Jump to content

Проблем с оборотите Audi A4 B6 3.0 ASN


Mladenovmmm

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Споделям ви моя проблем.

Колата е ауди а4 б6 3.0 АСН мотора. Проблема ми е следния: започва да мени оборотите в порядъка =/- 300 оборота. Мени ги, когато си поиска. Вчера пътувах 200км- не ги измени нито един път. Днес в рамките на 10 км не се спря да ги мени. Доста често забиват на 1100 оборота и постоянно е под напрежение, в следващия момент, когато е в покой ( 720 оборота), почва да играе и да ги вдига до 900 и да падат. Сменил съм всички вакуми, свещи, бубини, маркучите на парното, понеже имах сцепени и влизаше въздих от тях. Когато подам рязко газ, набия кик даун и колата почва да се дави и светва чека- 10 секунди след като я карам нормално- се оправя.

Когато я закачим на диагностика в движение- дава постоянно мис файъри на почти всички цилиндри. Моля ако някой е имал подобен проблем да сподели.

 

Link to comment
Share on other sites

Вероятно смуче въздух. Провери PCV клапана, който е закачен отзад на всмукателния колектор, под кората вдясно (от страна на шофьора) - обикновено му се цепи мембраната и почва да смуче от там. Също така самите пластмасови гофрирани маркучи на картерната вентилация, които влизат във въпросния PCV клапан през тройник от температурата се натрошават и почва да смуче въздух.

Ако се окаже PCV клапана - сменяй заедно с гофрираните тръби на картерната вентилация. Друг вариант е да я извадиш в атмосферата и да не купуваш PCV клапан, а да го махнеш и затапиш дупката на всмукателния колектор - става лесно и бързо.

 

Другото е отпред приводния механизъм на "флейтата" да е повреден - реализиран е с 2 мембрани, които също се цепят заради годинките. Виж като форсираш до над 3000+ оборота дали се завърта флейтата или не. Ослушай се покрай нея за свистене.

Ако се окаже приводния механизъм на флейтата блокирал или смуче въздух вариант е да се махне - има тема по въпроса в 4F раздела.

 

Моя двигател е BBJ, който като изпълнение на въпросните възли е 1 към 1 с ASN и аз лично съм извел картерната вентилация в атмосферата и също така съм премахнал флейтата във всмукателния колектор. Няма странични ефекти от това - ниските обороти са бетон и двигателя си набира отлично.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Здравей,

 

Благодаря за информацията. Утре ще отида в сервиза за да я кача и проверя въпросните неща, които ми спомена. Надявам се да мога да отстраня проблема възможно най- скоро.

 

Link to comment
Share on other sites

Здравей,

 

Проверихме клапана закачен на всмукателния колектор- сменен е. Маркучите на картерната вентилация също са сменени миналата седмица. Смених и дебитометъра, но отново същото.

Дали е възможно да е от Дроселовата клапа?- днес и нея ще сменим.

 

Link to comment
Share on other sites

Провери температурния датчик,закачи с всдс и запиши лог докато не се появи проблема,може да си променя произволно стойностите.

Link to comment
Share on other sites

А отпред приводните механизми на променливата геометрия на всмукателния колектор (флейтата) - как са, работят ли, да не би да смуче въздух оттам?

Link to comment
Share on other sites

Днес ще го проверим и това. Странно е, че след смяна на следните неща: Дебитометър, дросел клапа, всички вакуми, свещи, бубини, бензиновите инжектори дава грешка: мисфайър на 4, 5 и 6 цилиндър.

Мененето на оборотите тези дни е, когато си пожелае. Вчера цял ден не е менила обороти, днес постоянно го прави. Няма значение дали е в движение колата или е на P ( паркинг).

Link to comment
Share on other sites

Ако не се вижда от къде с пушек машина ще се види дали от някъде смуче въздух

Link to comment
Share on other sites

Ако е само от едната страна (4-5-6 цилиндър) освен да смуче въздух може и проблема да е в л-сондата (първата преди катализатора).

Link to comment
Share on other sites

Здравейте,

Прилагам видео какво точно прави колата. Тук е на P ( Паркинг). Правеше го 5-6 минути и от тогава до момента не е имало проблем.

 

Link to comment
Share on other sites

Възможно ли е да няма компресия?
Или да има проблем в главата според вас?
В Понеделник ще я карам да и мерят компресията.

Link to comment
Share on other sites

Здравейте,

След смяна на куп неща колата спря да записва каквито и да било грешки, когато е в покой.

Записва грешки само в движение, прилагам снимка на грешките.

viber_image_2021-07-11_20-09-48-113.jpg

Link to comment
Share on other sites

Здравейте,

 

Замерихме колко зарежда алтернатора при чисто нов акумулатор- 13.15-13.20.

Дали проблема може да е и от него? Защото когато започнат да играят оборотите и фаровете премигват в същото време.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...