Jump to content

не пали след измокряне


muspidera

Recommended Posts

Здравейте,

 

Става въпрос за Audi A4 Allroad, 3.0 TDI, 2009 година.

Проблема е следния: днес при поставяне на ключа, колата не иска да даде на контакт изобщо. Единствено светва лампата за активирана електрическата ръчна. Чува се само едно прищракване, но нищо.

В същото време се вижда, че отляво, гредата е влажна и капчици вода се стичат покрай отделението за бушоните. Най-вероятно нещо се е намокрило и е дало на късо. Доколкото виждам, влагата започва над шофьорската врата, точно, където имам отделение за очилата. Над него, на покрива е края на шейната и вероятно от там просмуква вода. Тавана е сух навътре към шибидаха, както и назад към задната врата. Като цяло навсякъде другаде е сух и предполагам, че от там е проблема.

По-сериозния проблем, обаче е, че колата не пали и изобщо не дава на контакт. Реших да проверя дали не се е намокрил и главния компютър, в случай, че нещо се е затиснало от боклуци и разкачих горната част на казанчето, отворих капака на компютъра, но вътре всичко е сухо. Компютър, бушони и т.н.

Бушоните и релетата, които са под волана, също са сухи, тъй като отворих и кората, за да проверя. Влага и мокро има само покрай страничните бушони. Проверих ги всички и всичките са здрави, няма изгоряли.

Потърсих схеми в интернет, за да видя кое реле може да е, но никъде не намерих точна схема, както е разположението при мен и не мога да преценя.

Прилагам снимки от отделението при главния компютър и под волана.

 

MMI си бачка без проблем. Колата има ток, не е акумулатор (кара се всеки ден, като вчера е карана доста и съм сигурен, че не е паднал акумулатор).

 

Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и знае ли какво може да е?

 

Благодаря предварително!

20211016_153319.jpg

20211016_150416.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го мерил, но съм сигурен, че не е в акумулатора. Успях да вляза с компютъра в софтуера на колата ни дава грешки в steering wheel модула, които изтрих, но продължава да не пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как може да си сигурен без да си го измерил?? Може да е паднал от електролизата. Какво точно пишеше в грешката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да ги снимам за съжаление. Нямам с какво да го измеря акумулатора. Ще пробвам с един приятел да сложим кабелите и да видим дали ще светне, защото единствено да е умряла клетка, но все си мисля, че поне ще светнат лампите по таблото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, мисля че просто може да се е изтощил до определено ниво докато контактите са били мокри и сега да не може да запали по тази причина. Електролизата дърпа доста ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се случи веднъж , след измиване на  колата се оказа че силно навлажненото дистанционно-ключ не даваше контакт ,

след подсушаването му всичко се нормализира !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, щом се чува прищракване, би следвало да нямаш проблеми със соленоида (и щом си сигурен в акумулатора) - значи все пак успява да изолира електрическата верига. Това, че се чува "прищракване", не означава, че достигат 12V в стартера.

 

Наистина, както е споменал @audi+струва ми се, че дилемата е около клемореда или в него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...