ristaki Публикувано 21 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2008 Въпроса ми е - могат ли да се зареждат т.нар. необслужваеми акумулатори,как става това и има ли "интелигентни" зарядни устройства, които катозаредят акумулатора да се изключват, за да не се получи презареждане(евентуално от къде могат да се купят?) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 21 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2008 (Редактирано) Зареждат се по обичайния начин с ток 1/10 от капацитета на акумулатора за 10 часа (при напълно изтощен акумулатор). Например 60А/ч акумулатор се зарежда с 6А за 10 часа Т.е. "интелигентното" устройство е необходимо само да настрои зарядния ток според капацитета на акумулатора . Лошото е, че повечето зарядни устройства, които се продават са без такъв "стабилизатор" на ток и е необходимо да се проверява дали акумулатора е зареден напълно чрез проверка на гъстотата на електролита (трябва да е около 1.28). Обикновено, когато акумулатора се зареди зарядния му ток пада и това е белег, че вече е зареден (ако зарядното има вграден амперметър разбира се). Добрата вест е, че на необслужваемите акумулатори поставят индикатор ("око"), чрез който може да се провери в какво състояние е акумулатора. Когато стане "зелен" индикатора - акумулатора е готов и може да се изключи от зарядното. Редактирано 21 Февруари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
YAKOVCHEV Публикувано 21 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2008 Лошото е че окото мери гъстотата само в една от клетките Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L&R Публикувано 21 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2008 има, но са скъпичкиhttp://www.batterystuff.com/battery-charge...ps/SC6500A.html Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 22 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2008 Лошото е че окото мери гъстотата само в една от клеткитеПри изправен акумулатор гъстотата трябва да е еднаква във всички клетки. Ако има голяма разлика просто означава, че има повредена клетка и никое зарядно не би могло да го зареди достатъчно Колега L&R скъпички са но са хубави и гарантират правилното зареждане на акумулатора Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 22 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2008 Ако нямате специалното зарядно непременно се зареждат с такова с регулируем ток и най-добре 1-1.5 А. Става бавно, но няма да се повреди акумулатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
johnny_ Публикувано 22 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2008 Колеги, искам да ви питам, кога се прави това дозареждане и необходимо ли е да се прави, ако автомобила си пали добре. Питам, защото досега никога не съм дозареждал акумулатор. Винаги разчитам на това, че колата си го зарежда достатъчно... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 22 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2008 Щом пали нормално не нужно да се дозарежда. Алтернатора на колата го зарежда достатъчно с много малки изключения - при каране на много къси разстояния, ако акумулатора вече е "тръгнал" или ако колата се кара много рядко и не успява да го дозареди. За необслужваемите белег за това е индикатора който е монтиран на самия индикатор. На обикновените акумулатори се замерва гъстотата на електролита. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване