jordanik Публикувано 14 Април 2010 Доклад Share Публикувано 14 Април 2010 (Редактирано) Благодаря колега, то по схемичката излиза че вентилаторите ми са три скоростни. Най вероятно ми липсва реле за втората скороста и не ми стана ясно като изгася колата дали е нормално перките да се изключат.Забравих да попитам къде се намира този резистор "COOLANT FAN CONTROL SERIES RESISTANCE" и кои са тези релета в кутията.Правилно си се ориентирал по схемата-наистина при вариант с два вентилатора за охлаждане/колите с климатик/ с помощта на резисторния блок/"COOLANT FAN CONTROL SERIES RESISTANCE"/ се реализират 3 скорости на въртене на същите.Релетата управляващи скоростите на вентилаторите са 3 на брой и са под номера:№2,№3 и №11 в бушонното ти табло.Най-ниската скорост се управлява от реле №3 и тя се пуска само при загасена кола от датчик монтиран на планка на главата на двигателя ти,който следи температурата в рамките на 15 минути след загасването в близост до дюзите на мотора и ги пази от прегряванеВтората скорост се управлява от реле №11 и се пуска винаги,когато си включиш климатика или от първата степен на двустепенния термо-датчик монтиран на водния ти радиаторТретата/най-бързата/ скорост се управлява от реле №2 и се пуска от втората степен на двустепенния термо-датчик на водния ти радиатор или от датчика за номинално налягане в системата на климатика,когато налягането на фреона стане 15 бара.Това,че ти спират вентилаторите с изгасването на колата е нормално,така е направено заводски.А резисторния блок,който търсиш изглежда така: Редактирано 14 Април 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 14 Април 2010 Доклад Share Публикувано 14 Април 2010 (Редактирано) Ето я схемата,по която е вързано на моята кола с АБК мотор,като системата за управление на ниската скорост при изгасена кола тук я няма fig14.pdfОбщо взето има малки разлики във връзването на скоростите на вентилаторите в зависимост от:годината на производство,от вида на инжекционната система и от това дали си с климатик или с климатроник.Важното е ,че принципа е един и същ при всички Ауди-та от тези години с климатик. Редактирано 14 Април 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 14 Април 2010 Доклад Share Публикувано 14 Април 2010 и бири . ЕВАЛА колега, свалях всмукателния колектор но там и около главите не видях такъв датчик. Ще проверя цялата схема за да видя дали всичко работи както трябва и ако има нещо дето е човъркано да го оправя. Вентилаторите са ми сменяни щото май е имало среща на радиатора с някое дърво или нещо от сорта. Тази планка с тези резистори като гледам при теб е някъде по шасито аз до сега такава не съм открил освен ако е между радиатора на климатика и водния или някъде зад предната броня в ляво долу от страната на шофера. ако можеш да ми пратиш на мейла " apekov@abv.bg " снимка с описанието на предпазителите с по-голяма резолюция за да ги разчета и да си ги сглася на стикер върху кутията на предпазителите. Още веднъж много ти благодаря. ЕВАЛА ти правя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 14 Април 2010 Доклад Share Публикувано 14 Април 2010 (Редактирано) и бири . ЕВАЛА колега, свалях всмукателния колектор но там и около главите не видях такъв датчик. Ще проверя цялата схема за да видя дали всичко работи както трябва и ако има нещо дето е човъркано да го оправя. Вентилаторите са ми сменяни щото май е имало среща на радиатора с някое дърво или нещо от сорта. Тази планка с тези резистори като гледам при теб е някъде по шасито аз до сега такава не съм открил освен ако е между радиатора на климатика и водния или някъде зад предната броня в ляво долу от страната на шофера. ако можеш да ми пратиш на мейла " apekov@abv.bg " снимка с описанието на предпазителите с по-голяма резолюция за да ги разчета и да си ги сглася на стикер върху кутията на предпазителите. Още веднъж много ти благодаря. ЕВАЛА ти правя Колега,този резисторен блок се слага на оригинално монтираните климатици.Ако си с допълнително слаган,нещата може да са коренно различни и там само жабарите си знаят какво са творили.Освен това казваш,че е имало интервенция по охладителната система на колата ти и не се знае как е било положението преди това.Има вариант на охлаждането с две перки,като едната е с "Виско" съединител-при последните Б4-ки.Има и вариант на вентилаторите,при който различните им скорости не се реализират с външен резисторен блок,а с няколко намотки на същите/в корпуса им/.Може и при теб така да са направени нещата,но ще трябва да си провериш,като сравняваш с някой колега с 2,6 кубиков мотор.Схемата с предпазителите ще ти я пратя. Редактирано 14 Април 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 14 Април 2010 Доклад Share Публикувано 14 Април 2010 Колега,този резисторен блок се слага на оригинално монтираните климатици.Ако си с допълнително слаган,нещата може да са коренно различни и там само жабарите си знаят какво са творили.Освен това казваш,че е имало интервенция по охладителната система на колата ти и не се знае как е било положението преди това.Има вариант на охлаждането с две перки,като едната е с "Виско" съединител-при последните Б4-ки.Има и вариант на вентилаторите,при който различните им скорости не се реализират с външен резисторен блок,а с няколко намотки на същите/в корпуса им/.Може и при теб така да са направени нещата,но ще трябва да си провериш,като сравняваш с някой колега с 2,6 кубиков мотор.Схемата с предпазителите ще ти я пратя. Колата е от германия, климатика си е оригинален доколкото ми изглежда,направих няколко снимки на таблото с предпазителите и релетата ама с удивление видях че имам само едно 11 номер, а 2 и 3 ги няма но дали някой ги е изкорубил или са си така няма как да знам, ще сваля целия блок със предпазителите и релетата за да видя дали от долу има кабели.нещо не мога да кача снимките с тая смотана виста Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 14 Април 2010 Доклад Share Публикувано 14 Април 2010 (Редактирано) Колата е от германия, климатика си е оригинален доколкото ми изглежда,направих няколко снимки на таблото с предпазителите и релетата ама с удивление видях че имам само едно 11 номер, а 2 и 3 ги няма но дали някой ги е изкорубил или са си така няма как да знам, ще сваля целия блок със предпазителите и релетата за да видя дали от долу има кабели.нещо не мога да кача снимките с тая смотана вистаНай после успях да намаля размера.Незнам дали в Плевен има още някой с такова ауди имам в предвид със същия мотор за да мога да сравня, но ако трябва нови кабели ще пусна и пак ще го направя както е по схемата Редактирано 14 Април 2010 от apekov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 15 Април 2010 Доклад Share Публикувано 15 Април 2010 Колега,този резисторен блок се слага на оригинално монтираните климатици.Ако си с допълнително слаган,нещата може да са коренно различни и там само жабарите си знаят какво са творили.Освен това казваш,че е имало интервенция по охладителната система на колата ти и не се знае как е било положението преди това.Има вариант на охлаждането с две перки,като едната е с "Виско" съединител-при последните Б4-ки.Има и вариант на вентилаторите,при който различните им скорости не се реализират с външен резисторен блок,а с няколко намотки на същите/в корпуса им/.Може и при теб така да са направени нещата,но ще трябва да си провериш,като сравняваш с някой колега с 2,6 кубиков мотор.Схемата с предпазителите ще ти я пратя. Колега може ли да ми кажеш номерата които са върху релета 2,3 и 11 за да си търся такива Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 15 Април 2010 Доклад Share Публикувано 15 Април 2010 (Редактирано) Колега може ли да ми кажеш номерата които са върху релета 2,3 и 11 за да си търся такива Утре ще ги видя на моята кола и ще ти ги кажа.Ти реле 11/214/ си го имаш,както виждам от снимките ти.Провери първо дали имаш окабеляване под гнездата за съответните релета.Важното е да си монтираш реле 2,защото то отговаря за бързата скорост на вентилаторите,реле3 го има при АБК моторите,но за АBС моторите не знам дали се слага-трябва да провериш. Редактирано 15 Април 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dragon Публикувано 16 Април 2010 Доклад Share Публикувано 16 Април 2010 (Редактирано) Колега може ли да ми кажеш номерата които са върху релета 2,3 и 11 за да си търся такиваКолега, всякакво реле 12V/40А ще стане. Реле 2 и 11 обикновенно са с номер 214, но се поставят и други, защото както казах няма значение. Колкото до това дали трябва да пускаш някакви жици- не е необходимо. Просто постави на второ гнездо едно реле и вече ще имаш втора скорост на перката. Жиците няма как да не са поставени защото са обединени в един общ конектор с други неща и са абсолютно задължителни за поставяне. Обикновенно не се поставя окабеляване за релето за първа скорост, но не и за втора. А перката ще работи при изгасен мотор ако имаш реле 3 и съответно под бушонното табло е закачен съответния куплунг за него. Това реле го има само при колите с инжекционни системи. На мотора се поставя един