Jump to content

Поставяне на резервна гума.


Tipp

Recommended Posts

Здравейте. Ще се радвам някой от вас е поставял резервна гума вместо комплекта с пяната. Моята кола е без резервна гума и при всяко по дълго пътуване особено извън Англия си ме е шубе да не сцепя гума защото тогава тази пяна е напълно непотребна. Та закупих вече втора ръка резервната гума и тия дни е чакам да дойде. Въпроса ми е има ли някакви по специфични неща или просто се отстранява пластмасовия комплект с пяната който е върху акумулатора и се поставя гумата отгоре . И второто ми питане е крик от А3 който е до 1100кг ще понесе ли тежестта на А4-та 🙄 или трябва да търся такъв от А4 който е до 1300кг. Разликата в цените е двойна и тройна, а изглеждат почти идентични 🤷

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си купиш цял комплект за под гума от по-първите модели за 50 паунда от ибей. Аз така си купих заради инструментите преди да разбера, че при мен инструментите са в едно отделение между резервната гума и задната седалка. Ако си в България ще ти подаря каквото имам излишно има и крик струва ми се (трябва да проверя) ако имаш интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Tipp И аз мислех да взема патерица за по сигурно, но нещо отложих покупката. Бях се подготвил, четох в друга тема за това и дори някой колега беше изпратил снимки как стои в колата. Изпращам ги тук. .thumb.jpg.7d6473bcc9981bd2cf3cde6873a88fa9.jpg975045649_.png.32eb1c8661211bd85aa750fa0461ebbf.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано си поръчал 19 инча, че да влезе акумулатора в нея

Т 125/70R19
Diameter : 25.9"
Width : 4.9"
Wheel : 19"
Sidewall : 3.4"
Circum. : 81.3"
Revs/Mile : 779

@Airfan Имаш излишна тази кора от снимката по горе или допълнителна за инструменти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@D.Stoykov Имам излишна тази кръглата кора под гумата с някакъв набор инструменти в нея. Трябва да погледна в гаража какво има в нея. Ама съм я обещал на @Tipp , но ако той няма интерес ще ти я подаря ако искаш.

 

Иначе моята резервна е 18 цола струва ми се и пак си влиза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, аз също ще погледна какво имам, но мисля че инструменти не ми трябват - имам ги. Само кората ако Tipp не я вземе. По парт номер ли я търси в ибей и въобще на други места?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@Airfan При мен има още едно отделение за съхранение между мястото където е акумулатора и задната седалка и там ще държа крика и другите инструменти. @D.Stoykov Да поръчах 19 инчова гума от Ауди А4 B9 2017 година тъй , че мисл да няма драми с пасването макар моята кола да е 2.0 TFSI MHEV (mild-hybrid) и има една 12v Li-ion батерия до акумулатора която поддържа всички системи когато колата се гаси в движение , светофари и в трафик но всичко е оформено като за резервна гума . Повече ми е любопитно някой ползва ли крик от A3-ка който е до 1100кг , а не на А4 който е до 1300. Реално погледнато цялата кола тежи 1700кг и си мисля , че ако вдигаш да сменяш гума едва ли ще има натоварване повече от 1000кг на крика 

image-800x900.jpg.png

Редактирано от Tipp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Tipp С крика нямаш грижи! Натоварването при повдигане на една гума е макс. 800-900 кг. с натоварен багажник без пътници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсих по ключови думи от типа на "Audi A4 B9 vehicle tool kit holder" и някакви такива комбинации. Обявата се е наричала "2017 AUDI A4 MK5 (B9) TDI ULTRA SE 4 DOOR SALOON Genuine Vehicle Tool Kit". Реално като се замисля имам една в гаража и една под гумата, въпреки че реално не ми трябва, така че и за двама ви ще има, стига да паснат и при вас. Аз нямам допълнителна батерия, защото моята не е mild hybrid.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, D.Stoykov said:

@Tipp С крика нямаш грижи! Натоварването при повдигане на една гума е макс. 800-900 кг. с натоварен багажник без пътници.

Сигурен ли си 😃 да не остана на диск някой ден 😂 иначе благодаря за отговора и аз така смятам принципно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Tipp Правило от старите професионални шофьори: Сваляш гумата и я поставяш под прага на колата! След това слагаш новата и обираш хода на болтовете и едва тогава вадиш старата из под колата и сваляш крика :) Така си спестяваш притесненията да падне на диска. Това правило е златно за тежките камиони, там криковете са маслени и не могат да се поберат обратно под гредата ако е паднала. Тези съвременни крикове "крокодил" се побират и могат да вдигат от много ниско, дори да е опряла на диск.

Но това е само правило, при повдигане, тежестта на колата се разпределя на останалите по ниски три точки и най много на противоположните две, а в най високата е по малко, а тези килограми са доста презастраховани, така че дано не ти се налага на път, но ако се наложи - вдигай смело! 

