Jump to content

гори масло колата


boko

Recommended Posts

Здравейте колеги, проблема ми е 1 че гори масло колата / 1,6 тд с кулер /...пояснявам няма теч , а го гори и припушва синкав пушек и намирисва на масло...изключвам главата щот преди нова година я отваряхме и сменяхме гумички и един повдигам , който беше хлабав, припасване на клапаните и според думите на майстора по главата всичко е окей.....остава турбото или маслени сегменти

маслени сегменти- пояснение: сегментите са сменяни преди 10-12 000 км., колата пали от четвърт и в най-големия студ, компресия 28-29, вървеж- доста добре за тия годинки...та тва ме навежда на мисълта , че не можге да са компресионните сегменти, а евентуално маслените....колата припушва като се изфорсира на високи обороти , на място не пуши

турбината- има луфт и то не много-малък т. е. осезаем..смених маслото като сложих 15в 40 АРАЛ минерално и пак го харчи...харча на масло е най-вече на извънградско при по-висока скорост и по-високи обороти..та оттам си правя извода дали турбото не хвърля маслото щот и маркучите са омаслени , а и към смукателните колектори е омаслено..

Та тва ми е проблема..ето защо моля за вашите компетентни мнения :hilezh: : дали е турбината или пък маслени сегменти и какви са евентуалните симптоми за да се разграничи едното от другото, за да знам към какъв ремонт да се насоча..

п.с.надявам се да ви е станало ясно, че и аз се омотах с обясненията си :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде бе колеги помагайте моля ви :bia: ....зора ми е да разбера кое от двете е защото в момента тече пазърлъка за една турбина, която пак е с интеркулер и водно охлаждане/разбрах, че тези с водното охлаждане се намирали много трудно/, за да знам за какво да си дам парите/турбината съм я уговорил за 280лв.-добра цена ли е според вас...да добавя, че мненията на майсторите са откъм две гледни точки: турбина или сегменти, да ама в Хасково нямаме майстор на турбини та затова се обръщам към вас компетентните колеги...моля ви за спешни мнения :lol:

п.с. да отбележа, че харча на масло е около 500 до 700-800мл. на 1000км. в зависимост от стила на каране и най-вече дърпа маслото на високите обороти..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

брат ми е имс същото ауди и като му дада гас и вклучи турбината пуши като за световно,отзад става черна мъгла,но ако само припушва може и да не турбото. Носих турбото във Варна в "Турбо сервис" в техническия университет,искаха около 300лв. за ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах същия проблем но при мен се оказа че ключовете на маслените сегменти сочат тоно над пръскалките които охлаждат буталото виж може да е от там но не съм сигурен успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15w40 Не е масло за турбина и по мое мнение турбината ти е аут.Един съвет от мен - не се набивай с разни боклуци втора употреба,ами си ремонтирай твоята

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги аз имам същтият проблем припушва докато е студена и пушекът е син и то доста като подам повечко гас.Масло не ми харчи до този момент но мисля че ще почне защтото видях че маркучите на турбото които утиват към интеркулера са в масло свалих и маркуча на турбото и там си има доста масло и оста на турбинката има луфт. Турбото си работи надува незнам дали е колкото трябва ама нямам познат със същтата кола да го сравня (1.9 ТДИ 1Z) и искам да попитам къде има добър сервиз да го занеса на ремонт и колко пари ще ми излезе ремонтният комплект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги малко да актуализирам темата....значи горе на капака на главата където е одушника за картерните газове ...е те там има масло, оттам тоя маркуч за картерните газове отива към турбото и оттам в интеркулера...та най-вероятно турбината засмуква масло от одушника на картерните газове...въпрос: нормално ли е там горе на одушника на картерните газове да има масло и ако не е нормално каква е причината според вас....????

п.с. един познат ми каза че щом там има масло значи маслената помпа работела добре и качвала маслото чак горе...а вие как мислите....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги малко да актуализирам темата....значи горе на капака на главата където е одушника за картерните газове ...е те там има масло, оттам тоя маркуч за картерните газове отива към турбото и оттам в интеркулера...та най-вероятно турбината засмуква масло от одушника на картерните газове...въпрос: нормално ли е там горе на одушника на картерните газове да има масло и ако не е нормално каква е причината според вас....????

