Jump to content

Неделни неволи


Dakata_m

Recommended Posts

Пиша този пост за да споделя мъката си по колата, която в момента е на ремонт.

Започвам от предната вечер.

- Събота:

Приятелката ми от 10 дена е на очни и мен ме е обзела пълна тъпня. Група ергени пълним една кола (моята) и отиваме на една кръчма на 20 км от Шумен ( Омуртагов мост ) да утолим мъката от смотата на биричка с мезе. Говорим си за жени .... и естествено за коли. Веднага като чуха на колко години ми е колата и казаха егати супер вози, взеха да я хвалят и аз като се възгордях и взех да я хваля колко малко гори за тея години как се държи ама как не ми се изприщи езика :) . Другите взеха да превъзнасят едни лади едни москивичи, шкоди и с напредването на алкохола ставаше въпрос за все по-голям тунинг и рекордни постижения от гореспосочените возила. Естествено аз цяла вечер се лигавих на една бира щото съм шофьор но и по принцип толкова си пия. В крайна сметка реших отново да докажа колко гори но за целта трябваше да издухаме една бутилка газ и решихме в неделя да ходим по морето ( Вара, Албена, Балчик и т.н). Явно с моите хвалби съм предизвкал съдбата ли не знам.

- Неделя: Хубао, слънчево утро ( направо да се размажеш от кеф ). Събрахме се тримца. Напълнихме бутилката, музичката свири ние весели и щастливи :respekt: ( идилия ). Пътуваме си към Варна и по едно време гледам над 100 градуса . И друг път ми е правила тая работа носе е охлаждала бързо. Так и реших да направя, пуснах я по инерция на свободна и с лека газ чакам да се охлади. Да ама не. Седи си, че и загрява повече. Взе да мига и лампата. Аз нямаше какво друго да направя и спрях за да рабера какъв е проблема. Отварям капака и гледам горния маркуч към радиатора направо излетял и естествено течност няма. Голямата простотия е, че и вода нямаме. Сложих маркуча обратно. Имах половин литър вода сипах ама тя за къде по нпред. Решихме да псрем някой. Това става на пловината път до Варна. Е само с опитите си останахме никой не спря. И така седим тримата и се чудим какво да правим. Видяхме една табела с отбивка на дясно за някъкво село с В беше нещо ама :D . Някък си качихме 500 метра до отбивката и та за наш късмет спускане. И така на загасена кола по инерция стигнахме до някакъв двор и видяхме един младеж да полива. Голям кеф да видиш толкова нужната вода :) . Човека веднага дойде донесе едни шишета и почнахме да умуваме. Запалихме и сипахме вода. Горния маркуч топъл пък долния студен . Вика термостата. Еми аз нали много много не разбирам и слушам там. Дойде още един, донесе инструменти, свалихме го и монтирахме пак джагата поне да знаем, че глемия кръг ще отвори. Напълнихме системата и всичко заспа. Естествено преди това проверихме маслото да няма някой фал и беше чисто. Тръгваме си весели и щастливи с намерението все пак да си довършим разходката, а и имах служебно нещо да занеса до Шефа на баща ми. Карам си и по едно време взе да захлецва на гас. Веднага се усетих, че изпарител е замръзнал в следствие на недостатъчно течност. Отворих капака и познах. Долях и тръгнах. Всчико ок върви си и т.н. СЛед 2-3 минути реших да спра профилактично да погледна как е нивото. И се загледах, че водата е мътна. ПИпнах и по мирисах - на масло ми блъскаше. Извадих щеката - пяна . Отворих капачката и там, последва яко псуване щото се усетих, че гарнитура е избила. Обаждам се на Бащата а той човека насватба ще ходи ама свали костюма и тръгна към нас. А ние трагична гледка трима седим гладни като кучета и виждаме крайните квартали на Варна и таблета, на която пише МСАТ и т.