Jump to content

двете колела въртят едновременно А3


tonko

Recommended Posts

:2gunsfiring_v1: малко я надценяваш кочинката. Не не е шпер, въртят двете просто щото и двете нямат сцепление в снега Редактирано от Garelli
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен като едното колело пробуксува ЛЕКО(примерно на мокро) се чува някакъв странен звук, не точно хъркаш, а по скоро като от пружина...по-специални ли са дифовете на А3-ката щото на други коли не съм чувал подобен звук. Моята е края на 97, доколкото знам няма ESP и подобни екстри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е по скоро EDL....реализиран посредством ABS-а....когато едното колело забуксува, ABS-а му набива спирачка за да се прехвърли въртящ момент към другото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави тез старите колиби да имат EDL. Плюс това electronic differential lock-a доколкото си спомням е част от ESP (при куатрото) и част от ASR (при предното). Тоест няма как да имаш EDL без някоя от двете системи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави тез старите колиби да имат EDL. Плюс това electronic differential lock-a доколкото си спомням е част от ESP (при куатрото) и част от ASR (при предното). Тоест няма как да имаш EDL без някоя от двете системи

Глупости. Мой приятел има б4 от 95 г. и е с EDL.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с хъркащия звук го имах и аз преди 2 години на старата A3-ка. Ако е било EDL, мисля че не е бил реализиран чрез ABS-а, защото изобщо не се усещаше като такъв. За съжаление така и не можах да разбера какво точно е и дали е проблем или нормално, щото джамбазите я дигнаха.

Сега изобщо го няма това нещо (верно че е куатро, ама пак може да го накараш да върти гуми на място) дори когато е включено ESP-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости. Мой приятел има б4 от 95 г. и е с EDL.

Пак се опитваш да остроумничиш нещо. Тва твоя приятел ли ти го каза бе хитър?

Значи ако неговия кенеф е на предно единствения вариант да има МЕХАНИЧНА блокировка на дифа е ако е автоматик. Ако пък е куатро значи е 3то поколение, което е с МЕХАНИЧНО заключващ централен торсен диф и също механичен заден, който се отключва при скорост над 25 км/ч. Не ти ли светва в кратуната, че за да има електронна блокировка, освен умрелия ABS, тряа да има и няква електронна система, която да регистрира приплъзването на някое от колелетата и така да заключи дифа?

Ай за напред по-малко да хитруваш и да вярваш на градски легенди и повечко да се интересуваш и да четеш, че няма такова излагане всеки път като решиш да напишеш нещо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се опитваш да остроумничиш нещо. Тва твоя приятел ли ти го каза бе хитър?

Значи ако неговия кенеф е на предно единствения вариант да има МЕХАНИЧНА блокировка на дифа е ако е автоматик. Ако пък е куатро значи е 3то поколение, което е с МЕХАНИЧНО заключващ централен торсен диф и също механичен заден, който се отключва при скорост над 25 км/ч. Не ти ли светва в кратуната, че за да има електронна блокировка, освен умрелия ABS, тряа да има и няква електронна система, която да регистрира приплъзването на някое от колелетата и така да заключи дифа?

Ай за напред по-малко да хитруваш и да вярваш на градски легенди и повечко да се интересуваш и да четеш, че няма такова излагане всеки път като решиш да напишеш нещо :)

Не видях го и го тествахме. Каква механична блокировка те гони, не знаеш ли на какво е абревиатура EDL или на немски EDS ? И ти ли се мислиш за поредния батка дето е виждал всичко и тествал всичко и само неговото мнение важи. Като не си сигурен за нещо недей да даваш такива категорични мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави тез старите колиби да имат EDL. Плюс това electronic differential lock-a доколкото си спомням е част от ESP (при куатрото) и част от ASR (при предното). Тоест няма как да имаш EDL без някоя от двете системи

Колега...в грешка сте....сменя се просто помпата на ABS-а до колкото си спомням и EDL-а се появява....тествано е на стара колиба на предно, че и печка. Използват се датчиците на ABS-а и като се регистрира прекалено бързо движение на едното колело то се стиска със спирачките и по-този начин се прехвърля усилие на другото...те тва е.

"Electronic differential lock, or EDS (german acronym for same), is not a differential lock as per usual. It uses the ABS sensors at driven wheels (i.e. left/right front on FWD, left/right front and left/right rear on quattro), to determine if one of the two wheels is spinning faster than the other. At some speed differential (approximately 25 mph / 40 km/h), the highly sophisticated fifth-generation ABS/EBV actually pulsates the brake momentarily at the spinning wheel, effectively transferring the torque through the open differential to the wheel with more traction. This system is effective, but due to the stress that it would create on the braking system, it is only used up to speeds of about 25 mph / 40km/h."

http://www.audiworld.com/tech/wheel6.shtml

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не видях го и го тествахме. Каква механична блокировка те гони, не знаеш ли на какво е абревиатура EDL или на немски EDS ? И ти ли се мислиш за поредния батка дето е виждал всичко и тествал всичко и само неговото мнение важи. Като не си сигурен за нещо недей да даваш такива категорични мнения.

Нали точно за това съм написал МЕХАНИЧНА с големи букви бе гьон, за да ти намекна, че при Б4 куатро дифовете са с механично заключване, което незнам как се нарича, но НЕ Е EDL, нито EDS. И понеже си капацитет, нема да ти превеждам какво значи първата дума от тея абревиатури и колко е смешно да я намесваш при Б4 специално

Third generation: The next development replaced the centre differential with a ‘Torsen’ differential, which locked when necessary without any driver intervention, the operation being activated automatically but through mechanical rather than electronic means. The rear differential remained manually lockable, but with the lock disengaging automatically above 25km/h. This system was fitted to quattro versions of 80, 90, 100, 200, Coupй from Model Year 1988.

Колега...в грешка сте....сменя се просто помпата на ABS-а до колкото си спомням и EDL-а се появява....тествано е на стара колиба на предно, че и печка. Използват се датчиците на ABS-а и като се регистрира прекалено бързо движение на едното колело то се стиска със спирачките и по-този начин се прехвърля усилие на другото...те тва е.

"Electronic differential lock, or EDS (german acronym for same), is not a differential lock as per usual. It uses the ABS sensors at driven wheels (i.e. left/right front on FWD, left/right front and left/right rear on quattro), to determine if one of the two wheels is spinning faster than the other. At some speed differential (approximately 25 mph / 40 km/h), the highly sophisticated fifth-generation ABS/EBV actually pulsates the brake momentarily at the spinning wheel, effectively transferring the torque through the open differential to the wheel with more traction. This system is effective, but due to the stress that it would create on the braking system, it is only used up to speeds of about 25 mph / 40km/h."

http://www.audiworld.com/tech/wheel6.shtml

Абе явно говорим за едни и същи неща, специално при куатрото

Fourth generation: The latest, and current level of quattro technology, introduced with the Audi A4 in 1995 replaces the manual lock for the rear differential with EDL, the electronic differential lock, which operates automatically in the event of one of the wheels losing traction.

The other quattro system currently in use is that developed for transverse engine applications, namely the Audi A3 quattro, S3 quattro and the TT quattro. This system uses an electronically controlled hydraulic multi-plate clutch to distribute power between the front and rear wheels. Again, an electronic differential lock is fitted at the rear.

Обаче виж кво пише в тоя линк, дето ме замисля за предняците от поколение А3/А4 насам

http://www.audicentresydney.com.au/audi/pa...ntial_lock.html

Редактирано от Garelli
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче виж кво пише в тоя линк, дето ме замисля за предняците от поколение А3/А4 насам

http://www.audicentresydney.com.au/audi/pa...ntial_lock.html

По принцип EDL-а е част от ESP и ASR....спор няма. Но това не значи, че не може да съществува и съвсем отделно, стига колата да има ABS :), тъй като се ползват нейните компоненти :). Видях го реализирано на А4 1.9 TDI AFN мотор 96 година....колата нямаше нито ESP нито ASR....след подмяна на помпата придоби EDL :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали точно за това съм написал МЕХАНИЧНА с големи букви бе гьон, за да ти намекна, че при Б4 куатро дифовете са с механично заключване, което незнам как се нарича, но НЕ Е EDL, нито EDS. И понеже си капацитет, нема да ти превеждам какво значи първата дума от тея абревиатури и колко е смешно да я намесваш при Б4 специално

Third generation: The next development replaced the centre differential with a ‘Torsen’ differential, which locked when necessary without any driver intervention, the operation being activated automatically but through mechanical rather than electronic means. The rear differential remained manually lockable, but with the lock disengaging automatically above 25km/h. This system was fitted to quattro versions of 80, 90, 100, 200, Coupй from Model Year 1988.

....

Първо можеш да наричаш гьон някое цигане от квартала или който друг си пожелаеш. С обиждане ли мислиш да се аргументираш ? Въобще помниш ли за какво спориш. Ти каза, че не може да се сложи EDL на стара кола като а4 без ESP и бла бла. Аз ти казвам, че EDL има дори на по стари модели като б4, какво остава за а4. На б4/ц4 имат блокажи само отзад и то механични, за това спор няма. Но EDL не се слага задължително и само при наличието на ESP и кола след 2000 г. Все пак всяко куатро от поколението на а4/а6 и т. н. е с EDL и на двата моста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такова на Мондеото дръто 93г, ама там се водеше ASD .При приплъзване на едното колело зацепваше и другото ,при зимни условия тия екстри за супер,да не говорим за ESP и за QUATTRO иха!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка някой може ли да каже как се казва това,ЕDS,ASR,EDL....

Каквото и да е помага в зимни условия,а и не само.

Редактирано от joro09
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОлега...аре чети по-нагоре и не задавай въпроси, отговорите на които се намират в самата тема. EDL (Еlectronic Differential Lock) =EDS и вече беше обяснено какво е и какво прави. ASR или traction control включва в себе си EDL + контролиране на мощноста на двигателя чрез E-gas...и от своя страна е част от ESP....какво е последното ще питаш гугъл.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да последно да питам Гарели: След като в а4/а6 с куатро има и на двете оси EDL как са го направили без АБС? Ето мой приятел има а6ц5 1.8т куатро, без ЕСП или каквото и да е освен АБС няма друго ?

Starting from 1996 on Audi A4 / S4 / RS4 (B5 platform), Audi A6 / S6 / allroad / RS6, Audi A8 / S8 with both manual and automatic transmissions. Also on VW Passat B5, where it was initially referred to as syncro, but by the time it reached US soil, it had been re-christened 4motion. Also used on the Volkswagen Phaeton and Volkswagen Group D platform sister vehicles; also the Volkswagen Touareg where they use separate transmissions, PTUs and front axles.

The manually locking rear differential from the earlier generations was replaced with a conventional open differential, with "Electronic Differential Lock" (EDL) (which detects wheelspin via ABS road wheel speed sensors, and applies brakes to the one spinning wheel, thus transferring torque via open differential to the opposite wheel which has more traction). EDL works at speeds up to 80 km/h (50 mph) on all quattro models (on non-quattro models: up to 40 km/h (25 mph).

System type: Permanent four-wheel drive.

Torsen T-2 centre differential, 50:50 'default' split, automatically apportioning up to 67% of torque transfer to either front or rear axle.

Open rear differential, Electronic Differential Lock (EDL).[4]

Open front differential, Electronic Differential Lock (EDL).[4]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави тез старите колиби да имат EDL. Плюс това electronic differential lock-a доколкото си спомням е част от ESP (при куатрото) и част от ASR (при предното). Тоест няма как да имаш EDL без някоя от двете системи

Всички А3ки с изключение на 1.6 и 1.9ТДИ 90к.с. имат серийно EDL. Не си прав също,че може да съществува самосиндикално от ЕСП-то.

Каталога е пред мене,ако нещо имаш съмнения отностно по-горе написаното,ще ти го снимам.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е по скоро EDL....реализиран посредством ABS-а....когато едното колело забуксува, ABS-а му набива спирачка за да се прехвърли въртящ момент към другото.

Да, явно е от ABS-a, като покарах колата днес на поледица и като почна да ми сработва често ABS-а се усетих че е от него хъркащия звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави тез старите колиби да имат EDL. Плюс това electronic differential lock-a доколкото си спомням е част от ESP (при куатрото) и част от ASR (при предното). Тоест няма как да имаш EDL без някоя от двете системи

има при мен е така с куатро съм и имам EDL на двете оси. Нямам ESP и ASR

Редактирано от vancho20
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи момчета половината изобщо не четете цялата тема, а се хващате за един пост. Е тука съм се поправил специлно за куатрото 4то поколение, че вече имат EDL и без другите електронни системи

Абе явно говорим за едни и същи неща, специално при куатрото

Fourth generation: The latest, and current level of quattro technology, introduced with the Audi A4 in 1995 replaces the manual lock for the rear differential with EDL, the electronic differential lock, which operates automatically in the event of one of the wheels losing traction.

The other quattro system currently in use is that developed for transverse engine applications, namely the Audi A3 quattro, S3 quattro and the TT quattro. This system uses an electronically controlled hydraulic multi-plate clutch to distribute power between the front and rear wheels. Again, an electronic differential lock is fitted at the rear.

Обаче виж кво пише в тоя линк, дето ме замисля за предняците от поколение А3/А4 насам

http://www.audicentresydney.com.au/audi/pa...ntial_lock.html

Повече бях скептичен за предняците, че без ESP или АSR не би трябвало дифа да е с EDL ами по-скоро с механична блокировка, ама как да е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...