Та дори в средата да повдигнеш, виждал съм това на някой малки градски коли, където ухото за крика е по средата на купето м/у предна и задна врата и когато вдигаш се повдигат едновременно и двете гуми от страната, то ще имаш не повече от 800-900 кг. на Б9

Редактирано от D.Stoykov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опаааа, днес вдигам кората в багажника да си припомня какво има в оборудването и какво се оказва - ами няма нищо полезно :). Мислех, че имам крик, но се оказа че нямам! Явно тези с флакона пяна са без крик. Една тъпа отвертка, две пластмасови джаджи, които не се сещам за какво се използват, едната Г образна оранжева и толкова. Всъщност за какво са? Едно е ясно - ще се купува крик!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г-образната оранжева е да освободиш на неутрална скорост автомата ако трябва да те изтеглят върху репатрака, а не можеш да управляваш и скоростната кутия по някаква причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Airfan Да, бях забравил че преди време гледах клип как става това. Значи тя остава при полезните неща :)

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На път съм да си поръчам патерица, намерих 1-2 чисто нови. И двете са Т 125/70 R19, но разликата е, че едната е ЕТ 22 а другата ЕТ29. Едва ли има някакво значение изнасянето от центъра с няколко мм, но все пак ако някой знае коя е правилната за Б9? Надявам се да не ми изиграе лоша шега и да не влезе на място заради тази разлика. Мисля да взема ЕТ29, че е на по добра цена. Ето тази:

1.jpg

Другата е тази ЕТ 22 и стикерите са два различно сложени:

2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги иаз имам такъв проблем с скапаният комплект за ремонт на спукана гума. И за това ви пиша,искам да си купя резервна гума патерица,но колата ми е с 18-ки джанти оригинално а в интернет намирам предимно 19 цолови патерици. Незнам ако купя 19-ка,дали няма да опира някъде,дали всичко ще е наред при използването и съхранението! Та въпросът ми към вас е някой има ли опит с казос като моят и дали би споделил с нас? Защото юли трябва да си ходе до България и ме е страх да тръгна с този измислен комплект за ремонт!

Поздрави!!!

Забравих да пиша каква е колата S5 спортбак 2019г.

Редактирано от odzhakov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър въпрос, мисля че 19 няма да има проблем, много S5 са с 19-ки и аз докато търсих ми излизат че патериците са еднакви за А4, 5, S4 и 5. По притеснителен е по малкия размер и да опира в спирачните сепаратори. 

Редактирано от D.Stoykov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
2 hours ago, D.Stoykov said:

На път съм да си поръчам патерица, намерих 1-2 чисто нови. И двете са Т 125/70 R19, но разликата е, че едната е ЕТ 22 а другата ЕТ29. Едва ли има някакво значение изнасянето от центъра с няколко мм, но все пак ако някой знае коя е правилната за Б9? Надявам се да не ми изиграе лоша шега и да не влезе на място заради тази разлика. Мисля да взема ЕТ29, че е на по добра цена. Ето тази:

1.jpg

Другата е тази ЕТ 22 и стикерите са два различно сложени:

2.jpg

Взимай ET22 защото ако си с големите спирачни апарати може и да имаш проблем с ET29 и да опира.(На практика ET-стойността е числото в милиметри, на което централната линия на колелото се отклонява от монтажната повърхност (на главината на колелото). Като основно правило: колкото по-високо е ET, толкова по-навътре е разположено колелото; колкото по-нисък е ЕТ, толкова повече едно колело стърчи навън.) Аз до колкото се запознах преди да взема моята навсякъде казват , че правилната е ET22.

Редактирано от Tipp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Tipp ОК, май ще заложа на сигурното! Мислех, че 7 мм няма да са от значение специално за патерицата, че е тясна, ама като гледам как близо са апаратите, а аз съм с големите наистина. Пак има вариант, ако спукаш предна гума - трябва да местиш една задна там, а патерицата отзад, че дори по добре да не е предна.

 

@v140 Благодаря, вече е ясно че такава ще взема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патерицата я договорих, чакам да я изпратят и веднага следващият въпрос за който се сещам: Сигурно трябва да се носят други болтове за нея, вероятно по къси от тези за алуминиевите джанти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Tipp Моята резервна е с жълтия етикет (оригинална е), но не обърнах внимание джантата с какво ЕТ е. Ако искаш утре мога да проверя. Искаш ли тази подложка под гумата да ти я запазя? 

 

PXL_20240505_125444695.thumb.jpg.07239c679c411d71d031a9a471bb2e82.jpg

 

Ето това е резервната:

 

PXL_20240505_125708691.thumb.jpg.0ff51bbc097a8cca28fab2140b5cc55d.jpg

 

Горните неща ги купих преди да установя, че имам инструменти на скришно (камъка за гумите, удължения ключ и отвертката са от мен сложени):

 

PXL_20240505_125221171.thumb.jpg.7e01721261312271c05ff8a47c5c25f2.jpg

 

Иначе имам още една излишна подложка (необорудвана), но отдолу зъбчето, с което се фиксира е счупено, както и един излишен крик имам. Тези може би ще идат за @D.Stoykov, а ако ти не искиш горния комплект и/или крика, него ще му го дам:

 

PXL_20240505_124942717.thumb.jpg.3138a624cac04ac7e227904672aee539.jpg

 

PXL_20240505_124957438.thumb.jpg.348d4e1a47a1963a3d5674137cd7993f.jpg

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
1 hour ago, D.Stoykov said:

Патерицата я договорих, чакам да я изпратят и веднага следващият въпрос за който се сещам: Сигурно трябва да се носят други болтове за нея, вероятно по къси от тези за алуминиевите джанти?

Няма нужда от други болтове същите болтове си ползваш. 

@Airfan И аз има помещението което показа и абсолютно всички  инструменти и няма нужда от подложката от долу но виж крика не знаех , че имаш още един и поръчах от А3-ка. Ако искаш изчакай тия дни да ми го докарат и да го тествам на А4-та ми и ако ми се стори нестабилен ще се радвам да обсъдим цената. Нищо , че съм в Англия ще ти дам адрес в България на който да го пратиш. Ако пък е Ок крика който поръчах може да дадеш твоя на @D.Stoykov ако има нужда от него.

Редактирано от Tipp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...