Jump to content

Смяна на гарнитура на главата на ABK мотор


nedelcho_iliev

Recommended Posts

........ За стягането на главата няма проблеми. Стяга се на пет пъти, като третия път пише, че трябва да се охлаби на 90 градуса и после пак до 6 кг./кв.см. Лично аз мисля тази стъпка да я пропусна. Смятам, че разхлабването може да ми изиграе лош номер. След 6 килограма се притяга още два пъти на по 90 градуса. Ще видим колко кг. ще се получат, ама смятам че е хубаво поне на 12 кг. да бъдат(на ладата ги стягам толкова). 15 кг. ми се виждат много - все пак това е един класиков бензинов мотор. ...............

Това не е Лада :hilezh: . Щом пише, че така стяга - значи така трябва да се направи. Не пропускай "стъпки" - германеца за да го напише значи има защо :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Това не е Лада :bia: . Щом пише, че така стяга - значи така трябва да се направи. Не пропускай "стъпки" - германеца за да го напише значи има защо ;)

Че не е лада - не е, няма място за сравнение. Сигурен съм, че за да го напише германеца не е безпричинно. Стъпките са:

1. => 4 кг./кв.см.

2. => 6 кг./кв.см.

3.=> -90 градуса + 6 кг./кв.см.

4. => + 90 градуса

5. => + 90 градуса

Лично аз (с моите си познания, не съм специалист, иначе нямаше да пиша тука) все още съм на мнение да прескоча №3. Какво мислият останлите колеги? Питах и майстори(колко са майстори това вече е друга работа) и те са на същото мнение.

Все пак благодаря на VBI за съвета(без значение, че съм на друго мнение).

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia: , в спора се ражда истината ...
Точно така. Аз не че споря. И аз се двоумя. Ако някой може да даде обосновка, защо трябва да се отхлаби малко и после пак да продължим да стягаме, съм склонен да се съглася веднага.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами чисто логически звучи като ръководство как да не скъсаш някои от болтовете иначе не съм видял маистор да се заглавичка чак толкова с такива стъпки но те си знаят болта издържа по каталог до 20кг тогава е опасно а 15 е напълно възможно 2-то затягане се прави с връщане поне на 90 градуса това го гарантирам и тогава се оказва че има още за завиване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че не е лада - не е, няма място за сравнение. Сигурен съм, че за да го напише германеца не е безпричинно. Стъпките са:

1. => 4 кг./кв.см.

2. => 6 кг./кв.см.

3.=> -90 градуса + 6 кг./кв.см.

4. => + 90 градуса

5. => + 90 градуса

Лично аз (с моите си познания, не съм специалист, иначе нямаше да пиша тука) все още съм на мнение да прескоча №3. Какво мислият останлите колеги? Питах и майстори(колко са майстори това вече е друга работа) и те са на същото мнение.

Все пак благодаря на VBI за съвета(без значение, че съм на друго мнение).

стягай без точка 3 - няма да имаш проблем :hilezh: иначе за гайките на разпределителния вал - 30 Nm :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

стягай без точка 3 - няма да имаш проблем :steinigung: иначе за гайките на разпределителния вал - 30 Nm :)

Така и направих - пропуснах я трета точка. Разпределителния вал го стегнах на 3 кг., което е приблизително 30 Nm. Болтовете на главата не ги сменях. Стегнах ги до 6 кг. и после на два пъти по 90 градуса(на око). Достраша ме повече да ги натягам, за да не изроня някоя резба. Болтовете останаха между 10 и 11 кг. Смених термостата. Той на стария му се беше смачкала (деформирала) гумичката, която уплътнява и щеше да свърши работа и само гумичка, ама смених целия термостат. Намерих една пробка за обезвъздушаване на входа на парното. като слушам колегите колко проблеми имат с това обезвъздушаване - аз го направих от първия път. Като отвори темостата пое още половин литър вода и работата заспа. Интересно ми е, че сега мотора работи и на отворена капачка на охладителната система, а преди развъртя ли капачката и хвъляше водата(антифриза). Явно е духала доста време, докато издуха гарнитурата тотално. Снощи запалих мотора и направо изаднах в ужас - то не беше хлопане, то не беше тракане. Докато се напълнят повдигачите на клапаните беше страшно. Аз очаквах за около 10-15 секунди да стане тази работа, а тя стана 3-5 минути. После един познат ме светна, че това било нормално.

