Grayfox Публикувано 14 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2010 Бъркаш понятията демпферен маховик и шайбаИскаш да кажеш, че на АЕЛ мотора има демпферен маховик И демпферна шаиба ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
morfei1 Публикувано 14 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2010 (Редактирано) Май точно това иска да каже. Според ТекДок и на Закс и на Люк, маховиците са демпферни. Вгражда се при вариантите с 114, 116 и 140к.с. Баси, винаги съм си мислил, че е с нормален маховик. На мен така и не ми се наложи да отварям за съединител. За разлика от всички останали, на AEL-а поне е здрав и то доста, според мен. Редактирано 14 Февруари 2010 от morfei1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
emsi_audi Публикувано 15 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2010 от опита които имам, демпферни маховици слагат на колите с 6 цилиндрови мотори, 2,6 и 2,8 , както и на AEL, на AAT е обикновен, какво и на 2,0 моторите които слагат на ц4 ворките ACE,AAD, на а4 ворките които съм разглобил съм виждал досега само демпферни маховици, разглобявал съм а4 1,8 турбо и обикновения ADR, доколкото знам ако замине демпферния съединител не е проблем да се сложи обикновен маховик със съединител примерно от б4 и нещата се успиват ,а смяната излиза 5-6 пъти по евтино отколкото да се слага нов демпферен съединител Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Grayfox Публикувано 15 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2010 Добре де, следната ситуация. При мен 2.5 ТДИ АЕЛ има едно много гадно тресене на колата (мортора) при потегляне (и то само ако опитвам да тръгвам с малки обороти, да речем до 1500 щото след това не се усеща) и то само само ако преди това съм "висял" ПОНЕ 30-40 мин. в задръстване (тоест ползвал съм активно съединителя за тръгни-спри по "тапите" в София). Ако колата я карм на дълъг път няма проблем. Съединителя не ми боксува, в това съм сигурен, защото съм пробвал с ръчна и на всички скорости, колата ми по-скоро гасне отколкото да пребоксува съединител. Та идеята ми е, възможно ли е този демфперен маховик при мен да е заминал и от това да е проблема ми? Ще ми е интересно колеги с такъв двигател да споделят мнения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pelala Публикувано 16 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2010 Колеги и при моята ААТ-ка се получи същото миналата година след като реших да сменя съединителя.Маховика е от две части с гума по средата - ако това значи че е демпферен значи е такъв .След сваляне се оказа че двете "половинки" на маховика се въртят доста свободно на около четвърт оборот , успях да си намеря втора употреба маховик който беше доста "стегнат" но и той започна да прави същите номера след около 2000км.В момента си я карам така и ми прави впечатление че дефекта се проявява най-вече при жега и задръсвания - явно тогава маховика се нагрява и гумата се размеква.В студено време се държи нормално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Varbanov Публикувано 16 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2010 Колеги и при моята ААТ-ка се получи същото миналата година след като реших да сменя съединителя.Маховика е от две части с гума по средата - ако това значи че е демпферен значи е такъв .След сваляне се оказа че двете "половинки" на маховика се въртят доста свободно на около четвърт оборот , успях да си намеря втора употреба маховик който беше доста "стегнат" но и той започна да прави същите номера след около 2000км.В момента си я карам така и ми прави впечатление че дефекта се проявява най-вече при жега и задръсвания - явно тогава маховика се нагрява и гумата се размеква.В студено време се държи нормално.Колега моля те уточни дали си сменял демпферната шайба отпред на двигателя или си разглобявал скоростната кутия и там си сменил демпферния маховик за да няма двусмислие, защото не бях чувал маховик да има гума по него. Благодаря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Grayfox Публикувано 16 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2010 Няма какво да доуточнява, колегата е сменял маховика. Тоест разглобявал е скоростите. А това което казва колегата е наистина така и има логика, сега зимата като е студено проблема ми го няма. А на снимката се вижда гумата (това червеникаво кафявото около болтовете в средата) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Varbanov Публикувано 18 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2010 Няма какво да доуточнява, колегата е сменял маховика. Тоест разглобявал е скоростите. А това което казва колегата е наистина така и има логика, сега зимата като е студено проблема ми го няма. А на снимката се вижда гумата (това червеникаво кафявото около болтовете в средата)Благодаря колеги. Много ценна снимка. Според вас възможно ли е при стягането на централния болт на демпферната шайба и при законтрен колянов вал откъм маховика да има поражения точно върху тази гума на маховика. Благодаря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dimibike Публикувано 18 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2010 Ами ако законтрянето е откъм зъбите на маховика и при приложено по голямо усилие към болта на шайбата,се получава усукващ момент,който може да доведе до поражения по демпфиращия елемент на маховика! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Grayfox Публикувано 19 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2010 Колега това са глупости. Помисли малко АЕЛ-а прави 295 нютонметра а този винт едва ли е стегнат с повече от 20 кг. (200 нМ) Плюс това, ако не го законтриш от към зъбите на маховика, къде по-точно ще го законтриш? И тогава защо има севизен отвор в камбаната на съединителя предвиден за законтряне на зъбците маховика? Аз като си сменях ангренажния ремък процедирах по следния начин. Взимаш гедоре-то с хубав бит (24, 27 или 30 мм не се сещам точно какъв беше размера) като е най-добре да е шестостенен а не звезда. След което вземаш една тръба около метър законтряш от зад (отвора се падаше под ГНП-то някъде) с нещо подходящо и напъваш смело. Добре е да не ползваш тресчотката ами твърдия върток. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stankofm Публикувано 25 Май 2013 Доклад Share Публикувано 25 Май 2013 Колеги от всичко изчетено до тука не разбрах дали ААТ е с обикновен маховик ( не е демпферен ). Питам защото оня ден карах един АЕЛ с чип и на 2000 об/мин има едно леко трептене и не знам дали е от съединител или маховик.Момчето каза,че това се получило след като и сложил чип . Моля помахайте.Искам да знам дали ако е от маховик дали не може да се сложи от ААТ такъв ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sashorf Публикувано 7 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2013 (Редактирано) Моята 100-тица ААТ е с обикновен маховик, сменях съединителя преди 2 години. Шайбата на пистовия ремък е демпферна.Не се законтря на зъбите , има оригинална скоба която захваща шайбата отпред към блока . Малко сервизи разполагат с такава, затова се сваля стартера, има отвори на маховика където може да се законтри /поне на моя имаше/. Редактирано 7 Юни 2013 от sashorf Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andreyo Публикувано 4 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2013 AAT на 100 ц4 е твърд маховик,на AEL е демпферен-на моето аат сменях скоро комплект съединител-680лв на закс и маховика е твърд но се разбива и лагерчето на опашката на коляновият вал която влиза в скоростната кутия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване