Jump to content

1.8Т 150к.с. ANB не спира да гори масло


Васил Иванов

Recommended Posts

Здравейте,

Преди 1година си купих Ауди А6 ц5 1999г 1.8т 150к.с “ANB” автоматик.Колата беше докарана от Германия и не беше карана в България(нов внос).Купих я от човек,на който имам доверие и не успя да свали или модифицира нищо по колата,защото нямаше време тогава.Колата си е на реални 275 000км(тогава).Колата си беше 100% в оригинален вид и дори всяко болче си стоеше където трябва да е(казвам го защото на повечето коли вообще липсват сумати неща).В сервизната книжка имаше информация до 250 000км(2019г),следтова беше оставено картонче с от Арал със смяна на масло(260 000) и вискозитет масло(5w30).Оказа се,че колата идва на 15 000км с това масло и аз минах 500/600км до пълно обслужване.Колата мъркаше с това масло макар и да беше вече на почти 16000.Смених масло,агренажи,водна помна,филтри и всичко останало на 276000км.Започнах 1во с Liqui Molly 5w40 Lichflauf лилава туба,общо взето беше скъпо масло но исках да си е както трябва.Взех тогава 5л и се оказа,че за 1000-1500км не ми стигна 1,5л да доливам.В кулера нямаше и капка масло.Пробвах с добавка,нищо не става…Закарах колата да я гледа майстор,и останови че не била зацепена както трябва(1зъб прескочил ангренажа).1000% съм сигурен,че не сме объркали при смяната,не гонправим за сефте.Майстора мери компресия и каза,че била добре,нещо от сорта на 11 и нещо ми каза.Смених маслото с ново.Четох по форуми,гледах в фейсбоок групи и ми препоръчаха Ravenol.Взех го аз и го смених на 278 000.С него беше по-добре,но се оказа че пак го гори.На 282000 вече бях налял 1,5л и трябваше да се мисли нещо.Гледах ме колата,нямаше никакъв теч..Най-накрая свалихме турбото и се оказа,че е за рециклиране.Цялостно рециклиране като не остана почти нищо от оригиналното(толкова беше зле).Върнаха турбото и го монтирахме.Реших пак да сменя маслото с друго.Този път сложих Repsol EliteCompetition 5w40 и го гореше ама много.Баща ми сложи същото на неговата и пак беше така(неговата никога не е харчила масло).Изглежда ковти масло.Този път 1.5л долях за близо 4500км.Миналия месец го смених отново(всеки път заедно с филтри).Този път сложих Castrol Edge 5w40.Баща ми караше само с такова и нямаше проблем,не знам защо реши да пробва Репсола,както и да е.Минал съм г/у 550-600км от смяната и ми е изгорило 300-400мл.Познати ми казват,че като я настъпя или като привключва и прикъдява.Другото странно е,че този мотор по данни събира 3,5л..Източихме старото и като налях новото,до средата на щеката бях налял 3,1л….Говорих с познати,които имат 1.8т и те казват,че даже близо 4л наливат..Мисля си,че е от картерната вентилация,но колата няма признаци на това.Мотора пее,върви много,харчи даже много малко газ/бензин..Тя е цяла и е свързана все още.Когато е студена,и като я запаля-не къди..Това ме навежда,че не е и за гумички на клапани..

Дайте съвет какво да правя.Да мина към друго масло или да остраня картерната вентилация?Или вариант,който не ми се иска е да се премина към сериозен ремонт на мотора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям късметлия си.

Къде ги намирате тези А6-тици по на 25 години на 250к?

То само градско да е карана ще навърти повече за тези годинки. А кой взема А6 за градска кола?

Според мен колата ти е близо милионник и се нуждае от сериозен ремонт на двигателя. Пък и за този мотор до 2л. на 1000 километра не се ли считаше за нормален разход на масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го пише в книжката на Ауди,за мен това не е нормално.Колкото до километрите-да,сигурен съм че са толкова.Друго което съм почти сигурен,е че не е обслужвана на време.Ако гледам сервизната книжка само-зле е работата.Първото влизане в сервиз е на 21000км,следтова се е сменяло минимум по на 20 000-25 000.Каквото масло да е,за мен това много КМ.IMG_2085.thumb.jpeg.6ae7137f173764f92297aa51189011f8.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то стига един маслен сегмент да има запекъл и ей ти го завишения разход.

+малко от клапаните +0,5л. по книжка и................. за това на бензиновите Аудита им се носи славата, че на моменти горят повече масло от колкото бензин.

Аз така съм чувал.

Редактирано от mimojef
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами отворете го за ревизия тоя мотор, и без това е на 25 години… може да се окаже, че гумичките на клапаните му са се опекли. Поне 1.8Т е безкрайно познат двигател, има сума ти народ който да го ремонтира 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да отворят главата,да я шлайфат и да я върнат на мястото ми искат 1200-1300лв.Без да подменят вътре нищо.За кола която съм взел под 5000лв,не ми се дават толкова.За това се надявам да е нещо по-дребно,и за това питам тука в групата понеже има хора много пъти по-запознати от мен🤷‍♂️.Ако наистина се стигне до този ремонт-ще си карам така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и бъбрек могат ти поискат, въпросът е ще дадеш ли.

НЯМА начин за профилактика на глава, да се искат такива цифри, а шлайфът ПАК повтарям, НЕ е задължителен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Васил Иванов написа:

Този път 1.5л долях за близо 4500км

Тука гледам си в нормите. Карай си така.

Аз бих минал на най евтиното масло 15W40 без да сменям. 

То реално винаги е прясно с това доливане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, mimojef написа:

 

 

Според мен 15w40 не е добра идея за автомобил с турбо, най- много 10w40.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм чел,че за мотор с турбо се слага 5w40 зареди турбото.Имам 3ма познати,които имат 1.8т и си карат с 10w40(2ма от тях) и другия с 10w60(малко им е вдигнал конете).Всички те казват,че нищо им нямало на колите,не горели а дали реално е добре с такова масло-аз не знам🤷‍♂️

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Васил Иванов написа:

🤷‍♂️

 

Според мен на следващата смяна нищо не губиш да опиташ с 10w40, иначе маслото което слагаш отговаря ли на спецификацията за този двигател?

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай по гъсто респективно по евтино масло. Не си хвърляй парите на вятъра като не ти се ремонтира двигател.

Този разход на масло няма да го докараш до половин литър на 10к каквито и спецификации да му слагаш.

Редактирано от mimojef
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.12.2023 г. at 13:53, NIKO написа:

Те и бъбрек могат ти поискат, въпросът е ще дадеш ли.

НЯМА начин за профилактика на глава, да се искат такива цифри, а шлайфът ПАК повтарям, НЕ е задължителен.

Има, има. Особено на колите с реален пробег. :) Сметни 20 клапана и водача, гумички и т.н. Не искам да споря, само споделям. Миналата седмица един ADR  мина през тази процедура. Само в сервиза за глави отидоха 870 лв. 
А иначе ми е любима фраза как някой е купил кола за 3000лв (примерно) и не му се дават още толкова, за да се оправи. Частите са си части, труда си е труд, независимо колко струва колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади е прав.

То има една максима. Като си купиш стара кола, поправяш си я и я караш.

Ако някой ти подари кола значили, че не трябва да и сменяш маслото? Щото една смяна на масло е 200лв. а колата ти е без пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...