Jump to content

Подгряване на изпарителя


Recommended Posts

Преди малко си купих един изпарител БРЦ защото на Ловато-то не можях да намеря място за свещ

Следобед ще отида да го сложа и ще направя снимки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 174
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

При толкова излишна топлинна енергия да подгряваме постоянно на ток е престъпление, а и едва ли ще смогва доста килокалории си лапа разширяващата се газ, идеята е само сутрин да не напълниш догоре цилиндите с течна газ :(

Жалко , че на ловатото не става, чакаме подробни снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На BRC-то става много добре :) . На Lovato, обаче няма да стане по този начин за съжаление. Изпарителя за колко го взе и за какви KW-ти двигател е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На BRC-то става много добре :rotcol: . На Lovato, обаче няма да стане по този начин за съжаление. Изпарителя за колко го взе и за какви KW-ти двигател е?

Изпарителят го взех за 100лв със отстъпка и е до 100 KW

Само заради това го купих защото на Ловато-то не става

Тъкмо сега ще сравня пряко двете марки как се държат на един и същ мотор,а после ще продам единият

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще бъде много ценно сравнение да видиш какъв е разхода и динамиката при един и същ двигател. Пиши за резултатите. Това може да даде насока кой от двата най-масови типа изпарители е по-добър - BRC или Lovato

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще бъде много ценно сравнение да видиш какъв е разхода и динамиката при един и същ двигател. Пиши за резултатите. Това може да даде насока кой от двата най-масови типа изпарители е по-добър - BRC или Lovato

Като динамика първите ми впечатления са добри

Малко ми се струва по пъргава колата при рязко подаване на газ

Напълних днес бутилката и ще засека разхода тия дни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е читав акомулатора-никакъв проблем

Изпробвано е за 14мин подгряване и акомулатор 44ah си върти без проблем при -6 градуса

И така максимум 5 дни

ти елементарни познания по електрохимия имаш ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо да се спре някак и циркулацията на антифриз докато не се стопли.

Абе не си е работа това. Ако не сработи механизъма и ти изхвърля водата после. И 50 лева за нов антифриз. Втори термостат освен. :blink:

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така максимум 5 дни

ти елементарни познания по електрохимия имаш ли?

Първо никъде не съм казал че всеки ден подгрявам по 14мин

3-4 са достатъчни

Второ прогнозата ти за 5 то дни "максимум" не се оправда защото днес ми е шестия а на приятеля ми с форда осмия и при това той подгрявя доста по дълго от мен

По електрохимия нямам никакви познания но по автомобили имам и това ми е достатъчно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега по-лесно ли палиш сутрин на газ? Има ли някакви "странични" ефекти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега по-лесно ли палиш сутрин на газ? Има ли някакви "странични" ефекти?

Ами за паленето нямам проблеми ама то и времето се постопли

Моят приятел с Форда на когото първо изпробвахме подгряването е много доволен защото той сутрин изобщо не можеше да пали а сега няма проблеми

Другото положително нещо което забелязах е че когато изгася колата 2-3 мин. след като съм я запалил и оставя подгряването докато си купувам цигари примерно от магазина после колата пали лесно

Преди задължително я оставях запалена защото изпарителя в първите минути става доста по студен отколкото при първоначалното палене

Странични ефекти засега не съм забелязал както и разлика в разхода между двата изпарителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за по-трудното запалване на студен двигател след като е работила 2-3 минути и аз съм го забелязал :bia: Но при мен се получава само ако паля после на газ, ако съм на бензин - няма проблем. Явно изпарителя изстива ако се загаси двигателя 2-3 минути след първото палене и затова ако палиш директно на газ се получава тоаи ефект. Но ако палиш на бензин и после минаваш на газ - няма проблем. Можеш ли да премериш каква е консумацията на свещта, когато подгряваш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за по-трудното запалване на студен двигател след като е работила 2-3 минути и аз съм го забелязал <_< Но при мен се получава само ако паля после на газ, ако съм на бензин - няма проблем. Явно изпарителя изстива ако се загаси двигателя 2-3 минути след първото палене и затова ако палиш директно на газ се получава тоаи ефект. Но ако палиш на бензин и после минаваш на газ - няма проблем. Можеш ли да премериш каква е консумацията на свещта, когато подгряваш?

А как точно да премеря консумацията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като м/у свеща и кабела сложиш последователно мултицет в режим "амперметър" на най-високата възможна степен 20А примерно. По-надолу е опасно защото може да изгори мултицета. На повечето мултицети освен диапазона е необходимо да ръгнеш червената сонда в отделен вход в мултицета - там си пише 20А или нещо подобно. Тока мериш докато подгрява. Ако нямаш читав мултицет или не си го правил по-добре не го мери, да не ти се повреди мултицета, че ще ми тежиш на съвестта после <_< . Ако все пак решиш да го мериш да не забравиш след това да си върнеш сондата (червената) обтатно, защото на следващото мерене задължително ще го опукаш. В режим амперметър съпротивлението м/у сондите е пълно късо и ако го ръгнеш да мериш напрежение след това ще стане голяма пуканка :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги прочетох в темата,че всички TDI имат три свещи за подгряване на антифриза.

Ще Ви бъда благодарен да ме отворите каде се намират,защото аз въпреки че разглобих и сглобих целия мотор май такова нещо не видях

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги прочетох в темата,че всички TDI имат три свещи за подгряване на антифриза.

Ще Ви бъда благодарен да ме отворите каде се намират,защото аз въпреки че разглобих и сглобих целия мотор май такова нещо не видях

Абе и аз не съм сигурен за тези подгряващи свещи за TDI...някой може ли да хвърли малко повече светлина. :tear:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Има ли някакво развитие по тази тема, че зимата идва и аз замислям да направя някакво подгряване. Но се чудя дали да е на изпарителя или на малкия кръг като при някои дизели. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто, което ми хрумва до момента, е да боцна един такъв модул с 4 подгряващи свещи за антифриз:

05.jpg

на входа на изпарителя. С голям алтернатор 120А+ акумулатор 72Ah би трябвало да няма проблем.

Но още не съм измислил от каква кола да е точно... това на снимката е идейно, но от какво ли е :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 свещи са много ,поне според мен голяма консумация деа, какъв е този алтернатор 120а от какво е

аз с колко амперов съм на ПМа

мога да го направа тоя колектор с 4 фланеца за свещи по стандарт , дори в момента ми идват идей

за заготовка

дай да доразвиеме темата , ся се оказа че с това устройство затопляме дадено количество антифриз

неопходимо изпарителя да започне да работи и то нормално за известен период од време

ами помпата като циркулира това топло количество антифриз и после какво решихме че ще стане ?

това го бях приложил в казанчето с течността за чистачките но тук ми се струва малко инпосибъл...

или поне не толко ефективно

това с този модул да не е на принципа на проточен бойлер ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те затова са 4 свещите, за да смогват да затоплят циркулиращия антифриз (в малкия кръг е около 3-4л) докато стигне 40-50 градуса, мисля да го свържа с датчика на таралежа на смукателния колектор. Иначе темата в началото беше само за моментно затопляне на изпарителя, колкото за самото запалване. Аз с паленето проблеми нямам, независимо от температурата, но идеята ми е повече към бързо сгряване на водата в малкия кръг. Това несъмнено ще доведе до комфорт през зимата на къси разстояния, можеш да си пуснеш парното по-бързо, пък и разходът може да падне.

Алтернатор 120А има по дизелите и по-големите бензинови двигатели. Аз лично си намерих от голф 3 вр6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...