Jump to content

Теч от датчика за охладителната течност


icaka09

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От доста време се боря с датчика за охладителната течност, който все избива и почва да тече вода. Като закупих колата и се появи проблема забелязох, че е бил намазан със силикон, за това и аз почнах така да го монтирам, но е временно решение и постоянно избива. Колата е ауди а6 с5, 2.0, 130коня.

 

Моля, ако някой има същия проблем или някакво решение да помогне!

Хубав ден ! 

Messenger_creation_f8bfd106-abd6-490a-922e-71292782a504.png

Messenger_creation_f7646c41-2c8d-4c65-97aa-90d581dfc377.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно вътрешната резба, в която се завива датчика, е почнала да сдава багажа. Ако положението не е много зле, с навита 7-8 пъти около резбата на датчика тефлонова лента би следвало да стане. Ако и тогава тече, също има решение, при това кардинално - монтира се неръждаема резбова втулка (по скромното ми мнение най-подходяща е тази от типа 302) и всичко е като ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи априори си е била малко афиф работата. В такъв случай, мисля си, би могъл да се ползва принципа на резбовата втулка, като вътрешния й отвор е гладък, а не резбови. Естествено, диаметъра му трябва да е същия като фабричния. За разлика от резбовите втулки обаче такава втулка ми идва на ум в момента и едва ли се продава някъде, но пък е лесна за изработка от всеки стругар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива датчици вървят задължително с О-пръстен, без него охладителната течност би шурнала като гейзер.

Така че навярно е сложен новия О-пръстен. Съвсем отделен въпрос е, ако комплекта с новия датчик не е бил съхраняван правилно - в специална опаковка с ултравиолетова защита или на тъмно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Пръстена е сменен заедно с датчика, но не решава проблема. Възможно ли е нещо да създава голямо налягане и да "избива" датчика ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, ский сега, демонтирай таа пластмасова уйня, в която се монтирВа датчика, купи си нова, ръгни си новия датчик с новия О-пръстен вътре и си пей. Да "избие" датчик оттам, или не ти бачка клапата в капачката, или е повреден захвата/леглото на датчика, или има СветА Сила намесена.

И ти трябва Водосвет, или Екзорсизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чичо NIKO е прав в случая. Всъщност 

Преди 11 часа, NIKO написа:

таа пластмасова уйня, в която се монтирВа датчика,

играе ролята на предложената по-горе резбова втулка с гладък вътрешен отвор. Действително при нова такава "пластмасова уйня", нов датчик и нов О-пръстен проблем не би следвало да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли предположение защо този датчик не е на резба? Когато съм виждал датчици по охладителната уредба, винаги са били на резба, включително на модели преди повече от половин век и ми се струва оптималното решение от конструктивна гледна точка.  А в случая "пластмасова уйня", О-пръстен, силикон, скоба за закрепване на датчика и пак проблем.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е имало намеса на мърляч. Не е проблема в конструкцията. На 80ката ми бяха същата конструкция. Беше изкарала почти 30години. Преполагам, че още държи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, но това все още не обяснява защо този датчик не е на резба. Дори да е сполучливо решение, от конструктивна гледна точка едва ли е оптималното.

Датчика на резба просто го завиваш и толкова. А тук, нека повторя, освен самия датчик имаме "пластмасова уйня", О-пръстен, скоба за закрепване, понякога силикон и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притежател съм на Audi 80 и не толкова удачната им или оптимална конструкция не е правила проблем колко вече - >35 години? :)

Досега не е измислена достатъчно добра конструкция, която да е попречила на... "поразяващата ръка". При мен имаше други наследени от миналото проблеми, също толкова "забавни" като въпросния.

Off Topic

И това, без да броим че съм възстановявал цялата вакуумна система, включително за двете такива функции на карбуратора, управлението на входящия въздух в зависимост от температурата, даже кабелите на  електроклапаните бяха махнати. В някакъв сервиз в миналото са решили че просто всичко това е излишно.

Година откачах докато разбера защо въпросните датчици работиха некоректно (и доста смених такива, продължаващи зумер аларми за ниско налягане на маслото на 2200об/мин, периодична индикация за прегряване - сигурно още пазя видеото), докато не разглобих всичко и не започнах по ел. схемата да проверявам целият път на кабел по кабел от уредите та чак до датчиците през релетата (ако има - примерно релето с проста аналогова логика за индикация на основа на оборотите на двигателя и данните от двата датчика за налягане на маслото ниско и високо - и да, и там имаше повреда, която нямаше как да се обясни да се е получила от само себе си) и открих че просто кабелите им са разменени и не просто разменени, но и разбъркани с такива на други датчици - в случая поне на датчика за високо налягане на маслото и единия датчик за температурата. Отделно кабелните връзки бяха... просто няма да коментирам.  И дори не съм проверявал за повече грешки и просто смених целия кабелен кърпен ужас с изцяло нови кабели и тогава всичко естествено работи перфектно.

Запис от 2018г. - периодично появяващата се индикация за прегряване...

 

Редактирано от TStanim
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това ли смени? Защото фланеца на твоята снимки изгледжда много смачкан.
Снимката е примерна
%D1%84%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86-%D0

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги извинявам се, че разводнявам темата, но незнам къде и как да питам...

Та дайте съвет, как да разбера кой от двата маркуча е моя:

Колата е ауди А4 Б5 АЕВ 1995г.

Винаги съм се ориентирал в частите, но сега ми е Индия коя от двете е

IMG_20240716_091707.jpg

IMG_20240716_091116.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...