Jump to content

кормилна рейка


kiki boy

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Преди няколко дена смених маншона на кормилната рейка.Два дена след това взе нещо да скърца :respekt:

Та въпроса ми е трябва ли да се пълни с грез или не???Ако не от къде се появи това скърцане... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото ми е известно в маншона не се слага грес.

От скърцане при смяна на този маншон скоро се оплакваше и мой познат,

явно е от качеството .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Преди няколко дена смених маншона на кормилната рейка.Два дена след това взе нещо да скърца :nixweiss:

Та въпроса ми е трябва ли да се пълни с грез или не???Ако не от къде се появи това скърцане... :D

И аз съм сменял маншона!!! Мойта не само скърца от време на време,а и потропва чат-пат!!!! Нормално е,износена е!!! Смяната е единственото решение,ама не ми го препоръчват!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чуя за х-рейка си намразвам живота!Преди година ми я рециклираха в София,сега е на същото положение:маншона се накъса,леко просълзява и(стига съм се уплаквал) :DВзел съм една 2ра употреба пък какво ще стане-кой да ти каже

Редактирано от Strong
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравеите колеги.Лесно ли се сменя маншона на реиката,че моят се е скъсал.Гледам,че има два болта след като се развият ще излезе ли маншона?Колата е Б4 АБТ моно 2000 кубика 90 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз го смених миналата година но нямам скърцане до този момент. Но да скърца така че да го чуваш в купето?Не ми се вярва да е от него.А какво точно е скърцането? Като на стар креват ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не БЕШЕ приятно но се оказа че е другаде проблема.Така или инъче аз му сложих малко грез....и за сега нямам ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Махаш акумулатора под него има една тарелка,махаш я и се получава дупка на стойката на акумулатора.biggrin.gif

Навиваш волана леко на дясно и виждаш два болта.Отдолу има контра гайки.Развиваш първо тях и после болтовете.

Изнизваш стария маншон и скобата която остава на рейката.Има една шайба която се слага на маншона и сглобяваш по обратен ред.....УСПЕХ....

P.S. Можеш спокойно да въртиш волана да си го наместваш да пасне.

Издърпай щеката на маслото че аз трошнах удължителя пластмасовия.По едно левче са ама мен ме е яд като стане така.

ГОВОРЯ ЗА Б4

Редактирано от kiki boy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш акумулатора под него има една тарелка,махаш я и се получава дупка на стойката на акумулатора.biggrin.gif

Навиваш волана леко на дясно и виждаш два болта.Отдолу има контра гайки.Развиваш първо тях и после болтовете.

Изнизваш стария маншон и скобата която остава на рейката.Има една шайба която се слага на маншона и сглобяваш по обратен ред.....УСПЕХ....

P.S. Можеш спокойно да въртиш волана да си го наместваш да пасне.

Издърпай щеката на маслото че аз трошнах удължителя пластмасовия.По едно левче са ама мен ме е яд като стане така.

ГОВОРЯ ЗА Б4

Да за Б4,много съм ти благодарен колега.Това за под акомулатора не го знаехл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги.Лесно ли се сменя маншона на реиката,че моят се е скъсал.Гледам,че има два болта след като се развият ще излезе ли маншона?Колата е Б4 АБТ моно 2000 кубика 90 коня.

Елементарно е колега . Сваляш акомулатора, от долу  има една алуминиева тарелка.Махаш е завивиаш волана на дясно и имаш да развиеш 2 болта-с- контра гаики  от долу. След това ако имаш елементарни умения -ОК. Цялата операция е не повече от 20 минути :hilezh:   АКО имаш проблеми пиши  

Редактирано от valerka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Бихте ли дали съвет как да нанижа маншона,че на реиката има една пластмасова шаиба през която трябеа да мине и се страхувам да не го скъсам.Ще съм благодарен за помощ.Между другото тая пластмасова шаиба която е на реиката дали не се вади по някакъв на4ин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз я намуших на обратно и от другата страна на маншона (с голения отвор.)

Шайбата трябва да излезе......

Редактирано от kiki boy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахах баси ... на мен ми разправяха за смяна на маншона че се сваляла цялата рейка ... си го сменя сам ... а горе долу колеги да знаете цена на качествен маншон.Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега,като развих двата болта с контрагаиките откачих реиката от кормилната щанга.Но от лявата страна на маншона има една пластмасова шаиба на която е закрепен маншона която е с диаметъра на маншона.Старият го извадих с доста дърпане защото малкоят диаметър на маншона преминава доста трудно през тази шаиба но не го жалих.Но като доиде ред да нанизвам новият ме достраша да не го скъсам и за това някои ако знае дали се вади тая шаиба която се намира в лявата част на реиката да сподели ще сам благодарен.А за цената маншона го взех комплект със скобите и смазката за 14.00 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен тая шайба излезе с стария маншон,отвън я на сложих на новия стегнах със скобата после болтовете и с това приключих.

Нямам идея какво е станало при теб. Тази пластмасова шайба (нямам спомен при мен дали е такава) но излезе със маншона.

Пусни едно фото да видим за какво иде реч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата е..нямам идея защо не излиза.Явно ще трябва на място да го нанижеш.Намажи хубаво маншона отвътре със смазката или малко масло (да се хлъзга и го мятай)...

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колеги проблема е решен.След като качих снимките забелязах,че шаибата е помръднала и започнах с леки почуквания и я избих-но беше доста плътно набита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Той маншона е един,ти си го видял,но ако ти губи доста масло нещата не са добре.Нова рейка е доста скъпа и отиваме към втора употреба.Та гледай тази рейка(втората употреба) да не е омазнена,евнтуално да не е измита(то си личи) и ако е читава се почва пазарлък.Не искам да се ангажирам с цена,но около 100 лв. може би.....А относно свалянето доколкото си спомням като сменях мойта е следният:

Сваляш волана,после демонтираш пакета с лосчетата,отваряш кората под таблото.Там има скоба на кормилния прът,която го държи към шлица на рейката.Развиваш скобата и освобождаваш пръта от рейката.Някои кормилни прътове са от две части,така че ако и твоят е такъв няма нужда да махаш волана и пакета,а само долната част,която е забита в шлиците на рейката.След това развиваш кормилните щанги от рейката.Те са хванати с два болта и имат контрагайки отдолу.Ще трябва канал и гедория с дълго рамо,зада ги развиеш.Камъка на гедорията е 17.Преди това волана плътно в дясно.Източваш маслото от системата,даже не е лошо да го смениш след това.Самата рейка е хваната един път към купето с две гайки М8 и още веднъж е хваната към левия подкалник отново с две гайки.Вдигаш колата на крик,сваляш гумата и ще я видиш.В общи линии е това колега.Като махаш старата рейка и слагаш новата внимавай да не скъсаш някоя тръбичка на спирачките,че минават близо до нея.Успех.Ако имаш затруднения пиши. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...