Nikieva Публикувано 30 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 30 Септември 2009 Ами почти,може вече и нафтица да ми сипвам.Мисля,че 1000% са дюзи.А вие? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 30 Септември 2009 Че е за смяна дюзата - няма спор. Надявам се, че няма друго. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 30 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 30 Септември 2009 Е температурния датчик беше,ама е сменен,преди като извадех буксата на регулатора и не се променяше нищо,а сега мени оборотите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 2 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 2 Октомври 2009 С нови дюзи,темп датчик,ел реглатор и ново"буре",колата работи като часовник,няма димки,няма дъвчене и чудене,е тва е новото си е ново.ТАкова вървене не е вървяла нивга........ ай да не я урочасам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 2 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 2 Октомври 2009 :) С нови дюзи,темп датчик,ел реглатор и ново"буре",колата работи като часовник,няма димки,няма дъвчене и чудене,е тва е новото си е ново.ТАкова вървене не е вървяла нивга........ ай да не я урочасамТи нови или втора употреба ги купува частите, че те излизат около 1700 лв нови. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 3 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2009 Ами дюзите и темп датчик са нови,другото е втора ръка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 3 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2009 (Редактирано) Абе колеги,интересува ме кое играе роля на байпасен клапан защото ми направи впечатление,че преди да сложа дюзите като ги пробвах не пускаше нито едната,колкото и да движех клапата,като ги сложих запали веднага,но днес започна старата история,2-3 врътки и чак тогава пали,иначе като запали е огън върви на умиране и изобщо няма наченки помпата да не прави налягане,имам чувството,че бензина удва и заминава пак към резервоара. Редактирано 3 Октомври 2009 от Nikieva Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 3 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2009 (Редактирано) Както ти писах по-нагоре - премери налягането в двете камери на главата на инжекциона с манометър. Само така ще знаеш дали ти изпуска налягането или не . На запален двигател горе трябва да е около 6.5атм, а в долната камера около 5.8атм. Като изгасиш двигателя в долната камера трябва да остане 3.5атм поне за 30-40 мин и след това да падне под 3атм (трябва да видя какви бяха времената към остатъчното налягане). Като дадеш на контакт (подкачва помпата) трябва моментно да вдигне около 6.5атм и ако след това не въртиш на стартер да се върне на 3.5атм. Понякога като са стари дюзите почват да отварят при ниско налягане и съответно като се изгаси двигателя го "задавят" преди следващото палене или натича много бензин в момента на паленето. Това може да се избегне като се намали налягането в долната камера на главата на инжекциона да е 2.8-3атм при изгасен двигател (регулира се натегнатостта на пружината на "буренцето"). При теб обаче дюзите са нови и не би трябвало да е в това проблема Редактирано 3 Октомври 2009 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 4 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 4 Октомври 2009 Ами ако може да ми кажете,коя е долна и коя горна камера.Бурето ли изпълнява ролята на байпас? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 4 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 4 Октомври 2009 За долната камера си има отвор, който е заводски затапен с пробка - вижда се отстрани на главата на дебитомера. Отвиваш я и там свързваш манометъра. Налягането в горната камера се мери като се свърже манометъра на мястото на старт-дюзата (5-тата дюза). Така и не мога да разбера за какъв байпас говориш? Налягането се регулира от регулатора на налягането (или така нареченото "буренце") . Най-удобно е ако се свържат 2 манометъра - тогава се виждат наляганията в двете камери едновременно. Ако ти е в ред помпата би трябвало да ти поддържа еднакво налягане при различни обороти на двигателя. Реално е важно след изключване на двигателя да ти поддържа налягане около 3.5 атм в долната камера за време по-голямо от 30-40мин. Имаше някъде графична зависимост м/у остатъчното налягане и времето на престой - трябва да се разровя да я намеря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 4 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 4 Октомври 2009 ОК,дотук ми е ясно,ще премеря,а за байпаса ...ами тва което връща остатъчното гориво в резервоара. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 5 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2009 Точно от буренцето зависи остатъчното налягане, моето го смених с 2-ра ръка и запали няколко пъти нормално след което пак същата работа, а като дадеш 3-4 пъти на контакт преди да запалиш как пали след това, че при мен пали по добре само малко работи не равномерно като на три цилиндъра и след 5 сек или подаване на газ изчиства и работи нормално. Според мен голямо значение има и състоянието на потенциометъра за което ще разбере до края на тази седмица ще ми пристигне новия и след монтажа ще споделя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 5 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2009 е след тази инвестиция ще почака,засега карам с изключена букса,и не мисля,че е от голямо значение специялно за този проблем,защото и преди беше в авариен режим а си палеше от раз.Както писах и на Валъо,сутрин студена я паля на газ и превклячвам веднага на бензин,работи като часовник,ако въртя на бензин да пали нестава.Днес премерих напрежението на помпата,докато въртя се колебае между 8-9 волта.Също така,ако пусна по надолнище на бензин пали веднага. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 5 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2009 Докато въртиш на стартер е нормално да пада напрежението до 8-9 волта - стартера е много голям товар. Честно казано не знам за кой път се повтарям вече, но защо не замериш налягането в двете камери на главата на инжекциона ? Така ще видиш какво е налягането при въртене на стартер, когато работи двигателя и ако престои изключен двигателя известно време. Колкото до потенциометъра - много бъркаш. Без него ще пали по-трудно, затова го закачи и го регулирай. Колкото и да е износен по време на запалване ще работи - клапата е ниско долу. Почни по ред да проверяваш и ако трябва да регулираш инжекциона. Имай в предвид, че при смяна на дюзи задължително се регулира главата на инжекциона посредством реглажния винт на сместа . Тъй като си сменял и потенциометъра - може да се наложи и той да се регулира с тези дюзи. Най-малкото има разлика в начина по който пръскат и от там сместа е различна - не разчитай само на л-сондата . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 5 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2009 Ами добре ще го замеря,но както писах онзи ден колата не беше палена повече от 24 часа,врътнах на контакт подкачи бензин и обърнах ключето на газ,врътнах и запалих от първия път,оставих двигателя на празен ход 1000 оборота и цъкнах ключето в положение на бензин,заработи като часовник,затова се бях отказал да замервам налягане,тъй като и без това сменям трети регулатор,кото го свалям от работещи коли. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 5 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2009 Точно това е идеята - да не сменяш до пълната победа, а да видиш от какво е ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 6 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 6 Октомври 2009 (Редактирано) Значи дне с помоща на един майстор измерихме следното.от помпата 6.5 в долната камера 5.3остатъчно 3.5 държа го повече от 40 мин. Редактирано 6 Октомври 2009 от Nikieva Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 6 Октомври 2009 (Редактирано) В долната камера ти е малко по-ниско от колкото трябва - около 5.5-5.8атм е нормата ако не ме лъже паметта. Важно е обаче да се мери при откачен куплунг на ел. регулатор на налягането за да не го променя. Остатъчното налягане ти е екстра след като държи 3.5атм за повече от 40 мин. Може би трябва да провериш регулировката на потенциометъра. Имаш ли сложен резистор в куплунга на ст. моторче? Ако имаш го махни и виж как ще работи. Това, което не можах да разбера точно е - само на топъл двигател ли пали по-трудно или и на топъл и студен? Виж и самата клапа на дебитомера да не е пропаднала или изкривена. От правилния и реглаж също много силно зависи паленето на двигателя. Другото нещо е на какви обороти си нагласил ниските, когато си на бензин (точно тогава се регулира и потенциометъра на дебитомера)? Имаш ли т-датчик на изпарителя, който да повдига оборотите докато е студен двигателя - това е много важно за първоначалното палене. Въобще след като си сменил толкова неща вероятно трябва да регулираш инжекциона. Редактирано 6 Октомври 2009 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 6 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 6 Октомври 2009 Значи както писах паленето е трудно и на топъл и на студен двигател.Обаче на газ пали от веднъж,и само да запаля и веднага да обърна на бензин за работва като часовник.Оборотите са ми 1000. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2009 Огледай клапата на дебитомера как е - да не е крива или пропаднала. След това регулирай потенциометъра докато работи на бензин. Ако и на бензин при напълно загрял двигател оборотите са ти 1000 направи опорното напрежение да е 0.9-1В заради по-високите обороти и махни схемата с резисторите, която ти дадох за потенциометъра защото при тези обороти както и да регулираш потенциометъра все ще показва 06.-0.7В заради делителя и реално ще лъже ЕКУ-то за положението на клапата. Тази схема е удачна САМО ако оборотите са ти около 800 при напълно загрял двигател. При всички положения няма да можеш да регулираш правилно потенциометъра ако е свързана схемата с резисторите и диода. Така, че засега не я слагай докато не регулираш инжекциона на "6" . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 7 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 7 Октомври 2009 Делитела е махнат,напрежението е нагласено на празен ход 1000оборота-0.9 волта,преди това пътечките почти ги няма/смятам другия месец чисто нов/.Това което ме съмнява вече са токовете,и по-точно около помпата .Значи снощи спрях на баирче и сутринта на 3-та сао превъртя и запали веднага,със стартера не иска Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 8 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2009 По-скоро е до реглаж. Като въртиш на стартер в зависимост от външната температура (и основно тази на двигателя разбира се) се включва и старт-дюзата. Когато палиш на скорост (без да въртиш на стартер) тази дюза не се включва. Явно причината е в богата смес - докато въртиш на стартер давиш двигателя. Опитай да развиеш 1/4 оборот винта за сместа на самия дебитомер и виж как ще пали на другия ден. Запомни колко точно развиваш за да не си развалиш съвсем центровката на сместа на дебитомера и да спреш въобще да пали на бензин . Преди това обаче огледай дали не е пропаднала надолу клапата на дебитомера (или да не е крива примерно). Това, че много е износен потенциометъра също не е добре - по него ЕКУ-то разбира къде е положението на клапата на дебитомера и в момента на паленето. Явно ще трябва да го сменяш. Друга възможност е лоша искра породена от лоши свещи, дефектен централен кабел от бобината към делкото или изгоряло съпротивление в палеца на делкото. Когато въртиш на стартер бордовото напрежение пада на 8-10В и съответно напрежението на вторичната намотка (високото напрежение) също пада. Ако в този момент имаш проблем с централния кабел и т.н. напрежението до свещите е много ниско и съответно двигателя пали по-трудно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 8 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2009 Клапата е добре,а за искрата не бих казал,че е лоша,тъй като на газ пали веднага.Ще пробвам да изключа буксата на старт дюзата,макар,че температурния датчик е чисто нов и не вярвам на топъл двигател да я отваря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 9 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2009 До няколко дни ще ми пристигне новия потенциометър и след интервенцията и настройка (до колкото може да се регулира) и се надявам на да пали по добре защото и при мен двете пътечки в долната част са яко изтрити. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 9 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2009 А сега как си с паленето? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts