Jump to content

Някои ключови въпроса за А3


Deyan Bochukov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

много харесвам А3-ките, но нямам много информация за тях. Реших този път да посъбера информация преди да скоча в дълбокото. :( Ще съм много благодарен ако ми помогнете да си отговоря на тези Въпроси:

- Каква е причината А3 да държи по-висока цена в сравнение с А4 от същата год.?

- Кой вид мотор е най-добър за А3 (от бензиновите и от дизеловите). Кой най-малко създава проблеми? Какво ще кажете за 1.6i 101 к.с., 1.8i 125 к.с. или 1.9 TDI 90, 110 к.с.

- Какви са разликите м/у А3 и А4 в окачването и ходовата част? Носачите на А3 алуминиеви ли са? Лесно ли разбиват предниците като А4-ките?

Предварително благодаря за вниманието. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

1. Много харесвам А3-ките...

2. Каква е причината А3 да държи по-висока цена в сравнение с А4 от същата год.?

3. Кой вид мотор е най-добър за А3 (от бензиновите и от дизеловите). Кой най-малко създава проблеми? Какво ще кажете за 1.6i 101 к.с., 1.8i 125 к.с. или 1.9 TDI 90, 110 к.с.

4.Какви са разликите м/у А3 и А4 в окачването и ходовата част? Носачите на А3 алуминиеви ли са? Лесно ли разбиват предниците като А4-ките?

1. Хубаво правиш.

2. :(

3. За мен най-добър е 1,8Т, но и 1,9тди 110к. на А3-ка няма да е толкова зле.

4. Голяма. Не е с алуминиеви носачи. Много здрава предница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Хубаво правиш.

2. :(

3. За мен най-добър е 1,8Т, но и 1,9тди 110к. на А3-ка няма да е толкова зле.

4. Голяма. Не е с алуминиеви носачи. Много здрава предница.

Чувал съм, че турбините са много капризни, често се скапват и са доста скъпи. Така ли е? За това съм се насочил към атмосферните двигатели. Ако ще турбина по-добре да е TDI. А3 с 1.6i 101 к.с. хем е по-икономичен от останалите бензинови, хем е пъргав. Не е ли така? Какво ви е мнението за този мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не искаш двигател с турбо виж 1.8 аэ от 6 години карам такъв и не ми е дал никакъв проблем,върви повече от 1.6 и гори почти съштото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не искаш двигател с турбо виж 1.8 аэ от 6 години карам такъв и не ми е дал никакъв проблем,върви повече от 1.6 и гори почти съштото

Каква е раликата в горенето и във вървенето м/у двата мотора? :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично ти препоръчвам 1.9 ТДИ 110 ,

а относно 1.8 и 1.8 Т колегите споменават че едната върви осезаемо повече а разхода е почети един и същ

Много сериозно трябва да се замислиш кара ли ти се толкова бъра кола или какво по точно търсиш.

Ако ще я караш и доста извънградско безспорно трябва да се замислиш над дизеловия вариант 1.9 ТДИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично ти препоръчвам 1.9 ТДИ 110 ,

а относно 1.8 и 1.8 Т колегите споменават че едната върви осезаемо повече а разхода е почети един и същ

Много сериозно трябва да се замислиш кара ли ти се толкова бъра кола или какво по точно търсиш.

Ако ще я караш и доста извънградско безспорно трябва да се замислиш над дизеловия вариант 1.9 ТДИ

Не искам кола която да върви много, защото гори много. Но не искам и кола, която да е тромава, защото хем не върви хем харчи много. Искам кола, която да е с оптималния за нея мотор. Мисля, че за А3 това са: 1.6i 101 hp, 1.8i 125 hp и 1.9 TDI 90, 110 hp. (като дизелите са малко по капризни, малко по чупливи и с по-скъпа поддръжка). За мен стандартния мотор без турбини и разни други екстри е по-евтин и по-лесен от към поддръжката.

А що се отнася за скоростта - няма тромаво А3.

А от както разбрах, че А3 не са с алуминиеви носачи и с много здрави предници, Определено ще си купя А3.

А как са със задното окачване? :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.9 ТДИ,110 к.с.Много съм доволен от разхода и вървенето на колата!Карам е предимно в града,при по-агресивно шофиране разхода е около 8!За двигателя много хора казват че са милионерки:;))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам кола която да върви много, защото гори много. Но не искам и кола, която да е тромава, защото хем не върви хем харчи много. Искам кола, която да е с оптималния за нея мотор. Мисля, че за А3 това са: 1.6i 101 hp, 1.8i 125 hp и 1.9 TDI 90, 110 hp. (като дизелите са малко по капризни, малко по чупливи и с по-скъпа поддръжка). За мен стандартния мотор без турбини и разни други екстри е по-евтин и по-лесен от към поддръжката.

