По-скоро не му показва вярно уреда на таблото (показва по-малко, често срещан проблем в 80/Б4), а перките си включват на около 90С както си е нормално. Трябва да се види при загрял двигател (пуснати перки) каква е температурата на входящия и изходящия маркуч на радиаторчето на парното - ако са врели и двата проблема 100% е в клапи на парното. Ако изходящия е хладък тогава може да е запушено радиаторчето на парното, да има въздух в него или както правилно са отбелязали колегите да има проблем с водната помпа и да не се върти антифриза както трябва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DoSheWhouYou Публикувано 8 Ноември 2020 Автор Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2020 И двата маркуча са еднакво топли след като е пуснала перка колата но температурата е 65-67° утре ще сменя датчика за охладителната течност и ще напиша дали на таблото ми показва нормална температура. Запитах се до много приятели майстори и всички ми казаха че са клапи на въздухоотводите така че ме чака голямо разглабяне на таблото... Въпросът ми е дали да сменя радиаторчето или да оставя оригиналното на колата все пак не мисля да го правя това упражнение два пъти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Онуфри Публикувано 8 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2020 Смени си и радиаторчето, не е скъпо, вземи чтава марка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 9 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2020 (Редактирано) Проблема много често е и в самия уред на таблото, а не в т-датчика. Затова е хубаво преди да сменяш каквото и да е било да влезеш с VAGCOM в контролера на двигателя за да видиш актуалната му температура и след това да решиш какво да сменяш. Сега ако т-датчика е евтин не пречи да се смени за проба - самия т-датчик е сив на цвят и е закачен на фланеца на главата отстрани, където влиза дебелия горен маркуч от радиатора. Щом са еднакво топли двата маркуча на радиатора на парното много вероятно е да са за ремонт клапите на парното - трябва да се облепят. Все пак двата маркуча трябва да са врели, ако са хладки значи, че е запушено радиаторчето на парното или може да има проблем с водната помпа (по-рядко). Редактирано 9 Ноември 2020 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване