Jump to content

Gearbox malfunction


muspidera

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Преди да обясня какъв е проблема, нека спомена, че колата е Audi A4 B8 Allroad 3.0 TDI. Кутията е S-Tronic. Преди 5 години (100 хил. км) и сменях превключвател при Кольо в Малинова долина. Преди 3-4 год. Мишо и направи ъпдейт на софтуера. Преди 50 хил. км кутията е обслужена (масло, филтри и т.н.).

 

Вчера за момент ми излезе следната грешка "Gearbox malfunction (limited functionality. You can continue driving.)"

Сигнала ми се стори, че се появи точно при смяната от една на друга предавка (напр. 3-та на 4-та). Веднага след това сигнала изчезна и дори не остана и предупреждението на дисплея. Колата продължи да работи без никакви проблеми, сменя си скоростите доста плавно. Изминах около 50-60 км след като се появи сигнала, докато се прибера и не съм имал никакви проблеми. Все пак гледах да я карам по-плавно, без натоварване. Преди да се прибера пробвах с по-рязка промяна на предавките и отново без никакъв проблем си сменяше и работеше.

 

Направих диагностика и си беше записала 2 грешки - една на скоростната кутия и една на ABS:

 

17592 - Sensor for Gear Actuator 3

P17E2 00 [100] -Mechanical Malfunction 

 

01315 - Transmition Control Module

013 - Check DTC Memory - Intermittent

 

(Не мога да кача снимките, защото надвишават лимита. Ще ги оправя и ще кача в последствие.)

 

Някой има ли идея защо е загубил комуникация този сензор и какво може да е. Нещо не мога да се ориентирам.

Да, знам, че трябва да я види майстор, но искам преди това да имам идея какво е и т.н.

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- вероятно е магнитния датчик, който мери движението / разстоянията вътре в кутията ... той е накиснат вътре в маслото и след определен пробег се препича и умира. За съжаление за смяната му се сваля пак цялата кутия, иначе датчика не е скандално скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Update - преблемът е решен.

Оказа се болт на първичния вал. Грешка P284F е точно това. В повечето случаи болта се разпъва, но в моя се беше отвил леко (не знам дали е бил завит правилно, защото зъбците му бяха прецакани, а този болт се завива с динамо-метричен ключ, на 300 нютона). В крайна сметка го подмених с нов и над 1000 км по-късно, всичко е ТОП. 

За съжаление, всички майстори, с които се консултирах, т.нар. "мастъри на тези кутии", ми обясняваха, че кутията задължително трябва да се свали и разцепи, за да се види проблема. То не бяха счупени болтове, части от тях попаднали не знам си къде, кабели, датчици и т.н., като при всички началната сума беше 2500 лв., а някои стигнаха и по-далеч, определяйки ремонта на сума между 2 и 10 хил., ако се прави rebuild на кутията (не съм сиг, че тоя, който го обясняваше знаеше какво е rebuild и кога се прави).

Както и да е, с майстора, който по принцип ми прави ремонтите по колата (не се занимава с кутии), решихме да рискуваме и да проверим най-елементарните неща, вкл. този болт, без да се сваля кутията.

Болта е 30лв. Маслото беше перфектно, нямаше никакви стружки в него или по магнитите.

Вие може да си направите сметка, когато ви говорят разни неща, какво точно искат от вас - да решат проблема или да ви вземат парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна хората са спрели да ходят при прехвалените майстори, защото там цената е фиксирана както ти каза 2500 или 1500 или 1000 и винаги знаят какво й е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...