А що се отнася за скоростта - няма тромаво А3.

А от както разбрах, че А3 не са с алуминиеви носачи и с много здрави предници, Определено ще си купя А3.

А как са със задното окачване? ;)

Тук си в голяма грешка за горенето. 1.8Т гори съвсем малко повече от 1.6, точно колкото 1.8, но върви фрапиращо повече и от двата:hilezh:

Ако е А3 нека да е 1.8Т или 1.9 ТДИ, това са моторите!:D

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих ти препоръчал 2 вариянта

1.8Т

1.9ТДИ 131 коня

От втория вариянт доста трудно се намира сръвнително запазена кола, но пък ако намериш ще останеш много впечатлен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал бензиново A3, но от TDI 110 к.с. съм много доволен. Вярно е, че има турбо и си е скъпа част ако се развали. И точно турбото прави колата по-динамична. През зимата градско каране не ми е качила над 7/100 разход, при условие че подгрявам по 10 мин. преди тръгване. Извънградско - около 5/100. Лятото разхода и пада. Гледал съм таблици със сравнение за общ разход на км. като се сравняват A3 бензин и дизел. При над 10К км годишно - най-евтино ти идва да караш дизел. Да не говорим, че градско в София бензиновия двигател може да ти даде и 15/100 разход. За газови уредби няма да коментирам - карал съм на газ и въобще съм далече от тази мисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал бензиново A3, но от TDI 110 к.с. съм много доволен. Вярно е, че има турбо и си е скъпа част ако се развали. И точно турбото прави колата по-динамична. През зимата градско каране не ми е качила над 7/100 разход, при условие че подгрявам по 10 мин. преди тръгване. Извънградско - около 5/100. Лятото разхода и пада. Гледал съм таблици със сравнение за общ разход на км. като се сравняват A3 бензин и дизел. При над 10К км годишно - най-евтино ти идва да караш дизел. Да не говорим, че градско в София бензиновия двигател може да ти даде и 15/100 разход. За газови уредби няма да коментирам - карал съм на газ и въобще съм далече от тази мисъл.

Още един вот за 1.9 tdi/110 к.с.! С малко по-агресивно шофиране и на мен ми дава около 8/100 л градско. Пъргава, динамична и икономична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ти препоръчвам 1.8 125к.с..Дори и с риска да бъда порицан от повечето колеги,мисля че това е най-здравия и балансиран двигател.1.6 не върви добре,а и харчи,1.8 върви супер и разхода е почти същия,на мене примерно с нормално градско вече ми дава 10-10,5 ! 1.8Т върви повече,но разхода е с поне литър повече,а и турбините са наистина капризни,пък и може това че вирви повече да е предпоставка да е повече ръчкан.

Като окачване наистина е здраво,аз си смених всичките втулки на носачите и тампоните на стабилизиращата щанга за 114 лв.с работа и оригинални части.

Относно дизела и аз се колебаех,но като сложиш по-високата покупна цена,цената на нафтата,по-скъпата поддръжка ми се вижда напълно безмислено,а и както вече се написа-дизелите са на повече километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 125k.с. 20v е един много, ама много издръжлив двигател.Само бензин наливаш и газ колко може. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за 1.8 20V 125HP -> липсата на турбина е плюс , предвид това, че колата ще е на около поне 250 000км ... а и стига с тези заблуди, че ще дадеш примерно 4000Eur отгоре защото просто ти се иска да имаш малко повечко кончета под капака .... 1.8Т се купува за КАРАНЕ и то бързо каране. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за 1.8 20V 125HP -> липсата на турбина е плюс , предвид това, че колата ще е на около поне 250 000км ... а и стига с тези заблуди, че ще дадеш примерно 4000Eur отгоре защото просто ти се иска да имаш малко повечко кончета под капака .... 1.8Т се купува за КАРАНЕ и то бързо каране. :rolleyes:

Само незнам защо Raino реши, че 1.8Т харчи с литър отгоре, при положение че по каталожни данни харчи с 1 литър по-малко ? Повечко въздух значи по-добро горене и по-добро КПД.

