Jump to content

Повреда в цилиндъра. На какво ви прилича??


nedelcho_iliev

Recommended Posts

Здравейте,

АВК-то изхвърли водата. Днес отворих мотора и това е резултата:

20240803_190732.thumb.jpg.b264972813d5f0c4ba49012f3db088e9.jpg

 

20240803_190909(0).thumb.jpg.7dc32a28611b4c1fe49146b927273871.jpg

 

На какво ви прилича? Аз имам някакво предположение, но бих искал да чуя и вашите мнения.

 

Предварително благодаря!

Link to comment
Share on other sites

Ми на к'во, измити чела, духнала гарнитура. Тва ако имаш късмет, ако не......, блокче.

Edited by NIKO
Link to comment
Share on other sites

И аз съм на това мнение.

Не снимах гарнитурата, но изглежда добре. Няма следи от пробив. А и нещата се развиха много бързо. За 40-50 км. пробег без да е имало тормоз. Преди да отворя мотора, предполагах, че е спукала главата, защото я правих преди около 20 000 км. и беше тръгнала между клапаните.

Link to comment
Share on other sites

Пукнатините са на челото на буталото, а не на цилиндъра. Макар че и той е много зле.

Link to comment
Share on other sites

Сигурно заради спуканото бутало надува в охладителната система, как мислиш?

 

Интересно ми е, какво би могло да доведе до спукване на блока?

Карам само на газ. Газовата е обикновена, врътките са развъртяни до края, колата вървеше много добре, но цветът на свещите дава индикация за бедна смес.

Link to comment
Share on other sites

Първо изчисти хубаво цилиндъра и го огледай. Според мен след това трябва да провериш главата за спукване. На буталото му няма нищо поне отгоре. Снимай и гарнитурата да я видим. Тези петна по цилиндъра със сигурност са от антифриз. Ако няма пукнатини по цилиндъра петната ще изчезнат във времето.

Link to comment
Share on other sites

Преди 3 часа, nedelcho_iliev написа:

Сигурно заради спуканото бутало надува в охладителната система, как мислиш?

Директно не, защото цилиндрово-буталната група не е в непосредствен контакт с охладителната система.

Индиректно да.

Link to comment
Share on other sites

Не успях вчера да снимам гарнитурата.

 

Решил съм да сменям цялото "долнище" (блок, бутала, колянов вал). Този в колата е на 99,9 % спукан.

Проблемът е, че другият мотор е стоял около 10 години. Какво да ревизирам?

- да сменям ли сегментите или само да почистя каналите в буталата, или изобщо да не ги пипам?

- да прегледам ли лагерите (основни и биелни)? Ако са добре да ги оставя ли или да ги сменям? Ако са износени, може ли да ги сменя без да шлайфам вала и какъв резултат да очаквам?

Ако се сещате още нещо, което ще ми е полезно, ще се радвам да го споделите.

 

Още веднъж, благодаря!

 

Link to comment
Share on other sites

На тия въпроси отговорите само след като разцепиш "новия" двигател, сичко друго е фърляне на боп.

Вал се шлайфа ако има защо, микрометъра никога не лъже.

Ако ще я търкаляш тая кола и за вбъдеще, нищо не пречи да я подмладиш с малко нови частички, е, съобразно финансите и мерака, сменяй всичко профилактично, лагери, сегменти, повдигачи, водачи, клапани, гОмички (а, тя май обслужена главата), т'ва само в случай, че цилиндри и шийки са в нормите.

Link to comment
Share on other sites

Колата си я карам като втора и смятам да я правя, както трябва. Притеснявам се от качеството на новите части. Затова питам, ако лагерите са О.К, дали да ги сменям. Същото и за сегментите. Ако трябва да се разстъргва блока и ремонтен размер бутала - това няма да го играя. Като го гледам хонинга си личи още, та предполагам, че ще е ОК. 

Главата, която свалих е ревизирана преди около 20 000 км. Преди да я сваля ревизирах друга глава с намерението само да я монтирам, но ударих гредата.

Link to comment
Share on other sites

Всичко си лъсва след като отвориш корема, така "трябва/не трябва" са само спекулации, микрометъра ще си каже. Лагери трябва да са в ПЕРФЕКТНО състояние, за да ги оставиш, т.е. БЕЗ драскотина и/или петно/на, това пак след като го разкостиш движителя.

Хонинга може и да е там, но бутала/сегменти да са пръцнали, мериш бутала, вадиш сегменти/мериш ключ и чак тогава решаваш.

Link to comment
Share on other sites

Лагери и сегменти няма да ти оскъпят ремонта , те поне се качествени  две три марки са на пазара.  Нелогично ми се струва не невъзможно да поставиш    работили сегменти , няма да паснат  в работното си положение в което са били и ще влошиш нещата.

Link to comment
Share on other sites

Няма да слагам сегменти от един блок в друг. Имам общо три мотора - един в колата и два в гаража. Най-вероятно ще сменя лагерите и сегментите и каквото стане. В момента търся някой, който да направи споменатите по-горе измервания.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Някой може ли да каже какви са моментите на затягане на различните компоненти? За АВК мотор ми е питането. 

 

Това, което намерих:

 

- цилиндрова глава
1 - 40 Nm
2 - 60 Nm
3 - 90 градуса
4 - 90 градуса

 

- основни лагери
1 - 35 Nm
2 - 65 Nm

 

- биелни лагери
1 - 30 Nm
2 - 90 градуса

 

Трябва ми информация за:
- лагери разпределителен вал
- ангренажните колела на трите вала
- маховик
- картер

Link to comment
Share on other sites

Пети Разпределителен вал 30Nm

Маховик 60Nm + 90 градуса

Картера 20Nm

Болт разпределителен и паразитен вал 65Nm

Болт колянов вал 90Nm + 90 градуса.

Предполагам знаеш, че трябва да сложиш нови болтове.

 

Link to comment
Share on other sites

На зъбното колело на коляновия вал го смени задължително. 
Също и тези на маховика бих сменил аз.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...