Jump to content

отваряне на багажник с крак за 4F?


OvivO

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От известно време си мисля за отваряне на багажника с крак. Да, не ми трябва всеки ден, но понякога да. Ако може да се реализира лесно, защо не?

 

Като цяло единственото, което ми трябва е с крак да мога да симулирам все едно съм натиснал дръжката на багажника - т.е. малкото микре, което тя механично натиска. 
Как може да стане това най-лесно и удобно? Оставям настрани дали колата ще е заключена и т.н., трябва ми само тази симулация - натисната дръжка активирана с крак. 

Гледах в али и видях някакви варианти, но на първо четене не мога да разбера дали ще паснат за моята цел, повечето са за ел багажници, а моята е седан с пружини, при отваряне сам се отваря, но механично.

https://www.aliexpress.com/item/1005001841025269.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.302a23b1HOYMIZ&algo_pvid=e405fb96-8c33-4c4e-9f3b-183b6ac6242e&algo_exp_id=e405fb96-8c33-4c4e-9f3b-183b6ac6242e-1&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000017814302822"}

 

Дали мога да помоля и колегите @CVT и @VBI да дадат своя съвет, доказали сте, че разбирате от тези неща и сте правили доста ретрофити :)

 

Поздрави,

Ови

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, OvivO said:

Как може да стане това най-лесно и удобно? Оставям настрани дали колата ще е заключена и т.н., трябва ми само тази симулация - натисната дръжка активирана с крак. 

 :) 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, OvivO said:

Здравейте колеги,

 

От известно време си мисля за отваряне на багажника с крак. ...

 

 

 

 

Edited by royce
Link to comment
Share on other sites

@OvivO Може да се направи такова отваряне на багажника с подходящ обемен датчик монтиран отдолу, но трябва да се ограничи да работи само при изгасен двигател и отключени врати (ако си без кейлес). Поне така съм го замислил и аз, но не ми остава време да го реализирам :) . Така ще е почти "оригинално", но ще е функционално :) . Най-добре е да се направи и направо да се вдига капака нагоре със съответните пружини и амортисьори.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

@royce😁

 

@VBI: колата е с kessy, но съзнателно не го писах, защото искам системата наистина да симулира само и единствено натискането на дръжката (микрето). 

Ако се реализира по този начин няма да се отвори дупка в сигурността - все едно някой да помпи дръжката на багажника, когато е паркирана. Същевременно ще сработва, когато се приближа до багажника. 

 

Link to comment
Share on other sites

Точно, ще работи само ако си отключил колата и няма да има проблем със сигурността. Двигателя трябва да спрян за да не се отваря самоволно в движение ако отключиш колата :) .

@OvivO Обемния датчик ще го захраниш от 2 плюса през диод (преди и след контакт) за да е активен само на изгасен двигател, а неговите контакти ще ги свържеш паралелно на бутона на задната врата и готово. Просто ще трябва да му намериш подходящо място отдолу за да се задейства с крак.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Миналата година поръчак такова модулче от алито, но не дойде и сякаш мерака ми мина

На автомобил с кийлес би трябвало да работи коректно.

Link to comment
Share on other sites

@pe6koo: то и аз го мисля от много време, но наскоро бях пак с много багаж и щеше да ми бъде от полза. Ще видя дали ще стигна до някъде.

 

@VBI: когато е с kessy, приятното е, че дори колата да е заключена, ако ключът е в мен и натисна дръжката - багажникът се отваря. Така че, ако го постигна, както ти го описа, ще си работи и на заключена кола без проблем. Иначе дръжката се деактивира, когато е заключена колата и двигателя работи, тогава мога само с ключ или от бутонът на шофьорската врата. Значи остава евентуално самоотваряне преди колата да се самозаключи при 15 км/ч

Това не го разбрах какво точно имаш предвид "ще го захраниш от 2 плюса през диод (преди и след контакт)" - как точно ще му спира захранването така? :)

  

Link to comment
Share on other sites

Обемния датчик ще се свърже към постоянен плюс и за маса ще е свързан към плюс на "контакт", но през катода на диод. Просто когато е на "контакт" ще са 2 плюса и обемния датчик няма да е захранен. Когато не е на "контакт" ще взима маса от веригата на "контакт"  (през останалите консуматори, които са на маса) и захранване от 2-рия плюс (който е постоянен). Идеята е диода да е свързан с катода към плюса от "контакт", така ще пуска само минус и няма да изгори и обемния датчик. 

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...