mhi406vt Posted August 14, 2023 Report Share Posted August 14, 2023 (edited) Здравейте, банална тема сигурно, но искам да попитам все пак - в нета пише, че темп. на маслото (Тм) трябва нормално да е с около 10 градуса над темп. на антифриза (Та), въпросът ми е: винаги ли така трябва да е, или при натоварване се променя. Колата ми е Q5 2.0 tdi 2009, масла и ремъци обслужени пред два месеца при Любо D&G, сложихме Фукс Титан ГТ3, с една перка за охлаждане съм, и тези дни наблюдавах следното: - преди няколко седмици на изкачването на баирите на Витиня при външна темп. по показание на километража 38 градуса, при движение с около 110-120 км/ч, (Тм) на стигна 121 градуса, основно стоеше на около 115-116 градуса, но за малко поддържаше 121. (Та) по стрелката стоеше на 90, нямах в мен ВАГ ком да закача да видя реално колко е. - вчера на Тракия, километража показваше 30 градуса външна температура, и закачих ваг ком-а, забелязах, че (Тм) на маслото стои с около 20-22 градуса повече от (Та), т.е. при Тм 110 - Та е 90, при Тм 117 - Та 95/96. Отново скоростта на движение е 120-130 км/ч, и замерванията са само на по-продължителни баири. Както примерно Тм е 110, започвам да ускорявам и го гледам как за няколко секунди ги реди нагоре и отива 117-118 :), като оборотомер е :), и разбира се спира В града и при спокойно каране Тм стои на 102, за малко да иде до 105-110. Изглежда ми да няма проблем може би, но това стигане до 120 градуса в жегите при неголямо натискане ми се стори странно, не знам ако я настъпя повече. Също така скоро си ретрофитнах оригинален теглич, и гледам Q5-te с теглич са с две перки. Аз нямам намерение да тегля ремаркета и каравани, но все пак си имам едно наум, и се чудя дали нямам нужда от смяна на перките и/или маслен радиатор. Edited August 14, 2023 by mhi406vt Link to comment Share on other sites More sharing options...
BECKO Posted August 14, 2023 Report Share Posted August 14, 2023 (edited) При по-голямо натоварване в топло време маслото винаги загрява доста повече от антифриза... за това при редовно каране на писта (или влачене на каравани / ремаркета) е добре да се подсили охлаждането: по-големи кулери/ радиатори / перки, добавка за антифриза и подобни. Но това, че от време на време подгряваш маслото до 120 гр. при качването на Витиня не е причина да тръгнеш да правиш модификации... като го сменяш достатъчно често няма да има проблем. Въпроса е да не е така всеки ден П.С. Можеш и да си измиеш радиаторите, ако не е правено скоро Edited August 14, 2023 by BECKO Link to comment Share on other sites More sharing options...
kpematop Posted August 29, 2023 Report Share Posted August 29, 2023 Имаш защита, стига 128 градуса и почва да реже горивото. Няма от какво да се притесняваш. В Германия ги карат с 200км/ч и пак изкарват 250к км. Когато караш с над 120км/ч бая жега се отделя в мотора EGT e 400-500гр. и маслото охлажда буталата и се загрява. Бензина грее в пъти повече и нищо не се троши. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhi406vt Posted September 7, 2023 Author Report Share Posted September 7, 2023 Благодаря за отговорите! Май е най-добре да си го спра тоя лап таймер, че само се филмира излишно човек Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now