Jump to content

A3 1.9 TDI ASZ 2001г. - неспокойна работа на двигателя


mzmanR

Recommended Posts

Здравейте! От скоро съм собственик на Ауди А3 1.9, с двигател ASZ 131 к.с (помпа-дюза) и ми се струва, че новата ми придобивка създава проблеми. Проблемът ми е в това, че при студен двигател се усеща едно неприятно претрисане от към двигателя, което смущава иначе добрата му (според мен) работа. Това претрисане се усеща само когато колата е на обороти(на свободна без допълнителна газ). С повишаване на оборотите то изчезва, но се завръща щом оборотите паднат, но всеки път след различен период от време (според дисплея на климатроника това са 840 об/мин). Странното е, че претрисането не е постоянно и не се появява през точно определен период, а е произволно. След загряване на двигателя до оклоло 70 град. тресенето изчезва и той "замъркава" както би трябвало да прави и преди това. Май стана доста объркано, но дано ме разберете :f_ck_you:

Това ми е първият дизелов автомобил, който притежавам и за сега не съм много запознат с потенциала на агрегата, от към създаване на проблеми, така че ще се радвам да чуя мнения за проблема ми от компетентни по темата колеги... :D

Благодаря Ви предварително...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия автомобил и...да ти кажа и при мен е странно паленето.Не че притриса ами е нещо като потракване на моменти.Иначе както и при теб като дигне градуси мърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега наи напред качи колата на една диагноза да видиш какво става,.ако е необходимо остави двигателя да истине и гледаите живи данни.но както казваш ти,.това ме кара да мисля,че си за кабели на дюзи..

Редактирано от rosko528
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ви развалям настроението, ама ако е същото за което аз се сещам сте за маховик. Аз го минах тоз път преди два месеца.

Работи мотора нормално, но през определен интервал се заклаща лекичко и се чува леко чаткане, това при студен мотор при топъл не се усеща. Усеща се когато капака е отворен и гледате мотора.

На празен ход се усеща едно румулене от към скоростната кутия. При натискане на съединителя шума изчезва, това като се поразбие повече. Следваща фаза са леки вибрации, а след това и по силни.

Ето ми я темата във VWclub. По надолу има и линк към клипче с въпросния шум, този който е сниман под колата.

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f...%82%D0%B5%D0%BB

Успех :raucher: !

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колата е правена диагностика на загряд двигател и всичко е ОК. Тази седмица ще й направя и на студен (ще я оставя да изстине преди да я закачат :o )

За сега нямам проблем с румолене на празен ход (надявам се и да нямам), та за това си мисля, че не е маховикът.

Очаквам още мнения ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерца имаше същите симптоми пролетта и се оказа изгоряла подгревна свещ! Обаче пък на диагностиката излезе веднага.... незнам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не знам колега, Garelli. За това търся съвети от препатили колеги като вас :) Благодаря за идеята. Ще отскоча и до друг диагностик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ знам като е ПД дали и каква добавка за горивото носи. Може да има нужда от очистително :) Не съм имал (по) нов дизел, но при тези симптоми веднага бих се усъмнил в подгряване или дюза. Но самата идея за дюза при теб е доста сложна.... На следващ етап щях да меря компресия на студен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Мисля че открих нов симптом, а именно че след натискане на съединителя въпросното тракане изчезва. По пътя на логиката (според мен) варианта за проблем в двигателя и дюзите отпада. НО остава като най вероятен вариант прецакан маховик :les: ..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Мисля че открих нов симптом, а именно че след натискане на съединителя въпросното тракане изчезва. По пътя на логиката (според мен) варианта за проблем в двигателя и дюзите отпада. НО остава като най вероятен вариант прецакан маховик :flipoff: ..........

За съжаление колега това е един от симптомите.Пробвай като работи колата на място ,отвори капака и накарай някой да я загаси,а ти слушай отпред.Ако е заминал маховика ще чуеш едно леко пристъргване точно когато колата изгасва,но това е когато вече си е заминал тотално.А в начален стадий не се чува тоза стържене,а има само притрисване..Успех колега..

Редактирано от nuvoari
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега няма стържене, но досадното претрисане си отава :lol: Ако някой има различно мнение, от това да сменям маховика, нека пише. И ако някой е слагал обикновен маховик на този двигател също няма да се разсърдя ако сподели опита си :lol: :lol: Благодаря на всички за отговорите до сега!

Редактирано от mzmanR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сиреч,колега маховика е за смяна 100%,.не ти препоръчвам горещо да го смениш с обикновен,.после друго ще те дразни,и това е отвратителен шум в скоростите. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сиреч,колега маховика е за смяна 100%,.не ти препоръчвам горещо да го смениш с обикновен,.после друго ще те дразни,и това е отвратителен шум в скоростите. :steinigung:

OK, колега ще имам предвид съвета ти :hilezh:

Някой има ли представа "Швабите" каква марка маховици поставят?

Ако може някой да ме посъветва към коя марка да се насоча, ще бъда много благодарен :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK, колега ще имам предвид съвета ти :(

Някой има ли представа "Швабите" каква марка маховици поставят?

Ако може някой да ме посъветва към коя марка да се насоча, ще бъда много благодарен :(

незнам за швабите но мисля "luk" не е зле като цена и качество

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този двигател, мисля че няма обикновен маховик.А оригиналния е на ЛУК,но мой съвет е да отидеш при някой ,който наистина е в час с тия мотори..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този двигател, мисля че няма обикновен маховик.А оригиналния е на ЛУК,но мой съвет е да отидеш при някой ,който наистина е в час с тия мотори..

Добре казано колега, но лошото е, че не знам кой е в час и кой не. Ще разбера, може би когато специалиста си "остави ръцете" на моята кола :flipoff: Ако някой има преки наблюдения от работата на кадърни майстори в Ямбол и региона нека пише...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,аз и в други теми съм го писал ,че след обикаляне на най-малко 7-8 сервиза(заради леки вибрации,но постояни след смяна на ремъци) всички започваха дай да сменим маховик,друг ЕГР,трети тампони и т.н.За мен хората който са в час с тези мотори и адски коректни са Мишо от Враня-за София(който ми реши проблема за найстина смешни пари ) ,а другия за който съм чувал и чел отзиви и съжалявам,че и при него не отидох в началото е Ифидик от Варна :rolleyes:Това са хората,които търсят проблема ,а не гледат да ти вземат парите Мисля ,че на теб ти е по-близо Ифидик - пиши му на лични за телефона и пали до Варна.Успех.. :hilezh:

Редактирано от nuvoari
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или маховика или тампона на мотора под акомулатора,но щом като натиснеш съединителя изчезва претрисането е по-вероятно да е маховика.

Потърси колегата Andonov във VW форума или дизел клуба,той е от Ямбол и е много наясно с ТДИ-тата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси колегата Andonov във VW форума или дизел клуба,той е от Ямбол и е много наясно с ТДИ-тата

ОК колега, мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...