icaka09 Публикувано 27 Юни 2024 Доклад Share Публикувано 27 Юни 2024 Здравейте колеги, От доста време се боря с датчика за охладителната течност, който все избива и почва да тече вода. Като закупих колата и се появи проблема забелязох, че е бил намазан със силикон, за това и аз почнах така да го монтирам, но е временно решение и постоянно избива. Колата е ауди а6 с5, 2.0, 130коня. Моля, ако някой има същия проблем или някакво решение да помогне! Хубав ден ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 28 Юни 2024 Доклад Share Публикувано 28 Юни 2024 Очевидно вътрешната резба, в която се завива датчика, е почнала да сдава багажа. Ако положението не е много зле, с навита 7-8 пъти около резбата на датчика тефлонова лента би следвало да стане. Ако и тогава тече, също има решение, при това кардинално - монтира се неръждаема резбова втулка (по скромното ми мнение най-подходяща е тази от типа 302) и всичко е като ново. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
icaka09 Публикувано 28 Юни 2024 Автор Доклад Share Публикувано 28 Юни 2024 Благодаря за отговора, но проблема е че няма резба. Прикачвам снимка на датчика. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 28 Юни 2024 Доклад Share Публикувано 28 Юни 2024 Значи априори си е била малко афиф работата. В такъв случай, мисля си, би могъл да се ползва принципа на резбовата втулка, като вътрешния й отвор е гладък, а не резбови. Естествено, диаметъра му трябва да е същия като фабричния. За разлика от резбовите втулки обаче такава втулка ми идва на ум в момента и едва ли се продава някъде, но пък е лесна за изработка от всеки стругар. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 28 Юни 2024 Доклад Share Публикувано 28 Юни 2024 Най вероятно се е втвърдил О-пръстена. Смени го или подмени датчика комплект. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 1 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 1 Юли 2024 Такива датчици вървят задължително с О-пръстен, без него охладителната течност би шурнала като гейзер. Така че навярно е сложен новия О-пръстен. Съвсем отделен въпрос е, ако комплекта с новия датчик не е бил съхраняван правилно - в специална опаковка с ултравиолетова защита или на тъмно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
icaka09 Публикувано 1 Юли 2024 Автор Доклад Share Публикувано 1 Юли 2024 Здравейте, Пръстена е сменен заедно с датчика, но не решава проблема. Възможно ли е нещо да създава голямо налягане и да "избива" датчика ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 1 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 1 Юли 2024 Ице, ский сега, демонтирай таа пластмасова уйня, в която се монтирВа датчика, купи си нова, ръгни си новия датчик с новия О-пръстен вътре и си пей. Да "избие" датчик оттам, или не ти бачка клапата в капачката, или е повреден захвата/леглото на датчика, или има СветА Сила намесена. И ти трябва Водосвет, или Екзорсизъм. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 1 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 1 Юли 2024 Чичо NIKO е прав в случая. Всъщност Преди 11 часа, NIKO написа: таа пластмасова уйня, в която се монтирВа датчика, играе ролята на предложената по-горе резбова втулка с гладък вътрешен отвор. Действително при нова такава "пластмасова уйня", нов датчик и нов О-пръстен проблем не би следвало да има. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 2 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2024 Ш, аути, бърже бЕги въф фънннната тема, барабар с фтулките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chitatelia Публикувано 2 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2024 А скобата която държи датчика слагаш ли я? Иначе най-вероятно е заминало това на което слагаш датчика както каза НИКО. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 2 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2024 Някой има ли предположение защо този датчик не е на резба? Когато съм виждал датчици по охладителната уредба, винаги са били на резба, включително на модели преди повече от половин век и ми се струва оптималното решение от конструктивна гледна точка. А в случая "пластмасова уйня", О-пръстен, силикон, скоба за закрепване на датчика и пак проблем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chitatelia Публикувано 2 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2024 Тук е имало намеса на мърляч. Не е проблема в конструкцията. На 80ката ми бяха същата конструкция. Беше изкарала почти 30години. Преполагам, че още държи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikrga Публикувано 3 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 3 Юли 2024 Добре, но това все още не обяснява защо този датчик не е на резба. Дори да е сполучливо решение, от конструктивна гледна точка едва ли е оптималното. Датчика на резба просто го завиваш и толкова. А тук, нека повторя, освен самия датчик имаме "пластмасова уйня", О-пръстен, скоба за закрепване, понякога силикон и т.н. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TStanim Публикувано 3 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 3 Юли 2024 (Редактирано) Притежател съм на Audi 80 и не толкова удачната им или оптимална конструкция не е правила проблем колко вече - >35 години? Досега не е измислена достатъчно добра конструкция, която да е попречила на... "поразяващата ръка". При мен имаше други наследени от миналото проблеми, също толкова "забавни" като въпросния. Off Topic И това, без да броим че съм възстановявал цялата вакуумна система, включително за двете такива функции на карбуратора, управлението на входящия въздух в зависимост от температурата, даже кабелите на електроклапаните бяха махнати. В някакъв сервиз в миналото са решили че просто всичко това е излишно. Година откачах докато разбера защо въпросните датчици работиха некоректно (и доста смених такива, продължаващи зумер аларми за ниско налягане на маслото на 2200об/мин, периодична индикация за прегряване - сигурно още пазя видеото), докато не разглобих всичко и не започнах по ел. схемата да проверявам целият път на кабел по кабел от уредите та чак до датчиците през релетата (ако има - примерно релето с проста аналогова логика за индикация на основа на оборотите на двигателя и данните от двата датчика за налягане на маслото ниско и високо - и да, и там имаше повреда, която нямаше как да се обясни да се е получила от само себе си) и открих че просто кабелите им са разменени и не просто разменени, но и разбъркани с такива на други датчици - в случая поне на датчика за високо налягане на маслото и единия датчик за температурата. Отделно кабелните връзки бяха... просто няма да коментирам. И дори не съм проверявал за повече грешки и просто смених целия кабелен кърпен ужас с изцяло нови кабели и тогава всичко естествено работи перфектно. Запис от 2018г. - периодично появяващата се индикация за прегряване... Редактирано 3 Юли 2024 от TStanim Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
icaka09 Публикувано 4 Юли 2024 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юли 2024 Колеги, поръчах и смених датчика, пръстена и "фибата", но пак го избива. Някаква идея от какво може да е ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 4 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2024 А фланеца не смени ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
icaka09 Публикувано 4 Юли 2024 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юли 2024 Всичко, което е в комплекта включително и фланеца. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 4 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2024 Така, за кой точно "фланец" говорим, на снимката на датчика дето си я постнал по-горе, кое е фланец? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chitatelia Публикувано 5 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2024 (Редактирано) И това ли смени? Защото фланеца на твоята снимки изгледжда много смачкан. Снимката е примерна Редактирано 5 Юли 2024 от Chitatelia Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
icaka09 Публикувано 5 Юли 2024 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юли 2024 Да, и това смених. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 5 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2024 Новия и той ли е така счупен? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gaucho1@abv.bg Публикувано 16 Юли 2024 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2024 Колеги извинявам се, че разводнявам темата, но незнам къде и как да питам... Та дайте съвет, как да разбера кой от двата маркуча е моя: Колата е ауди А4 Б5 АЕВ 1995г. Винаги съм се ориентирал в частите, но сега ми е Индия коя от двете е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване