Jump to content

Изпарител на климатик - Б4


Milanski

Recommended Posts

Здравейте колеги , лятото ми се развали климатика и се оказа че изпарителя вътре в купето и пробит , нещо не ми харесваше парното тази зима , та вчера свалих таблото и реших да сменя и изпарителя на климатика . Купих си втора употреба , обаче моята кола е 92 г. а изпарителя е от кола 94 г. и датчика , който е на тръбите на " новия " изпарител ( мисля че това е датчика за ниско налягане ) е по - различен от този на моя ( по - малък е и е с букса , а моя е с две кабелни обувки ) , кабелите от инсталацията са ми черно - син и черно бял и на моя датчик знам къде да ги сложа , обаче на новия изпарител е за букса . Може да намеря по - малки кабелни обувки и да ги сложа вместо букса , обаче как да разбера кой кабел къде да сложа ми е въпроса . Поздрави :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това е контакт който се отваря и затваря при определено налагяне и няма значение как ще вържеш кабелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това е контакт който се отваря и затваря при определено налагяне и няма значение как ще вържеш кабелите.

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля така , понеже като е слабо налягането ( малко фреона ) този датчик изключва съединителя на компресора за да не работи без масло и фреон , но реших да попитам все пак понеже не съм такъв специалист .

Щом и колегата jordanik казва че е така значи вече съм обеден :lol: Мерси колеги :bia:

Редактирано от Milanski
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преполагам,че си проверил здравината на "новия" си изпарител преди монтажа,макар че пробивите в него да са рядкост. :bia:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами взех го от колега от форума , който с това се занимава ( авточасти ) и ме увери че е източил фреона преди да го свали и е здрав пък ще видим . Как се проверява с въздух ли се надува нещо или , понеже още не съм го монтирал .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си го взел от тук,значи няма от какво да се притесняваш.Иначе се проверява,като се надува с въздух на налягане поне 15 бара.Смени си и двете уплътняващи "О" пръстенчета на тръбите на изпарителя.Не е лошо да си смениш и капилярната тръбичка,особено ако досега си бил с фреон R12,а мислиш да минаваш на R134a.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капилярна тръбичка е това на едната тръба на изпарителя , където на него е завита капачка ли ? То не знам как може да се смени , да не би да се навива нещо като преходник на него , понеже съм чул че за фреон R134a било с бързи връзки а не да се навива , както е на моята . Иначе пролетта живот и здраве мисля да мина на новия фреон , а " О " пръстенчетата утре ще ги сменя , да ги намажа ли с масло нещо , преди да ги сложа . Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с капачката е сервизна дюза,тя си остава.Капилярката се намира в по- тънката тръба на изпарителя/различна е за различните фреони/ и се вади с дърпане,като се захваща с клещи с тънки човки.Ето на тази снимка на колегата grizzly се вижда:

021883528.jpg

А оттук може да си купиш нова капилярка за фреон R134 http://www.autofrostcomfort.com/index.php?option=com_sobi2&catid=36&Itemid=47

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е взех за 20 лева,но е възможно в твоя нов изпарител да е налична.Вадиш я,промиваш я хубаво и може пак да я ползваш,ако не е много затлачена.Дюзата за фреон R134a е бяло-жълта на цвят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз също сменях лятото. Има няколко модела, при мен излезе по-скъпия. От Ауто + цената беше 190лв. После ми поискаха 120лв за демонтаж + монтаж на изпарителя. Следва пълнене с фреон - 50лв и може да сметнете сами общата сметка.

Отначало мислех да си спестя парите за труда - на като разгледах във форума какво ме очаква и с оглед на риска да начупя щипки и пластмаси реших да прежаля тези пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз предпочитам да си платя и да не се мъча ама пуста сиромашия :unsure: Ако трябва да взема нов изпарител ( мисля че беше над 200 лв. ) , 100 лв. за смяната му + 50 за нов филтър - дехидрататор , понеже ще мина на новия фреон , 20 лв. за капилярната тръбичка , отделно поне 50 лв. за сваляне на компресора за да му се смени маслото , 100 лв. за пълнене с фреон , масло и оцветители и още няколко други неща и то ще ми излезе златен тоя климатик .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто нов изпарител 230 лв NRG мисля ,че беше или нещо такова.Аз моя го смених септември месец.

Редактирано от Danchob4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...