Jump to content

Обслужване на климатика


Recommended Posts

Здравеите колеги

знам,че тук има много хора които са много в час а и се занимават с климатици така,че ако могат да внесат малко светлина по тяхното обслужване. :hilezh:

Тези дни ми предстои пълнене на инсталацията,разбрах колко и какъв фреон ми трябва и какво масло,но ме интересува преди това трябвали да се почисти с-мата и с какво(КОЛАТА Е СТОЯЛА ОКОЛО 3 МЕСЕЦА БЕЗ ФРЕОН ПОРАДИ ТЕЧ И КОМП. НЕ СЪМ ГО ВКЛЮЧВАЛ)имали някакъв вилтър за смяна,все пак има наличие на масло или има някъде утаиник или нещо подобно за почистване(КОЛАТА Е АУДИ 100 ААД 1993).Тези мои въпроси са провокирани от това,че днес един познат се върна от сервиза и са му казали,че компресора му е заминал от това,че е попаднало нещо което е наранило сериозно буталцата и от там е станала някаква попара.Според мен тази повреда е повлияна и от това,че при предишното му пълнене не е знаел изобщо че съществува масло за клим. а и майстора ''Е ПОЗАБРАВИЛ ДА МУ ГО СПОМЕНЕ".Така,че нещо съм се понаплашил и ако може да ми кажете какво трябва да изисквам в сервиза и за какво да внимавам.Ако някой колега ще ми препоръчва сервиз нека да е в района на Габрово или Търново.

ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ НА ОТЗОВАЛИТЕ СЕ,ИНФОРМАЦИЯТА ЩЕ Е ПОЛЕЗНА НА ВСИЧКИ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите с опит не искат ли да ни ограмотят малко,че като отидем в сервизите да не ни се смеят?

А и какво ви е мнението за спрейовете за почистване на климатичната инсталация,по точно за въздоховодите,гледам че и вюрт са пуснали такива,значи може и да има някакъв смисъл?

Тук в някаква тема бях чел че се използва някакъв препарат който се копувал от аптеките и вършел още по хубава работа,ама нещо не я откривам ако някой се сеща за какво става въпрос и го е пробвал нека да каже какво му е мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:blink: миналата година смених семеринги на компресора и заредих системата когато ми бяха свалили компресора ми наляха някакво масло в нвго. тази година пускам ама няма никои...отидох пак дозардиха ми го взеха ми 40 лв, след 2 седмици няма никои, явно пак се изпусна от някаде...ве4е ми писна от този климатик и маи ще спирам да хварлям пари по него
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много в час ама маи не можеш ти да го провериш.Наи добре виж в сервиз,не е много скъпо,взеха ми 80лв.за пълнене,и доколкото разбрах тва с маслото става с пълненето.Моя не беше работил година и половина.Сега всичко е точно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да колега аз не мога да си го проверя,първо трябва да се събере фреона и тогава ама тази вечер като се занимавахма с климата и не можахме да разберем колко имам в с-мата.Обикновено се наливало почти до горе на пробката на компресора,но тук нещата са малко по различни.Знаехме единствено пълния капацитет на с-мата 300мл и това,че теча беше минимален и просто доляхме малко,за това питам как точно се проверява нивото на маслото.Защото моя човек се занимава с хладилници и дом.климатици а и не му е попадало до сега АУДИ.А за паричките нема да коментирам.

Ама много съм се отплеснал,цяла тема за обслужване пуснах а не ви написах какво научих днес.

Първо на всеки 2 или 3 години в зависимост от експлоатацията и при положение,че нямаме течове е препоръчително с-мата да се източва и фреона и маслото в нея да се подменя.

А както е при мен и има теч я надухме малко повече от работното налягане и търсихме пробоината,след като я открихме я запушихме.След това се издърпва въздуха от с-мата с вакум помпа и по този начин изкарваме влагата и други боклуци от нея.После се долива маслото за компресора но с малко оцветител и допълнихме с-мата с фреон.И след това с помоща на ултравиолетова лампа се проверява отново за течове а и имам възможност и сам от време на време да проверявам за такива.Накрая се замерват наляганията и всеки си тича по къщите,че е станало време за шоуто на Слави.

Относно въпроса за спрейовете е "може и да помогне може и да не помогне",но аз съм решил да сваля решетките на въздоховодите да ги почистя и да напръскам,пък каквото стане.

Редактирано от IRON MAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги,след малко поразпитване и консултации се сдобих с необходимата информация.

Нивото на маслото на компресора не може да се следи или преглежда(100чката 1993)а просто се исмуква всичко с вакума,фреон и масло и се доливат нови 300мл масло.

По думите на някои майстори не е лошо тази процедура да се прави всяка година особено ако се експлоатира често.Също не е лошо и да се следяло състоянието и на някакъв термо винтил който бил подобен на филтър.

Това е от мен дано да съм бил полезен на някой. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на маслото на компресора не може да се следи или преглежда(100чката 1993)а просто се исмуква всичко с вакума,фреон и масло и се доливат нови 300мл масло.

Малко си в грешка.

Маслото е в картера на компресора и може да се провери ако компресора се демонтира. А в самата система циркулира около 30 (тридесет) мл. масло което се изтегля с фреона и после се връща. Ако налееш 300мл ще стане страшно.

Сменя се от време на време и филтър - дехидратора. АКо си намериш заместител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох колега вече ще се побъркам с тоя климатик а и взех и да дразня и моя човек с тези глупости,право ми каза,че не може да ми е изтекло маслото и ми наля съвсем малко.

А това с извличането ми го каза един"специалист" в сервиз за авто климатици,другото което ми казаха пак от сервиз е "няма страшно тя машината си знае какво да пуска",а сега кажими можешли да им се довериш на тези маистори и това в уш сериозни "сервизи".Поне моя познат си призна,че не знае как да ми го провери и обеща да поразпита а и аз ако разбера нещо да му кажа,за това питам.

Колега grizzly незнам с какво се занимаваш така,че не ми се обиждай от разсъжденията,но не ти ли се струва,че немеца ще е измисллил и по лесен начин за проверката на това масло,все пак то от време на време трябва да се сменя?Голяма хамалогия ще става да го сваляш за да го източиш,че на ново да налееш новото,освен ако компресора само се разхлаби от стоиките и може да му се развие някой капак :hilezh: ,ама какво ли се учудвам за един термостат разкачам хид.помпа,нищо чудно и това да са го измислили "по-лесния начин" .Моляте ако имаш поглед над нещата поразясни как стоят ,защото искам да си подържам колицата като хората а и пари за нов компресор няма да дам ако този се разсипе при положени,че го ползвам около 2 месеца.А също ще си полезен и за другите,не съм казал да откриваме кражок поправиси сам Аудито ама като отидем в сервиза да знаем какво искаме и как го искаме и да не ни правят на глупаци. БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не правя климатици ако това питаш.

Не знам какво още искаш да научиш. Казах ти -> маслото което циркулира с фреона не е основното в компресора. Автоматичните машини за рециклиране на фреон работят така:

1. Изтеглят фреона + маслото

-- Фреона се филтрира и изсушава, после се прибира за повторна употреба.

-- Маслото се утаява, измерва и изхвърля (така би трябвало). Някои може и да го събират.

2. Системата се вакуумира и се оставя да седи примерно 10 минути. Така се проверява за утечки и същевременно се издърпва влагата.

3. Ако всичко е наред се налива масло от съответния вид (според вида на фреона) колкото е изтеглено. Нито повече, нито по-малко. Обикновено около 20-30мл.

--За фреон R134a маслото е синтетично PAG

4. Налива се фреон в системата по тегло. По-точно колкото пише на табелката или в спесификацията на системата. Най-често теглото е между 600 до 1100 грама.

Това е.

Не е лошо да се сменя периодично филтър-дехидратора. Малко скъпичък чарк е. И за мойта 80ка не намерихме.

За четене:

РЕТРОФИТ - Минаване на R134a from R12

Филтър-дехидратор.

Поставям си климатик.

Особено в третата тема ще намериш отговори на всички въпроси предполагам. ;)

И не забравяй да почерпиш.... :blackey:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега :bia: много полезна информация,извинявам се,че несъм я открил а те занимавам.

Преди няколко вечери с моя познат направихме всичко без точка 1 от това което си написал.

Значи сега за да е свършена работата като хората трябва да съберем на ново фреона,да смъкна компресора,да източа каквото има в него и да го напълним и от там по същия ред като преди.

Само,че този филтър дехидратор къде да го търся в магазините за авточасти или в магазините за климатици?

Отново хиляди благодарности :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...