mhi406vt Report post Posted August 14 (edited) Здравейте, банална тема сигурно, но искам да попитам все пак - в нета пише, че темп. на маслото (Тм) трябва нормално да е с около 10 градуса над темп. на антифриза (Та), въпросът ми е: винаги ли така трябва да е, или при натоварване се променя. Колата ми е Q5 2.0 tdi 2009, масла и ремъци обслужени пред два месеца при Любо D&G, сложихме Фукс Титан ГТ3, с една перка за охлаждане съм, и тези дни наблюдавах следното: - преди няколко седмици на изкачването на баирите на Витиня при външна темп. по показание на километража 38 градуса, при движение с около 110-120 км/ч, (Тм) на стигна 121 градуса, основно стоеше на около 115-116 градуса, но за малко поддържаше 121. (Та) по стрелката стоеше на 90, нямах в мен ВАГ ком да закача да видя реално колко е. - вчера на Тракия, километража показваше 30 градуса външна температура, и закачих ваг ком-а, забелязах, че (Тм) на маслото стои с около 20-22 градуса повече от (Та), т.е. при Тм 110 - Та е 90, при Тм 117 - Та 95/96. Отново скоростта на движение е 120-130 км/ч, и замерванията са само на по-продължителни баири. Както примерно Тм е 110, започвам да ускорявам и го гледам как за няколко секунди ги реди нагоре и отива 117-118 :), като оборотомер е :), и разбира се спира В града и при спокойно каране Тм стои на 102, за малко да иде до 105-110. Изглежда ми да няма проблем може би, но това стигане до 120 градуса в жегите при неголямо натискане ми се стори странно, не знам ако я настъпя повече. Също така скоро си ретрофитнах оригинален теглич, и гледам Q5-te с теглич са с две перки. Аз нямам намерение да тегля ремаркета и каравани, но все пак си имам едно наум, и се чудя дали нямам нужда от смяна на перките и/или маслен радиатор. Edited August 14 by mhi406vt Quote Share this post Link to post Share on other sites
BECKO Report post Posted August 14 (edited) При по-голямо натоварване в топло време маслото винаги загрява доста повече от антифриза... за това при редовно каране на писта (или влачене на каравани / ремаркета) е добре да се подсили охлаждането: по-големи кулери/ радиатори / перки, добавка за антифриза и подобни. Но това, че от време на време подгряваш маслото до 120 гр. при качването на Витиня не е причина да тръгнеш да правиш модификации... като го сменяш достатъчно често няма да има проблем. Въпроса е да не е така всеки ден П.С. Можеш и да си измиеш радиаторите, ако не е правено скоро Edited August 14 by BECKO Quote Share this post Link to post Share on other sites
kpematop Report post Posted August 29 Имаш защита, стига 128 градуса и почва да реже горивото. Няма от какво да се притесняваш. В Германия ги карат с 200км/ч и пак изкарват 250к км. Когато караш с над 120км/ч бая жега се отделя в мотора EGT e 400-500гр. и маслото охлажда буталата и се загрява. Бензина грее в пъти повече и нищо не се троши. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mhi406vt Report post Posted September 7 Благодаря за отговорите! Май е най-добре да си го спра тоя лап таймер, че само се филмира излишно човек Quote Share this post Link to post Share on other sites