Jump to content

Допустима разлика в температурата на антифриз и масло


mhi406vt

Recommended Posts

Здравейте, банална тема сигурно, но искам да попитам все пак - в нета пише, че темп. на маслото (Тм) трябва нормално да е с около 10 градуса над темп. на антифриза (Та), въпросът ми е: винаги ли така трябва да е, или при натоварване се променя. Колата ми е Q5 2.0 tdi 2009, масла и ремъци обслужени пред два месеца при Любо D&G, сложихме Фукс Титан ГТ3,  с една перка за охлаждане съм, и тези дни наблюдавах следното:

-  преди няколко седмици на изкачването на баирите на Витиня при външна темп. по показание на километража 38 градуса, при движение с около 110-120 км/ч,  (Тм) на стигна 121 градуса, основно стоеше на около 115-116 градуса, но за малко поддържаше 121. (Та) по стрелката стоеше на 90, нямах в мен ВАГ ком да закача да видя реално колко е.

- вчера на Тракия, километража показваше 30 градуса външна температура, и закачих ваг ком-а, забелязах, че (Тм) на маслото стои с около 20-22 градуса повече от (Та), т.е. при Тм 110 - Та е 90, при Тм 117 - Та 95/96. Отново скоростта на движение е 120-130 км/ч, и замерванията са само на по-продължителни баири. Както примерно Тм е 110, започвам да ускорявам и го гледам как за няколко секунди ги реди нагоре и отива 117-118 :), като оборотомер е :), и разбира се спира

 

В града и при спокойно каране Тм стои на 102, за малко да иде до 105-110. Изглежда ми да няма проблем може би, но това стигане до 120 градуса в жегите при неголямо натискане ми се стори странно, не знам ако я настъпя повече. Също така скоро си ретрофитнах оригинален теглич, и гледам Q5-te с теглич са с две перки. Аз нямам намерение да тегля ремаркета и каравани, но все пак си имам едно наум,  и се чудя дали нямам нужда от смяна на перките и/или маслен радиатор. 

Edited by mhi406vt
Link to comment
Share on other sites

При по-голямо натоварване в топло време маслото винаги загрява доста повече от антифриза... за това при редовно каране на писта (или влачене на каравани / ремаркета) е добре да се подсили охлаждането: по-големи кулери/ радиатори / перки,  добавка за антифриза и подобни.

 

Но това, че от време на време подгряваш маслото до 120 гр. при качването на Витиня не е причина да тръгнеш да правиш модификации... като го сменяш достатъчно често няма да има проблем. Въпроса е да не е така всеки ден :) 

 

П.С. Можеш и да си измиеш радиаторите, ако не е правено скоро

Edited by BECKO
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Имаш защита, стига 128 градуса и почва да реже горивото. Няма от какво да се притесняваш. В Германия ги карат с 200км/ч и пак изкарват 250к км.

Когато караш с над 120км/ч бая жега се отделя в мотора EGT e 400-500гр. и маслото охлажда буталата и се загрява. Бензина грее в пъти повече и нищо не се троши.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...