Освен това на 1.8Т може да се смени програмата в компютъра - вариант за повече коне или за максимална икономичност. Колкото до това, че турбината се износва - ами един приятел си взе а4-ка с читава турбина и вече над 80 хил. км няма проблеми, а кара зверски. Аз също съм с 1.8Т и дори някой ден да ми се скапе турбината няма да съжалявам, оправям старата за 400лв или взимам нова за хилядарка, парите си заслужават, голям кеф са си 180 магарета под капака, а като разход - ми колегата с 1.6 ходи по сервизи, понеже неговата харчи повече и си мисли че нещо не й е наред :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я пак си погледни каталожните дани,защото е пред мен каталога и смятам че съм прав в това което казах.Освен дани по каталог гледам и мненията на колегите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с турбина 1.8 150 кончета и винаги бих препоръчал бензин (по желание газ) по тих и пъргав мотор, пред нафта - кремиковци ми е пре достатъчен а и тракането не го понасям , но не мога да разбера какъв е този спор за това кой колко гори . За мен разхода на гориво не е от значение който не обича да му трака кара бензин, който има откъде да си намира нафта по левче логично кара дизел

А и я погледнете от друг ъгъл : пътен данък + минетка + ГО + каско + малко части + една , две диагностики, минетка + загуба на стойност = на ок 2-4000 лв / годишно ...т.е след като губим по 10 кинта на ден има ли въобще значение какво ще е горивото ;-)))

Ауди А3 - поне 1.6

Ауди А4 - поне 1.8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[/qu

наистина много хубаво :bia:

1. и аз ги харесвам, дори повече от тебе ;);)

2. ;) А3 се появява по-късно като модел от А4 и съответно по-нов и по скъп!

3.Базспорно 1.8Турбо е най-добрият двигател :bia: аз карам такова

4.Разликата е наистина голяма. Не е с алуминиеви носачи. Уверявам те-много здрава и стегната предница и много устойчиво поведение на пътя, но и то си има граници :bia: .

Редактирано от Любо Audi А3 Тurbo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, кажете на човека някакви реални стойности за разхода, различни от 1 л повече и/или 1 л по-малко. С моя колежка разговаряхме (тя кара 1.8/125 к.с., а аз 1.9 tdi/110 к.с. и реалността е:

1. Моята изпива 8/100 дизел градско при умерено шофиране

2. Нейната - 12.5-13/100 бензин, също при умерено шофиране

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Е вече казахме че 1.8 без Т само арчи и не върви (колкото и трудно е да повярвате накрая ще взема да снимам книжката на колата да видите разходите), спрямо него дизела 1.9 ТДИ е отвсякаде за предпочитане.

1.8Т и 1.9ТДИ са на кантар като предимства/недостатъци и вече е въпрос на вкус. Но определено са най-добрите мотори от двигателната гама като разход/динамика.

Колегата да отнася един от двата мотора и да се кефи, ако 1000 лева евентуални (пак казвам - евентуални) за ремонт на турбината при 1.8Т и 1.9ТДИ го притесняват то Ауди не е марката за него.

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойта а3-ка 1.8 125кончета,кат' и настъпя газта повдига муцуната и почва нервно да души за най близкото ОМВ :bia: -това в кръга на шегата

на бензин 10,5градско на газ 11/100км пак градско

нормално каране и на бенц,и на газ около 8,5/9/100км.

и излиза доста по ефтинко от дизеляците да си патъркам с него.

Редактирано от aa3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойта а3-ка 1.8 125кончета,кат' и настъпя газта повдига муцуната и почва нервно да души за най близкото ОМВ :flipoff: -това в кръга на шегата

на бензин 10,5градско на газ 11/100км пак градско

нормално каране и на бенц,и на газ около 8,5/9/100км.

и излиза доста по ефтинко от дизеляците да си патъркам с него.

Ето малко данни за моята 1.8Т с чип +30 к.с. :

10-11 на сто градско.

11-12 на сто градско при висене по най-големите задръствания на път за работа и на връщане и нормално каране, т.е. тръгвам заедно с другите коли (малко по-бързо).

Ако някой има а3 1.8Т и разхода му е доста по-голям, нещо не му е наред по двигателя според мен.

Максимална скорост (някой питаше) - 245 по километраж и 236 по климатроник, преди чипа беше с 17 км/ч по-малко.

Май ако караш повече от 50км на ден е по-добре 1.9TDI (разбира се с червеното I ако може), иначе 1.8Т .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...