Jump to content

Търся помощ за един елемент


Recommended Posts

Проблема е че този чарк FS70VSJ-06 е изгорял на моя ЮПС и самото устройство не работи коректно.Доколкото можах да разбера от нета това е някакъв HIGH-SPEED SWITCHING USE.Въпроса е дали може да се намери тук в БГ или ако е трудно какъв заместител бих могъл да ползвам.Проблем е също и това че съм прост шофьор и от микроелектроника разбирам колкото и от СТЕЛТ.Ще се радвам ако някой може да ми помогне да открия нужната ми част и ще почерпя обилно :blackey:

Ето тук са спецификациите на въпросната джаджа:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, потърси информация при представителя, от който си купил UPS-а. Не може да не предлагат сервиз, рекламация или връзка с производител (па може и да може, знам ли).

Изглежда с Mitsubishi electric трудно ще се свържеш без посредник...поразрових се в сайта им, имат контакти, но ще трябва да им пишеш e-mail. Ако ти се занимава, пробвай.

Успех! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще съм ти благодарен ако можеш да му измислиш някакъв заместител че аз трудно се оправям с тея джаджи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пуснал съм запитване в един форум за електроника, но за момента не мога да ти кажа нищо определено.

Предложиха заместител, но корпусът му не отговаря-по-голям е (твоят е SMD, а другият е нормален транзистор),

тоест-трябва малко ТНТМ :hilezh: от човек, който разбира.

Вторият въпрос е, че този тип електроника (и специално MOS-транзисторите) са извънредно чувствителни към електростатично електричество-НЕ СЕ ДОКОСВАТ с ръка или незаземен поялник!!!Иначе рискуваш да изгори,преди да е заработил изобщо.

Надявам се. че този, който ще го ремонтира има необходимите условия и знае какво прави.

Приблизителният аналог е този:IRF1010 (само съпротивлението сорс-дрейн е по-високо=12 милиома, т.е малко повече ще загрява).

Доколкото разбрах, има ги в София в магазина на Пасат електроникс, цена около 2 лв.

Пак повтарям, че НЕ Е точен аналог по корпус, необходимо е пригаждане!

Data sheet-a е достъпен в Google, майсторът би трябвало да може да съобрази позициите на изводите и да приспособи някакъв радиатор (все пак тока е доста голям).

Ако разбера още нещо, ще пиша :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IRF1310;IRFP054;IRF1407 и още много модели.Отиваш в магазин за електроника искаш някой от двата,ако нямат искаш подобен те че ти дадат.Единственото е ,че трябва гo сложиш на оделен радиатор.Внимавай с изводите,за друго не трябва се притесняваш.Не са чуствителни към статично електричество. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе,добре заместители,но кой ще погледне Reverse Recovery Time на оригинала(90ns) и заместителите, и второ,също много важно Gate Treshold Voltage - на оригинала е 1.0-2.0V ,на предложените заместители - 2.0-4.0V. И двата параметъра могат да бъдат ключов фактор за (не)работоспособността на устройството.Зависи от схемотехниката на UPS-a,а специално за Gate Treshold-a малко MOS-FET транзистори са с толкова нисък праг,така че едва ли случайно е поставен точно такъв.A за статичното и друг вид електричество :hilezh: - доста са си чувствителни,ако е скъп транзистора,не си правете експерименти,особено с кофти поялници,че после боли глава и страда джоба.И не на последно място - из MOS-FET-ите напоследък са плъзнали доста ментаци.Най-добре UPS-a да го ремонтира човек,професионално занимаващ се с това и знаещ подводните камъни :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този донякъде се вписва в параметрите ти, но дали ще успееш да го намериш в магазините за електроника, не мога да ти кажа:IRFP054N.

Recovery (typ)=110 ns. , Treshhold = 2 - 4 V.

Според мен, в случая recovery time-a на вградения диод не е чак толкова важен, едва ли го клатят с чак толкова висока честота,

чe 20-30 наносекунди отгоре да го плашат или да се отразяват сериозно...

Колкото до Gate Treshold Voltage - пробвай, ако не работи коректно, ще търсиш оригинала.

А за ментетата съм напълно съгласен, не само транзистори, но и чипове и електролитни кондензатори - всичко е в киреча...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста забавна тема.

Вероятно колегата ШОФЪОР има разпояваща станция, поялник с ESD защита и осцилоскоп. Естествено е премерил всички околни компоненти и е сигурен че този транзистор е дефектен. Или той просто се е РАЗПРАЛ и от там си правим изводите.

Баси, отивам да бачкам шофъор, това електрониката е просто нещо. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста забавна тема.

Баси, отивам да бачкам шофъор, това електрониката е просто нещо. ;)

Има бойлери за оправяне ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

UPS-а е обречен и затова започнах да го разглобявам, а и нали нещата се учат с питане.Благодаря на всички за отговрите и съветите ще се опитам да намеря аналог .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...