Сега имам друг проблем. Като съм гънал маркучите за бензина единият се е попречупил май и сега сълзи бензин от него. Как се сменят тези маркучи, защото като ги гледам са капсиловани за тръбите на бензинопровода.

Още веднъж благодаря на колегите, които взеха участие в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем с маркуча на бензинопровода. Сълзи от маркуча. От годините са се опекли, вдървили и няма оправяне. По едно време мислех да слагам 2 употреба, но първо ги няма никаде и второ не се знае кога ще стане пак същото. Нов е 170лв!!! Тук един колега беше ходил в Младост и телефон е оставил и са му направили нови пак с оплетка за 30тина лева. Понеже знямах време да ходя специално за тия маркучи до София с ножовка прерязах щампите на накрайниците на моят проблемен маркуч и го замених с обикновен бензинов маркуч Gates 8мм издържащ налягане 10бара. Пасна идеално и нямам никви грижи. Недей да караш с течащ бензин защото наистина е опасно. Докато го оправиш си пали и карай само на газ, а понеже и твоята помпа явно работи постоянно като моята, временно и махни релето което се намира при бушоните/на капака пише кое е май сиво/ за да е спреш. Успех :lol:

Редактирано от maverickpl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, когато карам на газ помпата върти бензина. Това да изключа помпата беше първото което се сетих, само че нямам и идея къде е таблото с предпазителите. От лявата страна под предния капак има една кутийка и в нея се виждат две -три релета(макар, че има места за още релета). На пръв поглед не видях да има там предпазители. Ще я огледам пак. След като откачих маркуча от щипката, която го придържаше към другият маркуч, той се понадигна нагоре и почти спря да сълзи бензин и сега карам така.

Колега maverickpl, правилно ли съм разбрал, че си сложил гумен маркуч и си го стегнал със скоби(като тези на водните съединения да речем) към тръбичките.

Някой може ли да ми каже какво налягане има в тези въпросните маркучи? Къде се намират бушоните на моята кола - А6(С4) 1994 г. 2.0 АВК?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като отвориш шофьорската врата отляво (отстрани) на арматурното табло горе има един триъгълен капак. Махаш го и под него са бушоните. На самия капак пише кой предпазител за какво е.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, когато карам на газ помпата върти бензина. Това да изключа помпата беше първото което се сетих, само че нямам и идея къде е таблото с предпазителите. От лявата страна под предния капак има една кутийка и в нея се виждат две -три релета(макар, че има места за още релета). На пръв поглед не видях да има там предпазители. Ще я огледам пак. След като откачих маркуча от щипката, която го придържаше към другият маркуч, той се понадигна нагоре и почти спря да сълзи бензин и сега карам така.

Колега maverickpl, правилно ли съм разбрал, че си сложил гумен маркуч и си го стегнал със скоби(като тези на водните съединения да речем) към тръбичките.

Някой може ли да ми каже какво налягане има в тези въпросните маркучи? Къде се намират бушоните на моята кола - А6(С4) 1994 г. 2.0 АВК?

Точно така гумен маркуч за гориво Gates с вътрешна оплетка \8лв метъра\ стегнат здраво с качествени скоби към накрайниците. Налягането май е около 2 бара, ако не се лъжа де. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти 4 бара е налягането, но с такъв маркуч става без проблеми :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то 4 бара не са много. Хубаво за маркуча, ами се чудя дали да не сменя и другия. А бе ще си взема гумен маркуч, да има достатъчно за смяната на двата, а ще сменя само този който тече.

Благодарение на VBI си намерих и бушоните :stupid: . Въобще не предполагах, че там има капаче и се отваря. Интересно, че два бушона ги няма. Сега ще трябва да преведа от немски кой за какво е.

Искам да питам още нещо, относно охладителната система. След смяната на гарнитурата съм минал около 150 км. В момента карам с вода от чешмата. За тези 150 км. нивото в разширителния съд е паднало с около 2-3 мм. Възможно ли е водата да се е изпарила? От никъде нямам теч(поне видим). На загрял двигател(изгасен)Като отворя капачката и започва да фъска и бълбука - това нормално ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...