Jump to content

a4 b6 1.8t 163 - лек проблем и питане за FSI бобини?


HellBull

Recommended Posts

Здравейте. Колата е 1.8т bfb двигателя - 163 коня. Имам съмнение, че едната бобина ми заминава. Преди 2 седмици колата е ремапната но веднага след ремапа съединителя започна да боксува. След няколко дена сменихме феродов диск с притискател и лагер и трябваха няколко дена на съединителя да се напасне, че инъче и новия боксуваше. Със смяната на съединителя сменихме и свещите със NGK BKR6EIX - иридиеви които са заместител на оригиналните. След напасването вече започнах да раздавам газта и се получи нещо много странно. На 5-та и газта настъпана до край като стигна 200-210 и колата спира все едно е ударила прекъсвач. Пробвах още веднъж пак същатата работа и след малко ми светна чека за двигателя. Закачам компа и с VCDS виждам, че колата ми дава мисфайъри на 3-ти цилиндър като я настъпя малко повече. Оставих я да изстине и викам ще завъртя бобините на 2 и 3 цилиндър и пак ми дава мисфайъри на 3-ти. Свалям свещтта и гледам че е стопена. Сложих една от старите свещи и 2 дена си карам така но днес на магистралата викам да я настъпя и пак същатата работа като стигне 210 и спира но този път не съм я пробвал втори път. Странното е че преди ремапа веднъж вдигнах 230 без никакви проблеми.

Та според вас може ли да е бобина и ако е от нея да слагам ли от тези червените?

Притеснява ме това, че в интернет намирам информация но не знам дали е за нашите бобини или за тези по-старите, че там времето което бобината дава ток на свещта (dwell time на англииски че се ровя в доста чуждестранни форум) е 3,5-4 милисекунди а колите които заводски си излизат с червените бобини са настроени на 2 милисекунди и реално като сложиш червените бобини на по-стари коли самите бобини работят по-дълго от колкото са изчислени и започват да греят и да издават багажа по-рано. Ако колегите прочетат поста нека да споделят за толкова време имали ли са проблеми с червените бобини.

А относно моя проблем със стопената свещ може ли да е от бензиновата помпа, да е тръгнала да се разваля и да не прави достатъчно налягане? Според познати ако няма достатъчно бензин няма как да развие достатъчно висока температура и да стопи свещта. Казват че проблема може да е в дюзите да пикаят повече гориво и от там да идва проблема. Ще съм благодарен на всякаква информация и за бобините и за проблема ако някой може да помогне с нещо.

Редактирано от HellBull
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • HellBull changed the title to a4 b6 1.8t 163 - лек проблем и питане за FSI бобини?

Преди малко излязах да покарам колата и на 3-та си пълни оборотомера без прекъсвания. На 4-та и 5-та във високите обороти се появява това забиване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Детонацията много лесно се разпознава - тя предизвиква едно характерно тракане в двигателя при режими на повишено натоварване - обикновено при ускоряване на по-висока предавка.Пробвай с по-високо октаново число на горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това се получава при мен. Вчера вечерта доста четох за въпросното детонационно изгаряне и противно на очакванията ми се получава точно при бедна смес. След ремапа на колата закачихме VCDS и видяхме, че timing retardation (20 група) отива към 6,5 и майстора каза че трябва някъде до към 5 да отива и да сменя свещите но може и да е от бензиновата помпа или запушен катализатор. Та насочвам се или към помпата или към инжекторите. За помпата ще закачим манометър на рейката и ще гледаме налягането но странното е както казах по-рано, че на 3-та си пълни оборотомера предполагам ще е същото и на свободна. Тука пак аз ли бъркам с разсъжденията, че ако горивото е достатъчно на свободна или на 3-та да си пълни оборотомера трябва да е достатъчно да го прави и на 5-та или вече на по-високите предавки инжекторите седят повече време отворени? Ще пробвам да видя времената на инжекторите на 3-та как са. На 5-та отиват към 26-27 милисекунди. Днес ще закача и лаптопа да видим как ще са смесите но щом се получава това детонационно изгаряне съм сигурен, че ще излязат че са бедни смесите. Другото което е, че от както си купих колата започнах да зареждам на друга бензиностанция на която преди това не съм зареждал. Като за начало ще започна със смяна на бензиностанцията и със слагане на 100 октана бензин да видим дали ще има разлика. 

