nedelcho_iliev Posted August 3 Report Share Posted August 3 Здравейте, АВК-то изхвърли водата. Днес отворих мотора и това е резултата: На какво ви прилича? Аз имам някакво предположение, но бих искал да чуя и вашите мнения. Предварително благодаря! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted August 3 Report Share Posted August 3 (edited) Ми на к'во, измити чела, духнала гарнитура. Тва ако имаш късмет, ако не......, блокче. Edited August 3 by NIKO Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi+ Posted August 3 Report Share Posted August 3 Прилича на пукнатина. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted August 3 Author Report Share Posted August 3 И аз съм на това мнение. Не снимах гарнитурата, но изглежда добре. Няма следи от пробив. А и нещата се развиха много бързо. За 40-50 км. пробег без да е имало тормоз. Преди да отворя мотора, предполагах, че е спукала главата, защото я правих преди около 20 000 км. и беше тръгнала между клапаните. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted August 4 Report Share Posted August 4 Пукнатините са на челото на буталото, а не на цилиндъра. Макар че и той е много зле. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted August 4 Author Report Share Posted August 4 Сигурно заради спуканото бутало надува в охладителната система, как мислиш? Интересно ми е, какво би могло да доведе до спукване на блока? Карам само на газ. Газовата е обикновена, врътките са развъртяни до края, колата вървеше много добре, но цветът на свещите дава индикация за бедна смес. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladi Posted August 4 Report Share Posted August 4 Първо изчисти хубаво цилиндъра и го огледай. Според мен след това трябва да провериш главата за спукване. На буталото му няма нищо поне отгоре. Снимай и гарнитурата да я видим. Тези петна по цилиндъра със сигурност са от антифриз. Ако няма пукнатини по цилиндъра петната ще изчезнат във времето. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikrga Posted August 4 Report Share Posted August 4 Преди 3 часа, nedelcho_iliev написа: Сигурно заради спуканото бутало надува в охладителната система, как мислиш? Директно не, защото цилиндрово-буталната група не е в непосредствен контакт с охладителната система. Индиректно да. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi+ Posted August 4 Report Share Posted August 4 Трябва ти нещо подобно Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted August 5 Author Report Share Posted August 5 Не успях вчера да снимам гарнитурата. Решил съм да сменям цялото "долнище" (блок, бутала, колянов вал). Този в колата е на 99,9 % спукан. Проблемът е, че другият мотор е стоял около 10 години. Какво да ревизирам? - да сменям ли сегментите или само да почистя каналите в буталата, или изобщо да не ги пипам? - да прегледам ли лагерите (основни и биелни)? Ако са добре да ги оставя ли или да ги сменям? Ако са износени, може ли да ги сменя без да шлайфам вала и какъв резултат да очаквам? Ако се сещате още нещо, което ще ми е полезно, ще се радвам да го споделите. Още веднъж, благодаря! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted August 5 Report Share Posted August 5 На тия въпроси отговорите само след като разцепиш "новия" двигател, сичко друго е фърляне на боп. Вал се шлайфа ако има защо, микрометъра никога не лъже. Ако ще я търкаляш тая кола и за вбъдеще, нищо не пречи да я подмладиш с малко нови частички, е, съобразно финансите и мерака, сменяй всичко профилактично, лагери, сегменти, повдигачи, водачи, клапани, гОмички (а, тя май обслужена главата), т'ва само в случай, че цилиндри и шийки са в нормите. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted August 5 Author Report Share Posted August 5 Колата си я карам като втора и смятам да я правя, както трябва. Притеснявам се от качеството на новите части. Затова питам, ако лагерите са О.К, дали да ги сменям. Същото и за сегментите. Ако трябва да се разстъргва блока и ремонтен размер бутала - това няма да го играя. Като го гледам хонинга си личи още, та предполагам, че ще е ОК. Главата, която свалих е ревизирана преди около 20 000 км. Преди да я сваля ревизирах друга глава с намерението само да я монтирам, но ударих гредата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted August 5 Report Share Posted August 5 Всичко си лъсва след като отвориш корема, така "трябва/не трябва" са само спекулации, микрометъра ще си каже. Лагери трябва да са в ПЕРФЕКТНО състояние, за да ги оставиш, т.е. БЕЗ драскотина и/или петно/на, това пак след като го разкостиш движителя. Хонинга може и да е там, но бутала/сегменти да са пръцнали, мериш бутала, вадиш сегменти/мериш ключ и чак тогава решаваш. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audi+ Posted August 5 Report Share Posted August 5 Лагери и сегменти няма да ти оскъпят ремонта , те поне се качествени две три марки са на пазара. Нелогично ми се струва не невъзможно да поставиш работили сегменти , няма да паснат в работното си положение в което са били и ще влошиш нещата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted August 5 Author Report Share Posted August 5 Няма да слагам сегменти от един блок в друг. Имам общо три мотора - един в колата и два в гаража. Най-вероятно ще сменя лагерите и сегментите и каквото стане. В момента търся някой, който да направи споменатите по-горе измервания. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted August 16 Author Report Share Posted August 16 Някой може ли да каже какви са моментите на затягане на различните компоненти? За АВК мотор ми е питането. Това, което намерих: - цилиндрова глава 1 - 40 Nm 2 - 60 Nm 3 - 90 градуса 4 - 90 градуса - основни лагери 1 - 35 Nm 2 - 65 Nm - биелни лагери 1 - 30 Nm 2 - 90 градуса Трябва ми информация за: - лагери разпределителен вал - ангренажните колела на трите вала - маховик - картер Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladi Posted August 17 Report Share Posted August 17 Пети Разпределителен вал 30Nm Маховик 60Nm + 90 градуса Картера 20Nm Болт разпределителен и паразитен вал 65Nm Болт колянов вал 90Nm + 90 градуса. Предполагам знаеш, че трябва да сложиш нови болтове. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedelcho_iliev Posted August 17 Author Report Share Posted August 17 Благодаря! Нови болтове само за главата съм предвидил Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladi Posted August 18 Report Share Posted August 18 На зъбното колело на коляновия вал го смени задължително. Също и тези на маховика бих сменил аз. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now