Jump to content

Временна загуба на мощност


DLS

Recommended Posts

Дойде време и аз да се оплача... Проблема се изразява в следното - мотора си работи без забележка, но понякога като дам газ по-яко и просто тягата изчезва, колата става да кажем субективно 100коня :birthday:

После се оправя, не при следващо палене, а в същата сесия :bia: На 2-3 пъти хванах турбото, че изобщо не надува в моментите когато не иска да върви колата. Веднага хвърлих око на релето, което управлява клапана и се оказа, че буксата е пълна с вода.

Подсуших я, контактен спрей, пробвах релето с 12V - всичко точно. Всички вакуми, тръбички, маркучи са си на местата и изглеждат добре. Да ама тия моменти със загуба на мощност пак си ги има.

Понеже някой ще предложи - не съм я пускал на ваг-ком понеже просто е страшно трудно да се улучи такъв момент и да се види реално какво става, трябва да карам постоянно с лаптопа и диагностик до мен :unsure:.

На 90% обаче проблема е около турбото. Някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли предложения с какво да започна? Поне теоретично? Не съм напълно сигурен как точно функционират клапите и релето около турбото... Когато е надула турбината релето отворено/затворено ли седи или се управлява с някаква честота?

Какво друго може да спира турбото да прави налягане като знаем, че пътищата не изпускат никъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех Стойчо дойде време веднъж аз да съм ти полезен ;) . Релето и клапана сработват само когато турбото достигне максималното налягане в режима на натоварване на двигателя(това може да е на 2500 но също и на 6000 оботота). Разтоварващия клапан(уест гейта), се задейства от компютъра за да ограничи турбото на някакво налягане(примерно 1,2бара това е стойност по предварително задание). С други думи турбината прави налягане според това колко бързо я въртим, обаче да кажем че след 3000 оборота тя ще подмине 1,2бара което може да ни счупи мотора ако той не е проектиран да издържа повече. Тогава разтоварващия клапан заработва и я държи на зададената стойност. Ако при тебе проблема се проява рядко, при плавно подаване на газ, или когато си иска мога да изкажа предположения.

А предположението е че подобни магарии прави дебитомера. Ваг ком не е задължително да го хване, защото обикновено деботомера не е повреден електрически, а за момент подава минимални стойности. От там колата не върви. Начина на проверка е следния откачаш го и караш, нормално е колата да е по-мудна и турбото да намали своята ефективност. Но колата трябва да върви както си трябва, не с пълния си потенциал. Ако разполагаш с друг за проба също ще е много добре. Ако се окаже там проблема може да е в механично зацапване, налепи по предпазните мрежички, и др. При всички положения ако се опиташ да го чистиш, знай че може да го убиеш. По-принцип дебитомера най-добре се чисти с ултразвук. На 10 чистени един умира, при мен сигурно случайно умряха два все на ВАГ автомобили та не знам дали има общо това.....Започни с него. Може също да покараш с Жаг ком и да гледаш стойностите на дебитомера и турбото. Когато колата не върви трябва дебитомера да е дал малка стойност, и турбото да не надува

Друго което се сещам е че може клапана за разтоварване да задържа механично на самото турбо. За целта може да го провериш, като се опиташ да го движиш с ръка. Не трябва да запъва в нищо, и усилието не е малко да за можеш да го мръднеш. Също може с Жаг ком да се задейства на угасен мотор. Просто гледаш дали се движи, и връща в начална позиция.

ПП - От мен за сега толкова. 1.8Т е с нормална турбина с баипасен клапан нали? Не е с променлива геометрия турбината?

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е трудно да свалиш маркучите и да ги огледаш по-обстойно. Ако няма някой цепка при тях, тогава залагам на Н75.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Ванка, действително дебитомера е супер според последната диагностика. Проблема се появява рядко и при пълна газ и при по-малко газ, няма никаква законормерност кога ще се появи. Колата във всеки един момент и да върви и да не върви се държи нормално - оборотите се движат нормално, празния ход си е супер. Пробата с откачен дебитомер не ми стана съвсем ясна обаче :)

g5bg, не съм подхванал маркучите просто защото според моята логика щом може и да върви явно няма как да издиша отнякъде :hilezh:

Доколкото разбира н75 е нормално затворен и се отваря когато дойдат 12V на реленцето? Или 12-те волта го затварят докато не се вдигне налягането? Т.е. за да са логични нещата трябва Н75 да не държи налягането без значение какъв сигнал му е подаден? Разбира се в моментите когато тягата изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен на първо място трябва да се убедиш на 100%, че в тези моменти турбината не прави налягане, тъй като описаните от теб симптоми може да нямат нищо общо с турбото. Ако имаш възможност закачи временно едно манометърче и виж налягането при появяване на проблема.

Ако все пак се губи налягане, освен съветите от другите колеги прегледай и рециркулационния клапан (или често наричания Blow off). Възможно е да има механичен проблем в него и на моменти да остава в отворено положение.

Редактирано от rukuku
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още нямам boost метър, мисля че не е необходимо - когато върви (нормално) турбото се чува доста стабилно, когато не върви няма и помен от звука и колата тъпче на едно място, може би става по-слаба от 1,8 атмосферка ;)

Сетих се и за друг момент - когато електромагнитния клапан (реално той е н75?) е бил пълен с вода (след миене на мотора), по-точно буксата му, освен по някакъв начин да е проникнала вода през пиновете или нещо такова и да спъва работата му понякога? При подаване на напрежение обаче си щтрака без проблеми, макар това да не значи много при положение, че явно в повечето случаи работи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите на дебитомера трябва да бъдат да кажем от 2 до 9......Има случай в който той се скапва и започва да подава грешни стойности на компа....от там компа не подава коректно горивната смес(най-вече се усеща в динамиката и разхода на двигателя). Когато го откачиш колата ще мине в авариен режим. В аварийния режим тя ще работи да кажем при ниски обороти ще е само на 3, при средни на 5 и при високи на 7 няма да има "прецизното" регулиране както и точната информация какво се случва. От там пък ще е по мудна. Откачи си дебитомера и покарай да видим дали без него има ли го проблема???

ПП - Blow off има ли тая кола? Аз мисля че не би трябвало да има, но може да бъркам. Все пак опита ми с турбини е главно от дизелови двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Тези дни започвам да хващам модел при появяването на проблема - на студено, особено ако скоро е запалена колата, почти винаги върви нормално. Почти все пак. Когато се покара повече, изведнъж започва изчезва турбото - днес направо спря да се чува изобщо.

След няколко посръчквания почти винаги тягата се връща.

Нещата обаче не са има-няма, на моменти си върви колата, но се усеща все едно не е надуло турбото максимално. Това обаче много рядко отново и диагностика с ВАГ все още не е опция.

След зверене по маркучите, вакуми и т.н. ми направи впечатление, че маркучлето, което влиза в колекторите няма скоба и се изважда много лесно на ръка. Фабрично има ли скоба и необходима ли е?

UbXO0.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако знаеш,че и при мен е същото в момента при многото неща които направих няма да повярваш.

Когато туко що я запаля и тръгна върви добре или когато е по-студено ... а когато я покарам всакаш замира онзи вървеж ... след известен зор пак се пооправя и те така.

Ще следя темата с интерес,че май едно и също ни се случва.

Аз съм сменил тези маркучи отдавна и честно да ти кажа и на моя няма скоба ... възможно ли е да изпуска от там по някаква причина и затова да прави такива мизерии колата.

Да отбележа и факта,че при теста на ВАГ-КОМ на празен ход едната ламбда сонда отчита стойности -19 / -22 при положение,че трябва да отчита -10 до +10 и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабрично има ли скоба и необходима ли е?

Фабрично е така, няма нужда от скоба.

Виж си и кът-оф клапана как е (този, към който отива въпросното маркуче).

Пожелавам ти бързо да намериш проблема, че "майсторите" у Бг така и не го научиха тоя мотор и на повечето хора с 1.8Т на които се появи някакъв загадъчен проблем така и си остават с него.

Да отбележа и факта,че при теста на ВАГ-КОМ на празен ход едната ламбда сонда отчита стойности -19 / -22 при положение,че трябва да отчита -10 до +10 и така.

Това 99% означава, че имаш някой мяркуч някъде, който не е много наред. Нека и shpeksi каже, той по-добре ги беше разучил тея стойности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ще пробвам още един път с ваг, дано случайно спре да върви колата :hilezh:

MAPTO7007, може би не са ми еднакви проблемите все пак, при мен не е имало никакви проблеми когато съм я закачал.

Не знам ли споменах, но това би трябвало да значи нещо - когато спре да върви колата за да тръгне пак само давам рязко газ 2-3 пъти и тръгва пак, все едно нещо се отпушва или зацепва.

Забравих да попитам - теста на Н75 с 12V дали може да каже в час ли е последния? Чува се отчетливо и рязко цъкане.

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта сонда и тя на празен ход показва далеч от +10. +15+20 чак. Я верно некой да разясни кви може да са причините.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html

Звучи като да е бедна сместа поради някаква причина и ламбда контрола се мъчи да навакса.

Отделно бях чел, че и тази система се адаптира сама по някакъв начин, това е и причината при откачане на акумулатор колата да няма тези проблеми в първите няколко км и паления.

Пак казвам, не съм спец и не ми вземайте думите за 100% проба истина, това са вече бегли спомени от разследванията, които бях правил по моята кола преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това показва, че смесите не са наред. Обикновенно е заради boost leak, примерно при Жими е заради ненастроената газова.

Иначе бях пуснал тема където съм написал как да се погледнат основните неща дали работят:

Ето я.

Ako Fuel Trims са отрицателни с повече от 5% това означава, че е много вероятно да има пробив.
Дебитомер ( MAF - Mass air flow meter)

Единия начин да се провери е пак чрез вагком-а:

Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 02

Едната от клетките показва grams/second.

На празен ход тази стойност трябва да е 2-4 grams/second.

На втора ако дадете газ до прекъсвач не трябва стойностите да превишават 120 grams/second, за чипнати коли 170 grams/second.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, обаче точно това мислех да направя след малко. Кои канали да лог-на? Само този, или в комбинация с някой друг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно 2-ра на 6000 оборота.

Мани газовата бре, за бензин говориме.

8-ми стига.

А и ако искаш виж как ти се клати сондата. Може и графичка да пуснеш.

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам е нормално, и аз ще погледна утре при мене.

Ето още малко инфо ако се съмняваш:

To check for a BAD MAF the best way is with a VAG com. Block 002 show air mass from the sensor. At idle the air flow should be 2-4 grams/second. With a wide open throttle run to redline the reading should show up to 170 g/s on a chipped car. Look for jumpy readings in the MAF, which can indicate a problem. More details here http://www.ross-tech.com/vag-c....html if you suspect your MAF is bad, one way to test it is to unplug the MAF, often if the MAF is giving false readings and upsets the fueling. If you unplug it, the ECU will ignore the MAF and run off of baseline tables. Be careful, as a boost leak or a vacuum leak can be miss-diagnosed as a bad MAF, because they will throw off the readings on the MAF. (Air sneaks around the MAF)

Разкачи го и виж как е без него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам да го разкача и да видя, но миналата година със стария като имах некви драми и го разкачих за проба колата изобщо нещеше да надува повече от 0,3.

Аз принципно не се съмнявам в него щото е нов в общи линий, миналата година го купих, оригинален Бош. Виж твоя кво ще покаже и пиши. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Малко стара тема, но чак в последно време се хванах да търся проблема по-сериозно. Днес отидох пак на диагностика, че да трийна инспекцията за маслото и този път имаше грешка - Н75 :) , нестатична разбира се. Всичко друго ток и жица... Утре ще взимам нов, но се чудя същата версия ли да бъде? Имаше цяла тема по въпроса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре си вземи оригиналния за твоя мотор. Цецо примерно смени една торба с такива, за да се стигне до извода, че с оригиналния бачка най-добре колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...