допълнителен термо-датчик който го задейства. Редактирано 16 Април 2010 от dragon Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 16 Април 2010 Доклад Share Публикувано 16 Април 2010 Колега, всякакво реле 12V/40А ще стане. Реле 2 и 11 обикновенно са с номер 214, но се поставят и други, защото както казах няма значение. Колкото до това дали трябва да пускаш някакви жици- не е необходимо. Просто постави на второ гнездо едно реле и вече ще имаш втора скорост на перката. Жиците няма как да не са поставени защото са обединени в един общ конектор с други неща и са абсолютно задължителни за поставяне. Обикновенно не се поставя окабеляване за релето за първа скорост, но не и за втора. А перката ще работи при изгасен мотор ако имаш реле 3 и съответно под бушонното табло е закачен съответния куплунг за него. Това реле го има само при колите с инжекционни системи. На мотора се поставя един допълнителен термо-датчик който го задейства. За второ реле ясно, моя мотор е Ве-образен 6 цилиндъра пълна инжекция и затова искам да го възстановя както е по схемата, която колегата ми прати с трите релета, защото колата ми има и климатик, не е климатроник. Модела ма мотора е ABS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 17 Април 2010 Доклад Share Публикувано 17 Април 2010 Днес прегледах инсталацията , установих че имам такъв резистор но има захранване само на двата извода демек 2 и 3та степен, на най бавната скорост 1 степен нямам проводници, може би тези които са с климатроник го имат. На мястото на 2ро реле при мен е празно а и номерацията на крачетата на релето е друга, не като на 11то. Двете степени ми работят, тествах ги като дадох на късо буксата на датчика на радиатора 1 с 3 и 2 с 3 и видях разликата между двете степени. Явно за моя мотор е такова изпълнението. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 17 Април 2010 Доклад Share Публикувано 17 Април 2010 (Редактирано) Днес прегледах инсталацията , установих че имам такъв резистор но има захранване само на двата извода демек 2 и 3та степен, на най бавната скорост 1 степен нямам проводници, може би тези които са с климатроник го имат. На мястото на 2ро реле при мен е празно а и номерацията на крачетата на релето е друга, не като на 11то. Двете степени ми работят, тествах ги като дадох на късо буксата на датчика на радиатора 1 с 3 и 2 с 3 и видях разликата между двете степени. Явно за моя мотор е такова изпълнението. Toва,че за "твоя мотор е такова изпълнението" хич не ми се вярва.Имам всички ел.схеми на Ауди80/от Б3 та до Б4/ и там никъде няма изключение специално за твоя мотор.Просто при теб някой е пипал по инсталацията,според мен.Щом като го нямаш реле №2/то си е точно същото,като 11-то с №214/,а имаш бързата скорост на перките,къде тогава ти е релето и дали изобщо имаш реле или направо са ти вързали кабелите от датчика към резисторния блок?Трябва да провериш как са нещата.Пробвай при окъсен датчик за втора скорост и работещи перки да извадиш предпазител №5/30А-трябва вентилаторите да спрат.Иначе реле 3 е с №272/заводски номер 443 955 5320/ Relais Fur Lufternachlauf-има го при ел.инжекциите с ел.дюзи,но за 2,6 не знам дали се слага. Редактирано 17 Април 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 23 Април 2010 Доклад Share Публикувано 23 Април 2010 Toва,че за "твоя мотор е такова изпълнението" хич не ми се вярва.Имам всички ел.схеми на Ауди80/от Б3 та до Б4/ и там никъде няма изключение специално за твоя мотор.Просто при теб някой е пипал по инсталацията,според мен.Щом като го нямаш реле №2/то си е точно същото,като 11-то с №214/,а имаш бързата скорост на перките,къде тогава ти е релето и дали изобщо имаш реле или направо са ти вързали кабелите от датчика към резисторния блок?Трябва да провериш как са нещата.Пробвай при окъсен датчик за втора скорост и работещи перки да извадиш предпазител №5/30А-трябва вентилаторите да спрат.Иначе реле 3 е с №272/заводски номер 443 955 5320/ Relais Fur Lufternachlauf-има го при ел.инжекциите с ел.дюзи,но за 2,6 не знам дали се слага. Колега ето да си допълниш схемите, това специално е за 2.6 мотора релетата за радиатора са 11 за бавната скорост и 18 за бързата. Явно за V6 моторите са други схемите. Дано са полезни на някой, а на втория линк е целия сайт може да е интересно на някой. http://www.s2central.net/S2_Schematics/C/C02.PDFhttp://openpdf.com/ebook/audi-80-1993-v6-2-6-wiring-pdf.htmlБлагодаря Ви още веднъж доста полезни неща научих от вас. Дано да съм помогнал на някой. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts