pepito17 Публикувано 4 Март 2008 Доклад Share Публикувано 4 Март 2008 Здравейте , колеги днес бях поставен пред една дилема, значи започнаха да ми работят перките на радиатора непрекъснато-оказа се температурен датчик на радиатора и ето го въпроса по каталог в магазина ми извадиха два "студен" и "топъл", първият включва на 87 градуса и изключва на 80 първата степен ( втората е с 5град. по-високо) , "топлият" включва на 95 и изключва на 90 градуса. Така, оригиналния който свалих, досега включваше на 96 градуса , но майстор ми каза за кола над 10 год. е за препоръчване да работи на по -студения ражим, защото правила проблеми с фланците и гарнитурата на капака( миналата седмица смених за 3 ти път пластмасовия фланец беше се отново изкривил от темп.разлики) и сега съм сложил този датчик дето вклюва на 87 грауса "студения" , но взех в мен до утре и този на по-високата температура, моля дайте съвет какво да правя дали има проблем , че колата ще работи на по-ниска температура от досегашната. И още един въпрос , при пробите , от кой датчик да започна разкачих един датчик и сега на кодовете ми дава грешка 6.3 на канал 01- като го закачих продължи да я дава , дали ще се изчисти с времето тази грешка? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RhINoX^ Публикувано 4 Март 2008 Доклад Share Публикувано 4 Март 2008 До колко съм слушал,като откачиш клемите на акомулатора ще ти се изтрие грешката.А за компютъра знам,че запаметява повтараща се грешка.Ако до 10 паления не се появи отново ще се изчисти сама....Сложил си датчик който на 87С включва перката така ли ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 4 Март 2008 Доклад Share Публикувано 4 Март 2008 Грешката 06.3 ти дава от "синия" датчик, който е закачен зад главата на двигателя на един маркуч с тройник, който отива в радиаторчето на парното. За да изчезне трябва да се изтрие с VAG-COM. Този температурен датчик е само за климатроника. След като изтриеш грешката виж дали след време няма да се появи пак. Лошото е, че не всички грешки в климатроника се трият автоматично в случай, че проблема е изчезнал от само себе си, затова мисля, че ще се наложи да се трие "ръчно". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pepito17 Публикувано 4 Март 2008 Автор Доклад Share Публикувано 4 Март 2008 ок, утре ще пробвам като паля да видя дали ще се изтрие , ....а относно датчика да сложих този дето ще включи перките на 87 градуса , въпроса е дали ще повлияе на работат на двигателя това??Грешката 06.3 ти дава от "синия" датчик, който е закачен зад главата на двигателя на един маркуч с тройник, който отива в радиаторчето на парното. За да изчезне трябва да се изтрие с VAG-COM. Този температурен датчик е само за климатроника. След като изтриеш грешката виж дали след време няма да се появи пак. Лошото е, че не всички грешки в климатроника се трият автоматично в случай, че проблема е изчезнал от само себе си, затова мисля, че ще се наложи да се трие "ръчно".да точно така , изкарах буксата при работещ двигател и така се появи тази грешка .... дано да се затрие сама след рестарт както казва колегата по- горе... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pepito17 Публикувано 4 Март 2008 Автор Доклад Share Публикувано 4 Март 2008 (Редактирано) последен зов за помощ , колеги кажете какво мислите за моя проблем, какво ще стане ако се свали работната температура на двигателя с близо 10 градуса ??? да знам дали да слагам датчика , който включва на по- високата температура?? Редактирано 4 Март 2008 от pepito17 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slav4o Публикувано 4 Март 2008 Доклад Share Публикувано 4 Март 2008 Не се притеснявай ,остани с този датчик. Нашия климат става и за двата вида, но и аз предпочитам по- хладните! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 4 Март 2008 Доклад Share Публикувано 4 Март 2008 поне за моя двигател е на 95 градуса - утре ще купувам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 5 Март 2008 Доклад Share Публикувано 5 Март 2008 Моя също е на 96С и работи нормално в жегите. Не знам зимата как ще ти е парното с новия датчик на 87С и съответно разхода, все пак това са 10С. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lube Публикувано 5 Март 2008 Доклад Share Публикувано 5 Март 2008 aз преди седмица сменях водния радиатор и смених и датчика превантивно...