Jump to content

Не върти стартер 3.0 тди


Muhito23

Recommended Posts

Здрвейте,

Проблема е от снощи, всичко беше нормално спрях пред магазина изключих колата и повече не запали. Днес проверих акумулатора с товарна вилка и за мое съжаление всичко е наред. Давам на контакт светва си всико както трябва при опит за запалване се чува някакво цъкане пред волана два пъти и толкова. Стартера не върти. На диагностиката показва грешки които мисля че не са свързани с този проблем предвид датите им на регистриране. Всички бушони са проверени и са изправни.

Някакви идеи на къде да се насоча?

Log-WAUZZZ4F27N059352-270410km-168024mi.txt

Edited by Muhito23
Link to comment
Share on other sites

Аз на 95% залагам на соленоид на стартера. Този соленоид пуска ток към стартера, изведнъж изгаря и стартерът не получава ток въобще, затова и няма как да завърти. 
Ако колата е по-нова година, се виждат живи данни и за стартер в engine. Ако е префейс, най-вероятно няма.

Стартерът се сваля отдолу на подемник.

Соленоид струва около 60-70лв.

Link to comment
Share on other sites

П.П. откачи ли акумулатора за малко и пак да пробваш да запалиш? Може и да стане.

Link to comment
Share on other sites

Акумулатора го свалих и го закарах да го замерят с товарна вилка и с елетронен тестер. Колота беше без него повече от час, нямаше промяна след монтирането му. Иначе колата е 2008 с код на мотора ASB.

Link to comment
Share on other sites

Соленоид, вкарвай я в сервиз и ги накарай да махнат кората отдолу и дайте контакт и опитайте да запалите, би трябвало да могат да замерят, че не достига ток до стартера, а само до солеоноида, още му викат шалтер мисля.
За 100-120 лв би трябвало да си обратно на пистата.

Link to comment
Share on other sites

Има реле за стартера. Трябва да е под кората пред шофьора.

Вижте за грешки в аксес страт модула, а не в енджине. Аксеса пуска стартера - подава на релето.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Добър вечер на всички! Благодаря за бързите отговори. Оказа се проблем в стартер - според майстора стопен четкодържател, диоден блок и заминали втулки. С две думи доста "изпържен" стратер. Вероятна причина слаби връзки, за това всички кабелни връзки (тези на акумулатора и тези в двигателни отсек и към стартера) бяха кримпнати на ново. Имаше хлабави сред тях. 

Link to comment
Share on other sites

На 26.06.2024 г. at 22:17, Muhito23 написа:

 Оказа се проблем в стартер - според майстора стопен четкодържател, диоден блок и заминали втулки. 

Не съм майстор, но съм видял доста разглобени стартери, както и аз съм разглобявал. Диоден блок съм виждал в алтернатор, но никога в стартер. Интересно ми е къде се намира и какво върши?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...