Jump to content

Кой управлява оборотите на вентилатора на радиатора?


Recommended Posts

Благодаря колега, :zustimm: то по схемичката излиза че вентилаторите ми са три скоростни. Най вероятно ми липсва реле за втората скороста и не ми стана ясно като изгася колата дали е нормално перките да се изключат.

Забравих да попитам къде се намира този резистор "COOLANT FAN CONTROL SERIES RESISTANCE" и кои са тези релета в кутията.

Правилно си се ориентирал по схемата-наистина при вариант с два вентилатора за охлаждане/колите с климатик/ с помощта на резисторния блок/"COOLANT FAN CONTROL SERIES RESISTANCE"/ се реализират 3 скорости на въртене на същите.Релетата управляващи скоростите на вентилаторите са 3 на брой и са под номера:№2,№3 и №11 в бушонното ти табло.

018193947.jpg

Най-ниската скорост се управлява от реле №3 и тя се пуска само при загасена кола от датчик монтиран на планка на главата на двигателя ти,който следи температурата в рамките на 15 минути след загасването в близост до дюзите на мотора и ги пази от прегряване

Втората скорост се управлява от реле №11 и се пуска винаги,когато си включиш климатика или от първата степен на двустепенния термо-датчик монтиран на водния ти радиатор

Третата/най-бързата/ скорост се управлява от реле №2 и се пуска от втората степен на двустепенния термо-датчик на водния ти радиатор или от датчика за номинално налягане в системата на климатика,когато налягането на фреона стане 15 бара.

Това,че ти спират вентилаторите с изгасването на колата е нормално,така е направено заводски.А резисторния блок,който търсиш изглежда така:

018243856.jpg

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ето я схемата,по която е вързано на моята кола с АБК мотор,като системата за управление на ниската скорост при изгасена кола тук я няма :zustimm:

fig14.pdf

Общо взето има малки разлики във връзването на скоростите на вентилаторите в зависимост от:годината на производство,от вида на инжекционната система и от това дали си с климатик или с климатроник.Важното е ,че принципа е един и същ при всички Ауди-та от тези години с климатик.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:):bia: и бири . ЕВАЛА колега, свалях всмукателния колектор но там и около главите не видях такъв датчик. Ще проверя цялата схема за да видя дали всичко работи както трябва и ако има нещо дето е човъркано да го оправя. Вентилаторите са ми сменяни щото май е имало среща на радиатора с някое дърво или нещо от сорта. Тази планка с тези резистори като гледам при теб е някъде по шасито аз до сега такава не съм открил освен ако е между радиатора на климатика и водния или някъде зад предната броня в ляво долу от страната на шофера. ако можеш да ми пратиш на мейла " apekov@abv.bg " снимка с описанието на предпазителите с по-голяма резолюция за да ги разчета и да си ги сглася на стикер върху кутията на предпазителите. Още веднъж много ти благодаря. ЕВАЛА ти правя :hilezh::)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia:;) и бири . ЕВАЛА колега, свалях всмукателния колектор но там и около главите не видях такъв датчик. Ще проверя цялата схема за да видя дали всичко работи както трябва и ако има нещо дето е човъркано да го оправя. Вентилаторите са ми сменяни щото май е имало среща на радиатора с някое дърво или нещо от сорта. Тази планка с тези резистори като гледам при теб е някъде по шасито аз до сега такава не съм открил освен ако е между радиатора на климатика и водния или някъде зад предната броня в ляво долу от страната на шофера. ако можеш да ми пратиш на мейла " apekov@abv.bg " снимка с описанието на предпазителите с по-голяма резолюция за да ги разчета и да си ги сглася на стикер върху кутията на предпазителите. Още веднъж много ти благодаря. ЕВАЛА ти правя :bia::)

Колега,този резисторен блок се слага на оригинално монтираните климатици.Ако си с допълнително слаган,нещата може да са коренно различни и там само жабарите си знаят какво са творили.Освен това казваш,че е имало интервенция по охладителната система на колата ти и не се знае как е било положението преди това.Има вариант на охлаждането с две перки,като едната е с "Виско" съединител-при последните Б4-ки.Има и вариант на вентилаторите,при който различните им скорости не се реализират с външен резисторен блок,а с няколко намотки на същите/в корпуса им/.Може и при теб така да са направени нещата,но ще трябва да си провериш,като сравняваш с някой колега с 2,6 кубиков мотор.Схемата с предпазителите ще ти я пратя. ;)

