Jump to content

Кой управлява оборотите на вентилатора на радиатора?


Recommended Posts

Обикновенно термометъра ми показва твърдо 80град. Като се движа много бавно или е много горещо, температурата започва да расте и на 97град по термометъра се пуска вентилатора. Най-обича да се включи 7-8 минути след като съм паркирал (за да ми сработи алармата). След кратко поглеждане под капака се установи че вентилатора е двускоростен. Направих си извод че се е скапала ниската скорост. Да ама не. В събота задвижих директно вентилатора с две жици. И двете скорости си работят (150/250W по ETOS). Очаквах на радиатора да има двустепен термодатчик (така пише в ETOS) - пак, да ама не. Датчика е обикновенна биметална пластина с два извода които окъсяват при прегряване - може би това е бързата скорост. Този датчик включва реле 104 в кутията на бушоните (като извадя релето вента спира).

Е въпроса ми е: Кой се грижи за управление на другата скорост на вентилатора?

P.S. Оказа се че има отделни предпазители за двете скорости (поне доколкото зацепвам малко немски). Разбира се те са здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

grizzly мога да ти кажа как е на моята кола и защо се включва минути след като съм спрял.

Имам датчик за развъртане на перките на самия радиатор. не помня с колко извода ама не е и важно щото са ни различни колите. но имам и датчик на самата глава на двигателя който се включва при 104 градуса. Е точно той сработва при спряла кола щото след като си карал и се е стоплил двигателя и спреш и водната помпа не върти да охлажда и главата почва да топлоотдава полека полека и навън. и тогава на датчика на главата му става топло. Аз като го дръпна кабела на тоя датчик и перката спира.

Пробвай да намериш нещо подобно при теб ако това изобщо те улеснява за 2-рата скорост за която питаше

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нгоро е прав. Търси нещо с две кабелчета завинтено на планка на блока или главата. (При мен е од дясно посока на движението близо до ролката на разпределителния вал) Но това не трябва да се изключва. Измислено е за да не съхнат бензиновите маркучи , да не остаряват кабелите които са под капака. При мен беше проблем за алармата но аз просто и изключих токовия датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ngoro и AUDIST, благодаря за инфото. Нямам намерение да изключвам нищо. Искам да включа ниската скорост която според мен не работи и затова се развиват високи градуси (дори и по време на движение). Явно датчика на радиатора е ниската (а не високата) скорост. И май ще да се е прецакал. Мислех че е високата , но Ngoro е прав че там няма циркулация, а освен това изчезва и захранването на него при угасен мотор. Високия датчик дето е някъде по мотора явно работи. Между другото има ли шанс този вентилатор да се окаже че се управлява с плавна промяна на оборотите?

P.S. И накрая особенно благодаря на Nasti за ценната информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой има ли си някаква идея, как така аз съм с ДВА вентилатора: по-голям и по-малък, разположени един до друг, единият (по-големият) духа към ДВГ, а другият (по-малкият) - към нищото, което представлява липсата ми на климатик фабрично? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой има ли си някаква идея' date=' как така аз съм с ДВА вентилатора: по-голям и по-малък, разположени един до друг, единият (по-големият) духа към ДВГ, а другият (по-малкият) - към нищото, което представлява липсата ми на климатик фабрично? :lol:[/quote']

Виждал съм в Пежо подобно изпълнение. Единствената прилика с твойта кола беше, че е дизел. Според шофера й, към 89 градуса се включва малката, а при 102 голямата. Също така ми направи впечатление огромния радиатор на който бяха сложени 2те перки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен може ли някой да ми каже защо термодатчика на вентилатора включва на 98-101 градуса като на самия датчик пише 95-90 което значи че трябва да включва на 95 и да изключва на 90 вече 2 смених все едно и също :roll: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой има ли си някаква идея' date=' как така аз съм с ДВА вентилатора: по-голям и по-малък, разположени един до друг, единият (по-големият) духа към ДВГ, а другият (по-малкият) - към нищото, което представлява липсата ми на климатик фабрично? :lol:[/quote']

Вентилаторите не работят на духане, а на смучене. Отпред потока е паралелен и минава през ламелите на радиатора. Отзад потока е вихров и не минава през нищо. Двата вента са за надеждност. Ако при мен се скапе двускоростния (загуби маса например) ми увяхва охлаждането. Счита се че при два, все един ще артише. Назад къде духат на никой не му дреме.

А на мен може ли някой да ми каже защо термодатчика на вентилатора включва на 98-101 градуса като на самия датчик пише 95-90 което значи че трябва да включва на 95 и да изключва на 90 вече 2 смених все едно и също.

Тия градуси как ги измери? Ако е по таблото - не е сигурно. Ако искаш да провериш датчика, кипваш тенджера с вода, бъркаш яко и непрекъснато, цопваш датчика и мериш с точен термометър (под 1%)точно на него. Аналоговия термометър на таблото спокойно може да бърка 5% и мери на друго място. Което напълно се вписва в цитирания от теб резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гризльо, бате, рулираш! Това за смученето vs духането нещо много не го разбрах, ама това сигурно защото съм хетеро... :lol::lol::):lol: Поне разбрах за какво най-общо служат и защо най-обща са два, което беше и целта ми! :oops:

На Смоуки също много благодаря. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Меря температурата на датчика за компа и на датчика за таблото и двата показват едно и също.Евентуално ако има разлика между тяхната температура и тази на датчика на вент-а и това е нормално мога да се съглася. Но след като съм сменил 3 термостата от които последния е WAHLER и колата продължава да седи в работен режим 101/96 не знам вече какво да правя.. :shock::(:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да питам трябва ли когато колата е загряла достатъчно за да се включат перките и загася двигателя перките и те да спират според мен не и на старото ми ауди беше така а сега когато е така загряла и после се опитам да запаля често не иска да държи обороти докато не включа принудително климатика за да се включат перките и да охлади малко.Смених термостата и датчика на перките но проблема остана явно е някъде по кабелите когато са я сглобявали след един удар и мисля да я водя на елекричар ако може да ми препоръчате...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти препоръчам един майстор Данчо жичкаджия доста е добър малко бавно работи но ги прави нещата. След три-четири сервиза в които ми казваха че имам страшен много голям проблем и трябвало много-много добър майстор ми казаха за него отидох аз и човека оправи нещата. Намира се на зоологическата до кока-кола един черен път ако се интересуваш ще потърся телефона понеже ми е в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изследванията които направих (80 Б3) - датчика на радиатора няма захранване ако е спрян мотора. Т.е. ако вента работи и загасиш двигателя ще спре. В замяна на това има друг датчик на главата който е захранен само при загасен двигател (т.е. обратно на другия). Ако там се вдигне температурата пали перките за да охлажда мъркучите.

И все пак да си дойдеме на думата: Защо имам двускоростен вентилатор, като за сега не виждам смисъл от това? Пък и още не е ясно как се управлява. И в схемите нема такова животно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо имам двускоростен вентилатор' date=' като за сега не виждам смисъл от това?[/quote']

въпрос на консумация и целесъобразност

на ниски обороти консумацията на вентилатора е по-малка и това е по-добре при спрян двигател

а при пуснат двигател консумацията не толкова важна, но пък е от значение доброто охлаждане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

o632483760045937500.jpg

това ли е датчика за който говорите че управлява перките при загасен двигател или е някъде другаде тук има и други снимки на двигателя ми посочете ако е някой друг и как мога да го преоверя дали работи ,да го замеря или друго

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да е това. При мен е от лявата страна, твоя е от дясно. Иначе си приличат. Ако изключиш двигателя и го закъсиш с жица или отверка, трябва да пусне вентилатора. Ако запалиш двигателя не работи. Така е при мен. Ако оставиш двигателя да се нагрее хубаво на празен ход докато се включат перките и го загасиш, след известно време този като се стопли трябва да ги пусне отново. Ако разкачаш клемите внимавай защото моите бяха клеясали и скъсах едното кабелче в опита си да го извадя. Сега е хладно и за да мине номера с вторичното включване вероятно трябва капака да е затворен и двигателя да е добре напечен. Или да нагрееш датчика със сешоар примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за моя двигател дават 2 варианта

THERMO SWITCH CYLINDER HEAD FOR VEHICLES WITH RADIATOR FAN RUN-ON

034 919 369 | 90C

034 919 369 A | 85C

това значи че можеш да го свалиш и в къщи да кипнеш вода и да го провериш дали ще сработи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами досега бях долу при колата и като го дам накъсо вентилаторите тръгват а иначе колата беше загряла а той не сработи сам след като я загасих.Свалил съм ЕТОS но не мога да го намеря а не мисе търси ЕТКА-та за да видя номера му незнам му името как е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

намерих го

281 919 369

thermal switch

cylinder head

for models with

radiator fan run-on

and/or

additional water pump

има го като италианско производство на http://www.facet.it добър сайт има доста неща

p.s. ама нещо взех да се съмнявам в него като го гледам май затваря на 105 градуса а на мен проблема ми е че като загрее колата и спра някъде из града после не иска да държи обороти а като е запаля с газ и държа педала да не изгасне ..пусна климатика да се развъртят перките и след 2-3 мин се оправя работата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес с термометър и мултицет премерихме датчика на котлона ,започна да отваря (но не напълно) чак към 145 градуса и утре ще го сменям..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също има две перки, но само на едната има моторче, другата се задвижва с ремък закачен към другата перка. Нямам и не съм имал климатик. Колата е В-4, 93 г.Винтелатора ми се включва преди 90 градуса, а когато е много горещо включва м/у 90 и 95 гр. Когато съм спрял на слънце и мотора е горещ, от време на време винтелатора се включва сам за да охлажда горивната и охладителната системи. Странното е друго, ако датчика не показва нужната температура винтелатора не включва, т.е чудя се ако уреда засече нещо, дали няма да прегрея мотора? Ако някой знае нещо по въпроса нека драсне един ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

>> Най-обича да се включи 7-8 минути след като съм паркирал (за да ми сработи алармата).

Това се оправя от настройките на алармата (има токов датчик закрепен на купето) ако е по-хубава. Предишната ми аларма беше такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бях попитал на друго място,ама сега видях и темата,колата ми е В492г и имах друг проблем та се рових по таблото,под таблото при бушоните,..........също така докато ровех открих,че нямам реле и съответно бушон за перката на вентилатора за охлаждане след изгасяне на мотора,нормално ли е това,и след като я изгася не съм чувал да се включва перката никога

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...