Raino Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 (Редактирано) Реших да подема кампания по тоталното сервизиране и цялостната грижа за А4ката си,послучай "рожденият й ден" скоро или по-скоро навършването на 1 година откакто е в мое владение.За това време съм изминал точно 40 000км. и никога не съм имал повод за притеснения и странични разходи по нея(да не чуе дявола ).Пускам тази тема по причина,че бихме си били полезни хората,каращи и поддържащи А4 1.9 TDI AVF мотор,а и на един автоманиак като мен винаги би му било проятно да направи съпричастни със страстта си други такива като него и да покажа как според мен трябва да се поддържа кола Подаръците започнаха със звънене на Мишо и запазване на час при него за диагностика.Не бях ходил друг път,а бях чувал само положителни отзиви за работата му.В крайна сметка наистина мога да кажа само положителни неща. Според Vag Com-a ,колата ми имаше за синхронизиране нещо свързано с ангренажния ремък,което периодично трябва да се прави,трябваше да се изчисти ЕГР клапана и да се смени температурен датчик.След прекарани 3 часа ,клапана ми беше чистичък,цялата система покрай турбото проверена,ангренажа синхронизиран и датчика сменен.Отлична работа на Мишо. Като краен резултат колата си промени корено поведението-стана по-еластична и върви повече,а от синкронизацията няма никаква вибрация на празен ход,дори и абсолютно студена.Vag Com-а показваше следните стойностти :ограденото в червено са дюзитеДни след това се сетих,че е време за смяна на маслото и филтите .Тъй като колата е вече на над 140 000км. реших да сменя и трансмисионното масло.Оказа се също,че термостата е тръгнал,а като се сменя той защо не и антифриза.Meждувремено смених оригиналния акумулатор с нов Banner Днес извършихме манипулацията по смените:Ето ги филтрите ,течностите и термостата.Нарочно съм снимал внимателно фабр.номер на термостата защото се оказа,че има няколко видя и само един е точния.Незнам други с този мотор с какво масло си карат колата,аз лично и слагам само оригинално 5W40 Special + 505 01,събира 3.6-3.7л.Ще е добре ако някой сподели мнение какво слага на неговата помпа-дюза.Сега мотора мърка,имам парно и стрелка седяща точно на 90гр. Накрая получи вноска за каско,нови чистачки и автомивка. Редактирано 27 Януари 2010 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 (Редактирано) Ха така се гледа кола....я да те запитам обаче маслото колко пари ти излезе и от къде е, че трябва да сменям на една PD и аз маслото....ПС: И всъщност някой знае ли каква марка е това "оригинално" масло??? Редактирано 28 Януари 2010 от Neotrace Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 28 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Има го в Юнитрейд,Сакар Ауто и Порше БГ.Цената варира между 150-170лв. за 5литра и доколкото знам е Кастрол.Понякога правят промоции и го пускат на 119лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
d`a`n`n`y Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 . Евала ти правя Колега за отношението ти към колата. Много безаварийни километри ти пожелавам П.П. Ти не се ли беше зарекъл да не пускаш повече такива теми Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rdk Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
puhy Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 (Редактирано) Термостата откъде е? Май и моя е за смяна, стрелката ми не минава над 70 градуса, иначе топличко има в изобилие в колата. Редактирано 28 Януари 2010 от puhy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tani Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Райно,признал съм те приятелю Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
corso Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Ха какво съвпадениеМоята ислиза утре от бокса със нови окачване (12 части), накладки, карета, термостат, филтри (купе, почистване на спортния въздушен), масло, чистене на геометрията на турбинатаСледва купуване на 4 фланеца по 2см и претапициране на волана и лоста за скорости при ВилнерВсе пак едно цялостно пребойдисване не и стигаше... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Silicon Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 ... и да покажа как според мен трябва да се поддържа кола Ти ми служиш за пример, колега! Браво! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
binev Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rdk Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 кат ви слушам и аз реших на пролет да направя подарък на мойтаново окачване нови течности и ако имам нерви пребоядисване Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
d`a`n`n`y Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 и ако имам нерви пребоядисване Аз също се чудя дали има смисъл от интервенцията нова боя. Нервите са след пребоядисването. Ще ме одраска някой и после ще трябва да си тегля куршума. Тук в София просто няма да се забави някой да се лепне на новата боя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 28 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 (Редактирано) Термостата откъде е? Май и моя е за смяна, стрелката ми не минава над 70 градуса, иначе топличко има в изобилие в колата.Термостата е купен от Порше БГ. Щом имаш такива симптоми го сменяй.Аз се замислих,че термостата е супер важно нещо и ако не е наред колата харчи усезаемо повече,а всъщност в моя случай е под 50лв.Живот и здраве всяка година преди зимата ще го сменям.Ти ми служиш за пример, колега! Браво! Мерси ! Колата,която е в тебе е получавала същото внимание,та дори и повече защото имах повече свободно време. п.п Малко като се постопли отива на пастиране,пране и се надявам да я оборудвам със 17ки. Редактирано 28 Януари 2010 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teto Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Kрасавица,браво колега.С диагностика илиза ли проблем с термостата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 28 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 (Редактирано) Kрасавица,браво колега.С диагностика илиза ли проблем с термостата?Не,като грешка не излизаше,само на незнам си кой канал се гледа температурата на мотора.Трябва да се загрее до известни градуси,после пускаш парното на max. и ако драстично падне тепературата значи е заминал.Попринцип и температурния датчик,който смених излезна само веднъж и 4-5 диагностики нямаше нищо,но накрая пак се появи. Редактирано 28 Януари 2010 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cucurko Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 (Редактирано) Или както казва Sir T, средно статистически автомобилен Монк Мойта тамън за Коледа получи пълен комплект оригинални филтри и масло. Готино е да сложиш същото, каквото и германеца ти е бил сложил, без значение дали пише Made in Spain/China/Austria и т.н.Иначе аз й сложих оригинално 507.00, защото имам допълнително слаган филтър за твърди частици на HJS, който макар да пише, че не изисква специално масло реших, че с това ще му е по-добре, след като VAG задължават да го използваш при колите с оригинален DPF. Не знам за българския климат 5W-30 или 5W-40 e по-подходящо за мотора, май няма еднозначни мнения, уж 5W-30 трябва да превъзхожда 5W-40, предполагам ще разберем след време...А можеш ли да разясниш какво е правил Мишо по ангренажния ремък и колко често е добре да се прави, мисля, че мойта все още няма нужда от чистене на EGR, но ми стана интересно това за ремъка.Едит: Много красива и пазена кола, само да не й е урока Редактирано 28 Януари 2010 от Cucurko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 28 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Става въпрос за синхронизация(много прецизна ) на валовете. На диагностиката излиза в работен режим някаква стойност и отдолу пише в какви граници трябва да е.Махна капака на ангренажа и намести ролка.Цялата процедура отне 2 мин. Преди си мислех,че са нормални леките претрепервания за дизел,но след това колата работи супер равно и спокойно.Колегата nuvoari също доколкото знам е правил това пак при Мишо,така че ако той е по-запознат може да ти помогне повече. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cucurko Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 OK, благодаря ти!Може би и мойта има нужда от това нещо, защото има едвааааам доловими претрисания на празен ход. Не е маховик със сигурност, твърде рано му е и няма значение дали съм натиснал съединителя, няма клатения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teto Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Kolega и ми е интересно,примерно кога би направил профилактика на турбото,проверка на H75,,ЕГР,какво казва Мишо(човек ,кото явно е нашия човек по аудитата).Питам защото и аз смених всички консумативи,направих една диагностика и според нея всичко е ок,ама пусто му мерак дали едно пролетно почистване на турбото няма да я ощастливи още? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 28 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 (Редактирано) То състоянието и работата на турбото не могат да се хванат с проста диагностика. Ние на 3-4 пъти излизахме да я караме и той да я гледа в работен режим.Доколкото помня за състоянието на турбината се съди по пиковете,които прави,а това се гледа на 3скорост при 3200об/мин.След 10тина ускорения,неговото мнение е,че турбинката е с абсолютно заводски параметри.Иначе за профилактика,щом дава добри стойности,значи всичко е наред.По някакъв начин ми провери дали ЕГР-а работи коректно,надуваше някакви маркучи и накрая махнахме тръбата откъм турбото да се видят състоянието на перките и нагара.Всичко е перфектно,е нагарче си има,но за кола карана от 0 до 140 000км. само в БГ,с нашата нафта и според мен с по-некачествени масла е нормално.Лично аз още няма да си свалям турбината за чистене при положение,че всички показатели са ОК.С тази кола следвам първия закон на механиката,че нещо ако работи,не се пипа излишно,за да не стане по зле. Редактирано 28 Януари 2010 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MAPTO7007 Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Евала колега ... малко са хората кат теб които така се грижат в днешно време за автомобилите си. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Има го в Юнитрейд,Сакар Ауто и Порше БГ.Цената варира между 150-170лв. за 5литра и доколкото знам е Кастрол.Понякога правят промоции и го пускат на 119лв.Хм....бая са му надули цената. Явно предишния път съм уцелил няква промоция щото ми се въртят едни 100+ лева. Колкото до Кастрол...не беше ли то на BMW маслото. И не е ли по-добре тогава да се вземе Castrol EDGE TD 505.01 5W-40 Опаковка: 5 литра Цена: 115 лева от колегата ACE или другаде.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 28 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Хм....бая са му надули цената. Явно предишния път съм уцелил няква промоция щото ми се въртят едни 100+ лева. Колкото до Кастрол...не беше ли то на BMW маслото. И не е ли по-добре тогава да се вземе Castrol EDGE TD 505.01 5W-40 Опаковка: 5 литра Цена: 115 лева от колегата ACE или другаде....Аз съм почитател на оригиналните неща,в оригиналните им опаковки.Може и по-скъпо да е ,не ми пречи ,важното е,че съм малко по-сигурен в качеството . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Е ако наистина е Кастрол, то оригиналната опаковка се явява Кастролската такава , а останалите пари се дават за удоволствието да пазаруваш от Порше ПС:Нещо подобно се получава с хидравличната течност примерно....в Порше една цена, в Шкода по-ниска за същата течност в същата опаковка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 28 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 (Редактирано) Е ако наистина е Кастрол, то оригиналната опаковка се явява Кастролската такава , а останалите пари се дават за удоволствието да пазаруваш от Порше ПС:Нещо подобно се получава с хидравличната течност примерно....в Порше една цена, в Шкода по-ниска за същата течност в същата опаковка Да,така е в Шкода,но незнам дали е вярно,но Шкода и Порше ги зареждали различни доставчици.Разликата в цената идвала от това,че по-скъпите са по-скоро произведени и дистибутирани защото предполагам знаеш всички течности имат и определен времеви живот.Също съм чувал,че има няколко различни завода -в Германия и Турция.Може да са митове и легенди. Редактирано 28 Януари 2010 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване