Jump to content

1.8 Турбо и ГИ Бърдолини


Recommended Posts

Здравейте колеги!

Притежавам А3 1,8 турбо, модел на мотора АГУ, на което скоро ми монтирахa ГИ Бърдолини.

За съжаление не се получи както очаквах...много трудно успяха да настроят системата да върви прилично, НО като не е натиснат педала до долу, щото при газ до ламарината на 1 и 2 предавка стига до 6к оборота, което е ОК(без да прехвърля на бензих изобщо) но на трета стига до около 5,500 и тогава почва много да блъска напред-назад, на четвърта стига до 5,000 и пак блъскане, на пета до около 4,500 и пак същото...направо ще ми разбие трансмисията...

Според газаджиите причината е че газовите инжектори не смогват да подават газ, понеже са ограничени до 30 ms, а бензиновите са по-бързи...другата причина според тях е че турбото надува до около 1,2 Бара и задържа на около 1...пробвахме и на стандартно налягане, и на най-високото което може да даде изпарителя: максимума е 2.0 Бара диференциaлно налягане което поддържа изпарителя на празен ход

+игра с дюзите: от 1,8 до 2,2 - няма оправия, като с 2,2 на празен ход почва да работи нестабилно и самата програма изписва че са големи дюзите, бубините са 2 Ома.

При стандартно налягане и дюзи 1,8 мм минава автоматичната настройка, но проблема с блъскането над определени обороти си остава...освен това като я режа, на около 4,000 оборота се появява едно смущение при работа на газ: колата почва да не върви и като че ли бърка центровката и почва да звучи като миксер - пробвах с два вида свещи: и при двете го прави това, само че при четириполюсните е по-слабо изразен ефекта, отколкото при оригиналните НГК.

Купих си кабел и сега ръчкам настройките(не е никак трудно)...лошото е че почти няма разлика във вървежа, макар че играя и с високо и средно налягане, и с малки и големи дюзи и с коефициентите...давайте съвети къде да бъзикам?

От всичките проби с промяна на настройките които тествах, достигнах до извода че много малко се променят параметрите и това ме навежда на мисълта че може би дебита на газта която влиза в изпарителя не е достатъчна при голям надув на турбината. Газаджиите ми прекараха тръба от бутилката до изпарителя не 6, а 8 мм, НО сондата която е на самата бутилка е с тънка тръбичка...около 5 мм че може и по-малко(Марка БРЦ), и се чудя дали не и достига газ заради това?

Редактирано от Gogo_BG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

"Ритането" си е чисто и просто до настройка - един съвет - ОБЕДНЯВАЙ смесите!!! Въпреки, че звучи нелогично , но на всички 1.8Т, които съм правил досега, независимо от марката уредба, след минаване на автоматичните настройки колата остава зверски богата във високите - иска обедняване поне с 20-на процента.

Ритането се получава от кнок контрола на запалването - двата кнок сензора улавят детонации от богатата смес и връщат центровката, оттам и колата започва да сече...

Най-вероятно и от около 4к колата започва да се замисля и след около 500 оборота се изстрелва, след още няма и 500 започва вече "сецкането" :bia:

Другото:

Ако си с Валтек дюзи, калибрираните дифузьори (дюзите, дето им викаме всички неправилно... ) трябва да са 2.5 или 2.8 - бих заложил на 2.6 например ;)

Ако си с Матрикс - 2.8 или дори 2.9 мм

Махни от сондата съчмата - има един увличащ инерционен клапан (против изтичане на газта при скъсване на тръбата), който обаче като надуе турбото и мотора засмуче яко газ и тя спира... така или иначе според проучванията сработва в под 25% от случаите, пък и обикновено медната тръба върви заедно със спирачките - там трудно има какво да я скъса, а и тя се мачка... ;)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно както казваш е...на около 4,000 се замисля(почва да звучи странно мотора) след това се изстрелва, и в зависимост от това на коя предавка съм идва и ритането след 500 до 1500 об.

С дюзи Rail или Valtek съм, имам два комплекта и ще разпробия едните на 2,6 мм, бубините ми са 2 Ома, инерционния клапан от сондата го махнахме, стартовия импулс на газовите инжектори е 3,22 ms, коефициентите в момента всичките са на 1,00, и съм го направил да прехвърля на бензин на 3,800об...според теб мога ли да постигна безпроблемна работа на мотора до 6,000-6,500 оборота примерно?

А нещо да кажеш за налягането?

Какво да бъде при дюзи 2,5-2,6мм?

В момента е на макс. - диференциялното налягане е 2,00 Бара, другото не ми го показва програмата...

Редактирано от Gogo_BG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих експеримент: разпробих единия ми комплект дюзи на 2,6 мм, налягането на изпарителя е на макс - 2,0 Бара диференциялно(на празен ход), пуснах автоматичната настройка, и тя избра коефициент 1,09, но изписа дежурния надпис: ДЮЗИТЕ СА ГОЛЕМИ! Стартов импулс на газовия инжектор: 3,22мс.

С тези настройки, на празен ход бензиновите/газовите времена са съответно 2,66/3,00...някакви идеи???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко по механичния монтаж ти е безупречно:

Хващаш си един помощник, който да кара, сядаш с лаптопа в колата и започвате:

Подгряваш колата до работна тепмература

Изключваш всякакви консуматори

Пускаш автоматичната настройка

Виждаш как прехвърля от бензин на газ и обратно на ПХ - не трябва да се усеща, не трябва да има заклащания на двг и Т.Н. - бензиновото време трябва да остава непроменено. Ако то спада, сместа е богата, ако се покачва - сместа е бедна - можеш да се ориетираш и по ламбда сондата , но не е особено добре - теснолинейните ламбда сонди имат лошото свойство при пребогата смес изведнъж да пращат сигнал към компа, че тя е бедна smile.gif

Пробваш за бензиновите времена и при всички включени консуматори.

Потегляте.

Шофьора ти задържа 2000 оборота по равен и прав път на 4-та или 5-та предавка (по-ниските не са обективни) и пак гледаш бензиновите времена при прехвърляне и отново не трябва да има придърпвания и Т.Н.

Повтаряш по-горната стъпка на 3000, 4000 , 5000 и 6000 оборота - шофьора трябва да има гащи определено и да може да владее колата!

Така, настроили сме статичните режими, започваме ускорителните.

От спряло положение потегляне на 50% тротъл (наполовина натиснат педал на газта) до 4-5000 на 5-та - ако има проблеми се коригира в МАП таблицата по диагонал - общо взето е най-хубаво да работиш с нея, но е и най-сложно.

От спряло положение на пълна газ ускорение до колкото вдигнеш...

Доускорителни режими - караш с 2000 оборота и набиваш газта докрай - как се държи колата - сравняваш и с бензина.

По време на цялото возене е хубаво да си следиш температурата на изпарителя ( не бива да пада под 50-на градуса) и газта (не бива да пада на пълна газ на 5-та под около 5-7 градуса).

Дюзите не са проблем - ако са големи после ги заливаш с калай и пак пробиваш, този път на по-малък размер...

1.2 бара си е големичко налягане - правих една А4 преди месец някъде с такова налягане, но тя беше и с К04 и там просто не стига газта на 5-та след 5500 оборота... ще го борим нататък, но засега момчето така или иначе не развива такива скорости.

Там оставих налягането 1.8 бара на празен ход.

Редактирано от The_Machine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да регулирам сместа (бедна/богата)?

Можеш ли да ми препоръчаш някаква комбинация от диференциялно налягане/размер на дюзи...по-основните неща от които да почна, че нещо не мога да налучкам правилната комбинация...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да регулирам сместа (бедна/богата)?

Можеш ли да ми препоръчаш някаква комбинация от диференциялно налягане/размер на дюзи...по-основните неща от които да почна, че нещо не мога да налучкам правилната комбинация...

Ми регулираш сместа посредством коефицентите в МАП таблицата :flipoff:

Налягане... 1.6 - 1.8 мисля, че ще ти е предостатъчно

Размера на дюзите ти го написах - взех го от мейнюъла за монтаж на Бардолини :flehan:

Какво ти убягва точно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По време на тестове успях да вкарам колата в авариен режим: надуваше само до 0,3 и на газ вървеше перфектно: до 6500 оборота на 4-та стигнах без проблем...никакви замисляние, никакви ритания...това не показва ли че дебита на газта е малък???

Аз поне така го тълкувам и затова се съсредоточих върху повишаването на дебита на газта.

за целта подмених 6мм-та тръбичка на сондата с която смуче газ от бутилката със 8 мм такава, като входния отвор на тръбичката е разширен - конусен. инертния клапан е махнат от сондата

8 мм-та тръба която захранва изпарителя ВЕ4Е също е със конусен щуцер откъм сондата (преди беше с втулка, но от стягането тръбата беше поддала и имаше стеснение отвътре на голямата тръба)

Въпреки подобренията по пропускливостта на система не забелязах някаква разлика във вървенето на колата, и затва се насочвам към изпарителя и входящата тръба...B изпарителя 8мм-та тръба влиза c коляно 90 градуса, което е с вътрешен отвор около 4,5мм...тва не е ли малко? Необходимо ли е да разпробия коляното от двете страни? И на колко мм ако е необходимо?

Някъде в нета четох че при коли с голяма консумация на газ се налага да се разпробива сондата и самия изпарител...нещо по въпроса???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко бързодействащи са ти инжекторите? Rail имат със 1.5 oma съпротивление, Keihin oще по бързодействащи. Макар, че едва ли е в това проблема. По добре си намери друго коляно, не разпробивай това? The_Machine наистина е в час, а и с това се занимава, има опит, би трябвало да успее да ти помогне. Има логика в идеята му за обеднените смеси. А и турбото определено се настройва по трудно от атмосферния. Защо не пробваш с 1 bar диференциална разлика в налягането, и тогава му пусни автом. настройка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите ми са RAIL, бяха с 3 Омa бубини, сложиха ми 2 Омa бубини.

Днес разпробих 90 градусовото коляно, което имаше стеснение 3,5 мм вътре, сега вече е 6 мм(колкото е вутр. размер на захранващата тръба)

Обаче пак нямаше подобрение, затва поразглобих малко изпарителя и ми направи впечатление че отвора през които влиза газта в изпарителя, след като премине през газовия клапан (които е на самия изпарител) е малък....на око - около 3,5 мм!

За съжаление не можах да развия клапана да видя може ли да се разпробие отворчето, като все пак клапана трябва да може да спира газта като не е на газ...

въпроса ми е: не е ли малък този отвор за моя случай???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите ми са RAIL, бяха с 3 Омa бубини, сложиха ми 2 Омa бубини.

Днес разпробих 90 градусовото коляно, което имаше стеснение 3,5 мм вътре, сега вече е 6 мм(колкото е вутр. размер на захранващата тръба)

Обаче пак нямаше подобрение, затва поразглобих малко изпарителя и ми направи впечатление че отвора през които влиза газта в изпарителя, след като премине през газовия клапан (които е на самия изпарител) е малък....на око - около 3,5 мм!

За съжаление не можах да развия клапана да видя може ли да се разпробие отворчето, като все пак клапана трябва да може да спира газта като не е на газ...

въпроса ми е: не е ли малък този отвор за моя случай???

Колега, ако изпарителя ти е правилно оразмерен, т.е. мощността му е за мотор 180 к.с (писа, че си с чип, нали) или повече то този отвор стига. Предполагам, че който ти е слагал газовото е имал в пред вид това. Ако не ти стигаше газта при големи натоварвания, колата ти просто щеше да забива носа. Проблема ти е настройки, а и нали си с чип, сигурно това допълнително усложнява правилното настойване. The_Machine би трябвало да те оправи-доколкото чета във форума той е най-наясно с газовите, от други колеги чета, че се справял доста добре със всякакви проблеми по тях. Иначе поне теоретично би могло да се сметне макс. количество газ което може да премине през сечение 3.5 мм, но трябва да се знае налягането на газа в тая точка-от него зависи скоростта в даденото сечение.

Успех с настройките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако изпарителя ти е правилно оразмерен, т.е. мощността му е за мотор 180 к.с (писа, че си с чип, нали) или повече то този отвор стига.

Проблема е че при чипнато 1.8Т при фулл тротъл и товар на големите обороти моментният разход спокойно подминава и то не с малко разхода на 180к.с....според мен си трябва изпарител с резерв 30% над мощността, после са и настройки и т.н....които не са лесни, и както колегата и аз препоръчвам Иво (The_Machine) като човек, дето знае какво прави и се е борил с подобни настройки вече - лично тествано :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че живея на около 300 км от колегата (The Machine), и понеже в близките месеци нямам път към Сф тряя да се оправям сам, щото газаджиите вдигнаха ръце от колата ми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде днес пак експерименти: При диф.налягане 1 Бар(което е минимума на този изпарител) като набирам още около 4к превключва на бензин...т.е. с ниско налягане не става.

Дюзи 2,6 мм са му доста големи, без значение дали е на 1,5 или 2 Бара, независимо че в книжката му дават 2,5-2,8мм, просто не става - на празен ход работи много нерваномерно мотора.

След всички проведени експерименти достигам до извода че налягането трябва да е на макс, т.е. 2 Бара диф.налягане(на празен ход) и вече да се играе с размера на дюзите...като че ли най-добре върви с нал. 2 Бара и дюзи 1,8 мм, макар че с тея малки дюзи и на 1,6 Бара ми изписва че дюзите са големи!!!

