Jump to content

ТЕРМОСТАТ


Gotin_6664@abv.bg

Recommended Posts

Здравейте на всички нов съм във групата но понеже вече нямам никакво доверие на механици и темподпбни реших и аз да пиша. Карам Ауди А6 2009 3.0 тди 243к.с феислифт не е С - лайн 

Та нямам навика да паля и да не изчакам колата да дигне градуси да паднат смукачи и т.н но днеска запалих и тръгнах малко по бързо от обикновенното даже много по ! Свърших си работата прибрах се и малко по късно ( час два ) ще излизам паля колата но този път загряваше по бавно от колкото по принцип но си го обясних със климатичните условия можеби е от студа  покарах малко във гръда вдигна градуси на 90 и понякога и много малко над 90 ама савсем малко което по принцип е нормално. Излязох на пътя за Плевен да се раздвижа пуснах парното и от начало не обърнах внимание но градусите следващия момент бяха паднали на 80 което ме втрещи никога преди не го е правило това вдигнах скороста на 140 150 160 и вдигна но не на 90 и малко ами на 88 89 близо около 90 градуса, спирам на място и пак паднат на 80 82 градуса покарам малко градско и пак ги вдине, парно има през цялото време вода не губи от никаде проверих казанчето за водата всичко изглежда  наред. Много се притеснявам да не започне да надува нещо от някаде и за това да се случва това със градусите, нали пръво сигнално ми дойде във главата да е термостат ( за което силно се и надявам да е ! ) много съм НЕ на ти с нещатата с Ауди за това всяко мнение ще ми е от полза четох много във тази група и останах много респектиран от всички !!  Благодаря предварително и се извинявам за дългия пост !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно е от термостата. 

Сега не е много студено, не би трябвало да пада температурата, иначе може да стане от отоплението.

 

Най-сигурната проба е да караш без парно за проба и ако пак пада, отоплението не е причина, а термостата не затваря.

 

Но не бързай да го сменяш, изчакай десетина карания. На мен ми е правила няколко пъти така и после се оправя. И то лятото се е случавало. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде вероятно е да няма проблем, такива незначителни флуктуации с температурата на охлаждащата течност се случват понякога.

Както е отбелязано в горния пост, има вероятност обаче да се касае и за запецнал в отворено положение термостат.

За проверка може да използваш един елементарен, но сигурен начин - палиш колата и следиш температурата на охлаждащата течност да стигне 50-55 градуса. Тогава отваряш капака на двигателя и пипаш маркуча, който свързва термостата с охлаждащия радиатор. Ако е студен - проблем няма. Ако е започнал да се затопля, термостата е в постоянно отворено положение и е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.12.2023 г. at 20:06, mshbul написа:

най-вероятно е от термостата. 

Сега не е много студено, не би трябвало да пада температурата, иначе може да стане от отоплението.

 

Най-сигурната проба е да караш без парно за проба и ако пак пада, отоплението не е причина, а термостата не затваря.

 

Но не бързай да го сменяш, изчакай десетина карания. На мен ми е правила няколко пъти така и после се оправя. И то лятото се е случавало. 

 

Ходих при един механик ( уж мой човек) и погледна колата отвори казанчето за моя огромна изненада водата беше почти жълта  (ръждиво жълта) попитах какво е това той ми каза че е от ръжда и от каде точно е тази ръжда така и не ми каза ! Но му я оставих да смени водатат или антифриз със нов. След 1 час ме вика пак във сервиза и какво да видя нещо буквално къто жълта тиня но много наслоена едва исчисти казанчето къто хората! но останах супер изненадан от какво да се е получило това, и му казах да не бърза да сменя термостата защого го бях поръчал защото друго си ена колата оргиналния от колкото нашите българските части. Взех си термостата и отидох да покарам изобщо колата стана както си беше със една минимална разлика много на рядко къто я карам със 80 - 100км/ч тогава пада на 85° за малко и като я покарам малко по силно се оправя междодругото го прави когато падне под 0 - та 

Въпросите ми са .. имали опастност да са се запушили някой водопроводни канали, да сменя ли все пак термостата и от какво да се е получила така водата 

 

 

П.С от както съм купил колата (2 години )не съм сменял вода антифриз и ако трябва да съм честен не съм отварял казанчето за водатата защото не ми се е налагало. Още веднъж се извинявам за дългите постове и весели празници на ввсички.

Редактирано от Gotin_6664@abv.bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше ли някакви добавки за спиране на теч на радиатора от типа "бързо и лесно решение с бавни и трудни последствия"? Да не би да са наливали нещо подобно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли са му казали като я е купувал. 

Може да е била с вода. Може и да е вкарвала масло и да са оправили, но да не са прочистили системата.

 

По принцип само по нанадолнище може да пада и то като е под нулата. Доста е възможно да заяжда термостата от ръждата. Не е лошо да се промие системата. Но не знам как се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...