Jump to content

Ауди 80 АБК проблем с охлаждането или...


viper82

Recommended Posts

Преди около 2 седмици колата ми изхвърли антифриза.Така или иначе бях решил да и свалям главата защото просълзяваше малко масълце от гарнитурата и си намерих повод.След шлайф глава и водна проба съответно събиране симптомите са следните.Когато колата достигне 88-89 градуса започва да надува маркучите.Получава се след като отвори термостата.В момента колата държи температура в града някъде около 92-96 градуса.При излизане извън града температурата не пада под 92 градуса,но и не се покачва.Пробвах в градско каране като включа климатика малко да падне но уви даже се покачват градусите.След като изключат перките загасям колата изчаквам я около 1-2 минути отварям капачката на разширителния съд и от там започва да извира зверски водата.Водната помпа съм я проверил преди около 4 дена-здрава е.Датчика за показание температурата на охлаждащата течност на таблото е здрав пробван с друг и на друга кола.Термостата отваря нормално около 5-6мм.-пробван във вряла вода.Капачката на разширителния съд заменена с такава от друга кола която не надува и пак същото.Датчика на радиатора за перките работи коректно и той.Малкия маркуч горе на радиатора който отива в разш.съд е отпушенИнтересно е,че като изключат перките температурата по показание на таблото пада някъде с около 1-2 градуса.Ясно е,че най вероятно радиатора е запушен,но нормално ли е така да изхвърля водата когато отвори термостата.Преди да го е отворил нито надува нито пък изхвърля водата.Преди три дена я засичах на 60-70-80-87 градуса няма да изхвърля няма да надува,но отвори ли термостат става страшно.Системата е обезвъздушена,и всички маркучи са чисти.Филма вече е втора седмица и не знам какво да правя.Изчетох всички възможни теми днеска ама нищо конкретно не можах да намеря.Ако главата е спукана ще надува постоянно.Преди да ми изхвърли водата не ми е правила такива номера грам.В града или извън него и без знчение на околната температура водата най много ми е вдигала 92-93 градуса след което ведната пак е падала на около 89.Като цяло на 99 процента от времето през което съм я карал ми е държала 89 градуса.Ако е от изпарителя ще мирише на газ вътре във водата.Знам,че темата не е интересна като на колегата за заклещването :hilezh: ама ми трябват малко акъли и разсъждения за помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти едно предложение. Пробвай да караш на пуснато на 4 парно, ако радиатора е запушен, колата ще се охлажда от парното. Разбирам, че радиатора не е тотално запушен, пробата я направи на извънградско. Не пускай климата, нищо, че перките въртят, двиг. се натоварва много и загрява още повече. Ако искаш, махни буксата от радиатора и замости перката на втора степен още на студена кола, виж дали ще пада темп. или ще се държи пак по-същия начин като отвори термостата.

За сега друго не се сещам.

Ако решиш нещо за радиатора свиркай, ще ти дам контакт за новия радиатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи пробвай с друга капачка на разширителния съд(казанчето за антифриза),да речем назаем от колега,ако пак надува,поста на колегата отгоре,ако и тогава надува........,пиши.

И как така с лека ръка "шлайфате" глави не разбирам........,какъв и беше толкова сериозен проблема ,че чак я подложи на такава "лека" обработка?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти съм сигурен, че проблема ти идва от запушен, не напълно разбира се, воден радиатор .

Ти със сигурност трябва да търсиш проблема в системата на охлаждане, свързана с голямия кръг.

Пипни водния радиатор - по-точно опипвай водния радиатор при отворен термостат , дали се загрява равномарно навсякъде.

Надуването, при отворен термостат само, е един от силните симптоми на запушен воден радиатор.

Редактирано от Lyubo_Toshev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами губеше ми антифриза,сълзеше масло и затова я свалих за такава "лека" обработка.А и като изхвърли водата тва беше вече капака.Явно радиатора вече е приключил курса и ще се взима нов.Все пак за 18 годишен курник мисля,че е нормално.Интересното е,че за тези 5 години които съм я карал съм сипвал само дестилирана вода но явно си се запушват от утайките на антифриза.Наистина като включа вентилатора на купето температурата като,че ли се смъква малко.Иначе радиатора като го пипам като вземе да отваря термостата по краищата му си загравя стабилно но в средата като,че ли температурата е малко по ниска.Между другото на работата надувах цилиндрите с около 3-4 атмосфери но всичко си беше нормално-нямаше покачване нивото на водата.Един познат ми провери за наличието на изгорели газове в системата за охлаждане-пак нямаше нищо.Дано да се окаже от радиатора,че не ми се потъва с 300 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен си е нормално това защото колата прави почти 1 атмосфера налягане на водата и е нормално след като е загряла и като отвориш капачката да ти изхфърли водата и за това не трябва да се отваря. ако има нещо тя ще почне да изпуска от нея и за това е като предпазен клапан. трябва като е загряла колата дебелите маркучи на радиатора трябва да са твърди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да са твърди маркучите. На моята при пускането на перките дори не са твърди, като натисна големия маркуч връща в казанчето антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да са твърди маркучите. На моята при пускането на перките дори не са твърди, като натисна големия маркуч връща в казанчето антифриз.

значи от някъде ти изпуска. най вероятно отзадния край преходника който е от блока

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не мисля, че е нормално да ти изхвърли водата когато е загряла колата. При мен когато отвия капачката само изпуска налягането и нищо повече. На колегата viper82 направо започва да му хвърля антифриза...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи от някъде ти изпуска. най вероятно отзадния край преходника който е от блока

Не изпуска от никъде :respekt: Миналото лято сълзеше от тройника и пластмасовата капачка на главата. Възможно е ако си вода да излиза през капачката защото водата май има по-ниска температура на кипене от антифриза. Наистина при работещ двигател маркуча е малко по-твърд, но тогава все пак помпата върти антифриза/водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко се пребрах и по пътя си направих един опит.При пътуването ми в едната посока температурата постоянно си седеше 92 градуса,като маркучите бяха твърди.Изчаках да включи перката и веднага загасих мотора.Свалих перките и радиатора на пипане в средата си задържах ръката за около 10-15 сек.докато в краищата му тва беше невъзможно да стане.При връщането ми обратно до нас постоянно карах на включено парно и температурата не се вдигна повече от 90 градуса.Като спрях пред нас загасих колата и веднага отворих капачката на разширителния съд.Само леко изсъска и нищо повече.Утре ще купувам нов радиатор и ще видиме дали това надуване и изхвърляне на водата ще остане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...