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,този резисторен блок се слага на оригинално монтираните климатици.Ако си с допълнително слаган,нещата може да са коренно различни и там само жабарите си знаят какво са творили.Освен това казваш,че е имало интервенция по охладителната система на колата ти и не се знае как е било положението преди това.Има вариант на охлаждането с две перки,като едната е с "Виско" съединител-при последните Б4-ки.Има и вариант на вентилаторите,при който различните им скорости не се реализират с външен резисторен блок,а с няколко намотки на същите/в корпуса им/.Може и при теб така да са направени нещата,но ще трябва да си провериш,като сравняваш с някой колега с 2,6 кубиков мотор.Схемата с предпазителите ще ти я пратя. ;)

Колата е от германия, климатика си е оригинален доколкото ми изглежда,направих няколко снимки на таблото с предпазителите и релетата ама с удивление видях че имам само едно 11 номер, а 2 и 3 ги няма но дали някой ги е изкорубил или са си така няма как да знам, ще сваля целия блок със предпазителите и релетата за да видя дали от долу има кабели.

нещо не мога да кача снимките с тая смотана виста

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е от германия, климатика си е оригинален доколкото ми изглежда,направих няколко снимки на таблото с предпазителите и релетата ама с удивление видях че имам само едно 11 номер, а 2 и 3 ги няма но дали някой ги е изкорубил или са си така няма как да знам, ще сваля целия блок със предпазителите и релетата за да видя дали от долу има кабели.

нещо не мога да кача снимките с тая смотана виста

Най после успях да намаля размера.

Незнам дали в Плевен има още някой с такова ауди имам в предвид със същия мотор за да мога да сравня, но ако трябва нови кабели ще пусна и пак ще го направя както е по схемата

Редактирано от apekov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,този резисторен блок се слага на оригинално монтираните климатици.Ако си с допълнително слаган,нещата може да са коренно различни и там само жабарите си знаят какво са творили.Освен това казваш,че е имало интервенция по охладителната система на колата ти и не се знае как е било положението преди това.Има вариант на охлаждането с две перки,като едната е с "Виско" съединител-при последните Б4-ки.Има и вариант на вентилаторите,при който различните им скорости не се реализират с външен резисторен блок,а с няколко намотки на същите/в корпуса им/.Може и при теб така да са направени нещата,но ще трябва да си провериш,като сравняваш с някой колега с 2,6 кубиков мотор.Схемата с предпазителите ще ти я пратя. :steinigung:

Колега може ли да ми кажеш номерата които са върху релета 2,3 и 11 за да си търся такива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може ли да ми кажеш номерата които са върху релета 2,3 и 11 за да си търся такива

Утре ще ги видя на моята кола и ще ти ги кажа.Ти реле 11/214/ си го имаш,както виждам от снимките ти.Провери първо дали имаш окабеляване под гнездата за съответните релета.Важното е да си монтираш реле 2,защото то отговаря за бързата скорост на вентилаторите,реле3 го има при АБК моторите,но за АBС моторите не знам дали се слага-трябва да провериш.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може ли да ми кажеш номерата които са върху релета 2,3 и 11 за да си търся такива

Колега, всякакво реле 12V/40А ще стане. Реле 2 и 11 обикновенно са с номер 214, но се поставят и други, защото както казах няма значение. Колкото до това дали трябва да пускаш някакви жици- не е необходимо. Просто постави на второ гнездо едно реле и вече ще имаш втора скорост на перката. Жиците няма как да не са поставени защото са обединени в един общ конектор с други неща и са абсолютно задължителни за поставяне. Обикновенно не се поставя окабеляване за релето за първа скорост, но не и за втора. А перката ще работи при изгасен мотор ако имаш реле 3 и съответно под бушонното табло е закачен съответния куплунг за него. Това реле го има само при колите с инжекционни системи. На мотора се поставя един допълнителен термо-датчик който го задейства.

Редактирано от dragon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, всякакво реле 12V/40А ще стане. Реле 2 и 11 обикновенно са с номер 214, но се поставят и други, защото както казах няма значение. Колкото до това дали трябва да пускаш някакви жици- не е необходимо. Просто постави на второ гнездо едно реле и вече ще имаш втора скорост на перката. Жиците няма как да не са поставени защото са обединени в един общ конектор с други неща и са абсолютно задължителни за поставяне. Обикновенно не се поставя окабеляване за релето за първа скорост, но не и за втора. А перката ще работи при изгасен мотор ако имаш реле 3 и съответно под бушонното табло е закачен съответния куплунг за него. Това реле го има само при колите с инжекционни системи. На мотора се поставя един допълнителен термо-датчик който го задейства.

:lol: За второ реле ясно, моя мотор е Ве-образен 6 цилиндъра пълна инжекция и затова искам да го възстановя както е по схемата, която колегата ми прати с трите релета, защото колата ми има и климатик, не е климатроник. Модела ма мотора е ABS

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес прегледах инсталацията , установих че имам такъв резистор но има захранване само на двата извода демек 2 и 3та степен, на най бавната скорост 1 степен нямам проводници, може би тези които са с климатроник го имат. На мястото на 2ро реле при мен е празно а и номерацията на крачетата на релето е друга, не като на 11то. Двете степени ми работят, тествах ги като дадох на късо буксата на датчика на радиатора 1 с 3 и 2 с 3 и видях разликата между двете степени. Явно за моя мотор е такова изпълнението. :jump:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес прегледах инсталацията , установих че имам такъв резистор но има захранване само на двата извода демек 2 и 3та степен, на най бавната скорост 1 степен нямам проводници, може би тези които са с климатроник го имат. На мястото на 2ро реле при мен е празно а и номерацията на крачетата на релето е друга, не като на 11то. Двете степени ми работят, тествах ги като дадох на късо буксата на датчика на радиатора 1 с 3 и 2 с 3 и видях разликата между двете степени. Явно за моя мотор е такова изпълнението. :jump:

Toва,че за "твоя мотор е такова изпълнението" хич не ми се вярва.Имам всички ел.схеми на Ауди80/от Б3 та до Б4/ и там никъде няма изключение специално за твоя мотор.Просто при теб някой е пипал по инсталацията,според мен.Щом като го нямаш реле №2/то си е точно същото,като 11-то с №214/,а имаш бързата скорост на перките,къде тогава ти е релето и дали изобщо имаш реле или направо са ти вързали кабелите от датчика към резисторния блок?Трябва да провериш как са нещата.Пробвай при окъсен датчик за втора скорост и работещи перки да извадиш предпазител №5/30А-трябва вентилаторите да спрат.Иначе реле 3 е с №272/заводски номер 443 955 5320/ Relais Fur Lufternachlauf-има го при ел.инжекциите с ел.дюзи,но за 2,6 не знам дали се слага. ;)

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва,че за "твоя мотор е такова изпълнението" хич не ми се вярва.Имам всички ел.схеми на Ауди80/от Б3 та до Б4/ и там никъде няма изключение специално за твоя мотор.Просто при теб някой е пипал по инсталацията,според мен.Щом като го нямаш реле №2/то си е точно същото,като 11-то с №214/,а имаш бързата скорост на перките,къде тогава ти е релето и дали изобщо имаш реле или направо са ти вързали кабелите от датчика към резисторния блок?Трябва да провериш как са нещата.Пробвай при окъсен датчик за втора скорост и работещи перки да извадиш предпазител №5/30А-трябва вентилаторите да спрат.Иначе реле 3 е с №272/заводски номер 443 955 5320/ Relais Fur Lufternachlauf-има го при ел.инжекциите с ел.дюзи,но за 2,6 не знам дали се слага. :arrow:

Колега ето да си допълниш схемите, това специално е за 2.6 мотора релетата за радиатора са 11 за бавната скорост и 18 за бързата. Явно за V6 моторите са други схемите. Дано са полезни на някой, а на втория линк е целия сайт може да е интересно на някой.

http://www.s2central.net/S2_Schematics/C/C02.PDF

http://openpdf.com/ebook/audi-80-1993-v6-2-6-wiring-pdf.html

Благодаря Ви още веднъж доста полезни неща научих от вас. Дано да съм помогнал на някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...