Jump to content

Recommended Posts

90 градуса на маслото и 2 бара налягане при оптимално загрял двг- според мен перфектни показатели.

Водата му никога не надвишава 95 а в повечето случаи кове на 90

Маслото е Онил 10в60

2 bar-а би трябвало да държи и при хубаво 5W-40, не е ли така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз ще минавам на 0W-40 ама се чудя CASTROL EDGE или MOBIL1... За сега Мобил ми е фаворита, но CASTROL ми го дават на хубава цена... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CASTROL EDGE 10W60 33 лева литъра тука в сервиза до нас.

Макар че аз съм на мнението като караш с едно масло да си караш само с него.

Ползвам Унил и ще ползвам Унил вече според сезона сменям вискозитета.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CASTROL EDGE 10W60 33 лева литъра тука в сервиза до нас.

Макар че аз съм на мнението като караш с едно масло да си караш само с него.

Ползвам Унил и ще ползвам Унил вече според сезона сменям вискозитета.

Аз си мисля че понякога е по-добре да се сменят марките масла, заради разликата в добавките които имат.

Иначе няма голяма нужда заради сезона да сменяш вискозитета :steinigung:

Спиди да те питам, оптималната температура на маслото колко трябва да е (или е според двигателя).

От/до като граници, ясно ми е че зависи и от маслото но все пак.

Другото което е има ли сериозен плюс ако се монтира маслен охладител.

Ами температурата зависи и от вискозитета на маслото. Колкото е по-гъсто толкова повече загрява. Освен това зависи и от базовите масла.

При теб всичко изглежда ОК, по принцип оптималния вискозитет е 10W-40, 5W-40 и може би 0W-40 но това последното ще го пробвам на другата смяна. Оптималната температура зависи и според маслото, защото синтетиката има по-висока точка на кипене и не се пресичат както минералните. Така че температурата да не те притеснява особено.

Все пак спортните масла 5W-50, 15W-50, 10W-60 са предвидени за спортни коли, които си имат маслен радиатор. За това трябва да не се правят някакви изгъзици - обикновен мотор със спортно масло :)

Та понеже твоето масло е гъсто (поне според вискозитетен индекс), за това те питах какво е. Защото ако наистина е 10W-60 не може да не позагрява на място.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тва Приста Ултра го има и в бюлетина на Ауди, но аз се съмнявам че пробата която са дали е със същото качество като маслата в търговската мрежа на България.

а на какво основание се съмняваш в качеството на ПРИСТА ?

те не могат да излъжат защото си има стандарт за качество при производвството ИСО9000 ИСО9001 ИСО14000

Не дрънкай като не разбираш ! :steinigung:

Аз карам само с приста !!! други марки не признавам !! КАСТРАЛ, ИМОБИЛ 1, АсРАЛ, МУТУЛ и други .. те са по скъпи защото са вносни и има ХИПЕР НАДЦЕНКИ на вносителите. ПО СКЪПОТО Е ПО СКЪПО(повече надценка) ... не е по добро !

няма да спорим за синтетиката... просто не е подходяща за стари двигатели и сигурно доливате по 1 литър на 100км :) .

ПОЛУ синтетиката си е 90% минерално масло, от 5-10% синтетика особена полза няма.

Редактирано от PARI NEMA DEISTVAITE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..................

Ами съмнявам се защото преди имах достъп до лаборатория, в която се тестваха масла...

5-10% може ама в някоя колхозна смеска дето се продава за масло.

Я обясни защо синтетиката я гори повече отколкото минералното?

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами съмнявам се защото преди имах достъп до лаборатория, в която се тестваха масла...

и къде тестват масла ? как се казва тая лаборатория ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не съществува, беше на предприятие което приватизираха. Имах познат в ръководството и нямаше проблем, защото той се занимаваше с транспортната техника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да коментирам самите масла - не съм достатъчно компетентен. Обаче сертификацията е част от служебните ми задължения. Сертификат не се издава току така, всяка сериозна фирма издаваща сертификати (а Порше е достатъчно сериозна) не би издала сертификат на продукт със съмнително качество. По този начин се обезценява името на фирмата и потребителите ще престанат да вярват на сертифициращата фирма и за останалите продукти сертифицирани от нея. Така че наличието на сертификат от Порше е сериозно нещо и не бива да се отминава с пренебрежение.

Сертифицирането на една фирма по ISO 9001 само по себе си не означава високо качество на продукцията й - това е сертификат за наличие на система за управление на качеството във фирмата в съответствие с изискванията на стандарта (не става дума конкретно за продуктите). Все пак наличието на такъв сертификат означава, че продуктите на фирмата притежават "повтаряемост" т.е. това което са дали за изпитване в Порше е същото, което излиза и на пазара, и другото е, че при затваряне на кръга на жизнения цикъл на продукта той ще бъде подобрен, а няма да има влошаване на показателите му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за сертификатите е вярно, ама като работят българи в тези заводи, за по 500 - 700 лева, мислиш ли че ги интересува дали днескашната партида отговаря с вчерашната, или с тази от преди 2 месеца, аз уважавам приста, ама то в българия на никой да нямаш доверие го докараха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм защитник мито на ревностния привърженик на "Приста", но не взимам страната на опонентите му.

Приста правят добри масла, може би най-добрите в България. Защото ползват световно признати присадки и база с доказан произход (мисля от Италия).

След като има контрол на качеството, може би маслата дори по световни стандарти са нелоши.

Ама аз все пак няма да си сложа такова. Най-малкото защото и "Монбат" (друго предприятие собственост на братя Бобокови) уж е с контролирано качество, а акумулатурните им батерии от години са с уникално калпави - изпробвано и от мен, и от познати. Сиреч, и при акумулаторите има стандарт, ама те го те, какъв е.

По темата: Ако един двигател се обслужва добре, няма пречки да му се сложи и пълна синтетика. Дори да е на 500к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за сертификатите е вярно, ама като работят българи в тези заводи, за по 500 - 700 лева, мислиш ли че ги интересува дали днескашната партида отговаря с вчерашната, или с тази от преди 2 месеца, аз уважавам приста, ама то в българия на никой да нямаш доверие го докараха

Наличието на сертификат по ISO9001 изисква фирмата да има записи по качеството - с други думи всяка партида да бъде окачествена и резултатите да бъдат документирани и съхранявани. Тези резултати следва да бъдат предоставяни на клиентите при поискване, така че всеки е в състояние да провери, дали има разлика в качеството при отделните партиди.

Не искам да взимам отношение по производството, но ми се струва че то е напълно автоматизирано и защитено от човешка грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма заплати няма произведено в билгария има СТАНДАРТИ ... :)

99% от телефоните НИОКИА са правени в КИТАЙ от хора със НИСКИ ЗАПЛАТИ !

Качеството е ПРЕВЪСХОДНО защото системата е такава !

Най-доброто масло за стари автомобили(над 5 години) е ПРИСТА ЛИДЕР !

ИМА 10W-40, 15W-40, 20W-40 and 20W-50. варианти !!

СПОРЕД ЕВРО СТАНДАРТИТЕ: КЛАС ACEA A3-98; B3-98; E2-96 - HIGH PERFORMANCE

Specifications

SAE J300-99

MB 228.1; 229.1

Volvo VDS

Cummins CES 2007 API CH-4/ SJ

MAN 271

Allison C-4

Cummins 20076 ACEA A3-98; B3-98; E2-96 Issue 2

VW 501.01 / 505.00

MTU Type 1

MACK EO-M Plus

по-евтино е защото е произведено в България и няма ОГРОМНИТЕ НАДЦЕНКИ НА западните масла.

в САЩ КАСТРОЛ или МОБИЛ1 стуват 1/3 от колкото струва тука .. само храните вносителите :hilezh:

плащате 2/3 надценка колеги ... време да се осъзнаете ! :)

цената не прави качеството !