моя си беше стандартен, даже отначало включваше перката на 99гр., но от 2-3 дни си започна на 96гр., според показанията на климатроника, аз пък си мисля че е нормално да си вземеш по-топлия не сме Гърция все пак...знам ли ако искаш парно заимата ще трябва да ги сменяш... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pepito17 Публикувано 5 Март 2008 Автор Доклад Share Публикувано 5 Март 2008 Колеги Благодаря на всички за мненията , днес като карах колата сутринта не вдигна повече от 87 градуса (на 51 канал на кодовете на климатика) , та искам да ви питам при нормално движение в смисъл не сте в задръстване или при извън градско каква температура ви показва на този канал , защото ако си работи на собствено охлаждане на 87 градуса няма да се включва перката при мен и само ако спра на кръстовище тогава ще работи и ще оставя по "студения "датчик?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 5 Март 2008 Доклад Share Публикувано 5 Март 2008 За извънградско е нормално, но в града при мен достига до 95-96С, като имаш в предвид, че датчика на климатроника мери на изхода на главата температурата, а този за стрелката на таблото на входа. Така, че мисля зимата ще ти е по-ниска температурата на двигателя, а лятото ще включват по-често перките за да я поддържа. След като са сложили датчик за 96С оригинално, според мен е хубаво да се сложи после същия, най-малкото заради разхода Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lube Публикувано 6 Март 2008 Доклад Share Публикувано 6 Март 2008 След като са сложили датчик за 96С оригинално, според мен е хубаво да се сложи после същия, най-малкото заради разхода днес си наблюдавах моя и си мисля все повече че 87 е много малко, лятото в града верочтно ще ти вклчва нон стоп...не е добра идея с този... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobsen Публикувано 6 Март 2008 Доклад Share Публикувано 6 Март 2008 днес си наблюдавах моя и си мисля все повече че 87 е много малко, лятото в града верочтно ще ти вклчва нон стоп...не е добра идея с този...А защо да е лоша идея двигателя да работи на 87 градуса? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pepito17 Публикувано 7 Март 2008 Автор Доклад Share Публикувано 7 Март 2008 А защо да е лоша идея двигателя да работи на 87 градуса?Тъкмо и аз от това се интересувам , защото както казах майстор ми сподели , че тъкмо от по- високата работна температура изкривявам пластмасовите фланци (този с 2 датчика на него ) , вече 3 ти път го сменям.........и другото , за което се сещам , ами казвате лятото ще работи почти непрекъснато перката , ами аз като е топло пускам винаги климатика , нали и тогава работи непрекъснато???/ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Март 2008 Доклад Share Публикувано 7 Март 2008 Лятото не е толкова фатално, но зимата ще ти вдигне разхода, а и парното ще е по-лошо според мен . Все пак германеца го е измислил на колко градуса трябва да работи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobsen Публикувано 7 Март 2008 Доклад Share Публикувано 7 Март 2008 (Редактирано) Лятото не е толкова фатално, но зимата ще ти вдигне разхода, а и парното ще е по-лошо според мен . Все пак германеца го е измислил на колко градуса трябва да работи Това е така ама може да се преглътне защото доста по - малко ще горят гарнитурите на мотора.В официалния сервиз на Ауди казаха същото една от причините за проблема с гарнитурите е високата темература която подържат двигателите.Не само наште а и на новите модели.Явно фирмена политика да им варвят резервните части. Редактирано 7 Март 2008 от bobsen Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Март 2008 Доклад Share Публикувано 7 Март 2008 Това за гарнитурите има и друг аспект. Докато двигателя не загрее работи на малкия кръг. Това означава, че отново ще достига до по-висока температура заради термостата. След като отвори термостата, почти веднага ще се включи охлаждането от ел. перки защото температурата ще е доста над прага на задействане (ти си сложил датчик на 87С, а двигателя е на 90+-2С в зависимост от качеството на термостата). Това бързо ще снижи температурата, но ще доведе до леко затваряне на термостата докато не се вдигне температурата и т.