Jump to content

1.8 Турбо и ГИ Бърдолини


Recommended Posts

от много купуваници на кабели и на дискове със софтуери "за да си настройвам сам уредбата" клиентите на нас газаджийте си помислих че са хванали бога за шлифера газаджията си е газаджия млекаря млекар и така. Ако тези неща с настройките се учеха за 1 ден нямаше да има газаджии просто защото нямаше да са нужни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

от много купуваници на кабели и на дискове със софтуери "за да си настройвам сам уредбата" клиентите на нас газаджийте си помислих че са хванали бога за шлифера газаджията си е газаджия млекаря млекар и така. Ако тези неща с настройките се учеха за 1 ден нямаше да има газаджии просто защото нямаше да са нужни

А, що бе - като ми дойдат с тотално омазана МАП таблица и им взимам повече пари, за да я вкарам в релси, отколкото ако само трябваше да им изгладя проблема, заради който са барникали :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от много купуваници на кабели и на дискове със софтуери "за да си настройвам сам уредбата" клиентите на нас газаджийте си помислих че са хванали бога за шлифера газаджията си е газаджия млекаря млекар и така. Ако тези неща с настройките се учеха за 1 ден нямаше да има газаджии просто защото нямаше да са нужни

Те пък повечето газаджии като са ми едни "убавци" - пуснат дифолт настройките и ако няма някакви сериозни драми - карай и това е. Дреме им че мапването не е оптимално и ще харчи малко повечко. А какви монтажи съм виждал - включително и на мен - ум да ти зайде. Всеки гледа мах. бързо и по линията на най-малкото съпротивление да ти монтира всичко и да прибере парите. Аз поне не съм видял газаджия да седне и да мапне колата след монтаж както си трябва - в движение на всички обороти, под всякакви товари и режими. Единствено Иво (The_Machine) се нави да си играе с това на моята кола - говорим за над 100км пробег. Единствено досега и при него съм виждал монтаж на който да кажа - евала! Това го отдавам защото е млад и амбициран и още не е станал "класик" майстор. И това упражнение с мапването си отнема часове - време което 99.99% от газаджиите смятат за безмислено. Нищо лично, само споделям мнение базирано на опит от монтажа на моята ГИ и поне на 10 други мои познати.

И още нещо - мислиш ли че момчето не се е пробвал първо при "майсторчетата" дето са му монтирали уредбата, а после и при ред други преди да купува кабели се пробва сам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес вече мога да се похваля че успях да постигна работа на газовото почти без забележки, обаче замина ламбда сондата...но за нея в друга тема!

Предполагам от много ръчкане на газ до 6к.

На 1,2,3 стига до 6k като при преминаване през около 4,5-5к има някакво смущение за момент, но това е дребна работа, на 4-та до 5к без проблеми, a на 5-та стигнах до 4.8к ....обаче свърши пътя и трябваше да спирам, иначе можеше и повече..........

Това стана след като отворих изпарителя и разпробих първо леглото на магнитния вентил а след това и отвора вътре в самия изпарител с 5 мм бургия. За съжаление няма материал за по-голям отвор. Фабрично отворите бяха съответно 3,5 мм и 4 мм. и независимо че преди времe бях разширил отвора на винтила(3,5мм), нямаше ефект...но след като разпробих и отвора на клапата на мембраната не мога да си позная колата.

Освен във вървеж разликата се изразява и в това че диф. налягане от макс 2,0 бара се качи на 2,35 бара на празен ход, и задържа на 2,00 бара при пълна газ на 2-а скорост до 6,000 оборота...за сравнение преди при същите условия налягането падаше до около 1 бар диф.(налягането се мери при рейката)!!! по моите сметки налягането на газта при диф. налягане 2,35 Barа, е реално около 1,5 Bar.

След разпробиването пробвах с големи дюзи 2,8 мм - колкото трябва да са според книжката на газовото, направих му автоматична настройка, после направих и други, НО не ще да върви изобщо...още на 2-3к об. като му дам газ и се спъва и само дето не спираше на пътя, блъска ще ми строши кутията. Дигнах налягането на макс - пак не ще! Пробвах и със дюзи 2,2мм при всякакви настройки, пак не ще и се спъва!

