Jump to content

Да премина ли от 225/50/17 на 215/55/17?


Recommended Posts

Здравейте! Мисля си от известно време как да увелича леко проходимостта на колицата си (Б8), който не е малък, но все си мечтая за Олроуд :dance: и да подобря возията без да сменям джантите, които твърде много ми харесват. Предстои ми да купувам летни гуми, а сега съм с 225/50/17. Видях едно Пежо 407 с редкия размер гума 215/55/17 и се зачудих защо аджеба да не пасне и на моята кола. :eusa_clap: Плюсовете, които виждам са по-големия клиренс, който ще се получи по-виокопрофилността на гумата, която би трябвало да подобри комфорта (не, че сега е зле, но още малко няма да ми е излишен сега с бебето :gut: ), евентуално повече безшумност от по-малката площ на протектора и на последно място евентуалното снижаване на разхода. Минусите са, че може би ще стоят твърде тъничко 215 на фона на немалката задница на модела и вероятно ще се намали устойчивостта. Последното не ме плаши, защото колата и така си е ненужно стабилна, а стилът ми на каране не е от най-спортните. Притеснява ме само дали няма да опира при навит волан някъде, защото вече общият диаметър на гумата се увеличава с 1.2 см. Карал ли е някой нещо с въпросния размер гуми?

Изобщо какво бихте направили вие? :wub:

Мерси!

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 95
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Нямам идея как е при Б8, но на Б5 минах от 225/45/17 на 215/50/17 и не усетих никаква промяна във височината, шума, разхода на гориво или стабилноста. Сигурно или не съм достатъчно чувствителен, или от упражнението няма много смисъл. Колкото до това дали ще опира някъде, това според мен зависи повече от ЕТ-то на джантите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тонка, аз мисля, че ще стане идеално, ако сложош 235/50!

Така хем ще стане прекрасно! Хем ще спечелиш 10мм в плюс на височина! Като борда ще ти е по-висок с 5мм.

Т.е. 235/50 е само с 2мм по ниска гума от 215/55, но изглежда много по-добре. Е шума няма да се намали, но аз не знам ауди да имат проблем с шумоизолацията.

П.С. Спомни си как направих аз на моята Б5ца преди да си купя 17".

Нали ми е много ниска, и исках да я вдигна от стандартния размер 205/55/16?

Е вместо да взема 205/60/16, взех просто по-широките 215/55/16. Така хем спечелих 1см + на височина, хем стана по-красива.

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до това дали ще опира някъде, това според мен зависи повече от ЕТ-то на джантите.

ЕТ-то на джантите е 28 :eusa_clap:

Тонка, аз мисля, че ще стане идеално, ако сложош 235/50!

Ще го пообмисля и този вариант, но май е мега-екзотичен размер и хем няма да има избор на марки, хем ще е хипер-скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Е това 225/55/17 вече ще е огромно и нито ще влезне, нито ще изглежда добре. Слагат го на А8-ци и на S-класи. :eusa_clap:

И моите са с ЕТ28

Чакай да позная, това не е ли модел на А5? Ако е така, това обяснява офсета - моите също са за А5.

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сложи и направо 225/55/17 ако влизат

Разлика от над 3% в диаметъра от фабричния размер е недупостимо! Разликата м/у 225/50 и 225/55 е над 3%.

Ако иска Тони да си вдигне малко офсета трябва да се ограничи в избора м/у 235/50 и 215/55.

Чакай да позная, това не е ли модел на А5? Ако е така, това обяснява офсета - моите също са за А5.

Са ще видя лятото новите ми 17" ЕТ25 дали ше опират на спортното ми окачване... :eusa_clap:

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235/50

Са ще видя лятото новите ми 17" ЕТ25 дали ше опират на спортното ми окачване... :eusa_clap:

ей туй е гумата за бате Тони.Иначе знам дека се дават едни джанти от Олроуд ако искаш може да довършиш пакета на твоята :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако иска Тони да си вдигне малко офсета трябва да се ограничи в избора м/у 235/50 и 215/55.

Май така се очертават нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само ше обада че на супърба сложих 225/50 и колата с висока скорост е като лодка и има бавен респонс на волана , което хич не ме кефи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Са ще видя лятото новите ми 17" ЕТ25 дали ше опират на спортното ми окачване... :eusa_clap:

Много палава си решил да я правиш твойта убавица. То хуу, ама 17-ки с ЕТ25 на Б5...малко ми чини, че ще поопирват. Дано не съм прав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много палава си решил да я правиш твойта убавица. То хуу, ама 17-ки с ЕТ25 на Б5...малко ми чини, че ще поопирват. Дано не съм прав!

дано! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма какво да го мислиш. Аз бях с нестандартен размер на моята В8-ца, 18 ки 225/50/18 и нямаше проблем. Но честно разлика във возията не се усещаше никакво. Ако калкулатора дава, че този размер е в допустимите граници, няма от какво да се притесняваш. Друг е въпроса колко реално този сантиметър ще се отрази благоприятно на возията и на клиренса. Мисля, че никога няма да можеш да почустваш разлика. Полза може да има само от по- тесните гуми заради разхода и че няма да товари толкова рейката.

Само да ти кажа, че сега съм с 19-ки и не мога да усетя разликата спрямо 18-ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав, но мене ми се струва, че ти беше с 225/45/18. Ако бяха на 50 май нямаше да ги събереш. :respekt:

Аз за мойта не казвам, че вози твърдо, но просто ако е с едно ниво по-мекичко ще ми е малко по-спокойно сега за малчо като возя, а и за окачване, рейка и т.н.

Но пък с 235/50 май откъм визия доста ще се поотвори. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това 225/55/17 вече ще е огромно и нито ще влезне, нито ще изглежда добре. Слагат го на А8-ци и на S-класи. :respekt:

Това е перфектна комбинация - не знам за А8ци ама на Инсигния стои много хубаво 17ка 225/55 - изобщо не е грозно а колелото прилича на валяк и създава впечатление поне за 18ка , да не кажа 19ка . Щом влиза спокойно на Инсигния , предполагам и на Б8 ще се смести . С тия дупки по пътищата , според мен това е оптималния избор .

Е вместо да взема 205/60/16, взех просто по-широките 215/55/16.

първите са по-дебели от вторите , в сайта на Маргел има калкулатор , може да се ползва да се види какъв размер се получава ..

Редактирано от acho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Чакай да позная, това не е ли модел на А5? Ако е така, това обяснява офсета - моите също са за А5.

Да, от А5 са :respekt: ! От един приятелски форум съм заел сравнителен калкулатор: http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp

Дава добра представа за разликите в размерите.

Лично и аз смятам 235/50/17 за по- подходящ размер при теб.

Редактирано от mumak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг е въпроса колко реално този сантиметър ще се отрази благоприятно на возията и на клиренса. Мисля, че никога няма да можеш да почустваш разлика.

Ще почувства, ако случая е като при мен.

С 205/55 задирах от долу, като си слизах в гаража, а като сложих 215/55 вече не. :respekt:

първите са по-дебели от вторите , в сайта на Маргел има калкулатор , може да се ползва да се види какъв размер се получава ..

Кво значи по-дебели?! По-широки не са, няма как 205 да е по-широко от 215. По-високи - да, но по-широки не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега извинявам се,че ти използвам темата ,но и аз съм пред същата дилема, само че на Б 6 - 215/55/16 или 215/55/17 ? Дали 17-ките няма да натоварят много предницата и най-вече се притеснявам да не опират ? :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво значи по-дебели?! По-широки не са, няма как 205 да е по-широко от 215. По-високи - да, но по-широки не.

Да под по-дебели , имах впредвит по-високи , изказах се неточно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около сантиметър според мен няма да окаже никакво влияние и няма да опира никъде, има разлика но е малка. На B6 се слагат 205/60/15 и 235/45/17 разликата там е 16мм и не е никакъв проблем. Имай впредвид че всички гуми в зависимост от марката изглеждат различно широки независимо че са с еднакъв размер. Прави впечатление че обикновенно минават на по широки гуми производителите а не на по високи, пример: 205/55/16 към 215/55/16, а не 205/60/16. Гледай калкулатора и слагай щом те е ухапало това. По екзотичните размери обаче са доста по скъпи.

Да производителите минават на по-широки , защо правят коли за аутобаните , където е важна стабилността при 150-200 км/ч , а не като тук , където е много по-важно да счупиш джанта в минните полета наречени БГ пътища :hilezh: За друсане и износване а окачването , да не говорим ....

1 см е малко - това са си 10мм и ако от 215/45/17 минеш на 205/65/15 ще ти се струва че си се качил в един клас по-луксозна кола , това образно.

Като вариант най-добре е 225/55/17 но цените там вече са прекалено високи , поне за мен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено се насочвам към 235/50/17. Видях вече няколко пъти 215 и ми стои някакси тесничко. С 235 ще се постигне и визуален ефект, а и клиренса ще се увеличи с цял сантиметър. За жалост ценичките почват от 300 кинта на парче, но с правилните отстъпки ще стане поносимо. Чудя се има ли смисъл да се възползвам от чуждите сайтове за он-лайн пазаруване на гуми. Понякога постигат невероятни цени съм чувал. Някой пробвал ли ги е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...