Jump to content

Пуши много, сменя скорости по странен начин


Bra1nSicK

Recommended Posts

По принцип знам, че сега зимата е нормално от ауспуха на колата да излиза пушек, заради по-ниските температури навън и не го намирах за странно докато не стана това днес. Карам си на магистралата с 100 и решавам да изпреваря един пред мен при което натискам газта за да ускоря до 140. Забелязах, че зад мен колата не се вижда от пушек, който е излязъл от ауспусите ми. Малко след това ми излезе знак на дисплея, който не знам какво значи. Беше с някакви точки...

Естествено веднага отбих и спрях, изгасих двигателя и запалих наново. Карах 5-10 мин и лампата светна отново. Отново спрях, изгасих двигателя и пак потеглих. Лампата не е светвала повече, но някакси сменянето на предавките е странно. Оборотите седят м/у 1000-2000 и вдигна ли 80-90 км веднага отива на 6 скорост.

Може ли да ми дадете някакъв списък с тези знаци за повреда, за да разберя какво значи, някой има ли идеи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да опишеш как изглеждаше картинката на грешката ?

Светят ли на таблото скоростите (на средния дисплей) с червен фон, т.е. скоростите да са в авариен режим?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, погледнах в книжката и пише, че тази картинка означава "Diesel Partikel Filter", но понеже не разбирам от немски не мога да прочета всичко. Предполагам се отнася за горивните филтри...

Не знам сега как ще е по-добре като я карам извънградско да и давам повече газ да се прочисти или... най-добре да ида на сервиз...

П.С. Скоростите P N D S винаги са били отбелязани на екранчето с бели букви на червен фон. Докато съм на D цифрите за това на коя предавка съм 1,2,3... са без фон.

Редактирано от Bra1nSicK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай я извънградско над 2500 оборота поне 15 минути и ще се зачисти...

А иначе 3.0 ТДИ може да се пусне в ръчен режим на регенерация, стига колата да е загряла добре.. трябва VAGCOM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами утре така или иначе ми се налага да съм извън града. Имам около 100 км извънградско. Ще я покарам така както каза, пък ще видим какво ще стане :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва и малко тежък крак където може 140/160 за 3.0 двигател не е проблем за да прочистиш филтъра карал си преди това доста градско явно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе карах я яко извънградско около 1-2 часа може би. От София до Враца и след това около Враца. На спорт до 170-180, ръчно сменях скоростите чак на 3-4 хил. оборота. Но все още си пуши. Явно няма да се оправи проблема само с яко каране извънградско. В сервиза ми казаха, че кондензаторите, което всъщност е проблема, струват по 2-3 хилки парчето. Което ще рече, че за двата трябва да фръкнат 5-6000 лева. А това няма как да стане...

Редактирано от Bra1nSicK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се изчисти не трябва да я ръчкаш, а трябва да държи постоянно сравнително високи обороти - 2500 до 3 000

Правилния начин е минаваш в ръчен режим, забиваш и една 4-та скорост и поддържаш обороти... и така 15 минути

Качи се на магистралата за Пловдив и малко преди Ихтиман ще си се отпушил... въртиш обратен и ако имаш още съмнения, правиш същото и обратно към София. Най-важнот е да не ти падат оборотите защото ти пада температурата в генерацията и DPF-a и изгарянето на саждите не се случва, т.е. ако те забави трафика, сваляш на трета .....

Или отиваш в сервиз, преди това си подгрял добре колата, май температурата във филтрите трябва да е над 250 градуса, ръчната да е включена и се пуска force регенерация. Тя колата прави същото - вдига към 3 000 оборота и ги държи пине 15-20 минути, може и над 30 ... отзад е страшна смрад

А в тоя сервиз, където искат да ти сменят DPF-a може вече и да не ходиш

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ясно, че няма да ида. Какво ходя в такива сервизи, един ми казва едно, друг казва, че даже не било от DPF-a, ами от дюзите на двигателя.... запазил съм си час в Порше да видим те какво ще кажат.

Как може да е от дюзите като ми светеше лампата за DPF...

Редактирано от Bra1nSicK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично може DPF-a да ти се запушва по-бързо от неработеща добре дюза.... или от не добре работещо стъпково моторче

Изобщо варианти бол :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи оказа се възможно най-гадни проблем, който може да бъде. От ауди казаха, че от неправилната работа на дюзите парченца от свещите са попаднали в цилиндрите. Като 6-тия цилиндър почти няма компресия. решението било смяна на блока на двигателя. Не ме питайте за цената, която ми предложиха...... Просто не знам какво да правя сега.. :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия филтри са голяма напаст (поне в България). Напоследък модата е да се премахват.

Карането извънградско ще ти реши проблема временно, после пак същата работа.

Редактирано от KGK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто не знам какво да правя сега.. :|

Колега отиди и при Мишо от Враня(форумния майстор) да си каже мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи оказа се възможно най-гадни проблем, който може да бъде. От ауди казаха, че от неправилната работа на дюзите парченца от свещите са попаднали в цилиндрите. Като 6-тия цилиндър почти няма компресия. решението било смяна на блока на двигателя. Не ме питайте за цената, която ми предложиха...... Просто не знам какво да правя сега.. :|

Пак ми се струва, че са ти разказали приказка - аз не знам от "неправилна" работа на дюза да се чупи подгряваща свещ....

Подгряващите свещи се трошат при опит за смяна, ако са много стари - запичат се здраво и няма отвиване. Може някой преди време да е опитвал да я смени, тя да се е откъснала и тогава да е паднала парче. Или просто да са скапали резбата в главата (пак при опит за смяна), да са правили втулка и да са навили новата свещ. С времето материала на втулката не издържа, пука се и започва да ти духа мотора покрай подгревната свещ и воала - нямаш компресия.

Ходи при Мишо, както ти е препоръчал колегата и отворете мотора да видите какъв е истинския проблем - главата се отхлупва за няма 2-3 часа, двигателя не се вади от коша. Ако се е случило нещо подобно на описаното от мен ще ти трябва нова (втора ръка) глава, комплект болтове и гарнитура за глава, гарнитура за задния капак ~ 1000 - 1200 лв. (без труда) и си обратно в движение за нула време....

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм я оставил на един Пепи, близо до Враждебна се намира сервиза, казаха ми, че е добър. И той ще си каже мнението да видим какъв е проблема. Като му я закарах и той много се очуди как от дюзите е станало това отчупване на свещта.

А от Порше как са видяли тези парченца в цилиндрите като оставих колата в 11 часа и я взех в 13:30? Не е възможно да са отворили и да са затворили след това мотора за такова време...

Редактирано от Bra1nSicK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами възможно е само свещта да са видели, че е не е наред. А колко ти искат за нов блок?

Теоретично може DPF-a да ти се запушва по-бързо от неработеща добре дюза.... или от не добре работещо стъпково моторче

Изобщо варианти бол :flipoff:

И новите варели ли имат стъпково моторче бе, ужас...

Редактирано от monz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е имат моторче, но не в смилсъла на "онова" стъпково :flipoff:

И имат 2 (по едно на всяка глава) - с тях се управляват втория ред клапани на смукателните колектори, т.е. като не работи не стига въздух във високите, прави повечко сажди и може да се зацапва ДПФ-а по-бързо

Както се разбра обаче, при колегата проблема я някакъв друг, защото колата тресе на празен ход и са му казали, че няма компресия на 6-ти цилиндър. Та машинките на смукателните колектори бяха набедени незаслужено ...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи оказа се възможно най-гадни проблем, който може да бъде. От ауди казаха, че от неправилната работа на дюзите парченца от свещите са попаднали в цилиндрите. Като 6-тия цилиндър почти няма компресия. решението било смяна на блока на двигателя. Не ме питайте за цената, която ми предложиха...... Просто не знам какво да правя сега.. :|

Аз не разбирам от дизели ама какво общо имат дюзите с подгревните свещи. Сигурен ли си, че си разбрал правилно какво са ти казали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Колеги, имали някакво обслужване на този DPF,някаква профилактика/при пежо се наливаше някаква фап-течност/?

Колегата по-горе го е описал:

Покарай я извънградско над 2500 оборота поне 15 минути и ще се зачисти...

А иначе 3.0 ТДИ може да се пусне в ръчен режим на регенерация, стига колата да е загряла добре.. трябва VAGCOM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...