НО след като сложих дюзи 1,8 мм и му направих настройка с коеф. от 1,30 до 1,0 плавно падaщи най-сетне тръгна както трябва тая кола на газ. Предполагам че ако му направя настройка в движение ще стане още по-добре, но за момента нямам тази възможност.

Ако на някой му бъде от полза ще напиша кви настройки и промени имам по газовото:

Изпарител ГАМА 01 - разпробити двата отвора с 5 мм бургия. Налягане на макс. - показва диференциялно налягане 2,35 бара (след разпробиването).

Рейка RAIL оригинално с 3 ома бубини, сменени с 2 омови.

Дюзи 1,8 мм е оптимално при мен. С големи дюзи не става и вдига разхода.

Компютъра ми е CARGAS , но специално за мен пратиха комп които като не може да смогне на бензиновите времена оставя дюзите отворени, оригиналния комп на CARGAS ги затваря...обясниха ми че всъщност са ми пратили компютър на каргас със софтуер на бaрдолини в него...т.е. на практика е бaрдолини.

Със дюзи 1,8 мм и диф. налягане 2,0 бара, коеф. от 1,40 до 1,00 ми даваше разход извънградско 10/100 със скорост около 120, а градско около 16/100... След последните промени все още не съм го засичал.

PS: Според мен проблема е бил в малкия отвор на клапата на изпарителq - от нея е поддържал по-ниско налягане на газта при рейката, и то много неравномерно...при пълна газ имаше спад с около 1 бар, след разпробиването спада е само 0,35 бара. Поради някаква причина колата за да върви добре иска високо налягане и малки дюзи, щото пробвах и с дюзи 2,2мм без да променям нищо друго, обаче не само че не тръгна по-добре отколкото с 1,8мм, а даже се спъваше и блъскаше.

Редактирано от Gogo_BG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, страшен си!!!

Мисля че като доизгладиш нещата може да публикуваш тема в Златен Фонд как се прави и наглася 1.8Т на надув 1+ бар на газ да върви безпроблемно!:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, страшен си!!!

Мисля че като доизгладиш нещата може да публикуваш тема в Златен Фонд как се прави и наглася 1.8Т на надув 1+ бар на газ да върви безпроблемно!:steinigung:

Донагласянето мисля да е с Машината някои слънчав ден като имам път към София, иначе не мисля че моя случай важи за всички 1,8 Турбо на газ, по-скоро е за бaрдолини/Cargas с изпарител ГАМА 01...аз затва и написах ква ми е точно конфигурацията така да се каже, и какво съм променил по нея ако има някои с такава с-ма и особено с такъв изпарител да знае къде да се насочи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи може да се обобщи че Бардолинито все още не го комплектоват с редуктор който да е подходящ за турбиниран мотор с чип! Набива се на очи че за по-мощни мотори е удачно дюзите да са по-малки, а налягането при рейката по-голямо /нещо което бях написал преди близо две години във връзка с моето Бардолини/. Ако дюзите са големи, възможностите да регулираш ч/з времената са ограничени. Ако пък са по-малки, но не ти достига налягане при рейката мотора работи твърдо и с неприятни вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за съжаление на съм попаднал на поста ти отпреди 2 години и достигнах до този извод сам и по трудния начин, напук на майстори и на книжката където за мотор 200 коня дават дюзи 2,8мм.

Но не са само Бaрдолини със слаби редуктори (за чипнато 1.8 турбо), на Фобос изпарителя които е производство на Стефанели също се разпробива само че там може да се разпробие до 6мм, което при моя изпарител не е възможно, освен ако не се разпробие значително по-голям отвор в които да се набие или чрез резба да се завие втулка с вутр. размер 6мм....обаче не ми се занимаваше повече и затова си оставам с отвори 5мм, което при мен е достатъчно...при Фобосите обаче, системата иска големи дюзи : 2,8-3мм за да работи добре след разпробиването на редуктора, за разлика от моя ГИ, който иска малки дюзи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не е само с Бардолини, с Ловато и чип до 1.2 бара имах същата драма, затова и се върнах на сток, щото си карам на газ предимно.

Ей това ме дразни повечето газаджии - като идеш при тях и им обясниш какво искаш казват - няма проблем, ще стане, давай колата да и слагаме газта. После вдигат невинно рамене, нищо че са ти взели парите и са ти казали че няма проблем и ще стане и че знаят как става.

Е явно има начин да се нагласи системата, ама аз вече си напатих и дори някой да обещае че ще ми я направи не бих дал да си правят експерименти и да се учат на колата ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с ГИ Ловато и чип от Сумиста на 1.8Т. Като взех колата /купих я с монтиран ГИ в България/ имаше много какво да се желае откъм вървене. Разхода в София отиваше към 15л./100 ,а извънградския 13-14 при 120-140км.ч. Веднага смених свещите с иридиеви, въздушния филтър с оригинален и свалих катализатора при колегата Лазаров. Той ми препоръча поставянето на система за улесняване изхвърлянето на отработените газове на мястото на катализатора. Да си призная наистина не очаквах толкова положителен ефект от тази процедура /въпреки че катализатора ми не беше още запушен/, за което гарещо благодаря на колегата Лазаров. След това смених филтъра на газовата който при Ловатото е при МАР- сензора. След всичко това вървенето зверски се подобри и разхода падна с 2 литра. Единствено се усеща малък недостиг на гориво на 4-та над 4000 оборота. На 5-та не смея да изпробвам границите на възможностите и. Иска ми се да вдигна малко налягането от редуктора на газовата , но след това ще се нуждая от кабела на газовата и софтуера. За съжаление кабела не мога да го намеря на поносима цена, въпреки че разпитвам непрекъснато навсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това говорим....

Ма хора кво искате от китовете на Ловато?

Производителя е написал - ДО 120 КИЛОВАТА

Като искате повече има схеми с по два изпарителя и Т.Н.

Бигаз имат двойни изпарители - два в един корпус до 280 киловата...

НО, всичко си има цена, разбира се :hilezh:

Редактирано от The_Machine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко продължение на темата. Понеже газовия комп блокираше работата на ламбда сондата го смених със стандартен такъв...моя беше някув специален за проблемни коли. Разликата м/у двата била че стандартния като не може да смогне на бензиновите времена затваря дюзите, а специалния ги отваря....така ми обясниха газаджиите, а на тях така им обясниха от БСМ като ми сложиха уредбата, но понеже тогава не се знаеше в ква посока трябва да поеме настройката а със стандартния комп не ставаше работата ми пратиха специалния. След сравнение м-у двата варианта мога да кажа: стандартния работи МНОГО по-добре от специалния на колата ми!!!!!! Вчера за първи път вдигнах 200 на газ без прекъсвания ритания и подобни. Разликата е че тоя захранва двигателя на 1,2,3,4 скорост до 5500 об. след това колата заглъхва като че не и стига гориво. А на 5-а стигнах до 5к и бях с 200 :hilezh: за повече нямаше път и намалих. А специалния като стигне максимума обороти на определена скорост почва да блъска, докато стандартния само заглъхва което е много по-добрия вариант. Настройките и на двата компа са абсолютно еднакви, вкл. коефициентите.....разликата е огромна!

Със стандартния имам само една малка забележка: на около 2500 об има едно замисляне за момент след това се изстрелва като няма замисляния или каквото и да било около 4-5к за разлика от специалния комп, предполагам с фина донастройка по време на движение ще се изчисти и това дребно проблемче. Много съм доволен! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма хора кво искате от китовете на Ловато?

Производителя е написал - ДО 120 КИЛОВАТА

Това ясно, ама газаджиите дето са ни ги слагали са казали - нема проблеми, ще стане. Изришно съм им казвал че колата е с чип и 180+ коня. Трябва ли всеки човек да е майстор на газовите преди да иде да му я монтират и да ги гледа в ръцете по цял ден какви китове слагат?

Ей това ме е яд, не друго. По-добре да кажат - не става - или махаш чипа, или ти трябва друга газова, а не да монтират и после да мигат на парцали и да вдигат невинно рамене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ясно, ама газаджиите дето са ни ги слагали са казали - нема проблеми, ще стане. Изришно съм им казвал че колата е с чип и 180+ коня. Трябва ли всеки човек да е майстор на газовите преди да иде да му я монтират и да ги гледа в ръцете по цял ден какви китове слагат?

Ей това ме е яд, не друго. По-добре да кажат - не става - или махаш чипа, или ти трябва друга газова, а не да монтират и после да мигат на парцали и да вдигат невинно рамене.

Дидко, аз затова питам като ми се обадят още - колата има ли чип, имате ли намерение да чипосвате мотора или дори да го ъпгрейдвате до по-сериозен - според отговора мога да дам и конкретни оферти :hilezh:

Колкото до колегата - пратили са ти някъв много бъгав фирмуеър (софт, записан в чиповете на компа, обикновено разни екстри се добавят така) ... що не пробваш да си поиграеш с настройките з добавяне на бензин, когато газовите дюзи не смогват - по-читавите инжекциони поне я имат тази екстра - примерно прага на газовите инжектори да речем е 25 мс, над тези времена започва да отваря и бензиновите дюзи :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дидко, аз затова питам като ми се обадят още - колата има ли чип, имате ли намерение да чипосвате мотора или дори да го ъпгрейдвате до по-сериозен - според отговора мога да дам и конкретни оферти :rolleyes:

Аз в теб не се съмнявам, именно това е и причината да те препоръчвам на всеки, който иска да монтира газова:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Отдавна не бях писaл, но не мога да не се похваля и да не похваля БСМ.

Пуснали са официално нова версия софтуер за тунинговани коли на CARGAS. Старата версия(стандартната) беше 5.1, новата е 5.2 в която има добавени допълнителни възможности за настройки: като например: ВЕ4E мога директно да паля на газ като е загрял мотора, без да е необходимо първо да пали на бензин - тествано и работи без грешка.

Има възможност в настройките, компа да отваря дюзите ако не може да чете от инжекторите.

Вкарали са някаква логика в автоматичната настройка: изфорсирваш няколко пъти, после задържаш на 3к. преди след автоматична настройка всички коефициенти бяха еднакви, сега плавно слизат надолу и се получава плавна крива още от автомат. настройка.

В самата програма версия 7.4 има калкулатор за дюзи и още доста подобрения.

С новия компютър след базова настройка така да се каже, вече колата върви до 6к без проблеми, над 6к просто не съм пробвал докъде ще стигне. Няма го замислянето около 2500 оборота и изобщо подобрението е голямо. Разхода не съм го засичал но и тва ще стане.

Мисля че ъпдеита е безплатен, или само за системите в гаранция, не знам. на мен не ми взеха пари за него, а само за куриера до Сф и обратно.

Тва важи за с-ма CARGAS, но предполагам че и за бaрдолини има подобен(ако не е същия) ъпдеит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софта е безплатен и за КарГаз и Бардолини е еднакъв.

Ето ви линк за софта: http://bsm-bg.com/#/bg/Products/id=0&open=4

И аз тези дни го разцъках и наистина мога да ги поздравя - имат сериозен напредък. Вкарали са и ОБД диагностика, стига да имаше и кабелаж за връзване на К и Л линиите щеше да е добре. Друг техен минус е това, че не може да се пипа мащаба на картата - тоест на кои бензинови времена да отговарят редовете и на кои обороти - колоните...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Много интересна тема, изчетох я с интерес понеже работиме с Бардолини от години и сме направили успешно доста такива чипосани турбо мотори искам да изясня въпроса.

Единствения проблем тук е че газовата рейка не може да работи коректно при времена над 22-24 мс.......или чипосаните бензинови компове при тези проблемни 4000 оборота и нагоре повишават бензиновото време на 24-26 мс което се умножава по коефициента който примерно е поне 1.5 и газовото време става над 36 мс. съответно рейката не може да се справи.

За целта използваме специален газов комп. който при тези върхови натоварвания софтуера задържа газовите дюзи напълно отворени и проблема изчезва на 100 процента, никакви замисляния и прекъсвания и плавно ускоряване до 6000 оборота.

За подобни въпроси можете да използвате компетентна помощ от официалните сервизи работещи с марката както и от форума в сайта ма БСМ http://bsm-bg.com/forum/index.php

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна тема, изчетох я с интерес понеже работиме с Бардолини от години и сме направили успешно доста такива чипосани турбо мотори искам да изясня въпроса.

Единствения проблем тук е че газовата рейка не може да работи коректно при времена над 22-24 мс.......или чипосаните бензинови компове при тези проблемни 4000 оборота и нагоре повишават бензиновото време на 24-26 мс което се умножава по коефициента който примерно е поне 1.5 и газовото време става над 36 мс. съответно рейката не може да се справи.