п.с. един познат ми каза че щом там има масло значи маслената помпа работела добре и качвала маслото чак горе...а вие как мислите....

За съжаление турбината е за ремонт най-вероятно....Щом пълни масло в интеркулера не е картерни газове причината.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги малко да актуализирам темата....значи горе на капака на главата където е одушника за картерните газове ...е те там има масло, оттам тоя маркуч за картерните газове отива към турбото и оттам в интеркулера...та най-вероятно турбината засмуква масло от одушника на картерните газове...въпрос: нормално ли е там горе на одушника на картерните газове да има масло и ако не е нормално каква е причината според вас....????

п.с. един познат ми каза че щом там има масло значи маслената помпа работела добре и качвала маслото чак горе...а вие как мислите....

Я си купи нов въздушен филтър, смени го, и си претрий всички мъркучи от маслените налепи, и след 3000-5000 км. пак ни напиши дали са се замърсили... Ако нямаш пари за нов въздушен филтър, ми драсни сметката си на лично да ти пратя някой лев или адреса за да ти пратя филтър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я си купи нов въздушен филтър, смени го, и си претрий всички мъркучи от маслените налепи, и след 3000-5000 км. пак ни напиши дали са се замърсили... Ако нямаш пари за нов въздушен филтър, ми драсни сметката си на лично да ти пратя някой лев или адреса за да ти пратя филтър...

Добре бе Дани филтъра е сменян преди 3-4 хил.км.....и понеже ценя твоята компетентност и ти чета постовете с интерес те моля за малко по-сериозно обяснение....както казах филтъра е сменян и след това 2-3 пъти съм го поизтърсвал от боклуците, но той въобще не е зацапан с масло...много ми е интерсно защо на одушника на картерните газове се събира масло....това може ли да бъде индикация, че сегментите изпускат масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе Дани филтъра е сменян преди 3-4 хил.км.....и понеже ценя твоята компетентност и ти чета постовете с интерес те моля за малко по-сериозно обяснение....както казах филтъра е сменян и след това 2-3 пъти съм го поизтърсвал от боклуците, но той въобще не е зацапан с масло...много ми е интерсно защо на одушника на картерните газове се събира масло....това може ли да бъде индикация, че сегментите изпускат масло...

Да може, но най добре е да вземеш малко бензин и да я измиеш тази пластмаса, където и казваш филтър... Нищо че на прърва мисъл ти се струва безобидно, но след като я измиеш ти препоръчвам да махнеш мъркуча, който отива от филтъра за картерни газове и дупката преди колекторите да я запушиш с капачка от ръкия или да си направиш при някой стругар от пластмаса, да я стегнеш със скоба защото инак ще изхвърчи от налягането... Ще отидеш и ще си купиш 2 м. маслоустойчив мъркуч и от филтъра за картерни газове ще изведеш газовете чак зад скоростната кутия... От завода това са го направили с цел екология, но на мен по ми е зор за моят двигател, от колкото за екологията... Нека си пуши от долу...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е нормално да припръсква масло горе, и е нужно да засмуква и за турбото за да смазва вътре турбото иначе няма ли масло ще ти запече турбото!!!!! :bia:

Но трябва да не е много, иначе ще го гори и ще дими....може проблема да е от сегментите, ако си ги сменял скоро....трябва им време докато си направят място и улегнат добре....поне 2-3000км

Редактирано от A4 1.9TDi 110hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да може, но най добре е да вземеш малко бензин и да я измиеш тази пластмаса, където и казваш филтър... Нищо че на прърва мисъл ти се струва безобидно, но след като я измиеш ти препоръчвам да махнеш мъркуча, който отива от филтъра за картерни газове и дупката преди колекторите да я запушиш с капачка от ръкия или да си направиш при някой стругар от пластмаса, да я стегнеш със скоба защото инак ще изхвърчи от налягането... Ще отидеш и ще си купиш 2 м. маслоустойчив мъркуч и от филтъра за картерни газове ще изведеш газовете чак зад скоростната кутия... От завода това са го направили с цел екология, но на мен по ми е зор за моят двигател, от колкото за екологията... Нека си пуши от долу...

Благодарности за колегата Дани, направих операцията точно както я е описал като изведох картерните газове отстрани на скоростната кутия и ефекта е учудващ...няма вече пушеци при запалване , няма вече кълба дим при форсиране на ниска предавка....сега ще засека и разхода на масло...междудругото съм зачистил и ауспуха отзад и вече трети ден не е почернял от сажди от масло, а си стои зачистен...

.. а за колегата А4 110hpi грешна ти е логиката , че турбината взема масло от одушника за картерни газове, напротив маслената магистрала минава през самата турбината и тя се грижи за масления филм за перката на турбината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, на всички и много здраве...значи пиша този пост за да може да е от полза за всички, които имат подобни проблеми...значи оня ден си сменям агренажен ремък, защото беше закъсан от страната на капака/в тоя коментар обединявам няколко мои теми/...причината за закъсването на ремъка явно е била един болт , който майстора намери в долния капак на ангренажа там при зъбчатката на коляновия вал, късмет е че болта не се е размърдал и да е застанал между ремъка и зъбчатката, че тогава беля....значи като ми сменя ремъка майстора ми свали капака на главата и понеже така си имаме приказка с него го помолих да свали разпр.вал и да погледне водачите на клапаните...по точно ме интересуваха тези на втори цилиндър щот образуваше капка масло под спускателните колектори точно на втори цилиндър и го оставих да работи...отивам да си взема колата след края на работния ден и майстора тъкмо слагаше радиатора и довършваше цялата манипулация и ми казва , че моите съмнения се оказали верни...на втори цилиндър единия водач на клапана бил хлабав и излезнал при леко дърпане с клещи...така майстора взел един водач и с триста зора го напъхал в гездото му като цялата манипулация я извършва без да сваля главата...и сега колеги много съм доволен , че моята машинка няма да пуши и няма да гори масло....

малко пояснения: значи при хлабав водач, той не стои в гнездото си, а направо се движи с клапана и оттам пропуска масло и оттам идва и разхода на масло...значи при мен симптомите бяха следните: при запалване изпушва яко образува се кълбо бял дим като гъба, при форсиране на първа втора и трета към 2000-2500 оборота пак изпушва яко кълба бял дим и така си я карах сума ти време и доливам масло някъде към 500-700гр.на 1000км.

та щях скоро да отваряме мотора и да сменям сегменти по препоръка на майстори, пак по препоръка на майстори се сдобих и с още една турбина и т.н. и т.н. а бе общо взето по препоръка на майстори човек може много да се изръси и накрая пак да не му се реши проблема и да ги е.а аз тия пишман и псевдо майстори...

написах този коментар за да може да бъде полезен на някой от вас щот аз що нерви потроших с тоя проблем и що разходи, пък то се оказа , че може да се оправи с един водач за 5 лева и за това удоволствие майстора ми взе 30 лв.за труд колкото беше уговорката за смяната на ангр.ремък, а пък проверката на водачите и смяната му и извърши по мое настояване така и така капака на главата беше отворен....

айде колеги , че много се отнесох и със здраве и :hilezh: на всички...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Дайте снимка на тоя маркуч за картерните газове, как сте го затапили и извели.

Къде точно се намира, върху капака на главата ли, едно такова черно сато клапан с един

къс маркуч дето влиза към колекторите?

След тази операция мотора не губи ли масло?

Бах ти колите ,то требва да ги затапваме от всякъде. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте снимка на тоя маркуч за картерните газове, как сте го затапили и извели.

Къде точно се намира, върху капака на главата ли, едно такова черно сато клапан с един

къс маркуч дето влиза към колекторите?

След тази операция мотора не губи ли масло?

Бах ти колите ,то требва да ги затапваме от всякъде. :flipoff:

Определено намалява разхода на масло, и не цапа (омаслява) кулъра и смукателните колектори.

При мен извеждането на картерните газове в атмосферата има положителен ефект, а за екологията ....... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...