н. Така, че представи си какво ще става с термостата и как ще ти играе температурата на двигателя . Това означава, че гарнитурите пак ще работят на висока температура. Затова ако твърдо си решил да свалиш работната температура на двигателя с 5-6С според мен ще трябва да смениш и термостата с такъв на ниска температура (примерно 82-87С). Имай впредвид, че термостата е поставен на най-ниската точка на двигателя и по законите на физиката, ако температурата долу е 87С примерно, горе ще е над 90С. Точно затова ще трябва да поставиш "по-студен" термостат. Доколкото си спомням оригинално поставят термостат 89С за да работи двигателя на 92-94С. Така, че това с гарнитурите, което са ти казали е свързано по-скоро с "възрастта" на двигателя , а не толкова с тези 5-6С. Затова аз лично бих си поставил оригиналния датчик за перките Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lube Публикувано 7 Март 2008 Доклад Share Публикувано 7 Март 2008 по- високата работна температура изкривявам пластмасовите фланци (този с 2 датчика на него ) , вече 3 ти път го сменям.........във голяма грешка си...този тройник и аз го сменявах 2 пъти и все избива..., оказа че разковничето е, че точно тази част не търпи да е НЕОРИГИНАЛНА...Купих си тройник от Юнитрейд(цена 37лв.) и нещата се успаха вече повече от година..., а старите баха Топран и некъв друг(не го помння). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pepito17 Публикувано 7 Март 2008 Автор Доклад Share Публикувано 7 Март 2008 (Редактирано) Здравейте отново, Благодаря много на всички колеги и най-вече на колегата VBI , с последния си пост направо ме убеди напълно и отидох и си смених датчика с "по- топъл", резултата беше супер компромисен за мен защото новия датчик включва при температура на 51 канал 92-93 градуса , което е добре , хем ще включва малко по-рано от предишния ми (96градуса) и така няма да влияе на работата на термостата...Благодаря още веднъж !!!!До колегата Lube ,напълно се съгласявам с теб , защото наистина не съм слагал оригинален фланец .......така че следващия път ще е такъв със сигурност и се надявам да нямаме повече проблем !!! Редактирано 7 Март 2008 от pepito17 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobsen Публикувано 7 Март 2008 Доклад Share Публикувано 7 Март 2008 Колега VBI напълно съм съгласен с теб.Но термостата не е толкова чувствителен колкото пишеш отвори ли веднъж трябва доста да падне температурата за да тръгне да затваря.Вчера на А6 2004 на мой познат в градско му държеше 95 градуса и каза че още като чисто нова пак така е било. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Март 2008 Доклад Share Публикувано 7 Март 2008 Прав си колега bobsen , че има някакъв хистерезис термостата, но като гледам малко са хората, които карат със заводския си термостат. Особено на по-старите коли. По принцип двигателя си регулира температурата основно с термостата и включването на ел. перки са в случай, че насрещния въздух е недостатъчен да охлади радиатора - основно в градски условия. Съдейки по надписите, които съм виждал на различни термостати например 82-87С, това би трябвало да значи, че хистерезиса му е 5С и ще отвори на 87С, а ще почне да затвaря на 82С. Обаче кой знае с тези ментета, които се продават по магазините Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
edinak Публикувано 3 Април 2008 Доклад Share Публикувано 3 Април 2008 (Редактирано) За да не пиша отделна тема -дали някой би ми помогнал с информация за това кой датчик подава информация към уреда на таблото?(за температура) Благодаря предварително Редактирано 3 Април 2008 от edinak Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lube Публикувано 3 Април 2008 Доклад Share Публикувано 3 Април 2008 белия, ако го откачиш на таблото показва 0! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
edinak Публикувано 3 Април 2008 Доклад Share Публикувано 3 Април 2008 (Редактирано) белия, ако го откачиш на таблото показва 0!Безкрайно благодаря! P.S. А къде се намира? - Върху пластмасовия фланец ли? Редактирано 3 Април 2008 от edinak Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 3 Април 2008 Доклад Share Публикувано 3 Април 2008 На 100-ците "белия" датчик всъщност е "сив" и е с 3 крачета Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване