Jump to content

Странен шум в турбините BiTDI 313


mladshi7

Recommended Posts

Някой много навътре с турбото на  BiTDI 313?  Имам странен шум, който идва от въздуха в малката турбина и се чува във въздушната кутия, колата не засича грешки, и си работи просто е много дразнеш. 

Ето и линк на шумът на колега който също търси проблема :

https://www.youtube.com/watch?v=4Y0CDILOWvU

P.S появява се само когато е на D или R.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 8/16/2021 at 9:57 PM, mladshi7 said:

Някой много навътре с турбото на  BiTDI 313?  Имам странен шум, който идва от въздуха в малката турбина и се чува във въздушната кутия, колата не засича грешки, и си работи просто е много дразнеш. 

Ето и линк на шумът на колега който също търси проблема :

https://www.youtube.com/watch?v=4Y0CDILOWvU

P.S появява се само когато е на D или R.

Здрасти колега открили проблема

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Здравей,
При мен се появи подобно нещо след смяна на актуатор.


Само със смяна на актуатор ли се оправи - без сваляне на турбо ?

 

Къде я настройваха, евентуално да ходя там да видят и моята ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

чуваш бумтенето от мотора, като не ти се върти перката достатъчно бързо заради не дръпната геометрия до край

Link to comment
Share on other sites

Тоест трябва да изтегля лоста още нагоре, за да се затвори геометрията напълно ?

Мога ли да се водя по VCDS до каква степен да я издърпам ?

Link to comment
Share on other sites

Във Вагкома гледаш duty cycle от самия софтуер, просто на запалено лостчето трябва да е максимално издърпано. Самия актуатор шава с 1-2мм като развиеш болтетата.

Link to comment
Share on other sites

Привет,
Опитах този метод, но без особен успех.

При мен по скоро проблема е, че геометрията затваря твърде много. Това излиза според диагностиката.

Все пак пробвах да избутам целия актуатор надолу и нещата се влошиха. След това пак развих и издърпах актуатора нагоре, за да остане по-отворена геометрията и нещата се подобриха леко, но шума продължава да го има.

Като ми остане време тези дни ще опитам да разхлабя и планката, която се държи на турбината и да я изтегля ако може още нагоре и да се надявам проблема да се реши.

Ако и тогава остане ще търся друг актуатор за проба - този който ми бяха сложили е на хела, не е оригинал. 

 

Сигурен съм, че е нещо по актуатора, защото след като се появи шума свалих турбото и го пратих на инспекция и се оказа, че турбото е в перфектно състояние.

Казаха ми само, че геометрията стои по-затворена, но актуатора е на зъбни колела и нямало вариант да се правят механични настройки. Смених и изпускателните колектори, но старите изглеждат перфектно и възможността да е паднало нещо от тях и да е отишло в турбото е напълно изключено.

 

За мен е странно, че шума се появява единствено когато турбината е загряла. На студена кола го няма…

Edited by MartoIv
Link to comment
Share on other sites

Днес разхлабих и планката и откачих лостчето за геометрията от актуатора.

Изместих и планката и актуатора повторно на максимум посока по-отворена геометрия и проблема се реши.

Благодаря за отзива, беше доста полезен. 
Спретнах си доста сериозен ремонт от незнание на майсторите за това елементарно регулиране на монтажни хлабини…

 

Поздрави!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Проблема го имат и хората с 239кс и 245кс, в ниските колата става тромава и тръгва чак към 2000 оборота.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...