н. Докато чакаме единя видя,че има ябълково дърво отсреща и прескочи през мантинели те и отиде да бере. Върна се с 3 леко зелени ябълки ама толкова вкусно нещо не бях ял. Нямаше значение, че са кислеи малко направо тоя взе една торба и пак отиде. Дори приятелката ми звънна и пита къде съм и аз като отговорих " на магистралата ям ябълки настъпи смут :) " Видяхме на 100 метра спрял камьон. Тоя дето береше ябълките удари единс спринт към него и взе да приказва със шофера. След безуспешните ни опити да спрем някого това беше единствената ни надежда да ни дръпне 10 ина километра до Варна за да чакаме на някоя бензиностаниця на кафе, ане да висм като ..... на магистралата. Двамата които иостана бутахме колата ухилени до уши но като видяхме левия мигач на камиона и ни секнаха усмивките. Нащия човек се върна и каза, че шофьора не искал да рсикува понеже бил с ремарке пък не знае дали има полиция на входаи и си е право човека. В крайна сметка сидито си бачкаше ние си хапваме ябълки и бащата се появи с буса. Закачи ме и почнахме да се теглим. Между временно изброих поне 5- 6 закъсали с отворени капаци по пътия и си казах явно деня е куц. Тъкмо обърнахме и започнахме да се движим към Шумен и се потвърди тезата ми. Тоя път не бяхме бие де. Изпрварва ни един голф 2 и след една минута гледам една гума с пружина на пътия и после в дясно голфа забит в мантинелата от дясната страна, а отдолу минава път. Тояно на моста на кръстовището От варна като се тръгне . Добре че антинелата го еспряла да не падне долу. Бащата ведага спира и всички слязохме. Наближаваики колата виждам как шофьора е вънка и буквално реве. Приближавам и виждам на здната седалка малко дете в специална седалка но не мърда. Очаквах всичко като гледах истерията на шофьора но въпреки това приближих> за моя радост с другата ръка детето си бъркаше в носа а сестричто му близначе се хилеше. Аз въздъхнах с облекчение и видях, че и другите пътници са добре. Бащата пита ония каво реве а той " колата с какво ще я опрвя сега" и т.н. Естествено казахме му, че най-важното е да яе няма пострадали и за късмет явно всички с били с колани. Натоварихме багажа на хората в Буса. Майката и жената на шофьора с двете деца се качих апри бащата понеже се оказа, че са Шуменци. Дойде патрулка и шофера го оставихме там да се оправя. Оказа се, че са били на сватба и е заспал на волана, в следствие на което се одря в лявата част на платоното и гумата му се закача в едно от вертикалните стълбчета, на които се държи мантинелата. Самото колело с част от окачването остава там, а колата сезавърта и с блъска в дясната част на оплатното спряна от мантинелата. Надолу е поне 5-6 метра височина и минава пътно платно. И така свам се возим в АУДТО теглени от Бащата, който в същото време превозва катастрофирали и идилията беше пълна. Да ама нали на връщане от Варна сега се минава през Нови пазр понеже палтоното към Шумен го преасвалтират и точно там къде то се влиза от магистралата по пътя за Каспичан един беше решил да демонтира мантинелите да не пречат с колата си. Пак полиции и т.н ама леко произшествие. Така де домъкнагха ме пред къщи и бащата закара пострадалите до тях. После пуснах колата до майстора, който е на 50 - на метра от къщи и му я оставих.

- До тук с въведението. Сега все пак да опрвдая постването на темата в сетрвизи и ремонти.

Значи чудя се това тъпото прегряване от къде е дошло. Възможно ли е просто гарнитрата да се е сдухала и да е пъскала от някъде налягане за даизхвърли маркуча. Той майстора като я свали и ми показа че е станал ана камъче направо и се лющи ама то при прегряване на какво да стане. Термостаата днес ще го сваря в еднин чайник да видя дали ще отвори. Чух, че оригиналните ( той е такъв ) дори и да не могат да отворят се късали и пак се отварял големия кръг ама при мене проблема беше че долния маркъчи си е стъден и той няма как да отвори.

По неофициални данни горе долу се очертава следното:

Шлайф на главата 20 - 25 лв.

Гарнитъра по думи на майстора: от хубавите 35 иало и по евтини.

Горната не знам още .

Грнитърки на изпускателните тръби по 3 лв ( 4 Х 3 ) 12

Имаше още няква малка там май 7-8 лв.

гумички на клапани 10 лв.

За труд към 60 лв.

А и най-голямата гнусотия. Преди броени минути докато пиша тези фермани ми звънна майстора който е при шлайфаджиите в моментаи каза, че ония погледнал клапаните и видял, че носачи или повдигачи ли беше ( като съм бос и не рзбирам) били тръгнали и хлопали и щяло да се наложи за в бъдеще да се отваря и трябвало да се сменят и там 40 лв за нови и шлайвфа от 25 лв става на 40 за труд като смени и тези далавери.

Това са неофициално данни като си платя ще дам точен опис за хората, които им се наложи да правят нещо подобно. Естествено на никой не го пожелавам.

Ако някой има някъкви забележки окъм цените ако меже да ги сподели за сравнение, а също така и предположения за проблема ще съм благодарен.

Основната ми идея беше да споделя мъката сред съмишленици малко да ми олекне :huh: . Ама као се сетя и джоба колко ще ми олекне и ми идва :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти мене познаваш ли ме или какво?

не сме ли пили на една маса :), а?

я се сети за Велико Търново семинара а?

и телефона май ми знаеш

и блоковете на моя квартал си видял :respekt: само въже нямам ама щях да намеря пък после :huh: от теб ще е :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти мене познаваш ли ме ил

А колега сетих се за тебе ама така или инъче колата трябваше да я примъкнем до Шумен и за това направо от там дойде бащата какво да ме прави. Инъче както гледам май в командировката в София ще сме в една група и въпорса с :respekt: ще се уреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да си пиша в моятат тема но ако някой прочете този пост може ли да сподели мнение по въпроса дали е удачно да накарам майстора да слеезе по-надолу и да види биелни лагери и сегменти след като така и така е отворил двигател. Той каза 99 процента, че няма да му харесат сегментите и биелните лагери и ще иска да ги смени. Въпроса е дали да се ползва момента, че е отворена и пари за труд така или иначе ще се дават и някой друг лев отгоре едва ли ще е от значение. Абе с едан дума то направо на основен ремонт блъска въпреки, че до сехга грам масло не ми е изгорила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като ше е гарга да е рошава, сменй всичко, може да ти легне по-евтино като труд, а и маистора няма да се занимава толкова наново да я отваря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малеи ставаш за писател.....:blah:))) Подкрепям за смяна на сегменти малко пари пак голям ефект останалото става пове4е пари по малак ефект....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите ама основния спонсор ( бащата на когото после ще изплащам дългове нещо като чу 120 лв сегменти и добавяне на още 60 лв тръд и каза като спечеля от тотото да си ги сменям ). Сощи към 12:30 вечерта наминах през майсторите и те още човъркаха нещо и ми казаха, че днес вечерта ще я палят и ще я слушат. Инъче като погледнали двигателя 1 грам масло не е изгорила, а той все пак е на 19 години и не е пипан. Това дето са ми го сменили био водачи на клапаните довечера ще калкулираме цялата стойност и да видя с колко ще се озъбя. Днеска майстора ми звънна да ми съобщи, че и палеца на делкото бил стопен. Довечера ще постна цялата разписка на ремонта като цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дописвам си темата сцитирайки бележката от майстора.

Гарнитура за главата - 36

Гумички за клапани 8 бр. - 10

Водачи за клапани 8 бр. - 38

Шлайф на глава + набиванена водачите - 40

Пластмаса за главата ( дето се мушка маркуча ) - 11

Гарнитура за капака на главата - 12

Гарнитура на изпускателните 4 бр. - 10

на смукателния 1 бр. - 7

Смяна на масло + филтър - 32

антифриз 3 л концентрат - 12

палец на делко - 7

пластмаса за капака ( беше се очупило парче от преди ) - 10

О пръстен за термостат - 2

труд - 60

Цялата работа 287 кинта ми излезе.

Сега обаче се оказа, че датчика се е скапал и повече от 50 градуса не показва на таблото. Днес или утре ще го сменям, че и задни лагери на дясното колело. Сега като карам педала на газта е ниско долу и като настъпя колата не върви пък стигам до ламарините и той ще трябва да се регулира. Разбазикал и малко оборотите и сега остана да видя рахода какъв ще е, че преди я водих на точна настройка с машинки аз сега на око малко.

Пиша тези цени ако някой прецени, че са ме прекарали да сподели да си правя сметката друг път. Много ли е малко ли е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...