А забраих да добавя и нещо. Въпросната стопена свещ майстора ми се опита да и направи рекламация но от магазина ми се обадиха и ми викат, че тази свещ иридиевата не е за моя двигател в смисъл, че не е оригиналната ама и не била заместител на нея а в сайта на NGK като проверя за моята кола ми дават само PFR6Q оригиналните и BKR6EIX. Лошото е, че не си прибрах старите свещи и майстора ги е изхвърлил да пробвам с тях как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Закачих лаптопа и излязох да карам. На 3-та времената на инжекторите стигат макс до 24мс но на 4-та отиват на 28-29мс. Гледам и също в групи 32 и 33 за корекциите на ламбда сондата. В 32 е корекцията и за дълъг период (long term fuel trim) а на 33 е реалния (short term fuel trim) и волтажа на ламбда сондата. Волтажа не съм го гледал но корекциите на ламбда сондата отиват до 25% което си мисля е доста обеднена смес. Ако не бъркам сметките се получава 1,25*14,7 = 18,375:1 горивовъздушна сме. Като изпразня резервоара ще пробвам и със 100 окатана бензин но не мисля, че ще има подобрение. Според мен бензиновата помпа е тръгнала да заминава и не доставя достатъчно гориво. От там пък заради по-бедната смес компютъра на колата кара инжекторите да седят по-дълго време отворени но и това не помага.

Също искам да вметна, че горивният филтър както и всички други филтри са сменени преди 6000 км та за сега изключвам от там да е проблема.

Редактирано от HellBull
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е бедна във високите. Имам сходен проблем със същия мотор от скоро. Ще пробвам със смяна на бензиновата помпа, ако не стане, ще се сменят дюзи и нов ремап. Куатро ли е или само на предно ?

Редактирано от MrLover
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя какво е станало, че много се дразня понякога като попадна на тема която ме интересува и в нея накрая се споменава, че проблема е решен ама не казват как са го решили. 

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е около 350 с отстъпките. Дюзи от S3/TT BAM мотор 225 коня, като мисля да взема нови. Днес ще направя малко тестове пак. И ще пиша ако има развитие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо ако някой се интересува, при мен изтаванва дюзите още на 3-та. Мотора е  BFB, куатро, с генерация (даунпайп на 63мм и само с крайни гърнета) и втори кулер от BEX. Поръчах дюзи от S3 BAM, след монтаж и корекция на софта ще пиша дали проблема е решен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо сложи и едно К04-015 :D

Аз мисля дали да не започна с инжекторите че ако проблема е в тях ще ми излезе по евтино отколкото да сменя помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и това ще стане, и без това преминах на 240 мм съединител. Ще пиша тази седмица ако остане време да я мапнем наново. Но според мен почвай от дюзите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам в интернет има помпи дето са 3 бара има и дето са 4 бара. За нашите аудита 4 бара ли трябва да е? Ако не бъркам ВДО помпата е 4 барова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.04.2024 г. at 7:59, HellBull написа:

 

Бензиновия регулатор е 4 бара и той се намира във самия филтър.  Самата помпа не съм гледал на колко бара е, но сток дюзите са някъде около 280cc. Факт е, че при някои няма проблем и успява да ги храни, но при мен не стигат. Тези дни трябва да сложа другите дюзи и ще пиша как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз предната седмица взех бензинова помпа VDO, понеделник или вторник се надявам да я сменим с майстора и ще пиша при мен как е положението но може и при мен да излязат инжекторите.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко сложихме помпата. Понеже времето е лошо и покарах колата 10-тина минути и не знам внушавам ли си но и в ниските ми се струва, че стана една идея по-пъргава. Като е сухо времето ще закача лаптопа и ще я пробвам на 4-та и 5-та във високите обороти как ще е. Да споделя и още нещ което ми направи впечетление със старата помпа. Когато ми останеше гориво за 40-50 километра колата сякаш ставаше една идея по-мудна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега я разясни малко, че нещо не мога да те разбера. В смисъл това, че след смяна на помпата съм покарал колата 10-тина минути в дъждовно време и от там да ми се струва, че върви повече ли? Може и така да е но ще си покажи като я напъна на 4-та и 5-та. Може и аз да се наложи да сменям инжектори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...