Jump to content

Маховици


Blagoy Petrov

Recommended Posts

Бъркаш понятията демпферен маховик и шайба

Искаш да кажеш, че на АЕЛ мотора има демпферен маховик И демпферна шаиба ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май точно това иска да каже. Според ТекДок и на Закс и на Люк, маховиците са демпферни. Вгражда се при вариантите с 114, 116 и 140к.с.

Баси, винаги съм си мислил, че е с нормален маховик. На мен така и не ми се наложи да отварям за съединител. За разлика от всички останали, на AEL-а поне е здрав и то доста, според мен.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от опита които имам, демпферни маховици слагат на колите с 6 цилиндрови мотори, 2,6 и 2,8 , както и на AEL, на AAT е обикновен, какво и на 2,0 моторите които слагат на ц4 ворките ACE,AAD, на а4 ворките които съм разглобил съм виждал досега само демпферни маховици, разглобявал съм а4 1,8 турбо и обикновения ADR, доколкото знам ако замине демпферния съединител не е проблем да се сложи обикновен маховик със съединител примерно от б4 и нещата се успиват ,а смяната излиза 5-6 пъти по евтино отколкото да се слага нов демпферен съединител :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, следната ситуация. При мен 2.5 ТДИ АЕЛ има едно много гадно тресене на колата (мортора) при потегляне (и то само ако опитвам да тръгвам с малки обороти, да речем до 1500 щото след това не се усеща) и то само само ако преди това съм "висял" ПОНЕ 30-40 мин. в задръстване (тоест ползвал съм активно съединителя за тръгни-спри по "тапите" в София). Ако колата я карм на дълъг път няма проблем. Съединителя не ми боксува, в това съм сигурен, защото съм пробвал с ръчна и на всички скорости, колата ми по-скоро гасне отколкото да пребоксува съединител. Та идеята ми е, възможно ли е този демфперен маховик при мен да е заминал и от това да е проблема ми? Ще ми е интересно колеги с такъв двигател да споделят мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и при моята ААТ-ка :flipoff: се получи същото миналата година след като реших да сменя съединителя.Маховика е от две части с гума по средата - ако това значи че е демпферен значи е такъв :hilezh:.След сваляне се оказа че двете "половинки" на маховика се въртят доста свободно на около четвърт оборот , успях да си намеря втора употреба маховик който беше доста "стегнат" но и той започна да прави същите номера след около 2000км.В момента си я карам така и ми прави впечатление че дефекта се проявява най-вече при жега и задръсвания - явно тогава маховика се нагрява и гумата се размеква.В студено време се държи нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и при моята ААТ-ка :hilezh: се получи същото миналата година след като реших да сменя съединителя.Маховика е от две части с гума по средата - ако това значи че е демпферен значи е такъв :).След сваляне се оказа че двете "половинки" на маховика се въртят доста свободно на около четвърт оборот , успях да си намеря втора употреба маховик който беше доста "стегнат" но и той започна да прави същите номера след около 2000км.В момента си я карам така и ми прави впечатление че дефекта се проявява най-вече при жега и задръсвания - явно тогава маховика се нагрява и гумата се размеква.В студено време се държи нормално.

Колега моля те уточни дали си сменял демпферната шайба отпред на двигателя или си разглобявал скоростната кутия и там си сменил демпферния маховик за да няма двусмислие, защото не бях чувал маховик да има гума по него. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да доуточнява, колегата е сменял маховика. Тоест разглобявал е скоростите. А това което казва колегата е наистина така и има логика, сега зимата като е студено проблема ми го няма. А на снимката се вижда гумата (това червеникаво кафявото около болтовете в средата)

post-5026-1266338675.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да доуточнява, колегата е сменял маховика. Тоест разглобявал е скоростите. А това което казва колегата е наистина така и има логика, сега зимата като е студено проблема ми го няма. А на снимката се вижда гумата (това червеникаво кафявото около болтовете в средата)

Благодаря колеги. Много ценна снимка. Според вас възможно ли е при стягането на централния болт на демпферната шайба и при законтрен колянов вал откъм маховика да има поражения точно върху тази гума на маховика. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако законтрянето е откъм зъбите на маховика и при приложено по голямо усилие към болта на шайбата,се получава усукващ момент,който може да доведе до поражения по демпфиращия елемент на маховика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това са глупости. Помисли малко АЕЛ-а прави 295 нютонметра а този винт едва ли е стегнат с повече от 20 кг. (200 нМ) Плюс това, ако не го законтриш от към зъбите на маховика, къде по-точно ще го законтриш? И тогава защо има севизен отвор в камбаната на съединителя предвиден за законтряне на зъбците маховика? Аз като си сменях ангренажния ремък процедирах по следния начин. Взимаш гедоре-то с хубав бит (24, 27 или 30 мм не се сещам точно какъв беше размера) като е най-добре да е шестостенен а не звезда. След което вземаш една тръба около метър законтряш от зад (отвора се падаше под ГНП-то някъде) с нещо подходящо и напъваш смело. Добре е да не ползваш тресчотката ами твърдия върток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Колеги от всичко изчетено до тука не разбрах дали ААТ е с обикновен маховик ( не е демпферен ). Питам защото оня ден карах един АЕЛ с чип и на 2000 об/мин има едно леко трептене и не знам дали  е от съединител или маховик.Момчето каза,че това се получило след като и сложил чип :). Моля помахайте.Искам да знам дали ако е от маховик дали не може да се сложи от ААТ такъв ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Моята 100-тица ААТ е с обикновен маховик, сменях съединителя преди 2 години. Шайбата на пистовия ремък е демпферна.

Не се законтря на зъбите , има оригинална скоба която захваща шайбата отпред към блока . Малко сервизи разполагат с такава, затова се сваля стартера, има отвори на маховика където може да се законтри /поне на моя имаше/.

Редактирано от sashorf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

AAT  на 100 ц4 е твърд маховик,на AEL е демпферен-на моето аат сменях скоро комплект съединител-680лв на закс и маховика е твърд но се разбива и лагерчето на опашката на коляновият вал която влиза в скоростната кутия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...