Редактирано от PARI NEMA DEISTVAITE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...........

Ами добре, това и аз го знам, но тогава защо маслата тествани в тази лаборатория се оказа че са с 3 пъти по-малък ресурс от Кастрол?

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами добре, това и аз го знам, но тогава защо маслата тествани в тази лаборатория се оказа че са с 3 пъти по-малък ресурс от Кастрол?

Да едно време може да е било така преди 1998. когато правителството е управлявало фирмата !

Сега ПРИСТА ОЙЛ е частна компания с 15% участие на TEXACO и има всички стандарти и системи за качество НЕМА 6-5 братле :)

карам само с ПРИСТА от както се помня и много ама много съм доволен..

като отвориха двигателя(на старото ми ауди2.0 моно) да сменя един клапан .... нямаше нагар по двигателя ... много чист изглеждаше от вътре красота, КРАСТОТА, :) !

а бях минал поне 50 000 км (5 смени) при това на ГАС в българия със обикновенно ПРИСТА 15В 40 минерално масло ! :D:) :) :):hilezh:

Редактирано от PARI NEMA DEISTVAITE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид теб!

Ако си имал предвид мен ... пиша защото се дразна когато някой хора направят нещо КАЧЕСТВЕНО нещо в БЪЛГАРИЯ никои не го признава !

хората дето коментират тук даже не са и ползвали ПРИСТА ОЙЛ ! с какво право коментират не знам ?

те дори не знаят че има стандарти не само за вискозитета а и за надежността на маслото.

ACEA

Е2 - стандартно масло

Е3 - с повишена издръжливост и почистващи и смазочни свойства - Каквото е ПРИСТА ЛИДЕР

ТЕЗИ ТЕСТОВЕ СЕ ПРАВЯТ ВЪВ ФРАНЦИЯ на в булгаристан и са 100% верни, ако лъжат има наказания и изключване от асоцияциата !

неграмотните си купуват КАСТРОЛ Е2 на двойна даже и тройна цена, а могат да вземат ПРИСТА Е3 ... щот било по-хубаво :hilezh:

егати филма :)

ОБРАЗУ/о/ВАЙТЕ СЕ ВЕ !

http://www.kuttenkeuler.de/KkWeb/WebObject...bjectId=1000460

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали? Тука всичките сме прости :zustimm:

Едно време семейството ми се занимаваше с автотранспорт, около 200 автобуса, в масла съм се къпал мойто момче, мога да ти кажа и какъв вкус имат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте предстой ми смяна на масло и се чудя дали да не сложа синтетика !!! Досега бях с полусинтетика.

според вас уместно ли е или да си продулжа на полусинтетика ???

И аз бях в същото положение и бях с полусинтетика 10W40 Coffran и сега съм с 5W40 Mobil - така че слагаи! казваха ми че ще ми гори масло при пълната синтетика - да , ама не! Не ми гори масло и на пълна, което мисля че е добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм защитник мито на ревностния привърженик на "Приста", но не взимам страната на опонентите му.

Приста правят добри масла, може би най-добрите в България. Защото ползват световно признати присадки и база с доказан произход (мисля от Италия).

След като има контрол на качеството, може би маслата дори по световни стандарти са нелоши.

Ама аз все пак няма да си сложа такова. Най-малкото защото и "Монбат" (друго предприятие собственост на братя Бобокови) уж е с контролирано качество, а акумулатурните им батерии от години са с уникално калпави - изпробвано и от мен, и от познати. Сиреч, и при акумулаторите има стандарт, ама те го те, какъв е.

По темата: Ако един двигател се обслужва добре, няма пречки да му се сложи и пълна синтетика. Дори да е на 500к.

колега синтетиката унищожава гарнитурите и семеренгите и прави масларка от колата, тоест харчи масло !

Понижава компресията, намаля мощността(само на износени двигатели*) и влошава екологичните норми.

ако са сменяни всички гарнитури и семеренги и колата е след основен ремонт може да се сложи синтетика иначе НИКОГА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...