За целта използваме специален газов комп. който при тези върхови натоварвания софтуера задържа газовите дюзи напълно отворени и проблема изчезва на 100 процента, никакви замисляния и прекъсвания и плавно ускоряване до 6000 оборота.

За подобни въпроси можете да използвате компетентна помощ от официалните сервизи работещи с марката както и от форума в сайта ма БСМ http://bsm-bg.com/forum/index.php

Суупер... и кво правим с постоянно отворените дюзи - леем ли леем газ... така де... пускаме я, тя е газ, не може да се лее... :steinigung:

И кво праим със смесите? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив колега във високите нива контролираме смесите чрез подбор на дюзи и корекции в налягането, настройката е малко по-сложна и не всеки може да я постигне но ако се настрои правилно резултата е перфектен.

Доказали сме го на доста такива автомобили които работят перфектно без преразход на гориво, като сервиз имаме над 12 години опит и определено знаем какво правим, освен това сме фирмен сервиз на БСМ и имаме постоянна комуникация с инжинерния екип на производителя, определено не сме самоуки и недоказани таланти.

Редактирано от eurogas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив колега във високите нива контролираме смесите чрез подбор на дюзи и корекции в налягането, настройката е малко по-сложна и не всеки може да я постигне но ако се настрои правилно резултата е перфектен.

Извинявай колега, ама всеки който познава софтуера на БСМ знае че той не позволява да се правят такива динамични настройки. Съмнявам се че въобще има софтуер на ГИ, който да контролира налягането на редуктора. Освен това нееднократно сме писали че проблема на турбо моторите във високите обороти иде от недостатъчно налягане на изпарената газ или ако има налягане от преобогатяване на сместа. Не ми се мисли какво ще се получи в случай че осигурите достатъчно налягане на газта и оставите дюзите непрекъсната отворени при големите времена на високите обороти.

Ако не съм сханал правилно това което искаш да кажеш може да поясниш малко, или може би ще кажеш че е фирмена тайна :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама аз говоря за най-новия БСМ софтуер 7.5 и най новата версия компютът В3, той излезе съвсем скоро и наистина колко ли хора го познават, мисля че в момента са много малко хората които са запознати с новостите и знаят да ги ползват правилно, вчера имаше семинар на БСМ където беше обяснено какво може.

А иначе сте много близо до отговора, при пълно натоварване софтуера остава дюзите напълно отворени.....и ако преценя че горивото е повече от колото искам просто ограничавам налягането, ръчно със шестограм 4мм от изпаритела а не софтуерно.

След тази корекция в налягането наново настройвам коефициентите спрямо новото налягане.....пак пробвам в движение, може да се наложи да се променят дюзите....пак тестове....и така се постига резултата който търсиме, не съм казал че е лесно, казвам че с новия софтуер и повечко труд се постига абсолютно точна настройка при всякакви чипосани турбинни мотори.

Напълно съм съгласен с машината че добрия монтаж си иска повечко време, а специално при тези автомобили добрата настройка също иска повече време, добра права и дълга тестова отсечка която най-добре да е суха или поне да няма сняг, както и много опит с конкретната система и софтуер.

За повече подробности можете да ползвате форума http://bsm-bg.com/forum/index.php?board=1.0

Редактирано от eurogas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де... това е борба с последствията от бавните дюзи, а не решение на причините за проблема...

Защо като метна един Бигаз например си го мапвам безгрижно? Ми щото Биаджоти Фаст са едни от най-добрите инжектори на пазара :hilezh: Работят стабилно на времена от сорта на 1,5 ms

И не се занимавам да сменям 20 пъти инжектори, да напасвам налягане и Т.Н. ... Дори вече имам готови файлове за доста от моторите на ФВ/Ауди гамата, така че рядко с налага и да се качваме на магистралата - само ако има проблеми с колата... Имам си готови сетъпи - примерно за 1,8Т АЕВ - 1,5-1,6 бара налягане на редуктора, дюзи 3мм, лоад-вам си готовата карта и колата заспива...

Инак, признавам с ръка на сърцето - БСМ определено се развиват в правилната посока. Скоро мисля и да се срещна с Христо и да започна да им дистрибутирам инжекционите (засега имам само кабел и софт и оправям бакиите на колеги)

Редактирано от The_Machine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...