Направих експеримент с колко градуса пада температурата на изпарителя и на рейката при газ до дупка (около 1-1,5 км):

най-големия пад на температурата на изпарителя беше 10-12 градуса(от 86 средно)

а на рейката около 5 градуса

отоплението на изпарителя е вързано към отоплението на маслото(масления филтър)

Много ме човърка тая малка дупчица на газовия клапан на изпарителя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си поиграх да разширя с шлифовалка отвора откъдето влиза газта в изпарителя (след газовия клапан), но за съжаление не усетих подобрение: пак се умисля около 4к и пак блъска на определени обороти...поне изключих варианта с недостатъчния дебит на газта...просто не виждам какво да разширявам още, освен евентуално вътре в самия изпарител, но засега ще се въздържа освен ако някои наясно с нещата не го препоръча...

Възможно ли е дюзите ми да са бавни(в момента са със 2 Ома бубини), 1,5 Ома дали ще са по-добре в моя случай???

Не мога да разбера що програмата на БСМ не ми изписва налягането на газта и сигнала от ламбдата - права черта е, а днес си играх с vag-com, даже и на майстор ходих и ламбдата си е наред...може ли да са пропуснали някоя връзка газаджиите - към ламбдата примерно и оттам да са ми проблемите???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си поиграх да разширя с шлифовалка отвора откъдето влиза газта в изпарителя (след газовия клапан), но за съжаление не усетих подобрение: пак се умисля около 4к и пак блъска на определени обороти...поне изключих варианта с недостатъчния дебит на газта...просто не виждам какво да разширявам още, освен евентуално вътре в самия изпарител, но засега ще се въздържа освен ако някои наясно с нещата не го препоръча...

Възможно ли е дюзите ми да са бавни(в момента са със 2 Ома бубини), 1,5 Ома дали ще са по-добре в моя случай???

Не мога да разбера що програмата на БСМ не ми изписва налягането на газта и сигнала от ламбдата - права черта е, а днес си играх с vag-com, даже и на майстор ходих и ламбдата си е наред...може ли да са пропуснали някоя връзка газаджиите - към ламбдата примерно и оттам да са ми проблемите???

Ламбдата в ГИ е само с диагностична цел - самия комп на газта не я взима впредвид при смятането на времената :hilezh:, иначе най-вероятно не е вързан кабела - мисля лилав беше...

МАП-а... май са си така... досега не съм виждал Бардолини да си показва налягането на газта, а би трябвало... пък кабела е на букса - не е като да не е вързано нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е цитат от книжката на газовото:

В лявата страна на екран ADVANCED 2 на софтуера има 2 плъзгача, чието използване не позволява повишаване на налягането на газта при продължителен CUTT OFF режим на двигателя. Препоръчва се използването им за двигатели с турбо, които консумират много газ, както и за двигатели с голяма мощност(над 150 кс) а автоматично предаване, които често са в KICK DOWN режим. Първия плъзгач определя колко секунди да трае изпускането на гaста в CUTT OFF режим. Понякога, като се избере време над 5 сек. бензиновия ECU има вероятност да запише грешка, поради което не се препоръчва задаване на по-голямо време. Вторият плъзгач се използва за настройване на времето на бензиновия инжектор(в ms) с което се изпуска газта.

Някои които е наясно с материята може ли да го преведе на разбираем език, че нещо не мога да схвана за какво изпускане на газта става въпрос...къде я изпуска???

Настроил съм първия плъзгач на 5 сек, а втория по средата на скалата, около 7мс...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кътоф режима ти е принудителен празен ход - върнал си дросела, мотора е на скорост и над да речем (чисто формално, не зная точната стойност) 1600 оборота , горивото се спира и мотора се върти от инерцията на колата чрез скоростите. В този режим времената на бензиновите инжектори са нула, тоест спрели са. Та, тези настройки са за пускане на газ в тези режими - какъв е смисъла , не зная, при други уредби не съм го виждал :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих няколко засичания за разхода на газ: градско - при нормално каране(превкл. на предавките около 2500-2800 най-често и някои и друг километър с ръчкане - за проба как върви) ми давa разход около 16/100, извънградско веднъж само съм излизал, не съм сигурен с кви настройки на газовото бях, но съм сигурен че бях с дюзи 1,8 мм, и ми даде 11/100 със скорост около 120. Като запаля мотора, чакам да загрее и да прехвърли на газ(на 40 гр прехвърля) и чак тогава потеглям...

Фини настройки не съм правил. В момента съм с дюзи 1,8 и диф. налягане на МАКС(2.0 Бара)...коефициента си е на 1,6 мисля във всички режими, (не съм си играл да правя карта) щото няма как да стане тва в момента, но имам идея някой път като имам път през Сф да мина през сервиза на Машината да я види може ли да се направи нещо в моя случай...

нормален ли е този разход в моя случай?

Редактирано от Gogo_BG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих няколко засичания за разхода на газ: градско - при нормално каране(превкл. на предавките около 2500-2800 най-често и някои и друг километър с ръчкане - за проба как върви) ми давa разход около 16/100, извънградско веднъж само съм излизал, не съм сигурен с кви настройки на газовото бях, но съм сигурен че бях с дюзи 1,8 мм, и ми даде 11/100 със скорост около 120. Като запаля мотора, чакам да загрее и да прехвърли на газ(на 40 гр прехвърля) и чак тогава потеглям...

Фини настройки не съм правил. В момента съм с дюзи 1,8 и диф. налягане на МАКС(2.0 Бара)...коефициента си е на 1,6 мисля във всички режими, (не съм си играл да правя карта) щото няма как да стане тва в момента, но имам идея някой път като имам път през Сф да мина през сервиза на Машината да я види може ли да се направи нещо в моя случай...

нормален ли е този разход в моя случай?

За градското е много относително, зависи в кой град караш, по кое време караш предимно, стила и т.н. ЗА извънградско да ти призная 11/100 ми се вижда множко.

В рамките на 9-10/100 при 120 е приемливо, не казвам, че не може да се смъкне и под 9/100.

Моята е 1.8 АДР, без да претендирам за точно засичане, дава 9-9.5/100 при 120 км/ч, по магистрала, т.е. постоянно се поддържат 120 км/ч.

Ако е КУАТРО, може и малко повечко да гори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...коефициента си е на 1,6 мисля във всички режими, (не съм си играл да правя карта) щото няма как да стане тва в момента, но имам идея някой път като имам път през Сф да мина през сервиза на Машината да я види може ли да се направи нещо в моя случай...

Ами колега щом коефициентите ти са еднакви навсякъде не ти е особено добре настроен компютъра. Те затова са измислени тея коефициенти, да се настрои подаването на газ оптимално за всеки работен диапазон. Като не са настроени те, колкото и да се мъчиш с дебита и с налягането пак няма да се получи. Да не говорим, че като се сменя размера на т.н. дюзи тея коефициенти трябва да се променят, за да се напасне сместа вече с новото условие - времената ще станат други.

Затова се гледат показанията на ламбда сондата и времената на бензин и после на газ се променят коефициентите, докато получиш същите времена на бензиновите инжектори. И това се прави за всеки (или почти всеки, често използван или проблемен) работен режим, за да работи мотора плавно както на бензин.

Или си намери повод да идеш при Машината на гости :hilezh:

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Фината настройка на коефициентите засега не е възможна.....като имам път към Сф мисля да посетя колегата машина, но засега се опитвам да настроя газовото колкото мога.

Скоро пътувах извънградско и го засякох колко гори със скорост около 120 и налягане на изпарителя на макс.

С дюзи 2,2мм и коефициенти от 1,10 до 1,00 ми даде разход около 14/100 газ......понеже тва е прекалено висок разход, отново сложих дюзи 1,8 мм и с коефициенти от 1,40 до 1,00 при същото каране свалих разхода до 10/100 газ.

Първите коефициенти не ги избирам произволно, а пускам софтуера да си направи настройката, и оттам вече плавнo свалям коефициентите като последния задължително е 1,00 по препоръка на инженер от БСМ, като при това се получава плавна крива от първия коефициент до последния 1,00

Струва ми се че разхода на газ зависи повече от размера на дюзите, отколкото от коефициентите...прав ли съм?

Днес друг експеримент: с помощта на ръчен бyстконтролер намалих макс. налягане на турбото до 0,6-0,7 бара т.е. до нормалното налягане при нечипосана кола. Обаче при тва налягане колата изобщо не върви, се едно карам 80-100 коня кола. Върнах си максималното налягане на турбото и си я карам така...на газ до около 4к дърпа повече отколкото на бензин 100 октана, но както съм писал, около 4 к се появяват смущеня в работата на мотора на газ и трябва да се съобразявам колко да натискам и отпускам педала на газта щото от това пряко зависи колко почва да прекъсва мотора. За момента не съм я направил да прехвърля на бензин над определени обороти, не ми харесва като идея да прави водовъртеж в резервоара, предпочитам да върви колкото може на газ, а ако това не е достатъчно включвам на бензин, и въпроса е решен.

Мисля си като съм върнал налягането до сток версията, променят ли се инжекторните времена на бензин, и изобщо по толкова елементарен начин ли се връща колата в сток вариант като е чипосана?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...