Jump to content

Повреда в цилиндъра. На какво ви прилича??


nedelcho_iliev

Recommended Posts

Здравейте,

АВК-то изхвърли водата. Днес отворих мотора и това е резултата:

20240803_190732.thumb.jpg.b264972813d5f0c4ba49012f3db088e9.jpg

 

20240803_190909(0).thumb.jpg.7dc32a28611b4c1fe49146b927273871.jpg

 

На какво ви прилича? Аз имам някакво предположение, но бих искал да чуя и вашите мнения.

 

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми на к'во, измити чела, духнала гарнитура. Тва ако имаш късмет, ако не......, блокче.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на това мнение.

Не снимах гарнитурата, но изглежда добре. Няма следи от пробив. А и нещата се развиха много бързо. За 40-50 км. пробег без да е имало тормоз. Преди да отворя мотора, предполагах, че е спукала главата, защото я правих преди около 20 000 км. и беше тръгнала между клапаните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно заради спуканото бутало надува в охладителната система, как мислиш?

 

Интересно ми е, какво би могло да доведе до спукване на блока?

Карам само на газ. Газовата е обикновена, врътките са развъртяни до края, колата вървеше много добре, но цветът на свещите дава индикация за бедна смес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо изчисти хубаво цилиндъра и го огледай. Според мен след това трябва да провериш главата за спукване. На буталото му няма нищо поне отгоре. Снимай и гарнитурата да я видим. Тези петна по цилиндъра със сигурност са от антифриз. Ако няма пукнатини по цилиндъра петната ще изчезнат във времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, nedelcho_iliev написа:

Сигурно заради спуканото бутало надува в охладителната система, как мислиш?

Директно не, защото цилиндрово-буталната група не е в непосредствен контакт с охладителната система.

Индиректно да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не успях вчера да снимам гарнитурата.

 

Решил съм да сменям цялото "долнище" (блок, бутала, колянов вал). Този в колата е на 99,9 % спукан.

Проблемът е, че другият мотор е стоял около 10 години. Какво да ревизирам?

- да сменям ли сегментите или само да почистя каналите в буталата, или изобщо да не ги пипам?

- да прегледам ли лагерите (основни и биелни)? Ако са добре да ги оставя ли или да ги сменям? Ако са износени, може ли да ги сменя без да шлайфам вала и какъв резултат да очаквам?

Ако се сещате още нещо, което ще ми е полезно, ще се радвам да го споделите.

 

Още веднъж, благодаря!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тия въпроси отговорите само след като разцепиш "новия" двигател, сичко друго е фърляне на боп.

Вал се шлайфа ако има защо, микрометъра никога не лъже.

Ако ще я търкаляш тая кола и за вбъдеще, нищо не пречи да я подмладиш с малко нови частички, е, съобразно финансите и мерака, сменяй всичко профилактично, лагери, сегменти, повдигачи, водачи, клапани, гОмички (а, тя май обслужена главата), т'ва само в случай, че цилиндри и шийки са в нормите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата си я карам като втора и смятам да я правя, както трябва. Притеснявам се от качеството на новите части. Затова питам, ако лагерите са О.К, дали да ги сменям. Същото и за сегментите. Ако трябва да се разстъргва блока и ремонтен размер бутала - това няма да го играя. Като го гледам хонинга си личи още, та предполагам, че ще е ОК. 

Главата, която свалих е ревизирана преди около 20 000 км. Преди да я сваля ревизирах друга глава с намерението само да я монтирам, но ударих гредата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си лъсва след като отвориш корема, така "трябва/не трябва" са само спекулации, микрометъра ще си каже. Лагери трябва да са в ПЕРФЕКТНО състояние, за да ги оставиш, т.е. БЕЗ драскотина и/или петно/на, това пак след като го разкостиш движителя.

Хонинга може и да е там, но бутала/сегменти да са пръцнали, мериш бутала, вадиш сегменти/мериш ключ и чак тогава решаваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагери и сегменти няма да ти оскъпят ремонта , те поне се качествени  две три марки са на пазара.  Нелогично ми се струва не невъзможно да поставиш    работили сегменти , няма да паснат  в работното си положение в което са били и ще влошиш нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да слагам сегменти от един блок в друг. Имам общо три мотора - един в колата и два в гаража. Най-вероятно ще сменя лагерите и сегментите и каквото стане. В момента търся някой, който да направи споменатите по-горе измервания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Някой може ли да каже какви са моментите на затягане на различните компоненти? За АВК мотор ми е питането. 

 

Това, което намерих:

 

- цилиндрова глава
1 - 40 Nm
2 - 60 Nm
3 - 90 градуса
4 - 90 градуса

 

- основни лагери
1 - 35 Nm
2 - 65 Nm

 

- биелни лагери
1 - 30 Nm
2 - 90 градуса

 

Трябва ми информация за:
- лагери разпределителен вал
- ангренажните колела на трите вала
- маховик
- картер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пети Разпределителен вал 30Nm

Маховик 60Nm + 90 градуса

Картера 20Nm

Болт разпределителен и паразитен вал 65Nm

Болт колянов вал 90Nm + 90 градуса.

Предполагам знаеш, че трябва да сложиш нови болтове.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...